Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το ΚΚΕ αποχαιρετά με θλίψη τον ζωγράφο Περικλή Δουραμάνη

Ανα­κοί­νω­ση του Γρα­φεί­ου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το θάνα­το του Περι­κλή Δουραμάνη.

«Απο­χαι­ρε­τού­με με θλί­ψη τον ζωγρά­φο Περι­κλή Δου­ρα­μά­νη, που με τις καλ­λι­τε­χνι­κές του δημιουρ­γί­ες και τις γνώ­σεις του στη ζωγρα­φι­κή μεγά­λων επι­φα­νειών, δημιούρ­γη­σε μνη­μειώ­δη εικα­στι­κά έργα και αφί­σες για το Κόμ­μα και το λαϊ­κό κίνη­μα και οργά­νω­σε τα συνερ­γεία ζωγρα­φι­κής γιγα­ντο­πα­νό στα Φεστι­βάλ της ΚΝΕ και του “ΟΔΗΓΗΤΗ” για περί­που μια εικοσαετία.

Ο Περι­κλής Δου­ρα­μά­νης μετεί­χε ενερ­γά στο συν­δι­κα­λι­στι­κό κίνη­μα των εικα­στι­κών, στο κίνη­μα Ειρή­νης με την ΕΕΔΥΕ, εφάρ­μο­σε τις σκη­νο­γρα­φι­κές του γνώ­σεις σχε­διά­ζο­ντας συχνά αντι­πο­λε­μι­κά άρμα­τα, αφί­σες, την εικα­στι­κή εικό­να γρα­φεί­ων του Κόμ­μα­τός μας σε συνέ­δρια και εκλο­γι­κές ανα­με­τρή­σεις παλιό­τε­ρα. Έχο­ντας μαθη­τεύ­σει τόσο στην ΑΣΚΤ, όσο και κοντά στους μεγά­λους δασκά­λους Στέ­φα­νο Αλμα­λιώ­τη και Γιώρ­γο Κου­ζού­νη, εργά­σθη­κε για πολ­λά χρό­νια στη δημιουρ­γία γιγα­ντο­α­φι­σών για τους κινη­μα­το­γρά­φους, ενώ παράλ­λη­λα εργά­σθη­κε στην κατα­σκευή σκη­νι­κών σε πολ­λές θεα­τρι­κές παρα­στά­σεις. Σημα­ντι­κή ήταν η συμ­βο­λή του σε εικα­στι­κές κατα­σκευ­ές στον εορ­τα­σμό των 100χρονων του Κόμ­μα­τός μας. Μέχρι το τέλος της ζωής του ήταν πιστός στην κομ­μου­νι­στι­κή ιδε­ο­λο­γία και συμ­με­τεί­χε ενερ­γά στους αγώ­νες του Κόμματος.

Το ΚΚΕ εκφρά­ζει τα θερ­μά του συλ­λυ­πη­τή­ρια στους οικεί­ους του».

***

Ο Περι­κλής Δου­ρα­μά­νης γεν­νή­θη­κε στην Πάτρα το 1948.

Από­φοι­τος της ΑΣΚΤ (1969–1974, εργα­στή­ριο Γ. Μόρα­λη, Δ. Μυτα­ρά) φοί­τη­σε κατό­πιν στο τμή­μα σκη­νο­γρα­φί­ας-ενδυ­μα­το­λο­γί­ας με τον Β. Βασιλειάδη.

Εργά­στη­κε από το 1968 στον ζωγρά­φο-αγιο­γρά­φο Στέ­φα­νο Αλμα­νιώ­τη και σπού­δα­σε την τέχνη της γιγα­ντο­α­φί­σας του κινη­μα­το­γρά­φου δίπλα στον Γιώρ­γο Κου­ζού­νη. Εργά­σθη­κε ζωγρα­φί­ζο­ντας γιγα­ντο­πα­νό για τους κινηματογράφους.

Φιλο­τέ­χνη­σε πολ­λές αντι­πο­λε­μι­κές αφί­σες για την επι­τρο­πή ειρή­νης (ΕΕΔΥΕ), οι οποί­ες δια­κρί­θη­καν διε­θνώς, αφί­σες για πολι­τι­στι­κές εκδη­λώ­σεις, καθώς επί­σης και για το ΚΚΕ. Για 20 και πλέ­ον χρό­νια ανα­λάμ­βα­νε το σύνο­λο των ζωγρα­φι­σμέ­νων στο χέρι γιγα­ντο­πα­νό στο Φεστι­βάλ της ΚΝΕ. Σχε­δί­α­ζε με εξαι­ρε­τι­κή γνώ­ση γράμ­μα­τα και επι­γρα­φές και πάντα συμ­με­τεί­χε φιλο­τε­χνώ­ντας πανό και πικέ­τες του ΕΕΤΕ στις κινητοποιήσεις.

Διε­τέ­λε­σε συνερ­γά­της του δασκά­λου στην ΑΣΚΤ, Βασί­λη Βασι­λειά­δη στο τμή­μα σκη­νο­γρα­φί­ας της ΑΣΚΤ στην ειδι­κό­τη­τα αφί­σας και πλα­στι­κής μακέ­τας. Συνερ­γά­στη­κε με τους Ν. Πετρό­που­λο, Β. Φωτό­που­λο, Γ. Μετζι­κώφ, Ν. Πέρ­δι­κα, καθώς και το Θέα­τρο Τέχνης στην Επί­δαυ­ρο για την εκτέ­λε­ση σκη­νι­κών, σκη­νο­γρα­φί­ας και ενδυ­μα­το­λο­γί­ας σε πλή­θος θεα­τρι­κών παρα­στά­σε­ων. Eργά­στη­κε επί­σης στη δια­κο­σμη­τι­κή ανα­καί­νι­ση μέρους του Πανε­πι­στη­μί­ου Αθηνών.

Έλα­βε μέρος σε αρκε­τές ομα­δι­κές εκθέ­σεις, καθώς και σε συμπό­σια στο εξω­τε­ρι­κό. Το 1976 συμ­με­τεί­χε με την Επι­τρο­πή Ειρή­νης στο συμπό­σιο τέχνης στην Αττά­λεια στην Τουρ­κία. Στην έκθε­ση γιγα­ντο­α­φί­σας για τα «100 χρό­νια Κινη­μα­το­γρά­φου» στο Πολι­τι­στι­κό Κέντρο Μελί­να Μερ­κού­ρη το 1994 έλα­βε τιμη­τι­κή διάκριση.

Έργα του υπάρ­χουν σε ιδιω­τι­κές συλ­λο­γές σε Ελλά­δα, Τουρ­κία, Αμε­ρι­κή, Αυστρα­λία. Ο Περι­κλής Δου­ρα­μά­νης ήταν μέλος του Επι­με­λη­τη­ρί­ου Εικα­στι­κών Τεχνών Ελλά­δος από το 1980. Διε­τέ­λε­σε μέλος του ΔΣ του ΕΕΤΕ καθώς και σε αρκε­τές θητεί­ες μέλος των Επι­τρο­πών Κατά­τα­ξης και Κρί­σης, συμ­με­τεί­χε σε ομά­δες εργα­σί­ας του ΕΕΤΕ, ενώ έλα­βε ενερ­γό μέρος σε όλες τις κινη­το­ποι­ή­σεις και διεκ­δι­κή­σεις του κλά­δου μας.

Ακο­λου­θή­στε το Ατέ­χνως στο Google News, στο Facebook και στο Twitter

Ν. Μπε­λο­γιάν­νης Ν. Πλου­μπί­δης – Στο σπί­τι των ηρώων

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο