Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μολδαβία: Απαγορεύει την είσοδο στον Γκόραν Μπρέγκοβιτς

Ο Σερ­βο­κρο­ά­της συν­θέ­της Γκό­ραν Μπρέ­γκο­βιτς έμα­θε χθες Κυρια­κή πως για λόγους «ασφα­λεί­ας» του απα­γο­ρεύ­ε­ται η είσο­δος στη Μολ­δα­βία, χώρα που γει­το­νεύ­ει με την Ουκρα­νία και έχει κάνει πολύ πιο αυστη­ρούς τους ελέγ­χους στα σύνο­ρα μετά το ξέσπα­σμα της ένο­πλης σύρ­ρα­ξης τον Φεβρουά­ριο του 2022.

Σύμ­φω­να με τον Τύπο, οι φιλο­ρω­σι­κές θέσεις του μου­σουρ­γού κατά τα φαι­νό­με­να έπαι­ξαν ρόλο σε αυτή την από­φα­ση, καθώς ο διά­ση­μος καλ­λι­τέ­χνης, 73 ετών, «υπο­στή­ρι­ξε ανοι­κτά την προ­σάρ­τη­ση της Κρι­μαί­ας», όπου έδω­σε συναυ­λία τον Μάρ­τιο του 2015, «και την εισβο­λή στην Ουκρανία».

«Μας λυπεί που πλη­ρο­φο­ρού­μα­στε ότι ο Γκό­ραν Μπρέ­γκο­βιτς και το συγκρό­τη­μά του δεν θα μπο­ρέ­σουν να εμφα­νι­στούν από­ψε, για λόγους που δεν έχουν καμία σχέ­ση ούτε με τους οργα­νω­τές, ούτε με τους καλ­λι­τέ­χνες», ανέ­φε­ρε το Gustar Music Festival, μια ώρα από την πρω­τεύ­ου­σα Κισινάου.

«Δυστυ­χώς, δεν έλα­βαν άδεια να εισέλ­θουν στη Δημο­κρα­τία της Μολ­δα­βί­ας, ενώ είχαν ήδη προ­σγειω­θεί στο αερο­δρό­μιο», σύμ­φω­να με μήνυ­μα που αναρ­τή­θη­κε από τους οργα­νω­τές του φεστι­βάλ στην πλατ­φόρ­μα Facebook.

Ο κ. Μπρέ­γκο­βιτς, σύμ­φω­να με δήλω­σή του που δημο­σιο­ποί­η­σαν οι οργα­νω­τές, είναι «πολύ απο­γοη­τευ­μέ­νος» που τον απέ­λα­σαν «χωρίς καμιά επί­ση­μη εξήγηση».

«Δίνω συναυ­λί­ες τη μια πίσω από την άλλη μαζί με τους μου­σι­κούς μου σε όλη την Ευρώ­πη και ουδέ­πο­τε είχα συνα­ντή­σει προ­βλή­μα­τα», συμπλήρωσε.

Το ουκρα­νι­κό συγκρό­τη­μα Kalush Orchestra, που κέρ­δι­σε τη Eurovision του 2022, ήταν επί­σης προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νο να εμφα­νι­στεί χθες.

Σε ανα­κοί­νω­ση Τύπου που δημο­σιο­ποί­η­σε, η μολ­δα­βι­κή συνο­ριο­φυ­λα­κή διευ­κρί­νι­σε πως «απα­γό­ρευ­σε την είσο­δο σε 29 αλλο­δα­πούς», συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νου του Γκό­ραν Μπρέ­γκο­βιτς, «κατά τη διάρ­κεια των τελευ­ταί­ων 24 ωρών».

«Οι οργα­νω­τές είχαν ενη­με­ρω­θεί εκ των προ­τέ­ρων για αυτή την απα­γό­ρευ­ση, η οποία επι­βλή­θη­κε από το 2022» στο πλαί­σιο των «μέτρων ασφα­λεί­ας» που απο­φα­σί­στη­καν σε συντο­νι­σμό με τις υπη­ρε­σί­ες πλη­ρο­φο­ριών και διε­θνείς εταί­ρους, πρό­σθε­σε η ίδια πηγή.

Οι αρχές στην πρώ­ην σοβιε­τι­κή δημο­κρα­τία βρί­σκο­νται σε κατά­στα­ση συνα­γερ­μού, με φόντο την κλι­μά­κω­ση των εντά­σε­ων με τη Μόσχα. Η Κισι­νά­ου καταγ­γέλ­λει πως γίνο­νται προ­σπά­θειες απο­στα­θε­ρο­ποί­η­σης της φιλο­δυ­τι­κής κυβέρ­νη­σης προ­κει­μέ­νου να ανα­λά­βει την εξου­σία φιλορωσική.

Γεν­νη­μέ­νος στο Σερά­γε­βο το 1950, γιος μητέ­ρας από τη Σερ­βία και πατέ­ρα από την Κρο­α­τία, ο Γκό­ραν Μπρέ­γκο­βιτς, αστέ­ρι της ροκ της πάλαι ποτέ Γιου­γκο­σλα­βί­ας, μεσου­ρά­νη­σε τα χρό­νια του 1970 και του 1980, όταν ήταν επι­κε­φα­λής του συγκρο­τή­μα­τος Bijelo Dugme («Λευ­κό Κουμπί»).

Ο ροκ κιθα­ρί­στας μετα­μορ­φώ­θη­κε κατό­πιν σε συν­θέ­τη, υπο­γρά­φο­ντας τη μου­σι­κή ται­νιών του Εμίρ Κου­στου­ρί­τσα (Ο και­ρός των τσιγ­γά­νων, Underground), όπως και του γάλ­λου Πατρίς Σερό (La Reine Margot, 1994).

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο