Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Στο γύψο βάζει η κυβέρνηση τους φοιτητές

Στο γύψο βάζει η κυβέρ­νη­ση τις διεκ­δι­κή­σεις των φοι­τη­τών, των εργα­ζο­μέ­νων, των πανε­πι­στη­μια­κών. Δημιουρ­γεί όρους παρα­κο­λού­θη­σης σε μια μεγά­λη γκά­μα των δρα­στη­ριο­τή­των στα ΑΕΙ. Ποι­νι­κο­ποιεί ακό­μα και συλ­λο­γι­κά απο­φα­σι­σμέ­νες μορ­φές πάλης. Κυρί­ως δημιουρ­γεί αλλε­πάλ­λη­λα σώμα­τα κατα­στο­λής και ελέγ­χου της πρό­σβα­σης στα ΑΕΙ, με απο­κο­ρύ­φω­μα ομά­δες της αστυ­νο­μί­ας οι οποί­ες έχουν διευ­ρυ­μέ­νες δυνα­τό­τη­τες παρέμ­βα­σης και καταστολής.

Αξιο­ποιεί τις προ­βο­κά­τσιες που έχουν σημειω­θεί το προη­γού­με­νο διά­στη­μα, την ώρα που τα πανε­πι­στή­μια παρα­μέ­νουν κλει­στά επί ένα χρό­νο (!) λόγω της παν­δη­μί­ας και παράλ­λη­λα, υλο­ποιού­νται και οι συνο­λι­κό­τε­ρες αντι­δρα­στι­κές αλλα­γές στην Ανώ­τα­τη Εκπαίδευση.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο νομο­σχέ­διο που προ­βλέ­πε­ται η έντα­ση της κατα­στο­λής, προ­βλέ­πο­νται επί­σης τα μέτρα που δυσχε­ρά­νουν την εισα­γω­γή, επα­να­φέ­ρουν τα χρο­νι­κά όρια φοί­τη­σης και νομι­μο­ποιούν την περαι­τέ­ρω κατη­γο­ριο­ποί­η­ση των τμη­μά­των, την έντα­ση του ελι­τι­σμού για κάποια τμή­μα­τα και την υπο­βάθ­μι­ση για άλλα.

1.000 αστυ­νο­μι­κοί στα Πανε­πι­στή­μια και «Πει­θαρ­χι­κό Συμ­βού­λιο Φοιτητών»\

Όσο αφο­ρά την έντα­ση της κατα­στο­λής, το νομο­σχέ­διο προ­βλέ­πει την συγκρό­τη­ση ειδι­κού σώμα­τος αστυ­νο­μι­κών που θα δρουν μέσα στα Πανε­πι­στή­μια, την συγκρό­τη­ση «Πει­θαρ­χι­κού Συμ­βου­λί­ου Φοι­τη­τών» που θα επι­βάλ­λει ποι­νές στους φοι­τη­τές, προ­βλέ­πει το νομο­σχέ­διο και μέτρα ελεγ­χό­με­νης πρό­σβα­σης στους χώρους των πανεπιστημίων.

Ανα­λυ­τι­κό­τε­ρα, το νομο­σχέ­διο προ­βλέ­πει την σύστα­ση της Ομά­δας Προ­στα­σί­ας Πανε­πι­στη­μια­κού Ιδρύ­μα­τος» (ΟΠΠΙ). Προ­βλέ­πο­νται 1.000 οργα­νι­κές θέσεις, που θα κατα­νέ­μο­νται και θα ανα­κα­τα­νέ­μο­νται στα ΑΕΙ ανά­λο­γα τις ανά­γκες τους. Πρό­κει­ται για μία ομά­δα με ειδι­κή εκπαί­δευ­ση από την ΕΛΑΣ, που θα φέρει ειδι­κή στο­λή, θα υπά­γε­ται στην ΕΛΑΣ και θα συνερ­γά­ζε­ται με τον πρύ­τα­νη και τον αντι­πρύ­τα­νη του εκά­στο­τε ΑΕΙ. Η ομά­δα θα έχει πλή­ρη αστυ­νο­μι­κά καθή­κο­ντα, αλλά δεν θα φέρει πυρο­βό­λα όπλα.

Όσον αφο­ρά τα «Πει­θαρ­χι­κά Συμ­βού­λια Φοι­τη­τών», συγκρο­τού­νται με την ταυ­τό­χρο­νη συγκρό­τη­ση «πει­θαρ­χι­κού δικαί­ου» στο χώρο των Πανε­πι­στη­μί­ων. Το νομο­σχέ­διο περι­λαμ­βά­νει δια­τά­ξεις για πει­θαρ­χι­κά παρα­πτώ­μα­τα και πει­θαρ­χι­κές ποι­νές, που θα μπο­ρεί να επι­βάλ­λει το «Πει­θαρ­χι­κό Συμ­βού­λιο Φοι­τη­τών», ενώ τα παρα­πτώ­μα­τα θα αφο­ρούν από το αδιά­βλη­το των εξε­τά­σε­ων, μέχρι και αξιό­ποι­νες πράξεις.

Όσον αφο­ρά την ελεγ­χό­με­νη είσο­δο και έξο­δο στον χώρο των ΑΕΙ. Όπου αυτό δεν είναι εφι­κτό, σε πανε­πι­στή­μια που π.χ. συνο­ρεύ­ουν με πάρ­κα, η ελεγ­χό­με­νη είσο­δος θα γίνε­ται στους εσω­τε­ρι­κούς χώρους, από τα μέλη της ΟΠΠΙ.

«Τα πανε­πι­στή­μια απο­τε­λούν κρί­σι­μες δημό­σιες υπο­δο­μές, που δέχο­νται απει­λές ασφα­λεί­ας και προ­στα­σί­ας διε­θνώς», είπε ο υπουρ­γός Προ­στα­σί­ας του Πολί­τη, Μιχά­λης Χρυ­σο­χο­ΐ­δης, παρου­σιά­ζο­ντας το νομο­σχέ­διο. Ισχυ­ρί­στη­κε ότι «με το νομο­σχέ­διο αυτό φέρ­νου­με ένα ολο­κλη­ρω­μέ­νο σχέ­διο προ­στα­σί­ας και ασφά­λειας των ΑΕΙ, επι­χει­ρώ­ντας να αλλά­ξου­με την κατά­στα­ση αυτή που υπάρ­χει στα ελλη­νι­κά πανεπιστήμια».

Πειθαρχικό παράπτωμα οι καταλήψεις στα ΑΕΙ

Πει­θαρ­χι­κό παρά­πτω­μα καθι­στά τις κατα­λή­ψεις στα ΑΕΙ. Επί­σης, όποιος δια­κό­πτει συνε­δριά­σεις θα διώ­κε­ται πει­θαρ­χι­κά. Αυτά προ­βλέ­πει το νομο­σχέ­διο που έδω­σε στη δημο­σιό­τη­τα το υπουρ­γείο Παιδείας.

Στο ίδιο πλαί­σιο μάλι­στα, πει­θαρ­χι­κό παρά­πτω­μα είναι και η τοπο­θέ­τη­ση αφι­σών (αφι­σο­ρύ­παν­ση το χαρα­κτη­ρί­ζει) στους χώρους του ιδρύματος.

Ειδι­κό­τε­ρα, όπως ορί­ζει το νομο­σχέ­διο πει­θαρ­χι­κά παρα­πτώ­μα­τα για τους φοι­τη­τές συνι­στούν «η εκού­σια παρε­μπό­δι­ση της εύρυθ­μης λει­τουρ­γί­ας του ιδρύ­μα­τος, συμπε­ρι­λαμ­βα­νό­με­νης τόσο της εκπαι­δευ­τι­κής, ερευ­νη­τι­κής ή διοι­κη­τι­κής λει­τουρ­γί­ας του όσο και της λει­τουρ­γί­ας των μονο­με­λών και συλ­λο­γι­κών οργά­νων και των υπη­ρε­σιών του, καθώς και της απρό­σκο­πτης χρή­σης των εγκα­τα­στά­σε­ων και του εξο­πλι­σμού του.

Επί­σης, απα­γο­ρεύ­ε­ται η χρή­ση των στε­γα­σμέ­νων ή ανοι­κτών χώρων, των εγκα­τα­στά­σε­ων, των υπο­δο­μών και του εξο­πλι­σμού του ιδρύ­μα­τος χωρίς την άδεια των αρμό­διων οργά­νων του».

Στο ίδιο πλαί­σιο πει­θαρ­χι­κό παρά­πτω­μα είναι η χρήση των στεγασμένων ή ανοικτών χώρων, των εγκαταστάσεων, των υποδομών και του εξο­πλι­σμού του ιδρύματος για την εξυπηρέτηση σκοπών που θεω­ρεί ότι δεν συνάδουν με την απο­στο­λή του, καθώς και η διευκόλυνση τρίτων για την τέλεση της πράξης αυτής, η με οποιονδήποτε τρόπο ρύπανση των στεγασμένων ή ανοικτών χώρων του ιδρύματος συμπεριλαμβανόμενης και της ηχορύπανσης, η χρήση απαγορευμένων ουσιών εντός του ιδρύματος και η οποιαδήποτε συμ­βο­λή στη διακίνηση αυτών, η τέλεση οποιουδήποτε πλημμελήματος ή κακουργήματος εντός του ιδρύματος εφόσον συνδέεται με τη φοι­τη­τι­κή ιδιότητα, και η εκ προθέσεως κατα­στρο­φή περιουσίας του ιδρύματος, κινητής ή ακίνητης.

Βεβαί­ως, η αντι­γρα­φή στις εξε­τά­σεις και η λογο­κλο­πή είναι πει­θαρ­χι­κά παραπτώματα.

«Το πει­θαρ­χι­κό παρά­πτω­μα μπο­ρεί να τελε­στεί και με παρο­χή συνδρομής σε τρίτο πρόσωπο ή διευκόλυνσή του για την τέλε­ση πει­θαρ­χι­κού παρα­πτώ­μα­τος» ορί­ζει το νομοσχέδιο.

Ως προς τις ποι­νές αυτές ξεκι­νούν από έγγραφη επί­πλη­ξη, και συνε­χί­ζουν και κλι­μα­κώ­νο­νται με α/ απα­γό­ρευ­ση συμμετοχής σε εξετάσεις ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων, για μία ή περισσότερες εξεταστικές περιόδους, β) προ­σω­ρι­νή ή μόνιμη απαγόρευση χρήσης εξο­πλι­σμού ή εγκαταστάσεων του ιδρύματος, γ) προ­σω­ρι­νή ανα­στο­λή της φοιτητικής ιδιότητας από έναν ως 24 μήνες και, δ) ορι­στι­κή διαγραφή.

https://ekdoseis-atexnos.gr/book/%ce%bf-%cf%80%ce%b9%ce%ba%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b2%ce%af%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%b1%ce%be-%cf%87%ce%ac%ce%b2%ce%b5%ce%bb%ce%b1%ce%b1%cf%81-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b9%cf%83%cf%84/

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο