Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Θαν. Παφίλης: «Εμείς θέλουμε ανθρώπους που να σκέφτονται. Εσείς θέλετε ρομποτάκια στην υπηρεσία των αφεντικών» -|VIDEO

Το νομο­σχέ­διο της κυβέρ­νη­σης αντα­να­κλά τους σκλη­ρούς ταξι­κούς νόμους του καπι­τα­λι­σμού ανέ­φε­ρε ο κοι­νο­βου­λευ­τι­κός εκπρό­σω­πος του ΚΚΕ Θανά­σης Παφί­λης, γι’ αυτό, όπως τόνι­σε, είναι και κοι­νή η στρα­τη­γι­κή που ακο­λου­θεί­ται από όλες τις κυβερ­νή­σεις μέχρι τώρα, που θέλει την προ­σαρ­μο­γή του σχο­λεί­ου στις κάθε φορά σύγ­χρο­νες ανά­γκες της καπι­τα­λι­στι­κής οικο­νο­μί­ας, δηλα­δή του κεφα­λαί­ου το οποίο απαι­τεί ολο­έ­να «και πιο φτη­νό ευέ­λι­κτο εργα­τι­κό δυνα­μι­κό πλή­ρως υπο­ταγ­μέ­νο και ένα φτη­νό επι­στη­μο­νι­κό δυνα­μι­κό από τα μικρο­με­σαία στρώ­μα­τα και με τα στε­λέ­χη της αστι­κής τάξης, που είναι και στην κορυ­φή της οικο­νο­μί­ας, να προ­έρ­χο­νται κυρί­ως από τα ξένα Πανε­πι­στή­μια» των σπου­δών των εκα­το­ντά­δων χιλιά­δων ευρώ.

Γι’ αυτό επι­σή­μα­νε όσον αφο­ρά και τους στό­χους της εκπαί­δευ­σης υπάρ­χουν δύο πολι­τι­κές που συγκρού­ο­νται.
Η μία είναι ότι η εκπαί­δευ­ση θα «λέει» ό,τι απαι­τεί η οικο­νο­μία και η άλλη ότι το παι­δί θα πρέ­πει να διδά­σκε­ται και να απο­κτά ολο­κλη­ρω­μέ­νες γνώ­σεις «να γνω­ρί­ζει τους νόμους της κοι­νω­νι­κής εξέ­λι­ξης και να σκέ­φτε­ται κρι­τι­κά για να μπο­ρεί να αλλά­ξει αυτά που είναι στρα­βά. Και αυτό είναι που δεν θέλετε».

Όπως τόνι­σε, αυτούς τους στό­χους εξυ­πη­ρε­τεί η προ­ώ­θη­ση πάνω από όλα των δεξιο­τή­των, να γνω­ρί­ζει κάποιος τη βίδα, αλλά να μην ξέρει πώς και από πού προ­έρ­χε­ται, ενώ βγαί­νουν εκτός εκπαι­δευ­τι­κής διδα­σκα­λί­ας μαθή­μα­τα όπως η κοι­νω­νιο­λο­γία ή του πολι­τι­σμού για­τί διευ­ρύ­νουν τις γνώ­σεις των παι­διών, ανοί­γουν το μυαλό.

Αυτούς τους στό­χους, σημεί­ω­σε, εξυ­πη­ρε­τεί και η θεω­ρία ότι δεν υπάρ­χει μία και αντι­κει­με­νι­κή αλή­θεια που θα πρέ­πει να διδα­χτούν τα παι­διά, καλ­λιερ­γώ­ντας με τον τρό­πο αυτό και τον ανορθολογισμό.

Σχο­λιά­ζο­ντας την κυβερ­νη­τι­κή προ­πα­γάν­δα σχε­τι­κά με τους εισα­κτέ­ους και τους από­φοι­τους και τα διά­φο­ρα μαγει­ρε­μέ­να στοι­χεία που παρου­σιά­ζει κάθε φορά για το πόσοι κατα­φέρ­νουν να απο­φοι­τή­σουν κ.ο.κ., ανέ­φε­ρε ότι δεν έχει εμφα­νί­σει κανέ­να στοι­χείο που να δεί­χνει ποια είναι η ταξι­κή προ­έ­λευ­ση αυτών που «διώ­κο­νται», ενώ σημεί­ω­σε ότι είναι του­λά­χι­στον αθλιό­τη­τα η κυβέρ­νη­ση όχι μόνο να μη στη­ρί­ζει τα παι­διά που δου­λεύ­ουν σκλη­ρά για να κατα­φέ­ρουν να σπου­δά­σουν, αλλά από πάνω να βάζει και τον κόφτη του «4 συν 2» και να ζητά­ει επι­πλέ­ον και ένση­μα όταν γνω­ρί­ζει σε τι συν­θή­κες δουλεύουν.

Όσο για την ανα­βάθ­μι­ση του σχο­λεί­ου που δια­τυ­μπα­νί­ζει η ΝΔ, ο Θ. Παφί­λης σημεί­ω­σε ότι «την είδα­με όταν πέρ­σι» και πάλι με τα σχο­λεία κλει­στά, αύξη­σε τον αριθ­μό των παι­διών στις τάξεις του Δημο­τι­κού στους 25, ή όταν για την Επαγ­γελ­μα­τι­κή Εκπαί­δευ­ση πέρα­σε διά­τα­ξη που προ­ω­θεί την παι­δι­κή εργα­σία στα 15, «για να προ­σφέ­ρει φτη­νό, φρέ­σκο κρέ­ας στην υπη­ρε­σία του κεφα­λαί­ου». «Την έχου­με δει» στα σχο­λεία που πάνω από το 50% είναι από το 1950, ενώ στη συντρι­πτι­κή τους πλειο­ψη­φία δεν έχει γίνει έστω προ­σει­σμι­κός έλεγ­χος ή στα Νηπια­γω­γεία όπου 3 στα 4 δεν έχουν δικό του κτί­ριο και στε­γά­ζο­νται σε ισό­γεια κατα­στη­μά­των και ορι­σμέ­να στον πρώ­το όρο­φο και άλλα στα κοντέι­νερ, όπως και πολ­λά σχολεία.

Σχο­λιά­ζο­ντας ο Θ. Παφί­λης τον ΣΥΡΙΖΑ, που, όπως ανέ­φε­ρε, «σχί­ζει τα ιμά­τιά του» υπέρ της ΕΕ, ότι η κυβέρ­νη­ση δεν προ­ω­θεί αυτά τα καλά που προ­βλέ­πει κ.ο.κ., παρου­σί­α­σε τι προ­βλέ­πουν τα κον­δύ­λια του Ταμεί­ου Ανά­καμ­ψης όπου 1 δισ. πάνε για την «ανα­βάθ­μι­ση και τον εκσυγ­χρο­νι­σμό των δεξιο­τή­των» που είναι απαί­τη­ση και συνο­λι­κά του κεφα­λαί­ου σε όλη την Ευρώπη.
Προ­βλέ­πο­νται ακό­μα 471 εκατ. ευρώ για συγ­χρη­μα­το­δο­τού­με­νη έρευ­να των ΑΕΙ με ιδιώ­τες, 364 εκατ. ευρώ για τον ψηφια­κό μετα­σχη­μα­τι­σμό «πάλι για να μασή­σουν οι ιδιώ­τες όταν τα σχο­λεία στε­νά­ζουν από την υποχρηματοδότηση».

Όσο για τις χώρες της ΕΕ που ο ΣΥΡΙΖΑ θεω­ρεί πρό­τυ­πο εκπαί­δευ­σης, κατέ­θε­σε συγκε­κρι­μέ­να στοι­χεία για τους απο­κλει­σμούς των παι­διών των εργα­τι­κών — λαϊ­κών οικο­γε­νειών από το δικαί­ω­μα στη μόρ­φω­ση σε Γερ­μα­νία, Γαλ­λία και αλλού, ενώ ανα­φέρ­θη­κε ανά­με­σα στα άλλα και στα 2.500 σχο­λεία που έκλει­σαν στη Φιν­λαν­δία.

«Δεν θα σας περάσει και θα είμαστε στην πρώτη γραμμή του αγώνα» για να πάει το νομοσχέδιο αυτό «στα σκουπίδια».

«Εμείς θέλου­με προ­σω­πι­κό­τη­τες, ανθρώ­πους που να σκέ­φτο­νται. Εσείς θέλε­τε ρομπο­τά­κια στην υπη­ρε­σία των αφε­ντι­κών», σημείωσε.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο