Η “είδηση”: Η Κομισιόν εξετάζει να προσαρμόσει (σσ. δηλ. να αυξήσει) τα επίπεδα των εκπομπών CO2 στα επίπεδα του Euro 6 (από Euro 7–8). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή “πιθανότατα” «δεν θα απαιτήσει την δραματική μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων στο επερχόμενο πρότυπο Euro 7, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που αποκάλυψε η εκπομπών CO2.
Το νομοσχέδιο προτείνει τον καθορισμό προτύπων εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά στο ίδιο επίπεδο με αυτά που ισχύουν τώρα για τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σύμφωνα με το υπάρχον πρότυπο Euro 6! Αυτή είναι μια τεράστια νίκη για τους αυτοκινητοβιομήχανους, που δεν θα χρειαστεί να κάνουν μεγάλες επενδύσεις την επόμενη 10ετία για τη μείωση της ρύπανσης (στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης — μια τεχνολογία που –υποτίθεται, πρόκειται να καταργηθεί “σταδιακά” έως το 2035 σύμφωνα με τους κανόνες που –υποτίθεται ισχύουν επί του παρόντος).
«Υπό το φως της τρέχουσας γεωπολιτικής και οικονομικής συγκυρίας, έχει γίνει μια τελική αναθεώρηση», ανέφερε η Επιτροπή στην εισαγωγική εκτίμηση επιπτώσεων του σχεδίου νομοθεσίας Euro 7, επικαλούμενη την αυξημένη επιβάρυνση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών του κλάδου.
«Αυτό ασκεί… (sic!!) άνευ προηγουμένου πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και εγείρει ζητήματα προσιτής τιμής για τους καταναλωτές, σε ένα γενικό πλαίσιο υψηλού πληθωρισμού», αναφέρει το προσχέδιο.
Ως αποτέλεσμα, στέλεχος της ΕΕ επισήμανε ότι κινείται για να «ελαχιστοποιήσει» το κόστος που σχετίζεται με το αίτημα της βιομηχανίας να αναπτύξει καθαρότερη τεχνολογία κινητήρων, δεδομένου ότι είναι ήδη κοντά στον καθορισμό μιας εντολής μηδενικών εκπομπών ρύπων για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά από το 2035 ως μέρος χωριστής νομοθεσίας για τα πρότυπα CO2.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ασκεί πιέσεις ενάντια στους νέους κανόνες του Euro 7, υποστηρίζοντας ότι θα επιφέρει επαχθή νέα κόστη την ίδια στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε ηλεκτρικά οχήματα.
Χαρακτηριστική του κλίματος ήταν και η σχετική δήλωση του CEΟ της Stellantis, Carlos Tavares: «Από τη σκοπιά του κλάδου, δεν χρειαζόμαστε το Euro 7, καθώς θα αντλεί πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση. Γιατί να χρησιμοποιήσουμε πόρους που είναι δύσκολο να βρεθούν για κάτι που θα κρατήσει λίγο; Ο κλάδος δεν το χρειάζεται και είναι αντιπαραγωγικό».
Από την άλλη μεριά το προσχέδιο του νομοσχεδίου της Κομισιόν τρομάζει το λόμπι των υποστηρικτών των καθαρών αυτοκινήτων. Πάντως οι λεπτομέρειες του προτύπου Euro 7 θα ανακοινωθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πρώτο 10ημερο του Νοεμβρίου.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεχνάνε το θέμα “ρύπανση”
μετά από άγρια κόντρα των λόμπι στις Βρυξέλλες
Η αυτοκινητοβιομηχανία παραπονιέται εδώ και καιρό για το πρόσθετο κόστος που σχετίζεται με την πράσινη ενέργεια κι έτσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιθανότατα δεν θα απαιτήσει “δραματική” (;;) μείωση της ρύπανσης που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα στο επερχόμενο πρότυπο Euro 7, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει στα χέρια του το Politico.
“Υπό το φως της τρέχουσας γεωπολιτικής και οικονομικής συγκυρίας, έχει γίνει μια τελική αναθεώρηση”, ανέφερε η Επιτροπή στην εισαγωγική εκτίμηση επιπτώσεων του σχεδίου νομοθεσίας Euro 7, επικαλούμενη την αυξημένη επιβάρυνση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών του κλάδου.
Άρα εδώ και τώρα «ελαχιστοποίηση» κόστους που σχετίζεται με το αίτημα καθαρότερης τεχνολογίας κινητήρων, ενάντια στους νέους κανόνες του Euro 7, με επαχθή νέα κόστη “την ίδια στιγμή που εξαναγκαζόμαστε σε επενδύσεις για ηλεκτρικά οχήματα, με δυσεύρετους πόρους για κάτι εντελώς άχρηστο και αντιπαραγωγικό για τον κλάδο”.
Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιτάχθηκε σθεναρά στο Euro 7, δήλωσε η Anna Krajinska από την “πράσινη” ΜΚΟ Transport & Environment, λέγοντας «Τώρα η Επιτροπή υπέκυψε στις απαιτήσεις τους. Τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν προτεραιότητα έναντι της υγείας εκατομμυρίων Ευρωπαίων».
Οι κανόνες του Euro 7 βρίσκονται σε διαπραγμάτευση, με «παιχνιδάκια» εδώ και τέσσερα χρόνια επεκτείνοντας τους κανόνες για τους ρύπους πότε στα λεπτά σωματίδια, πότε σε ελαστικά και φρένα βάζοντας κατά το δοκούν νούμερα για το μονοξείδιο του άνθρακα τα οξείδια του αζώτου, την ανθεκτικότητα της μπαταρίας κλπ.
Σε αναμονή για το προσχέδιο στις 9 Νοεμβρίου…
Ηλεκτροκίνηση
«Κίνητρα» κάθε είδους στους ομίλους για να «κινηθούν» τα συσσωρευμένα κεφάλαια
«Κίνητρα» κάθε είδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ηλεκτροκίνησης — αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες ανάπτυξης συστημάτων φόρτισης και συσσωρευτών κ.ά. — συνθέτουν το «εθνικό σχέδιο» που παρουσίασαν τον Ιούνη του 2020 ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης και τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, με στόχο να ανοίξει «νέες λεωφόρους» κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους και για να βρουν διέξοδο τα συσσωρευμένα κεφάλαια που προκαλούν την κρίση.
Με πρόσχημα τη «μείωση των ρύπων» και με… ευαγγέλιο την «πράσινη ατζέντα» της ΕΕ, η κυβέρνηση θέτει πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα για την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, επιδιώκοντας μέχρι το 2030 ένα στα τρία νέα οχήματα που θα τίθεται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικό.
Ισπανία – Ιταλία
Φορτώνουν την κρίση στους εργαζόμενους
Δισεκατομμύρια στους ομίλους, ψίχουλα στο λαό
Γερμανία – ηλεκτροκίνηση
Απειλούνται πάνω από 400.000 θέσεις εργασίας έως το 2030
Σε όλη την Ευρώπη η οικονομική κρίση φορτώνεται για ακόμη μια φορά στους εργαζόμενους, ενώ οι επιχειρηματικοί όμιλοι επιδοτούνται από τις κυβερνήσεις με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, χρήματα των λαών. «Πρέπει να κερδίζουμε σαφώς περισσότερα χρήματα από τα αυτοκίνητά μας για να μπορέσουμε να επενδύσουμε στο μέλλον (…) Οι νέοι ανταγωνιστές μας σε ΗΠΑ και Κίνα έχουν “γκαζώσει” πολύ και πρέπει να καταβάλουμε απίστευτη προσπάθεια για να πιάσουμε το ρυθμό».
Με αυτές τις ξεκάθαρες κουβέντες για τους νόμους του κέρδους και του ανταγωνισμού στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen» (VW), Χέρμπερτ Ντις, ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτη μπροστά σε 20.000 υπαλλήλους του τα σχέδια του ομίλου να καταργήσει 5.000 — 7.000 θέσεις εργασίας έως το 2023. Τα λόγια του αποτυπώνουν γλαφυρά πως η εξέλιξη της τεχνολογίας, αντί να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής και των εργασιακών συνθηκών, στη μείωση του εργάσιμου και αύξηση του ελεύθερου χρόνου, στην αύξηση μισθών και δικαιωμάτων, στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής αποτελεί «απειλή» για τους εργαζόμενους. Πολύ περισσότερο, οι εργαζόμενοι καλούνται να θυσιαστούν για τις επενδύσεις, τον ανταγωνισμό, τα κέρδη.
Μέσα στο 2019, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες — η μια πίσω από την άλλη, σαν ντόμινο — ανακοίνωσαν χιλιάδες απολύσεις η καθεμιά. Παράλληλα, ζητούν μέτρα στήριξης (και τα παίρνουν) από τη γερμανική κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) — Σοσιαλδημοκρατών (SPD), ενώ ορισμένες επεκτείνονται με επενδύσεις σε άλλες χώρες (π.χ. Κίνα, Τουρκία κα.).