Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πίνακας του Πάμπλο Πικάσο πωλήθηκε 20,7 εκατ. ευρώ

Πίνα­κας του Πάμπλο Πικά­σο που ανή­κε στο παρελ­θόν στον αεί­μνη­στο Σερ Σον Κόνε­ρι που­λή­θη­κε στην τιμή των 20,7 εκα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ (17,7 εκατ. λίρες Αγγλίας).

Το πορ­τρέ­το σωμα­το­φύ­λα­κα 1969 με τίτλο Buste d’homme dans un cadre -«Πορ­τρέ­το ενός άνδρα σε κάδρο», που­λή­θη­κε από τον οίκο Christie’s στο Χονγκ Κονγκ, με τις προ­σφο­ρές να ξεκι­νούν από 11, 7 εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ (10 εκατ. λίρες Αγγλίας).

Η Τζορ­τζί­να Χίλ­τον, υπεύ­θυ­νη δημο­πρά­τη­σης του έργου, φόρε­σε σμό­κιν σε ένα συγκι­νη­τι­κό αφιέ­ρω­μα στον ρόλο του Σον Κόνε­ρι ως Τζέιμς Μποντ.

Τόνι­σε ότι θεω­ρεί­ται «ένας από τους ωραιό­τε­ρους και πιο εντυ­πω­σια­κούς πίνα­κες του καλ­λι­τέ­χνη από την τελευ­ταία δεκα­ε­τία της ζωής του» από ειδι­κούς της τέχνης και περιέ­γρα­ψε το έργο ως «συντα­ρα­κτι­κό».

Σύμ­φω­να με τους Times, ο Έντριεν Μέιερ, συμπρό­ε­δρος ιμπρε­σιο­νι­στι­κής και μοντέρ­νας τέχνης στον Christie’s, δήλω­σε: «Είναι προ­νό­μιο για τον Christie’s να έχει εμπι­στευ­θεί η οικο­γέ­νεια του Σερ Σον Κόνε­ρι την πώλη­ση αυτής της υπέ­ρο­χης αυτο­προ­σω­πο­γρα­φί­ας του Πικά­σο. Δεν είναι περί­ερ­γο που ένας τιτά­νας της κινη­μα­το­γρα­φι­κής βιο­μη­χα­νί­ας προ­σελ­κύ­θη­κε από αυτό το επί­τευγ­μα του μεγα­λύ­τε­ρου τιτά­να της σύγ­χρο­νης τέχνης».

Ο Στέ­φαν Κόνε­ρι, ο γιος του γεν­νη­μέ­νου στο Εδιμ­βούρ­γο ηθο­ποιού, σε δήλω­ση πριν από τη δημο­πρα­σία περιέ­γρα­ψε το ενθου­σιώ­δες καλ­λι­τε­χνι­κό βλέμ­μα και την αγά­πη του πατέ­ρα του για τη ζωγρα­φι­κή: «Ο Σον είχε μια εξαι­ρε­τι­κή αίσθη­ση αισθη­τι­κής, σύν­θε­σης και κίνη­σης που βελ­τιώ­θη­κε από την καριέ­ρα του σε ένα οπτι­κό μέσο, όπως επί­σης και με τον πολυ­ε­τή γάμο του με τη Μισε­λίν (Ροκ­μπρίν), εξαι­ρε­τι­κή και διε­θνώς ανα­γνω­ρι­σμέ­νη ζωγράφο».

Για το Buste d’homme dans un cadre, ο Πικά­σο άντλη­σε έμπνευ­ση από διά­ση­μους ζωγρά­φους της χρυ­σής επο­χής, όπως ο Ρέμπραντ και ο Βελά­σκεθ και τους γίγα­ντες της λογο­τε­χνί­ας, Σαίξ­πηρ και Ντούμας.

Πηγή: ΑΠΕ

Κώστας Καρυω­τά­κης ΑΠΑΝΤΑ μια άλλη ανάγνωση

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο