Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Οι επιστήμονες αποφάνθηκαν: Ο Μολιέρος έγραψε τα έργα του

Η επι­στη­μο­νι­κή ανά­λυ­ση των στι­λι­στι­κών δια­φο­ρών ανά­με­σα στα έργα που απο­δί­δο­νται στον Γάλ­λο θεα­τρι­κό συγ­γρα­φέα και ηθο­ποιό Μολιέ­ρο και σε εκεί­να που γρά­φη­καν από συγ­χρό­νους του, κατέ­λη­ξε στο ‑σχε­δόν σίγου­ρο- συμπέ­ρα­σμα ότι αυτός πράγ­μα­τι έγρα­ψε τα αρι­στουρ­γή­μα­τα του και όχι κάποιος άλλος, όπως αρκε­τοί έως τώρα υποψιάζονταν.

Οι αμφι­σβη­τί­ες υπο­στή­ρι­ζαν ότι ο εξί­σου σημα­ντι­κός θεα­τρι­κός συγ­γρα­φέ­ας της ίδιας περί­που επο­χής Πιέρ Κορ­νέιγ, με τη βοή­θεια του αδελ­φού του Τομά, ήταν αυτός ο αλη­θι­νός συγ­γρα­φέ­ας του­λά­χι­στον μερι­κών από τα βασι­κά έργα του Μολιέ­ρου, κάτι που όμως δεν επι­βε­βαιώ­νει η νέα επι­στη­μο­νι­κή έρευνα.

Η μελέ­τη ‑ανά­λο­γη με τις δια­φω­νί­ες κατά πόσο ο Σέξ­πιρ έγρα­ψε τα έργα του- φαί­νε­ται να θέτει τέλος σε μια δια­μά­χη ειδι­κών που κρα­τά επί ακρι­βώς ένα αιώ­να. Ο Γάλ­λος συγ­γρα­φέ­ας Pierre Louys πρώ­τος υπο­στή­ρι­ξε το 1919 ότι ο Κορνέιγ…έκανε τη δου­λειά, ενώ στη δεκα­ε­τία του 2000 γλωσ­σο­λό­γοι υπο­στή­ρι­ξαν τα στιλ του Μολιέ­ρου και του Κορ­νέιγ εμφα­νί­ζουν υπερ­βο­λι­κά ύπο­πτες ομοιότητες.

Το γεγο­νός ότι ο Μολιέ­ρος (το πραγ­μα­τι­κό όνο­μα του ήταν Ζαν-Μπα­πτίστ Ποκλέν) δεν είχε ιδιαί­τε­ρη μόρ­φω­ση, ότι ήταν ιδιαί­τε­ρα πολυά­σχο­λος και ότι δεν έχουν βρε­θεί τα πρω­τό­τυ­πα χει­ρό­γρα­φα του, έχουν εγεί­ρει αμφι­βο­λί­ες κατά πόσο ήταν σε θέση να γρά­ψει τον 17ο αιώ­να τόσο σημα­ντι­κά έργα όπως ο «Μισάν­θρω­πος», ο «Ταρ­τού­φος», ο «Αμφι­τρύ­ων» και «Ο κατά φαντα­σία ασθε­νής» (γι’ αυτά ιδί­ως έχουν εκφρα­στεί υπο­ψί­ες). Ο αξιο­σέ­βα­στος δρα­μα­τουρ­γός Κορ­νέιγ κάλ­λι­στα θα μπο­ρού­σε να είχε εκμε­ταλ­λευ­θεί τη θεα­τρι­κή φήμη του Μολιέ­ρου, χωρίς ο ίδιος να εκτε­θεί ως σοβα­ρός συγ­γρα­φέ­ας με τις αιρε­τι­κές κωμω­δί­ες που ‑υπο­τί­θε­ται ότι- έγραψε.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο