Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Οι ΜΑΘΗΤΕΣ πάλι στους δρόμους για «σχολείο δημιουργικό — όχι κέντρο εξεταστικό»

Μετά τις κινητοποιήσεις σε δήμους της Αττικής, διαδηλώνουν στα Προπύλαια στις 10 Φλεβάρη

Στους δρό­μους βγά­ζουν το τελευ­ταίο διά­στη­μα τους μαθη­τές τα συσ­σω­ρευ­μέ­να προ­βλή­μα­τα στα σχο­λεία, οι πρό­σφα­τες αντιεκ­παι­δευ­τι­κές ρυθ­μί­σεις αλλά και τα νέα μέτρα που ετοι­μά­ζει η κυβέρ­νη­ση. Μετά από μια σει­ρά πολύ­μορ­φων κινη­το­ποι­ή­σε­ων που έχουν ήδη πραγ­μα­το­ποι­ή­σει σε Διευ­θύν­σεις Εκπαί­δευ­σης, δημαρ­χεία και κεντρι­κούς δρό­μους δήμων της Αττι­κής, ενώ­νουν τις φωνές τους στο μαθη­τι­κό συλ­λα­λη­τή­ριο που διορ­γα­νώ­νε­ται τη Δευ­τέ­ρα 10 Φλε­βά­ρη, στις 12 το μεση­μέ­ρι στα Προπύλαια.

✔️ Επι­στρέ­φο­ντας στα σχο­λεία τους μετά τις δια­κο­πές των Χρι­στου­γέν­νων, οι μαθη­τές βρέ­θη­καν αντι­μέ­τω­ποι με τα ίδια προ­βλή­μα­τα. Ελλεί­ψεις και προ­βλή­μα­τα υπο­δο­μών, με εκεί­νο της θέρ­μαν­σης να ξεχω­ρί­ζει, ελλεί­ψεις καθη­γη­τών ακό­μα και σε πανελ­λα­δι­κώς εξε­τα­ζό­με­να μαθή­μα­τα, καθώς στα τέλη Γενά­ρη έγι­ναν νέες προ­σλή­ψεις ανα­πλη­ρω­τών που και πάλι άφη­σαν κενά. Την ίδια στιγ­μή η κυβέρ­νη­ση προ­ω­θού­σε στη Βου­λή το νομο­σχέ­διο για την Ανώ­τα­τη Εκπαίδευση.

Μετα­φέ­ρο­ντας την εμπει­ρία από το 3ο ΓΕΛ Χαϊ­δα­ρί­ου, ο Θανά­σης, μαθη­τής του σχο­λεί­ου, σημειώ­νει πως «άνοι­ξε η συζή­τη­ση συνο­λι­κά για το εκπαι­δευ­τι­κό σύστη­μα, την ισο­τί­μη­ση των πτυ­χί­ων των κολε­γί­ων με αυτά των πανε­πι­στη­μί­ων. Ακό­μα κι αν δεν είμα­στε ακό­μα στο πανε­πι­στή­μιο, βρί­σκε­ται στο άμε­σο μέλ­λον μας». Την ίδια στιγ­μή έρχο­νται νέες δυσκο­λί­ες για τους μαθη­τές στο να περά­σουν στο πανε­πι­στή­μιο, όπως η βάση εισα­γω­γής και η «τρά­πε­ζα θεμά­των» που έχουν εξαγγελθεί.

Ο Θανά­σης μάς περι­γρά­φει πώς οι μαθη­τές μέσα από συλ­λο­γι­κές δια­δι­κα­σί­ες, με Γενι­κή Συνέ­λευ­ση, απο­φά­σι­σαν να κινη­το­ποι­η­θούν. Το σχο­λείο του, μαζί με άλλα σχο­λεία της πόλης, κάποια από τα οποία αντι­με­τω­πί­ζουν ακό­μα τις συνέ­πειες του σει­σμού, πραγ­μα­το­ποί­η­σαν κινη­το­ποί­η­ση στο δημαρ­χείο, πορεία μαζί με σχο­λεία του Αιγά­λεω, στη συνέ­χεια προ­στέ­θη­καν σχο­λεία του Περι­στε­ρί­ου και όλοι μαζί συμ­με­τεί­χαν σε συγκέ­ντρω­ση στη Διεύ­θυν­ση Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης. Μετά από εκεί­νη την κινη­το­ποί­η­ση υπήρ­ξε επα­φή με τα σχο­λεία των παρα­πά­νω περιο­χών, στη βάση των κοι­νών προ­βλη­μά­των, και πραγ­μα­το­ποί­η­σαν κινη­το­ποί­η­ση στο υπουρ­γείο Παι­δεί­ας στις 3 Φλεβάρη.

✔️  Εκεί συνα­ντή­θη­καν με δεκά­δες σχο­λεία από διά­φο­ρες περιο­χές της Αττι­κής, ενώ την ίδια μέρα έγι­ναν κατά τόπους κινητοποιήσεις.

Η Συντο­νι­στι­κή Επι­τρο­πή Μαθη­τών Αθή­νας απευ­θύ­νει κάλε­σμα στους μαθη­τές «Τώρα να ακου­στεί ακό­μα πιο δυνα­τά η φωνή μας!». Να την ενώ­σουν διεκ­δι­κώ­ντας «σχο­λείο να μορ­φώ­νει. Σχο­λείο δημιουρ­γι­κό — όχι κέντρο εξε­τα­στι­κό». Όπως τονί­ζει στο κάλε­σμά της:

«Όσο όλες οι κυβερνήσεις…

  • Κάνουν το σχο­λείο μας εξο­ντω­τι­κό, ακρι­βό εξε­τα­στι­κό κέντρο
  • Στέ­κο­νται απέ­να­ντι στο δίκαιο αίτη­μα των μαθη­τών και των φοι­τη­τών για αύξη­ση της χρη­μα­το­δό­τη­σης για την Παι­δεία στο ύψος των αναγκών
  • Βλέ­πουν τους μαθη­τές και τους φοι­τη­τές σαν “κόστος”
  • Μας αφή­νουν χωρίς καθη­γη­τές και μετά τις πανελ­λα­δι­κές θα μας κάνουν κρι­τι­κή ότι έχου­με χαμη­λό επί­πε­δο μόρφωσης!
  • Ενώ μας λένε ότι δεν έχουν λεφτά για καθη­γη­τές και σχο­λι­κές υπο­δο­μές, ταυ­τό­χρο­να δίνουν δισε­κα­τομ­μύ­ρια ευρώ στην πολε­μι­κή μηχα­νή του ΝΑΤΟ, είναι έτοι­μοι να στεί­λουν και στρα­τό για επεμ­βά­σεις σε ξένες χώρες…

Τόσο οι μαθη­τές… Θα είμα­στε στους δρό­μους!».

Στο πλευρό τους η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής

«Θα είμα­στε μαζί με τους μαθη­τές», δηλώ­νει η Ομο­σπον­δία Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων Αττι­κής, που συμ­με­τέ­χει στην κινη­το­ποί­η­ση της Δευ­τέ­ρας, εκφρά­ζο­ντας τη στή­ρι­ξή της στον αγώ­να τους και στις μορ­φές πάλης που τα συλ­λο­γι­κά τους όργα­να θα επι­λέ­ξουν, τη συμπα­ρά­στα­σή της στα δίκαια αιτή­μα­τά τους για τη βελ­τί­ω­ση των συν­θη­κών μόρ­φω­σής τους.

Η Ομο­σπον­δία ανα­φέ­ρε­ται στον νέο νόμο για την εξί­σω­ση των πτυ­χί­ων πανε­πι­στη­μί­ων και κολε­γί­ων, στα χρή­μα­τα που πλη­ρώ­νει συνε­χώς η κάθε οικο­γέ­νεια ζητώ­ντας Παι­δεία απο­κλει­στι­κά δημό­σια και πραγ­μα­τι­κά δωρε­άν, στις άθλιες υπο­δο­μές στη σχο­λι­κή στέ­γη, στις ελλεί­ψεις σε προσωπικό.

«Η Ομο­σπον­δία Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων Περι­φέ­ρειας Αττι­κής στέ­κε­ται στο πλευ­ρό των μαθη­τών, καλεί τις Ενώ­σεις και τους Συλ­λό­γους Γονέ­ων της Αττι­κής να συμπο­ρευ­τού­με μαζί με τους μαθη­τές στον δίκαιο αγώ­να τους για το σχο­λείο που τους αξί­ζει και για ζωή με δικαιώ­μα­τα», τονί­ζει ανά­με­σα σε άλλα.

Με πλη­ρο­φο­ρί­ες από mathites.gr

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο