Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα σχολεία

Σε στοι­χειώ­δη μέτρα προ­φύ­λα­ξης θα βασι­στεί η ασφα­λής λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων κατά τη νέα σχο­λι­κή χρο­νιά η οποία θα αρχί­σει στις 14 Σεπτεμ­βρί­ου αντί για τις 7 Σεπτεμ­βρί­ου όπως ήταν ο αρχι­κός σχεδιασμός.

Δυστυ­χώς, η κυβέρ­νη­ση δεν έλα­βε υπό­ψη της τις ανη­συ­χί­ες και τις προ­τά­σες τόσο των γονιών όσο και των εκπαιδευτικών.

Σύμ­φω­να με τον ΕΟΔΥ τα μέτρα για τα σχο­λεία περιλαμβάνουν:

• προ­σπά­θεια για τήρη­ση απο­στά­σε­ων μετα­ξύ μαθη­τών και μαθη­τών-εκπαι­δευ­τι­κών, όσο είναι εφι­κτό, σε συν­δυα­σμό με τη λει­τουρ­γία του σχο­λεί­ου σε στα­θε­ρές ομά­δες παι­διών οι οποί­ες συστη­μα­τι­κά δεν έρχο­νται σε επα­φή μετα­ξύ τους

• συχνή και ορθή εφαρ­μο­γή υγιει­νής των χεριών (πλύ­σι­μο με σαπού­νι και νερό ή/και εφαρ­μο­γή αντι­ση­πτι­κού χεριών)

• σωστή χρή­ση κατάλ­λη­λης προ­στα­τευ­τι­κής μάσκας (υφα­σμά­τι­νης ή απλής χει­ρουρ­γι­κής) τόσο από εκπαι­δευ­τι­κούς όσο και από μαθη­τές, με μέρι­μνα για τη σχε­τι­κή εκπαί­δευ­ση· στο σχο­λείο συνι­στά­ται η ευρεία χρή­ση υφα­σμά­τι­νης μάσκας (με ελά­χι­στες εξαι­ρέ­σεις), αλλά μπο­ρεί να
χρη­σι­μο­ποιεί­ται και απλή χει­ρουρ­γι­κή μάσκα

• καλός αερι­σμός των αιθου­σών, καθα­ριό­τη­τα χώρων και τακτι­κή εφαρ­μο­γή απο­λυ­μα­ντι­κού σε επιφάνειες

• απο­φυ­γή μεγά­λων συνα­θροί­σε­ων μαθη­τών και επί­σκε­ψης στο σχο­λείο άλλων ατό­μων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο

• απο­χή από το σχο­λείο όσων εκδη­λώ­νουν πυρε­τό ή/και άλλα συμ­πτώ­μα­τα συμ­βα­τά με COVID-19, προ­στα­σία μαθη­τών και εκπαι­δευ­τι­κών που ανήκουν
σε ευά­λω­τες ομάδες.

Στις προ­σω­ρι­νές οδη­γί­ες του ΕΟΔΥ περι­λαμ­βά­νο­νται τα μέτρα που πρέ­πει να λαμ­βά­νουν οι μαθη­τές εντός και εκτός σχο­λι­κών τάξεων.

Παράλ­λη­λα δίνο­νται χρη­στι­κές οδη­γί­ες για την αντι­με­τώ­πι­ση πιθα­νόν κατα­στά­σε­ων στο σχο­λείο, όπως για παρά­δειγ­μα τι μπο­ρεί να κάνει το παι­δί αν τελειώ­σει το αντι­ση­πτι­κό ή τι κάνει πριν μπει στην τάξη.

Σκο­πός των οδη­γιών είναι η ενη­μέ­ρω­ση των εκπαι­δευ­τι­κών και του άλλου προ­σω­πι­κού των σχο­λεί­ων της χώρας (και μέσω αυτών και των μαθη­τών και των οικο­γε­νειών τους) σχε­τι­κά με την επα­να­λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων από τον Σεπτέμ­βριο του 2020, τη λοί­μω­ξη COVID-19, τα μέτρα πρό­λη­ψης της δια­σπο­ράς του ιού, τις απα­ραί­τη­τες ενέρ­γειες σε περί­πτω­ση εμφά­νι­σης περι­στα­τι­κού ύπο­πτου για λοί­μω­ξη COVID-19 και γενι­κά την ασφα­λή επα­να­λει­τουρ­γία των σχολείων.

«Η συνέ­χι­ση της λει­τουρ­γί­ας των σχο­λεί­ων κατά τη διάρ­κεια της παν­δη­μί­ας, είναι εξαι­ρε­τι­κά σημα­ντι­κή. Η παρου­σία των παι­διών στο σχο­λείο, ιδιαί­τε­ρα αυτών που είναι μικρής ηλι­κί­ας, είναι απα­ραί­τη­τη και δεν μπο­ρεί να αντι­κα­τα­στα­θεί με την απο­κλει­στι­κή εξ απο­στά­σε­ως ηλε­κτρο­νι­κή διδα­σκα­λία. Η παρου­σία στο σχο­λείο είναι σημα­ντι­κή για την εκπαι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία, την από­κτη­ση νέων γνώ­σε­ων και την ανά­πτυ­ξη δεξιο­τή­των», ανα­φέ­ρει ο ΕΟΔΥ.

Εάν κάποιο παι­δί εμφα­νί­σει συμ­πτώ­μα­τα συμ­βα­τά με λοί­μω­ξη COVID-19 προβλέπεται:

• Επι­κοι­νω­νία με την οικο­γέ­νεια για παρα­λα­βή του παιδιού

• Απο­μό­νω­ση σε προ­κα­θο­ρι­σμέ­νο καλά αερι­ζό­με­νο χώρο, με επί­βλε­ψη, μακριά από τα υπό­λοι­πα παι­διά και εφαρ­μο­γή απλής χει­ρουρ­γι­κής μάσκας
• Εφαρ­μο­γή υγιει­νής χεριών και ανα­πνευ­στι­κής υγιεινής

• Εξο­πλι­σμός ατο­μι­κής προ­στα­σί­ας για το προ­σω­πι­κό (μάσκα, γάντια, ποδιά αδιά­βρο­χη και οφθαλ­μι­κή προ­στα­σία με γυα­λιά ή ασπί­δα προ­σώ­που, σε
περί­πτω­ση κιν­δύ­νου εκτί­να­ξης βιο­λο­γι­κών υγρών/αναπνευστικών εκκρίσεων)

• Επι­με­λής καθα­ρι­σμός του χώρου και εφαρ­μο­γή απο­λυ­μα­ντι­κού σε επι­φά­νειες μετά την ανα­χώ­ρη­ση του παιδιού

• Ιατρι­κή αξιο­λό­γη­ση και σύμ­φω­να με την κρί­ση του θερά­πο­ντος ιατρού, εφό­σον το παι­δί εμφα­νί­ζει συμ­πτώ­μα­τα συμ­βα­τά με λοί­μω­ξη COVID-19, θα πρέ­πει να γίνει κατά προ­τε­ραιό­τη­τα μορια­κό δια­γνω­στι­κό τεστ

• Εν ανα­μο­νή του απο­τε­λέ­σμα­τος, το παι­δί παρα­μέ­νει σε απο­μό­νω­ση και κατ’ οίκον νοση­λεία, σε καλά αερι­ζό­με­νο δωμά­τιο, ενώ το σχο­λείο συνε­χί­ζει κανο­νι­κά τη λει­τουρ­γία του.

Δια­βά­στε εδώ τις οδη­γί­ες του ΕΟΔΥ για τα νηπιαγωγεία

PDF Logo

Δια­βά­στε εδώ τις οδη­γί­ες για τα δημο­τι­κά σχολεία

PDF Logo

Δια­βά­στε εδώ τις οδη­γί­ες για τη δευ­τε­ρο­βάθ­μια εκπαίδευση

PDF Logo

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο