Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τι πρέπει να ξέρουμε όταν οδηγούμε σε συνθήκες χιονιού ή πολύ χαμηλών θερμοκρασιών

Τα πρώ­τα χιό­νια έκα­ναν την εμφά­νι­σή τους και σε πολ­λές περιο­χές της Ελλά­δας, κυρί­ως στα μεγά­λα αστι­κά κέντρα, απο­τε­λούν πρό­βλη­μα στις καθη­με­ρι­νές μετα­κι­νή­σεις. Ο/η οδη­γός οφεί­λει να είναι προ­σε­κτι­κός όταν απο­φα­σί­σει να οδη­γή­σει κάτω από τέτοιες συν­θή­κες και να τηρεί κάποιους βασι­κούς κανό­νες που θα του/της επι­τρέ­ψουν να είναι ασφα­λής κατά τη διάρ­κεια της οδήγησης.

Σε πρώ­τη φάση θα πρέ­πει να ελέγ­ξει τα ελα­στι­κά του αυτο­κι­νή­του και αν υπάρ­χει η δυνα­τό­τη­τα να βάλει χει­με­ρι­νά ελα­στι­κά τα οποία θα βγά­λει στις αρχές της άνοι­ξης. Τα ελα­στι­κά αυτά έχουν ειδι­κή σύν­θε­ση γόμας και ειδι­κή χάρα­ξη που εξα­σφα­λί­ζουν καλύ­τε­ρη πορεία στο χιό­νι, αλλά και καλύ­τε­ρο φρε­νά­ρι­σμα, ακό­μη και σε ιδιαί­τε­ρα χαμη­λές θερ­μο­κρα­σί­ες. Αν είναι φθαρ­μέ­να, τότε απο­τε­λεί μεγά­λο πρό­βλη­μα και καλό είναι να μην ξεκι­νή­σει κανείς να οδη­γά με αυτά.

Ο/η οδη­γός θα πρέ­πει να ελέγ­ξει και να προ­σθέ­σει την κατάλ­λη­λη ποσό­τη­τα αντι­ψυ­κτι­κού στο ψυγείο της μηχα­νής, το οποίο θα προ­στα­τέ­ψει το ψυγείο από διά­βρω­ση και δεν θα επι­τρέ­ψει να γίνει πάγος το νερό που κυκλο­φο­ρεί στις κυψέ­λες του.

Πρέ­πει να γίνει έλεγ­χος της μπα­τα­ρί­ας και να βεβαιω­θεί ότι υπάρ­χει ισχύ για τις εκκι­νή­σεις στις χαμη­λές θερ­μο­κρα­σί­ες του χει­μώ­να και την υπερ­κα­τα­νά­λω­ση ενέρ­γειας. Άλλω­στε το μεγα­λύ­τε­ρο πρό­βλη­μα οι μπα­τα­ρί­ες το αντι­με­τω­πί­ζουν τις πολύ κρύ­ες ημέ­ρες, ενώ καλό είναι ένας οδη­γός να φρο­ντί­ζει να μπαί­νει στον χει­μώ­να με καλά φορ­τι­σμέ­νη μπα­τα­ρία. Αυτό σημαί­νει φόρ­τι­ση σε έναν ηλε­κτρο­λό­γο αυτο­κι­νή­του ή με ειδι­κό φορ­τι­στή στο σπίτι.

Τα φρέ­να είναι ένας άλλος παρά­γο­ντας που χρή­ζουν ιδιαί­τε­ρης προ­σο­χής. Εάν τα φρέ­να δεν έχουν την σωστή κατα­νο­μή, τότε κατά τη διάρ­κεια του φρε­να­ρί­σμα­τος θα παρου­σια­στούν «τρα­βήγ­μα­τα» δεξιά ή αρι­στε­ρά με απο­τέ­λε­σμα ο/η οδη­γός να μην μπο­ρεί να ελέγ­ξει το όχη­μά του/της.

Φυσι­κά μαζί του μέσα στο αυτο­κί­νη­το θα πρέ­πει να έχει πάντα αλυ­σί­δες ή χιο­νο­κου­βέρ­τες, φακό, ένα μπου­φάν ή μια μάλ­λι­νη μπλού­ζα, ένα φαρ­μα­κείο, ένα μικρό φτυά­ρι, μια ξύστρα χιο­νιού και γάντια.

Η καλή κατά­στα­ση του καλο­ρι­φέρ ή του κλι­μα­τι­στι­κού θα εξα­σφα­λί­σει άνε­ση και ζεστα­σιά κατά τη διάρ­κεια της οδή­γη­σης, ενώ θα δώσει λύση σε πιθα­νό­τη­τα εγκλω­βι­σμού. Παράλ­λη­λα θα βοη­θή­σει να κρα­τά­ει το παρ­μπρίζ του αυτο­κι­νή­του καθα­ρό από πάγο και υδρατμούς.

Η καλή λει­τουρ­γία των υαλο­κα­θα­ρι­στή­ρων απο­τε­λεί επι­τα­κτι­κή ανά­γκη και κύριο μέλη­μα του οδη­γού, καθώς αυτοί θα βοη­θή­σουν να έχει καλή ορα­τό­τη­τα του δρό­μου. Μάλι­στα μέσα στο δοχείο νερού των υαλο­κα­θα­ρι­στή­ρων καλό είναι να βάλου­με ειδι­κό αντι­ψυ­κτι­κό διά­λυ­μα που δεν θα επι­τρέ­ψει να παγώ­σει το νερό.

Τέλος, στο μέτρο του δυνα­τού, ο/η οδη­γός θα πρέ­πει να έχει αρκε­τό καύ­σι­μο στο αυτο­κί­νη­το, όλα τα έγγρα­φα του αυτο­κι­νή­του σε ισχύ και κυρί­ως το ασφα­λι­στή­ριο, καθώς η πιθα­νό­τη­τα ατυ­χή­μα­τος είναι αυξημένη.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο