Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μεγάλο παν-καλλιτεχνικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα

Μεγά­λο παν-καλ­λι­τε­χνι­κό συλ­λα­λη­τή­ριο στο Σύνταγ­μα πραγ­μα­το­ποί­η­σαν το μεση­μέ­ρι της Πέμ­πτης καλ­λι­τέ­χνες, εργα­ζό­με­νοι στον χώρο του Πολι­τι­σμού και τα σωμα­τεία τους, σπου­δα­στές των Καλ­λι­τε­χνι­κών Σχο­λών και οι Σύλ­λο­γοί τους, στο πλαί­σιο της σημε­ρι­νής δεύ­τε­ρης μέρας της 48ωρης απερ­γί­ας τους που σημειώ­νει μεγά­λη επιτυχία.

Με την ολο­κλή­ρω­ση του παν-καλ­λι­τε­χνι­κού συλ­λα­λη­τη­ρί­ου στο Σύνταγ­μα, ξεκί­νη­σε πορεία με κατεύ­θυν­ση το Μέγα­ρο Μαξί­μου. Ωστό­σο, την πορεία εμπό­δι­σε αστυ­νο­μι­κός φραγ­μός με κλού­βες ΜΑΤ που έιχαν στη­θεί στο ύψος της Βου­λής, στα λουλουδάδικα.


Το γεγο­νός ότι αστυ­νο­μι­κές δυνά­μεις έκλει­σαν την Βασι­λίσ­σης Σοφί­ας, εμπο­δί­ζο­ντας την πορεία να φτά­σει στον προ­ο­ρι­σμό της, προ­κά­λε­σε την οργή των καλ­λι­τε­χνών που απαί­τη­σαν να απο­χω­ρή­σουν οι κλού­βες που έχουν παρα­τα­χθεί μπρο­στά στην πορεία.

«Το κρά­τος ξεφτι­λί­ζει τον πολι­τι­σμό, στα δια­τάγ­μα­τά του να βάλου­με φραγ­μό», φώνα­ξαν οι σπου­δα­στές της Δρα­μα­τι­κής Σχο­λής του Εθνι­κού Θεά­τρου, στα πρώ­τα μπλοκ της πορείας.


Νωρί­τε­ρα, στο συλ­λα­λη­τή­ριο στο Σύνταγ­μα που έγι­νε στο πλαί­σιο της δεύ­τε­ρης μέρας της 48ωρης απερ­γί­ας τους, καλ­λι­τέ­χνες, εργα­ζό­με­νοι στον χώρο του Πολι­τι­σμού και τα σωμα­τεία τους, σπου­δα­στές των Καλ­λι­τε­χνι­κών Σχο­λών και οι Σύλ­λο­γοι τους πρό­βαλ­λαν τα δίκαια αιτή­μα­τά τους.

Αιτή­μα­τα για τις σπου­δές και τη δου­λειά που δικαιού­νται, για Συλ­λο­γι­κές Συμ­βά­σεις, με όρους αμοι­βής και εργα­σί­ας που να τους επι­τρέ­πουν να ζουν από την άσκη­ση της Τέχνης τους, διεκ­δι­κούν τη συγκρό­τη­ση δημό­σιων και δωρε­άν Ανώ­τα­των Καλ­λι­τε­χνι­κών Σχο­λών στα Πανε­πι­στή­μια που να καλύ­πτουν τα αντι­κεί­με­να των ηθο­ποιών, των χορευ­τών, των μου­σι­κών, των σκηνοθετών.

Στο Σύνταγ­μα συγκε­ντρώ­θη­καν με πανό των φορέ­ων τους καλ­λι­τέ­χνες και εργα­ζό­με­νοι στον Πολι­τι­σμό: Μου­σι­κοί, τρα­γου­δι­στές, ηθο­ποιοί, χορευ­τές, τεχνι­κοί, σπου­δα­στές και μαθη­τές Καλ­λι­τε­χνι­κών Σχο­λών και Σχολείων.


Την πρω­το­φα­νή συμ­με­το­χή των μου­σι­κών στην απερ­γία μετέ­φε­ρε ο Δημή­τρης Κου­φα­λά­κος, από τον Πανελ­λή­νιο Μου­σι­κό Σύλ­λο­γο. Σχο­λί­α­σε και την ακύ­ρω­ση των παρα­στά­σε­ων στην Εθνι­κή Λυρι­κή Σκη­νή χτες, πρώ­τη μέρα της απεργίας.

Από το βήμα της κινη­το­ποί­η­σης κατήγ­γει­λε την επί­θε­ση που μεθο­δεύ­ει η κυβέρ­νη­ση στις αμοι­βές τους. «Συνε­χί­ζου­με δυνα­μι­κά», τόνι­σε και παρου­σί­α­σε ανα­λυ­τι­κά τα αιτή­μα­τά τους.


Στον χαι­ρε­τι­σμό της στη συγκέ­ντρω­ση, εκ μέρους του Σωμα­τεί­ου Ελλή­νων Τρα­γου­δι­στών, η Νατάσ­σα Μπο­φί­λιου, σημεί­ω­σε ότι είμα­στε στο πλευ­ρό όλων των καλ­λι­τε­χνών και των σπου­δα­στών, απαι­τώ­ντας δημό­σια δωρε­άν και με αντί­κρι­σμα Παι­δεία. Κλι­μα­κώ­νου­με τους αγώνες.


Απευ­θύ­νο­ντας χαι­ρε­τι­σμό στν συγκέ­ντρω­ση, ο Βασί­λης Παρα­σκευό­που­λος, πρό­ε­δρος του Πανελ­λή­νιου Μου­σι­κού Συλ­λό­γου (ΠΜΣ), σημεί­ω­σε ότι «είναι πολύ σημα­ντι­κός ο αγώ­νας που δίνου­με. Έχει συνέ­χεια, κλι­μά­κω­ση και μαζικοποίηση».

Κέντρο της διεκ­δί­κη­σης, επε­σή­μα­νε, είναι μια εκπαί­δευ­ση, δημό­σια, δωρε­άν από τα πρώ­τα παι­δι­κά χρό­νια που να κατα­λή­γει στην πανε­πι­στη­μια­κή βαθ­μί­δα. Συνε­χί­ζου­με τις κινη­το­ποι­ή­σεις για­τί η κυβέρ­νη­ση, όπως και οι προη­γού­με­νες, προ­σπα­θεί να κάνει άλλο ένα μπά­λω­μα πάνω σε ένα καμέ­νο παλ­τό. Ράβουν το ένα μέρος και ξηλώ­νε­ται το άλλο, υπο­γράμ­μι­σε χαρακτηριστικά.


Στους αγω­νι­στι­κούς σταθ­μούς των κινη­το­ποι­ή­σε­ων των καλ­λι­τε­χνών που βρί­σκο­νται εδώ και 45 μέρες στους δρό­μους, ανέ­τρε­ξε ο Κώστας Κεχα­γιό­γλου, πρό­ε­δρος της ΠΟΘΑ. Κατήγ­γει­λε την κυβερ­νη­τι­κή τρο­πο­λο­γία-εμπαιγ­μό που δεν δίνει απά­ντη­ση στα αιτή­μα­τά τους. «Την ταφό­πλα­κα που επι­χει­ρεί να βάλει η κυβέρ­νη­ση στη διεκ­δί­κη­σή μας δεσμευό­μα­στε ότι όλοι μαζί θα τη σηκώ­σου­με», τόνισε.

Την ακύ­ρω­ση του ΠΔ απαί­τη­σε ο πρό­ε­δρος του Σωμα­τεί­ου Ελλή­νων Ηθο­ποιών, Σπύ­ρος Μπι­μπί­λας. Εκ μέρους των πέντε σωμα­τεί­ων του υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού χαι­ρε­τι­σμό απηύ­θυ­νε η Δέσποι­να Κου­τσού­μπα, πρό­ε­δρος του Συλ­λό­γου Ελλή­νων Αρχαιο­λό­γων. Στην παρέμ­βα­σή της ανέ­δει­ξε το νομο­σχέ­διο με το οποίο η κυβέρ­νη­ση φέρ­νει αντι­δρα­στι­κές αλλα­γές στα μου­σεία. «Στη­ρί­ζου­με τον αγώ­να σας και θέλου­με κι εσείς να στη­ρί­ξε­τε τον δικό μας», κατέληξε.

Χαι­ρε­τι­σμούς απηύ­θυ­ναν εκπρό­σω­ποι της Ένω­σης Τρα­γου­δι­στών Ελλά­δας, του Συλ­λό­γου Εκπαι­δευ­τι­κών Δρα­μα­τι­κής Τέχνης, του Σωμα­τεί­ου Ιδιο­κτη­τών Σχο­λών Χορού Ελλά­δας, του Πανελ­λή­νιου Συλ­λό­γου Απο­φοί­των Ωδεί­ων, της κατά­λη­ψης της Δρα­μα­τι­κής Σχο­λής του Εθνι­κού Θεά­τρου, του Πανελ­λή­νιου Σωμα­τεί­ου Θεά­τρου Σκιών, της Εται­ρεί­ας Ελλή­νων Σκηνοθετών.

Τη στή­ρι­ξη της κινη­το­ποί­η­σης και των αιτη­μά­των της μετέ­φε­ρε ο Δημή­τρης Ακτύ­πης, εκ μέρους του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Κατήγ­γει­λε την πολι­τι­κή που υπο­βαθ­μί­ζει την Καλ­λι­τε­χνι­κή Παι­δεία, που επι­τί­θε­ται στα δικαιώ­μα­τα των καλ­λι­τε­χνών, που εχθρεύ­ε­ται τον πολι­τι­σμό. «Αυτή την εχθρό­τη­τα την έχου­με ζήσει κι εμείς», σχο­λί­α­σε και ανα­φέρ­θη­κε στην υπο­βάθ­μι­ση των καλ­λι­τε­χνι­κών μαθη­μά­των στα σχο­λεία. «Εμείς οι εκπαι­δευ­τι­κοί γνω­ρί­ζου­με από πρώ­το χέρι την αξία της Τέχνης, τον δια­παι­δα­γω­γη­τι­κό της ρόλο», τόνισε.

«Το Προ­ε­δρι­κό Διά­ταγ­μα είναι η κορυ­φή ενός παγό­βου­νου», υπο­γράμ­μι­σε ο Γιάν­νης Κατω­μέ­ρης, από την Ένω­ση Σκη­νο­θε­τών Δημιουρ­γών, ανα­φε­ρό­με­νος σε μια σει­ρά πλευ­ρές της επί­θε­σης που δέχο­νται οι καλ­λι­τέ­χνες και ειδι­κό­τε­ρα οι σκηνοθέτες.


«Σήμε­ρα απερ­γού­με για τις σπου­δές και τις αμοι­βές που μας αξί­ζουν», δια­μή­νυ­σε με το πανό του ο Πανελ­λή­νιος Μου­σι­κός Σύλ­λο­γος. «Παι­δεία και εκπαί­δευ­ση για ολο­κλη­ρω­μέ­νη μόρ­φω­ση. ΣΣΕ με αυξή­σεις στο ύψος των ανα­γκών», απαί­τη­σε το Σωμα­τείο Εργα­ζο­μέ­νων στο Θέα­μα — Ακρό­α­μα. «Δε συμ­βι­βα­ζό­μα­στε, δε μένου­με στο χτες, θέλου­με στις τέχνες μας ανώ­τα­τες σπου­δές», έγρα­φε στο πανό του ο Σύλ­λο­γος Σπου­δα­στών Σχο­λών Χορού — Θεά­τρου — Κινη­μα­το­γρά­φου, ενώ στην κινη­το­ποί­η­ση συμ­με­τεί­χαν σπου­δα­στές Δρα­μα­τι­κών Σχο­λών και μαθη­τές Καλ­λι­τε­χνι­κών Σχολείων.

Ανώ­τα­τες καλ­λι­τε­χνι­κές σπου­δές και ΣΣΕ διεκ­δί­κη­σε η Επι­τρο­πή Αγώ­να Τεχνι­κών Κινη­μα­το­γρά­φου και Τηλε­ό­ρα­σης. Το «παρών» δίνουν και οι εργα­ζό­με­νοι του υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού στον χώρο της πολι­τι­στι­κής κλη­ρο­νο­μιάς. «Κάτω τα χέρια από τα κρα­τι­κά μου­σεία» φώνα­ξαν, εκφρά­ζο­ντας την καθο­λι­κή τους αντί­θε­ση στο νομο­σχέ­διο που προ­βλέ­πει την απο­κο­πή των μεγά­λων μου­σεί­ων της χώρας από την Αρχαιο­λο­γι­κή Υπηρεσία.

Στη συγκέ­ντρω­ση παρευ­ρέ­θη­καν, στη­ρί­ζο­ντας τα αιτή­μα­τά της, ο Θανά­σης Παφί­λης, μέλος της ΚΕ, κοι­νο­βου­λευ­τι­κός εκπρό­σω­πος του ΚΚΕ και επι­κε­φα­λής του ψηφο­δελ­τί­ου Επι­κρα­τεί­ας του Κόμ­μα­τος στις επι­κεί­με­νες εκλο­γές, ο Χρή­στος Κατσώ­της, μέλος της ΚΕ, βου­λευ­τής του Κόμ­μα­τος και ο Γιάν­νης Δελής, βου­λευ­τής του ΚΚΕ.

Παρα­βρέ­θη­κε επί­σης αντι­προ­σω­πεία της Γραμ­μα­τεί­ας του ΠΑΜΕ.

Ο Μαρξ και η αισθη­τι­κή, του Μιχα­ήλ Λίφσιτς

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο