Γράφει ο Στέλιος Κανάκης //
Πρόκειται για την σύναξη των αρχαγγέλων, των αγγέλων και των λοιπών ασωμάτων και ουρανίων αγγελικών ταγμάτων. Γιορτάζουν διάφοροι και διάφορες, τα βλήματα, τα F‑16, ο Καμένος, ο Αλέξης, ο γάιδαρος (ενίοτε) κι ότι, τέλος πάντων, πετάει.
Τους αγγέλους, τους βρίσκουμε ανάμεσα στις πολλές ιερές βλακείες[1]. Τους δημιούργησε ο θεός πριν τον κόσμο κι αυτό μας καθίσταται σαφές από το βιβλίο της παλιάς διαθήκης «Ιώβ[2]», όπου διαβάζουμε ότι μόλις ο θεός έφτιαξε τα άστρα οι άγγελοι τον υμνούσαν με δοξολογίες. Αν δεν προϋπήρχαν, πως διάολο τον υμνούσαν;
Ο μέγας Βασίλειος μας το λέει καθαρά πως, πριν τον κόσμο, υπήρχε μια υπέρχρονη (;) και πρεσβύτερη (;) κατάσταση, που ήταν ο κόσμος των αγγέλων.
Ο τρόπος που δημιουργήθηκαν δεν μας είναι ακριβώς γνωστός, αλλά μπορούμε να έχουμε μια εικόνα από τον Γρηγόρη τον θεολόγο, που ήξερε και μας λέει πως οι άγγελοι δημιουργήθηκαν… μόλις ο θεός συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας τους. Το σκέφτηκε, δηλαδή κι έγιναν. Για να γκαστρώσει τη Μαρία όμως, θεός-ξεθεός, δεν έφτανε η σκέψη – χρειαζόταν και… είσοδος.
Μη νομίσετε πως η δημιουργία των αγγέλων είχε να κάνει με κάποια ανάγκη του θεού. Απλώς σκέφτηκε μια μαλακία και ξεπήδησαν. Άλλωστε δεν είναι δυνατόν οτιδήποτε στον υλικό ή πνευματικό κόσμο, να έχει να προσδώσει κάτι επιπλέον στη δόξα του θεού.
Όπως μας πληροφορεί ο Ιωάννης ο χρυσόστομος, ο θεός το έκανε γι αυτούς τους ίδιους, ώστε να συμμερίζονται την μακαριότητά του και να περνάνε καλά. Τρέφονται δε, με τη διαρκή θέα του προσώπου του θεού.
Κατά την Αγρία Γραφή[3] οι άγγελοι είναι αόρατοι, αλλά γίνονται ορατοί όταν στέλνονται από τον Γιαχβέ (θεό) σε σπουδαίες περιστάσεις.
Έτσι γνωρίσαμε τον Μιχαήλ, ας πούμε, που τον έστειλε ο θεός για να σώσει το ζαβό (Ισαάκ) του Αβραάμ όταν ο τελευταίος πήγαινε να του πάρει το κεφάλι. Ο Αβραάμ όπως θα ξέρετε ήταν ο τύπος που παντρεύτηκε την αδερφή του Σάρα και την εξέδιδε στον Φαραώ και άλλους και τα κονομούσε. Ο Μιχαήλ ήταν που έσωσε και τον Λωτ, για να ‘χει την ευκαιρία μετά αυτός, να τον πηδάνε οι κόρες του εναλλάξ. Βοήθησε και τους Εβραίους να φύγουν απ’ την Αίγυπτο.
Ο Γαβριήλ ήταν αυτός που κούφανε τον Ζαχαρία και παραμύθιασε εκείνη την αρραβωνιασμένη δεκαπεντάχρονη παρθένα, ότι θα της κάνει έναν θεό άμα του κάτσει και μετά έβγαλε τα μάτια του μαζί της, την κατέστησε έγκυο και την κάνανε παναγία αυτήν και αιώνιο κερατά τον δόλιο τον αρραβωνιαστικό της.
Οι άγγελοι όμως δεν είναι μόνο αυτοί οι δυο. Είναι πολλοί! Πάρα πολλοί! Για την ακρίβεια είναι ανυπολόγιστος και απροσμέτρητος ο αριθμός τους. Ο ίδιος ο Γιαχβεδάκος (Ιησούς) ομιλεί για δώδεκα λεγεώνες (Γεσθημανή), ενώ ο ευαγγελιστής Ιωάννης μαρτυρεί πως είδε και άκουσε γύρω απ’ τον θεϊκό θρόνο χορωδία από μυριάδες μυριάδων και χιλιάδες χιλιάδων αγγέλων (της… πουτάνας δηλαδή, από αγγέλους).
Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός (ο θεός να τον έχει καλά), στην πραγματεία του περί των αγγέλων μας κατατοπίζει πλήρως λέγοντας ότι είναι φύσεις νοερές, αεικίνητες, αυτεξούσιες, ασώματες. Υπηρετούν το θεό και είναι κατά χάριν αθάνατες. Η φύση των αγγέλων είναι πνευματική. Προσέξτε όμως: Επειδή απολύτως άυλος και ασώματος είναι μόνο ο θεός, γι αυτό το αγγελικό σώμα νοείται ως αιθέριο, πυροειδές, ταχύτατο, πλασμένο, όμως, από κάτι, που είναι πολύ λεπτότερο από τη γνωστή μας ύλη.
Συγκεντρώνοντας τις μαρτυρίες και άλλων ψυχωτικών φιγούρων της Αγρίας Γραφής[4] (Ησαϊας[5], Ιεζεκιήλ, Παύλος, άγιος Διονύσιος αλλά και του οσίου Νικήτα Στηθάτου), που φαίνεται πως τους συνάντησαν (τους αγγέλους) και στη συνέχεια πληροφόρησαν και την αποστολική διακονία της Ελλάδας, η τελευταία κατέληξε:
Τα τάγματα των αγγέλων είναι εννέα, τα οποία ταξινομούνται σε τρεις τρίχορες ιεραρχίες ή ταξιαρχίες, κατά τον ακόλουθο τρόπο: Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι-Κυριότητες, Δυνάμεις, Εξουσίες-Αρχές, Αρχάγγελοι, Άγγελοι.
Ιδίωμα της πρώτης ιεραρχίας είναι η πύρινη σοφία και η γνώση των ουρανίων, ενώ έργο τους ο θεοπρεπής ύμνος του «γελ»[6]. Η δεύτερη ιεραρχία έχει ως ιδίωμα τη διευθέτηση των μεγάλων πραγμάτων και την διενέργεια των θαυμάτων, ενώ έργο τους είναι να ψέλνουν… «Άγιος, Άγιος, Άγιος». Τέλος ιδίωμα της τρίτης ιεραρχίας είναι να εκτελούν θείες υπηρεσίες και θελήματα και να ψέλνουν… «Αλληλούϊα».
Πέρα από τα ονόματα των εννέα τάξεων, η Αγία Γραφή μας φανερώνει και τα προσωπικά ονόματα ορισμένων αγγέλων. Έτσι ο Γαβριήλ που πάει με δεκαπεντάχρονες παναγίες, σημαίνει «ήρωας του Θεού» και ο Μιχαήλ, σημαίνει «τις ως ο Θεός ημών». Ο Ραφαήλ είναι ο τρίτος άγγελος που γνωρίζουμε και το όνομά του σημαίνει «ο Κύριος θεραπεύει». Τέλος γνωστός από την εβραϊκή παράδοση είναι και ο Ουριήλ, αλλά χεστήκαμε. Άγγελος ήταν και ο Εωσφόρος που την «έκανε» με το τάγμα του γιατί βαρέθηκαν να γλείφουν το θεό. Οι υπόλοιποι που ήταν οπαδοί της δουλικότητας και της ταπείνωσης έμειναν και συνεχίζουν μέχρι σήμερα – και ποιος ξέρει πόσο ακόμη, να δοξολογούν το θεό.
Τριπλό, λοιπόν, το έργο των αγγέλων. Πρώτα-πρώτα δοξολογούν ακατάπαυστα το θεό. Κι όταν λέμε ακατάπαυστα εννοούμε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, όλες τις μέρες, όλα τα χρόνια από τότε που δημιουργήθηκαν. Θα λέγαμε και στο κατούρημα και στο χέσιμο, αλλά δεν τεκμαίρεται ότι έχουν τέτοιες ανάγκες. Αυτό το αέναο γλείψιμο του θεού δεν τους έχει επιβληθεί, αλλά είναι αυθόρμητο και το πράττουν αφ’ εαυτού και ασυστόλως μόλις δουν το… κάλλος του θεού, αλλά και πριν το δουν.
Το άλλο τους έργο είναι «η διακονία στη Θεία Οικονομία» κι ότι καταλάβατε.
Το τρίτο έργο τους είναι να βοηθάνε τους ανθρώπους να σωθούν. Γι αυτό και ο καθένας μας έχει τον προσωπικό του άγγελο κι είμαστε μια χαρά, αλλά ευτυχώς που δεν είναι τόσο δραστήριος σεξουαλικά όπως ο Γαβριήλ γιατί θα ‘χαμε πρόβλημα. Εκτός των ανθρώπων, έχουν τον άγγελό τους και το κάθε έθνος, η κάθε πόλη, το κάθε χωριό και ειδικά στις πόλεις υπάρχουν στρατόπεδα αγγέλων που αναχαιτίζουν τις επιθέσεις των δαιμόνων. Το άγγελό τους έχει και ο κάθε μαλάκας που έζησε ή ζει σ’ αυτόν τον μάταιο κόσμο. Ακόμη κι ο Τράμπ, ο Τσίπρας, ο Κατρούγκαλος… μέχρι και η Δούρου.
Καλό είναι να τους αγνοείτε (τους αγγέλους – τους άλλους να τους αποφεύγετε όπως ο διάολος το λιβάνι) και να κάνετε πως δεν τους βλέπετε, γιατί αν υποστηρίξετε το αντίθετο, σας βλέπω με ζουρλομανδύα.
————————————
[1] Τίτλος βιβλίου. «Ιερές Βλακείες», Στέλιος Κανάκης, Εκδόσεις Εντύποις.
[2] Εκείνος ο βλαμμένος με την συνονόματη υπομονή.
[3]Τίτλος βιβλίου. «Η Αγρία Γραφή», Στέλιος Κανάκης, Εκδόσεις ΚΨΜ.
[4] Όπως παραπάνω. Προμηθευτείτε το!
[5]Ο προφήτης με τον επώνυμο χορό που τον σέρνουν διάφοροι «προοδευτικοί» στο γάμο τους.
[6] Καμία σχέση με γενικό λύκειο (ΓΕΛ).
Είναι κάτι που έβγαινε από τους τροχούς των Χερουβίμ κατά τον Ιεζεκιήλ (ι’ 13), και σημαίνει ανακυλισμός κατά τον Αρεοπαγίτη Διονύσιο (Ουραν. Ιεραρχ. κεφ. ιε’).
_______________________________________________________________________________________________________
Στέλιος Κανάκης Διδάσκει στην επαγγελματική εκπαίδευση και παράλληλα δραστηριοποιείται στο χώρο του βιβλίου. Έχει γράψει, υπό μορφή ημερολογίων τα «Με τη μουσική του κόσμου», «Οι μουσικοί του κόσμου» και «Δώδεκα μήνες συνθέτες». Επίσης το «Ιερές Βλακείες» Εμπειρία Εκδοτική 1η και 2η έκδοση – Εκδόσεις Εντύποις 3η και 4η και το «Η Αγρία Γραφή» Εκδόσεις ΚΨΜ.
[email protected] Facebook: Stelios Kanakis /ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ