Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Οι νέες γεύσεις στα …παγωτά!!! — Ουάου ή μπλιαχ;

Πριν καλά-καλά έρθει το καλο­καί­ρι, ένα είναι σίγου­ρο: το βίγκαν παγω­τό θα βρί­σκε­ται στην κορυ­φή των προ­τι­μή­σε­ων. Ποιες νέες γεύ­σεις περι­μέ­νου­με φέτος;

Όταν πρό­κει­ται για παγω­τό, ο Λού­κα ντε Ρόκο αρέ­σκε­ται στο να πει­ρα­μα­τί­ζε­ται. Καρύ­δα με μάρα­θο, άνθη πικρα­λί­δας, παρ­με­ζά­να με αχλά­δι ή γεύ­ση πεύ­κου με μέλι του δάσους είναι μερι­κές από τις ασυ­νή­θι­στες γεύ­σεις έχει δημιουρ­γή­σει ο διά­ση­μος παγω­τα­τζής από το Σβά­μπαχ, στα περί­χω­ρα της Νυρεμ­βέρ­γης. «Αλλά πρέ­πει να είναι και νόστι­μο», συμπληρώνει.

Δεν είναι όμως το μονα­δι­κό παρά­δειγ­μα. Πολ­λά άλλα παγω­τα­τζί­δι­κα στη Γερ­μα­νία κάνουν επί­σης τα μαγι­κά τους στις δοκι­μα­στι­κές κου­ζί­νες πριν την έναρ­ξη της σεζόν, για να προ­κα­λέ­σουν με τις γεύ­σεις τους τους ουρα­νί­σκους των πελα­τών τους. Πολ­λές φορές τα απο­τε­λέ­σμα­τα είναι αντι­συμ­βα­τι­κά, όπως δεί­χνει το παγω­τό με γεύ­ση λου­κά­νι­κου, ξινο­λά­χα­νου, σπα­ραγ­γιών, αλλά και το παγω­τό από …έντο­μα. Ποιες γεύ­σεις ωστό­σο μπο­ρούν να απο­τε­λέ­σουν τάση στην αγο­ρά του παγω­τού φέτος και τι πραγ­μα­τι­κά αρέ­σει στους περισσότερους;

Το παγω­τό «Tiziano», μια γεύ­ση από στα­φύ­λια και αφρώ­δη οίνο, ανα­κη­ρύ­χθη­κε από την Ένω­ση Ιτα­λών Κατα­σκευα­στών Παγω­τού Uniteis, με έδρα το Βερο­λί­νο, ως η ποι­κι­λία του 2023. «Αυτό είναι ένα παγω­τό φρού­των για ενή­λι­κες (…) και δεν μπο­ρού­με να πού­με με σιγου­ριά εάν θα είναι πόλος έλξης στα παγω­τα­τζί­δι­κα», δηλώ­νει η εκπρό­σω­πος Ανα­λί­σα Κάρ­νιο. Αυτό εξαρ­τά­ται επί­σης από τον και­ρό καθώς το παγω­τό φρού­των σημειώ­νει καλές πωλή­σεις, ιδιαί­τε­ρα τα ζεστά καλο­καί­ρια. «Είναι πιο ελα­φρύ και πολύ ανα­ζω­ο­γο­νη­τι­κό», λέει.

Παγωτά για όλα τα γούστα

Ο Ματί­ας Μούντς από το Μόνα­χο που αυτο­α­πο­κα­λεί­ται ο «Τρε­λός Παγω­τα­τζής», θεω­ρεί πολ­λά υπο­σχό­με­νες τις συν­θέ­σεις γεύ­σε­ων με αλκο­όλ όπως σαμπά­νια με βατό­μου­ρα, μπύ­ρα ή τζιν-τόνικ. «Το παγω­τό μπύ­ρας είναι μια από τις γεύ­σεις παγω­τού με τις μεγα­λύ­τε­ρες πωλή­σεις και είναι επί­σης πολύ νόστι­μο» ανα­φέ­ρει ο ίδιος. Ο Μούντς δεν διστά­ζει να πει­ρα­μα­τι­στεί με σού­σι, όρχεις ταύ­ρου ή αλευ­ρο­σκου­λή­κια, ικα­νο­ποιώ­ντας μερι­κές φορές πλή­ρως τα γού­στα των πελα­τών και άλλες φορές όχι και τόσο. Γεύ­σεις παγω­τού όπως πίτσα, λου­κά­νι­κο και τυρί είναι πολύ δημο­φι­λείς, επι­ση­μαί­νει ο ίδιος. Το παγω­τό με γεύ­ση ξινο­λά­χα­νου από την άλλη, είναι για πιο «σκλη­ρούς» παγω­το­φά­γους. Αυτό που κάνει πάντα καλές πωλή­σεις είναι το παγω­τό με φρού­τα, βότα­να ή μπα­χα­ρι­κά και το βίγκαν παγωτό.

«Η βίγκαν τάση είναι πολύ δημο­φι­λής», ανα­φέ­ρει η Κάρ­νιο. «Ολο­έ­να και περισ­σό­τε­ρες ποι­κι­λί­ες προ­στί­θε­νται για­τί αυξά­νε­ται και η ζήτη­ση». Αυτό δεν συμ­βαί­νει μόνο με τα παγω­τα­τζί­δι­κα. Σύμ­φω­να με την Ομο­σπον­δια­κή Ένω­ση της Γερ­μα­νι­κής Βιο­μη­χα­νί­ας Ζαχα­ρο­πλα­στι­κής (BDSI), η βιο­μη­χα­νία κατα­σκευ­ής παγω­τού επε­κτεί­νει επί­σης τη γκά­μα των προ­ϊ­ό­ντων της «λόγω της συνε­χούς αυξα­νό­με­νης ζήτη­σης» για βίγκαν παγω­τό. Κάποιες από τις νέες γεύ­σεις είναι για παρά­δειγ­μα το φιστί­κι-μπα­νά­να και η καρα­μέ­λα με θαλασ­σι­νό αλά­τι. Εκτός από τη σόγια, το αμύ­γδα­λο και τη βρώ­μη, η πρω­τε­ΐ­νη μπι­ζε­λιού χρη­σι­μο­ποιεί­ται επί­σης ως φυτι­κή πηγή.

«Ιδιαί­τε­ρα το παγω­τό σορ­μπέ είναι πολύ αγα­πη­τό», παρα­τη­ρεί ο Λόυ­κα ντε Ρόκο. Το 2017 μαζί με τον πατέ­ρα του κατέ­λα­βαν τη δεύ­τε­ρη θέση στον διε­θνή δια­γω­νι­σμό «Gelato World Tour» με ένα σορ­μπέ παγω­τό από στα­φύ­λια και καρα­με­λω­μέ­να καρύ­δια. Ο 33χρονος δημιουρ­γεί επί­σης μείγ­μα­τα από λου­λού­δια όπως σαμπού­κο και πικρα­λί­δα, τα οποία μαζεύ­ει ο ίδιος από την γύρω περιο­χή και για αυτό το λόγο, αυτές οι γεύ­σεις παγω­τού είναι δια­θέ­σι­μες μόνο για ένα μικρό χρο­νι­κό διά­στη­μα. Όταν όμως το καλο­καί­ρι είναι δρο­σε­ρό, το παγω­τό με γάλα και σοκο­λά­τα είναι καλύ­τε­ρα, ανα­φέ­ρει ο Ρόκο. Ωστό­σο, το πιο περι­ζή­τη­το προ­ϊ­όν του είναι το all time classic, παγω­τό βανί­λια. «Αυτό έχει πάντα ζήτη­ση», δηλώ­νει ο ίδιος.

Τις εντυπώσεις κερδίζει η κλασσική γεύση βανίλια

Η Uniteis, δεν γνω­ρί­ζει πόσα παγω­τά πωλού­νται κάθε χρό­νο στα περισ­σό­τε­ρα από 2.000 παρα­δο­σια­κά ιτα­λι­κά παγω­τα­τζί­δι­κα στη Γερ­μα­νία. Η Ομο­σπον­δια­κή Ένω­ση της Γερ­μα­νι­κής Βιο­μη­χα­νί­ας Ζαχα­ρο­πλα­στι­κής (BDSI), εκτι­μά ότι το 84% του παγω­τού που κατα­να­λώ­θη­κε το 2021 στη Γερ­μα­νία, ήταν παγω­τό βιο­μη­χα­νι­κής κατα­σκευ­ής, το 13,5% προ­ήλ­θε από παγω­τα­τζί­δι­κα ενώ μόνο το 2,5% ήταν παγω­τό μηχα­νής. Σύμ­φω­να με αυτά τα στοι­χεία, οι γερ­μα­νι­κοί κατα­σκευα­στές παγω­τού πού­λη­σαν σχε­δόν 538 εκα­τομ­μύ­ρια λίτρα παγω­τού το 2021, ενώ τα στοι­χεία για το 2022 δεν είναι ακό­μη δια­θέ­σι­μα, όπως δήλω­σε ένας εκπρόσωπος.

Το πιο δημο­φι­λές είδος παγω­τού στις οικο­γε­νεια­κές συσκευα­σί­ες ήταν ξεκά­θα­ρα η βανί­λια και ακο­λου­θεί το μπι­σκό­το, το παγω­τό με γεύ­ση φρού­των όπως το λεμό­νι και η φρά­ου­λα, η σοκο­λά­τα, η καρα­μέ­λα και το καρύ­δι. Αυτό θα μπο­ρού­σε ενδε­χο­μέ­νως να σχε­τί­ζε­ται και με το γεγο­νός ότι υπάρ­χουν συχνά παι­διά μετα­ξύ των ειδή­μο­νων του παγω­τού. Στα παγω­τα­τζί­δι­κα δεν πει­ρα­μα­τί­ζο­νται πάρα πολύ υπο­γραμ­μί­ζει η Κάρ­νιο. «Τα παι­διά είναι συντη­ρη­τι­κά. Παραγ­γέλ­νουν παγω­τό με γεύ­ση φρά­ου­λα, σοκο­λά­τα και μάνγκο».

Πηγή: Deutsche Welle

Κώστας Καρυω­τά­κης ΑΠΑΝΤΑ μια άλλη ανάγνωση

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο