Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …το Σάββατο 19 Νοεμβρίου

ΟΠΕΡΑ

«Τρα­βιά­τα» του Βέρ­ντι από την Εθνι­κή Λυρι­κή Σκηνή
Η Εθνι­κή Λυρι­κή Σκη­νή παρου­σιά­ζει την «Τρα­βιά­τα» του Βέρ­ντι, για πρώ­τη φορά στην Αίθου­σα «Α. Τριά­ντη» του Μεγά­ρου Μου­σι­κής Αθη­νών, σε μου­σι­κή διεύ­θυν­ση Λου­κά Καρυ­τι­νού, από τις 19 Νοέμ­βρη και για 7 παρα­στά­σεις, στην ιστο­ρι­κή πλέ­ον παρα­γω­γή, στην κλα­σι­κή σκη­νο­θε­σία και τα υπέ­ρο­χα σκη­νι­κά και κοστού­μια του Νίκου Σ. Πετρό­που­λου, η οποία παρου­σιά­στη­κε για πρώ­τη φορά το 2001 στο Θέα­τρο «Ολύ­μπια» και έκτο­τε έχει σημειώ­σει τερά­στια επι­τυ­χία σε όλες τις ανα­βιώ­σεις της. Πασί­γνω­στες άριες και ντου­έ­τα «ντύ­νουν» μία από τις πιο αγα­πη­τές ιστο­ρί­ες μεγά­λου έρω­τα, ματαιω­μέ­νου από τις κοι­νω­νι­κές συμ­βά­σεις. Η όπε­ρα περι­γρά­φει τον έρω­τα μιας εταί­ρας με γόνο καλής οικο­γέ­νειας του Παρι­σιού. Η σχέ­ση προ­κα­λεί την αντί­δρα­ση της οικο­γέ­νειας του νέου, το ζευ­γά­ρι χωρί­ζει και ξανα­συ­να­ντιέ­ται λίγο πριν το θάνα­το της κοπέ­λας. Η πρε­μιέ­ρα της «Τρα­βιά­τας», το 1853, στο Τεά­τρο Φενί­τσε της Βενε­τί­ας, ανα­φέ­ρε­ται συνή­θως ως μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες απο­τυ­χί­ες στην Ιστο­ρία της Οπε­ρας. «Η Τρα­βιά­τα ήταν ένα φιά­σκο, μην ψάχνεις να βρεις δικαιο­λο­γία, απλώς έτσι είναι», έγρα­φε την επο­μέ­νη κιό­λας, στις 7 Μαρ­τί­ου 1953, ο Βέρ­ντι στον εκδό­τη του Τίτο Ρικόρ­ντι. Ενά­μι­ση αιώ­να αργό­τε­ρα, το αρι­στούρ­γη­μα του Βέρ­ντι ανα­γνω­ρί­ζε­ται ως ένα από τα πιο δημο­φι­λή έργα του ρεπερ­το­ρί­ου με εκα­το­ντά­δες παρα­στά­σεις κάθε χρό­νο στις όπε­ρες όλου του κόσμου. Στην Εθνι­κή Λυρι­κή Σκη­νή, η οποία περιέ­λα­βε το έργο στο δρα­μα­το­λό­γιό της το 1942, παρου­σιά­ζο­ντάς το στο θερι­νό θέα­τρο της πλα­τεί­ας Κλαυθ­μώ­νος, σπου­δαί­οι Ελλη­νες καλ­λι­τέ­χνες έχουν συνερ­γα­στεί σε παρα­γω­γές της «Τρα­βιά­τας», όπως ο Γιάν­νης Τσα­ρού­χης, ο Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης, ο Αντί­ο­χος Ευαγ­γε­λά­τος, καθώς και σχε­δόν όλοι οι σπου­δαί­οι Ελλη­νες μονω­δοί. Στην πρώ­τη δια­νο­μή η διε­θνώς ανα­γνω­ρι­σμέ­νη Ελλη­νί­δα σοπρά­νο Μυρ­τώ Παπα­θα­να­σί­ου και στη δεύ­τε­ρη η Ελε­να Μόζουκ. Στην τρί­τη δια­νο­μή και την τέταρ­τη δια­νο­μή, αντί­στοι­χα, οι δια­κε­κρι­μέ­νες υψί­φω­νοι της ΕΛΣ Μαρία Μητσο­πού­λου και Βασι­λι­κή Καρα­γιάν­νη. Σπου­δαί­οι Ελλη­νες μονω­δοί όπως οι Γιάν­νης Χρι­στό­που­λος, Αντώ­νης Κορω­ναί­ος, Δημή­τρης Τηλια­κός, Δημή­τρης Πλα­τα­νιάς, Διο­νύ­σης Σούρ­μπης κ.ά. συμπλη­ρώ­νουν τη δια­νο­μή. Ανα­βί­ω­ση σκη­νο­θε­σί­ας: Ιων Κεσού­λης. Χορο­γρα­φία — κινη­σιο­λο­γία: Φώτης Δια­μα­ντό­που­λος. Διεύ­θυν­ση χορω­δί­ας: Αγα­θάγ­γε­λος Γεωρ­γα­κά­τος. Παρα­στά­σεις: 19, 20, 23, 25, 26, 27, 30 Νοέμ­βρη. Ωρα έναρ­ξης: 20.00.

ΘΕΑΤΡΟ

«Θέα­τρο αλλη­λεγ­γύ­ης για παι­διά», από το Θέα­τρο Νέου Κόσμου: «Στη χώρα του βασι­λιά των Κλόουν»
Το παράρ­τη­μα Αχαρ­νών του Εθνι­κού Συμ­βου­λί­ου κατά των Ναρ­κω­τι­κών (ΕΣΥΝ) και ο Σύλ­λο­γος Κατοί­κων του Ολυ­μπια­κού Χωριού καλούν γονείς και παι­διά, στις 5 μ.μ., στο 27ο Δημο­τι­κό Σχο­λείο (Κάχι Καχια­σβί­λι 6, Α’ είσο­δος) στη θεα­τρι­κή παρά­στα­ση «Στη χώρα του βασι­λιά των Κλό­ουν» της Συμέ­λας Μεσβε­λιά­νη, στο πλαί­σιο της δρά­σης «θέα­τρο αλλη­λεγ­γύ­ης για παι­διά», από το Θέα­τρο Νέου Κόσμου, σε σκη­νο­θε­σία Παντε­λή Δεντά­κη. Το μήνυ­μα του έργου είναι ότι δεν υπάρ­χουν αλλιώ­τι­κοι άνθρω­ποι, όλοι έχουν δικαί­ω­μα στη ζωή, στα όνει­ρα και στη διεκ­δί­κη­ση ενός καλύ­τε­ρου κόσμου. Το Θέα­τρο Νέου Κόσμου, αντα­πο­κρι­νό­με­νο για δεύ­τε­ρη χρο­νιά στο κάλε­σμα του ΕΣΥΝ, απο­δει­κνύ­ει έμπρα­κτα ότι η Τέχνη δεν είναι περιτ­τή πολυ­τέ­λεια, αλλά ανά­γκη. Την εκδή­λω­ση πραγ­μα­το­ποιεί το ΕΣΥΝ, στο πλαί­σιο της ενη­μέ­ρω­σης γύρω από το κοι­νω­νι­κό πρό­βλη­μα της τοξι­κο­ε­ξάρ­τη­σης, καθώς και τους παρά­γο­ντες που ενι­σχύ­ουν την πρω­το­γε­νή πρό­λη­ψη. Το θέα­τρο απει­κο­νί­ζο­ντας την κοι­νω­νι­κή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα και βοη­θώ­ντας στην κατα­νό­η­σή της απο­τε­λεί παρά­γο­ντα πρόληψης.

«Το κιβώ­τιο»  του Άρη Αλε­ξάν­δρου, με τον Φώτη Μακρή
Μετά από πέντε sold out παρα­στά­σεις στην Θεσ­σα­λο­νί­κη, η παρά­στα­ση ανε­βαί­νει και στο Ηρά­κλειο, στα πλαί­σια του θεα­τρι­κού φεστι­βάλ Θεα­τρι­κοί βημα­τι­σμοί στο Ηρά­κλειο «Καρα­κων­στα­ντά­κης Αντώνης».“Το Κιβώ­τιο”, είναι το μονα­δι­κό μυθι­στό­ρη­μα του Άρη Αλε­ξάν­δρου και έχει χαρα­κτη­ρι­στεί ένα από τα σημα­ντι­κό­τε­ρα κεί­με­να της Νεο­ελ­λη­νι­κής λογο­τε­χνί­ας Στα τέλη του Ελλη­νι­κού εμφυ­λί­ου πολέ­μου, μια ομά­δα ανταρ­τών ανα­λαμ­βά­νει μετά από σχε­τι­κή εντο­λή του Γενι­κού Αρχη­γεί­ου να μετα­φέ­ρει, περ­νώ­ντας μέσα από εχθρι­κό έδα­φος, ένα κιβώ­τιο αγνώ­στου περιε­χο­μέ­νου, με παρα­λή­πτες τη διοί­κη­ση μιας ανταρ­το­κρα­τού­με­νης πόλης. Στη διάρ­κεια της απο­στο­λής η ομά­δα αρχί­ζει να χάνει τα μέλη της στα­δια­κά μέχρι που τελι­κά σώζε­ται ένας μόνο αντάρ­της, ο οποί­ος τελι­κά κατορ­θώ­νει να παρα­δώ­σει το κιβώ­τιο. Όταν όμως φτά­νει στον προ­ο­ρι­σμό του, δια­πι­στώ­νε­ται πως είναι άδειο και ο αντάρ­της φυλα­κί­ζε­ται από τους άλλους συντρό­φους του ως δολιο­φθο­ρέ­ας. Σε μια συγκλο­νι­στι­κή προ­σπά­θεια να απο­δεί­ξει την αθω­ό­τη­τά του, αρχί­ζει να συντάσ­σει ανα­φο­ρές στον ανα­κρι­τή, όπου δεν διστά­ζει να εξη­γεί και να ερμη­νεύ­ει, το νόη­μα της παρά­δο­ξης απο­στο­λής τους. Αυτές οι ανα­φο­ρές, απο­τε­λούν το μυθι­στό­ρη­μα του Αλε­ξάν­δρου. — Πρω­τα­γω­νι­στής: Φώτης Μακρής — ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ : Δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία — Σκη­νο­θε­σία : Φώτης Μακρής, Κλε­ο­πά­τρα Τολό­γκου — Σκη­νο­γρα­φία : Διο­νύ­σης Μανου­σά­κης — Μου­σι­κή : Γιώρ­γος Νινιός — ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 80 λεπτά (χωρίς διά­λειμ­μα) — Παρά­στα­ση: Σάβ­βα­το 19 Νοεμ­βρί­ου, ώρα 21.00 — Τοπο­θε­σία         Κινη­μα­το­θέ­α­τρο Αστό­ρια, Πλα­τεία Ελευ­θε­ρί­ας, Ηρά­κλειο — Είσο­δος 13 ευρώ (10 ευρώ φοι­τη­τι­κό- ανέρ­γων) — Προ­πώ­λη­ση εισι­τη­ρί­ων: Κινη­μα­το­θέ­α­τρο Αστό­ρια — Πλη­ρο­φο­ρί­ες- Κρα­τή­σεις :2810 226191, 6934 115555

«Οι Σιδε­ρά­δες», μια βαλ­κά­νια κωμω­δία του Σέρ­βου Μίλος Νίκολιτς
Τρεις σιδε­ρά­δες που τους χωρί­ζει ένας πόλε­μος αλλά τους ενώ­νει ένα μυστι­κό. Ένας Σέρ­βος, ένας Ρώσος, ένας Γερ­μα­νός και ανά­με­σά τους μια γυναί­κα, ανα­ζη­τούν τους γιους τους με φόντο τη μετα­πο­λε­μι­κή Γερ­μα­νία. «Οι Σιδε­ρά­δες», μια βαλ­κά­νια κωμω­δία του Σέρ­βου Μίλος Νίκο­λιτς, είναι ένα εγκώ­μιο στην ανθρώ­πι­νη ύπαρ­ξη, μια από­δει­ξη πώς όταν η αγά­πη μιλά, το μίσος, τα όπλα, ο εθνι­κι­σμός σιγούν. Ο Σέρ­βος Άτσα έχει μόλις ανα­κα­λύ­ψει, ότι την περί­ο­δο που τον έστει­λαν σαν αιχ­μά­λω­το πολέ­μου στο σιδε­ρά­δι­κο του Πέτερ στην Γερ­μα­νία, η γυναί­κα του έμει­νε έγκυος από τον Ιβάν, έναν Ρώσο σιδε­ρά. Έχο­ντας μάθει την αλή­θεια για την πατρό­τη­τα του γιου του πηγαί­νει ξανά στην Γερ­μα­νία, με την ελπί­δα ότι θα βρει ένα δικό του παι­δί εκεί. Μέσα σε ένα σιδε­ρά­δι­κο, ξεδι­πλώ­νε­ται με κωμι­κό και συγκι­νη­τι­κό τρό­πο, η αλή­θεια τριών πατε­ρά­δων και μιας μάνας. Με όπλο τον γρή­γο­ρο ρυθ­μό, τους δυνα­τούς χαρα­κτή­ρες και τα κωμι­κά μπερ­δέ­μα­τα, ο γεν­νη­μέ­νος στο Κοσ­συ­φο­πέ­διο Μίλος Νίκο­λιτς, έχο­ντας ζήσει τον εμφύ­λιο σπα­ραγ­μό της χώρας του, ασκεί κρι­τι­κή στις απάν­θρω­πες και άθλιες συν­θή­κες του Πολέ­μου και κατα­δι­κά­ζει κάθε εθνι­κι­στι­κή συμπε­ρι­φο­ρά. «Οι Σιδε­ρά­δες» ανέ­βη­καν για πρώ­τη φορά στη Σερ­βία το 1992 και έκτο­τε έχουν παρου­σια­στεί σε 30 θέα­τρα σε Σερ­βία, Ρου­μα­νία, Σλο­βα­κία, Ελλά­δα και Κύπρο. Κάθε Σάβ­βα­το στις 21.15 και κάθε Κυρια­κή στις 19:00 από 1.10.2016 έως 29.1.2017 —  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετά­φρα­ση:  Χρή­στος Γκού­βης — Σκη­νο­θε­σία: Αυγου­στί­νος Ρεμούν­δος — Μου­σι­κή: String Demons — Κοστού­μια – Σκη­νι­κά: Τόνια Αβδε­λο­πού­λου — Σχε­δια­σμός Φωτι­σμού: Βαγ­γέ­λης Μού­ντρι­χας — Βοη­θός Σκη­νο­θέ­τη: Νίνα Ντού­νη — Φωτο­γρα­φί­ες: Πανα­γιώ­της Ανδριό­που­λος — Video – Trailer: Νική­τας Χάσκας — Sound Engineer: Τάκης Μάρ­κου — ΠΑΙΖΟΥΝ: Ερμό­λα­ος Ματ­θαί­ου, Ερνέ­στος Βου­τσί­νος, Έφη Καρα­γιάν­νη, Αβρα­άμ Παπα­δό­που­λος — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: Κανο­νι­κό: 12 ευρώ — Άνερ­γοι / Φοι­τη­τές / άνω 65 ετών: 8 ευρώ — Ατέ­λεια: 5 ευρώ — Πλη­ρο­φο­ρί­ες: Αγγέ­λων Βήμα, Σατω­βριάν­δου 36, Ομό­νοια Τηλ: 210 5242211 και – 213 — Email: [email protected] www.aggelonvima.gr

«Το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης» του Μαρι­βώ, από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Το Δημο­τι­κό Περι­φε­ρεια­κό Θέα­τρο Πάτρας παρου­σιά­ζει το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης του Μαρι­βώ, στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων, σε σκη­νο­θε­σία Χρή­στου Στρέπ­κου. Ο σπου­δαί­ος Γάλ­λος κωμω­διο­γρά­φος στή­νει μία σατα­νι­κή ίντρι­γκα γύρω από δύο ζευ­γά­ρια που ερω­τεύ­ο­νται αγνο­ώ­ντας το ένα  την πραγ­μα­τι­κή ταυ­τό­τη­τα του άλλου. Πρό­κει­ται για ένα παι­χνί­δι μεταμ­φιέ­σε­ων με συνε­χείς ανα­τρο­πές και απρό­σμε­νες κατα­στά­σεις, με ευτυ­χές τέλος. Είναι ένα έργο, ύμνος στον έρω­τα, γραμ­μέ­νο από έναν από τους μεγα­λύ­τε­ρους θεα­τρι­κούς συγ­γρα­φείς. Ο Μαρι­βώ έζη­σε στην Γαλ­λία την επο­χή που μεσου­ρα­νού­σε το καλ­λι­τε­χνι­κό ρεύ­μα του Ροκο­κό και οι μεγά­λοι τεχνί­τες του θεά­τρου ήταν  οι πρω­τα­γω­νι­στές της Comedia dell’Arte. — Ταυ­τό­τη­τα της παρά­στα­σης: Συγ­γρα­φέ­ας: Μαρι­βώ, Μετά­φρα­ση: Γιάν­νης Βαρ­βέ­ρης, Σκη­νο­θε­σία-Δια­σκευή: Χρή­στος Στρέπ­κος, Σκη­νι­κά-κοστού­μια: Θάλεια Ιστι­κο­πού­λου, Κίνη­ση: Μαρι­μίλ­λη Αση­μα­κο­πού­λου, Σχε­δια­σμός φωτι­σμών: Νίκος Σωτη­ρό­που­λος — Παί­ζουν:  Γιάν­νης Τσά­κω­νας, Βασί­λης Κόκ­κα­λης, Ελέ­νη Καλαν­τζο­πού­λου, Κατε­ρί­να Κολ­λυ­ρο­πού­λου — Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων- Πλη­ρο­φο­ρί­ες-Κρα­τή­σεις: 2610 273613 — Από 29 Οκτω­βρί­ου  έως 20 Νοεμ­βρί­ου 2016. — Παρα­στά­σεις: Κάθε Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυρια­κή στις 21:00 — Θα δοθούν επί­σης παρα­στά­σεις με ελεύ­θε­ρη είσο­δο σε Νοσο­κο­μεία-Ιδρύ­μα­τα, Κέντρα Ψυχι­κής Υγεί­ας και θα ακο­λου­θή­σει περιο­δεία  στην ευρύ­τε­ρη περιο­χή της Νοτιο­δυ­τι­κής Ελλά­δας — Υπεύ­θυ­νος του Άρμα­τος Θέσπι­δος: Πέτρος Βάης, αντι­πρό­ε­δρος Δ.Συμβουλίου. — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: 10 ευρώ, 8  ευρώ φοι­τη­τι­κό ‑Ομα­δι­κό (άνω των 10 ατό­μων και άνω των 65 ετών), 5 ευρώ άνερ­γοι και ΑΜΕΑ

Η «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» στην «Αλε­ξάν­δρεια»
Η «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος»  στον Πολυ­χώ­ρο Τέχνης «Αλε­ξάν­δρεια» (Σπάρ­της 14, Αθή­να) θα παρου­σιά­ζε­ται κάθε Παρα­σκευή (8.30 μ.μ.) και Σάβ­βα­το (6.30 μ.μ.) μέχρι τις 26 Νοέμ­βρη. (Φωτο­γρα­φί­ες από την παρά­στα­ση δεί­τε εδώ.) Η ηθο­ποιός Κατε­ρί­να Κου­τρο­κόη ερμη­νεύ­ει την ηρω­ί­δα του ποι­η­τι­κού μονο­λό­γου «Η Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» του Γιάν­νη Ρίτσου και η πια­νί­στα Χαρά Κου­μα­ριώ­τη ερμη­νεύ­ει τη «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» του Μπε­τό­βεν, καθώς και δέκα ακό­μη έργα για πιά­νο κορυ­φαί­ων συν­θε­τών (Μπαχ, Μπε­τό­βεν, Σοπέν, Ντε­μπυσ­σύ και Σοστα­κό­βιτς), ταυ­τό­χρο­να υπο­δυό­με­νη βωβά τη χαμέ­νη νιό­τη της ηρω­ί­δας και την έκρη­ξη του φυλα­κι­σμέ­νου της πάθους. Πρό­κει­ται για δυο ερμη­νεί­ες αλλη­λέν­δε­τες και δια­χε­ό­με­νες η μια μέσα στην άλλη, σε μια παρά­στα­ση που ο σκη­νο­θέ­της της Δημή­τρης Ν. Παπα­κων­στα­ντί­νου έβα­λε υπό­τι­τλο «Ποί­η­ση σε ντο δίε­ση ελάσ­σο­να για ηθο­ποιό και πιά­νο». Τα εικα­στι­κά επι­με­λή­θη­κε η Ματί­να Γεωργά.Γενική είσο­δος 10 ευρώ. Φοιτητών/Ανέργων 6 ευρώ. Ατό­μων άνω των 65 ετών 8 ευρώ.

“φόρ­τυ ½ (μύη­σις)” η νέα σατι­ρι­κή performance της Ελέ­νης Γερα­σι­μί­δου στο θέα­τρο Από Κοινού
Μια ανα­τρε­πτι­κή περ­φόρ­μανς στην οποία η άλλη Βαλ­κά­νια περ­φό­μερ, γνω­στή και ως Yelena Yerasimovic, εμφα­νί­ζε­ται στη σκη­νή για να προ­κα­λέ­σει αντι­δρά­σεις, ανα­ρω­τή­σεις, ανη­συ­χί­ες, αγα­νά­κτη­ση-ευχα­ρί­στη­ση και πολύ γέλιο! Συνερ­γούς έχει το alter ego της, Αντώ­νη Ξένο, και το Άλλο (βου­βό) , Αγγε­λι­κή Ξένου. Η παρά­στα­ση απευ­θύ­νε­ται σε κοι­νό ανοι­χτό στις καλ­λι­τε­χνι­κές προ­κλή­σεις και έτοι­μο να συμ­με­τά­σχει ενερ­γά στα θεα­τρι­κά δρώ­με­να. Ο τίτλος παρα­μέ­νει ένα μυστή­ριο… είστε σε θέση να το ανα­κα­λύ­ψε­τε;    (use your englreek… hahaha) — Παί­ζουν: Η ίδια: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου – Alter ego: Αντώ­νης Ξένος – Το Άλλο (βου­βό) : Αγγε­λι­κή Ξένου — Κεί­με­να: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου — Σκη­νο­θε­σία: Αγγε­λι­κή Ξένου — Εικα­στι­κή Επι­μέ­λεια: Κώστας Βελι­νό­που­λος — Επι­μέ­λεια video:  Κώστας Στα­μα­τό­που­λος — Μου­σι­κή Επι­μέ­λεια:  trikouvertes (Αλε­ξάν­δρα Μπό­τη-Χρι­στί­να Τζάκ­σον- Αγγε­λι­κή Ξένου) — Κατα­σκευ­ές σκη­νι­κών αντι­κει­μέ­νων: Ντί­νος Παρη­γό­ρης — Φρο­ντι­στη­ρια­κές Κατα­σκευ­ές: Δήμη­τρα Παπα­δη­μη­τρο­πού­λου — Εκτέ­λε­ση Κοστου­μιών: Δάφ­νη Τσα­κώ­τα — Αφί­σα: Βανέ­σα Καν­δυ­λά­ρου — Φωτο­γρα­φία αφί­σας: Γιώρ­γος Καλ­φα­μα­νώ­λης  — Ώρες και ημέ­ρες παρα­στά­σε­ων: Παρα­σκευή- Σάβ­βα­το: 21.15 – Κυρια­κή : 20.00 — Διάρ­κεια παρά­στα­σης: 1 ώρα και 10 λεπτά — Από Κοι­νού θέα­τρο: Ευπα­τρι­δών 4, Γκά­ζι, ΤΚ 11854, Σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός – επι­κοι­νω­νία: τηλ.: 211 4057249, 6977987271 – email: [email protected] — facebook: Από Κοι­νού θέατρο

«Πού είναι η μάνα σου μωρή» – 2η χρονιά
Το αυτο­βιο­γρα­φι­κό έργο της Δήμη­τρας Πέτρου­λα «Πού είναι η μάνα σου μωρή» σε θεα­τρι­κή δια­σκευή Σοφί­ας Αδα­μί­δου, σκη­νο­θε­σία – μου­σι­κή επι­μέ­λεια Ένκε Φεζολ­λά­ρι, με την Βέρα Κρού­σκα, συνε­χί­ζει για δεύ­τε­ρη χρο­νιά την πετυ­χη­μέ­νη πορεία του στον Πολυ­χώ­ρο «VAULT». Οι θεα­τές αντι­μέ­τω­ποι με την Ιστο­ρία, παρα­κο­λου­θούν την ιστο­ρία ενός παι­διού που επέ­ζη­σε από τις σφα­γές των Χιτών και κατέ­γρα­ψε όλες τις θηριω­δί­ες τους. Την ιστο­ρία μιας γυναί­κας που έζη­σε την αγριό­τη­τα και την ωμό­τη­τα ενός σκλη­ρού πολέ­μου. Μιας γυναί­κας που ενη­λι­κιώ­θη­κε βίαια και απο­τρό­παια ζώντας τις 31 σφα­γές των δικών της ανθρώ­πων από ντό­πιους Χίτες, πρώ­ην συνερ­γά­τες των ναζί και μετέ­πει­τα διώ­κτες των κομ­μου­νι­στών που έλα­βαν μέρος στην Αντί­στα­ση. Από την Παρα­σκευή 7 Οκτώ­βρη έως την Κυρια­κή 8 Γενά­ρη, κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 21.00 και κάθε Κυρια­κή στις 19.00. Γενι­κή είσο­δος: 13 ευρώ. Μειω­μέ­νο: 10 ευρώ Φοι­τη­τές / Μαθη­τές / Σπου­δα­στές / Κάτο­χοι Κάρ­τας Πολυ­τέ­κνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτο­χοι Κάρ­τας Ανερ­γί­ας (ΟΑΕΔ) / Συντα­ξιού­χοι. Προ­πώ­λη­ση VIVA: 10 ευρώ :http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/. Πολυ­χώ­ρος «VAULT» (Μελε­νί­κου 26, Γκά­ζι, Βοτα­νι­κός, πλη­σιέ­στε­ρος σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός, 8′ περί­που με τα πόδια). Τηλέ­φω­να: 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλε­φω­νι­κές κρα­τή­σεις 11.00–14.00 και 17.00–21.00).

Κομ­φού­ζιο Νο. 2- Τhe Clowns, του Πανα­γιώ­τη Κακατσίδη
H θεα­τρι­κή ομά­δα ”H Πετα­λού­δα στο τελευ­ταίο θρα­νίο” συμπλη­ρώ­νει φέτος  12 χρό­νια παρου­σί­ας στο θεα­τρι­κό χάρ­τη της Αθή­νας με 16 παρα­στά­σεις και από τις 4 Νοεμ­βρί­ου 2016 και κάθε Παρα­σκευή & Σάβ­βα­το στις 21:00, στο Θέα­τρο ΑΒΑΤΟΝ (Μετρό Κερα­μει­κός-Γκά­ζι), παρου­σιά­ζει το έργο «Κομ­φού­ζιο Νο.2- Τhe Clowns», μια Σου­ρε­α­λι­στι­κή κωμω­δία – φάρ­σα του Πανα­γιώ­τη Κακα­τσί­δη. Μια πρό­βα παρά­στα­ση. Mια σου­ρε­α­λι­στι­κή κωμω­δία, με στοι­χεία του θεά­τρου του παρα­λό­γου και της απο­δό­μη­σης, όσον αφο­ρά το πολι­τι­κό και κοι­νω­νι­κό   γίγνε­σθαι της επο­χής που ζού­με. Βασι­σμέ­νο στο ΑΝΙΜΟΥΣ-ΑΝΙΜΑ του μεγά­λου ψυχα­να­λυ­τή Καρλ Γκου­στάβ  Γιουνγκ, προ­σαρ­μο­σμέ­νο στην Ελλά­δα του 21ου αιώ­να. — ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σκη­νο­θε­σία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Συγ­γρα­φή-Ανα­δη­μιουρ­γία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Φωτι­σμοί: Πανα­γιώ­της Μανού­σης, Σκη­νι­κά / Ενδυ­μα­το­λο­γία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Φωτο­γρα­φία: Βαγ­γέ­λης Ευαγ­γε­λί­ου, Μάριος Αντω­νί­ου — Ερμη­νεύ­ουν (Αλφα­βη­τι­κά) : Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Μαρί­να Μπα­σέ­τα, Δημή­τρης Πάσιος — Από 4 Νοεμ­βρί­ου — Ημέ­ρες & ώρες παρα­στά­σε­ων: Παρα­σκευή & Σάβ­βα­το στις  21:00 — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: Γενι­κή Είσο­δος: 11 ευρώ, Φοι­τη­τι­κό, ανέρ­γων: 7 ευρώ, Ατέ­λειες ηθο­ποιών δωρε­άν — Διάρ­κεια παρά­στα­σης:  100’ χωρίς διάλειμμα

«Από πρώ­το χέρι», μια παρά­στα­ση για τα καπνά»
Στο θέα­τρο Θησεί­ον «εγκα­θί­στα­νται» έως τις αρχές Δεκεμ­βρί­ου οι συντε­λε­στές της παρά­στα­σης-ντο­κου­μέ­ντο «Από πρώ­το χέρι», που δημιούρ­γη­σαν η σκη­νο­θέ­τις Γεωρ­γία Μαυ­ρα­γά­νη και τρεις ηθο­ποιοί του Μικρού Θεά­τρου Αγρι­νί­ου, βασι­ζό­με­νοι στις πραγ­μα­τι­κές μαρ­τυ­ρί­ες καπνερ­γα­τών και καλ­λιερ­γη­τών καπνού του Αγρι­νί­ου, καθώς και σε πλη­ρο­φο­ρί­ες από το βιβλίο «Η δου­λειά και ο κόπος της» του Ευάγ­γε­λου Παπα­στρά­του και το δοκί­μιο «Καπνερ­γά­τες» του Αρι­στεί­δη Μπαρ­χα­μπά. Κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 7 μ.μ.   Τουρ­να­βί­του 7, Ψυρρή

«Για μια ανά­σα…», για πρώ­τη φορά στην Ελλάδα
Το ψυχο­λο­γι­κό θρί­λερ της Ζίνι Χάρις «Για μια ανά­σα…», έργο που ανε­βαί­νει για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα μετά το Royal Court στο Λον­δί­νο, ανε­βαί­νει στις 3 Νοέμ­βρη στο θέα­τρο «Διά­να». Από­δο­ση Κει­μέ­νου: Ελέ­νη Ράντου. Σκη­νο­θε­σία: Στα­μά­της Φασου­λής. Σκη­νι­κά: Μαγιού Τρι­κε­ριώ­τη. Κοστού­μια: Ιωάν­να Τσά­μη. Φωτι­σμοί: Σάκης Μπιρ­μπί­λης. Κίνη­ση: Χρή­στος Παπα­δό­που­λος. Μου­σι­κή: Ναλίσ­σα Γκρην. Παί­ζουν: Ελέ­νη Ράντου, Ελέ­νη Ουζου­νί­δου, Αντώ­νης Καρυ­στι­νός, Μελέ­της Ηλί­ας, Κρις Ραντά­νοφ, Γιώρ­γος Ματζιά­ρης. Μια σύγ­χρο­νη Οδύσ­σεια επι­βί­ω­σης, η Οδύσ­σεια δύο γυναι­κών, που η ζωή τους μετα­τρέ­πε­ται σε απροσ­δό­κη­το θρί­λερ, ταξι­δεύ­ο­ντας σε μια Ευρώ­πη που καταρ­ρέ­ει… Ανα­ζη­τώ­ντας τη δική τους Ιθά­κη, τι θα πρέ­πει να κερ­δί­σουν και τι να χάσουν; Ο κεντρι­κός ρόλος, η Αννα, είναι ένας σύγ­χρο­νος Φάουστ ή ένας σύγ­χρο­νος Οδυσ­σέ­ας που παλεύ­ει με θεούς και δαί­μο­νες σε ένα υπαρ­ξια­κό ταξί­δι επι­βί­ω­σης. Ενα ταξί­δι στους φόβους του σύγ­χρο­νου «δυτι­κού» ανθρώ­που, στους δαί­μο­νές του, τις αξί­ες, τους εφιάλ­τες και τα όνει­ρά του, μια βαθιά κρι­τι­κή στα σύγ­χρο­να αδιέ­ξο­δα και συγ­χρό­νως, ένα γοη­τευ­τι­κό παρα­μύ­θι με αφό­ρη­τες αλή­θειες. Θέα­τρο «Διά­να», Ιππο­κρά­τους 7, Αθή­να. Από 3 Νοέμ­βρη έως 30 Δεκέμ­βρη κάθε Πέμ­πτη, Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυριακή.

Οι «Τρεις Αδερ­φές» του Τσέ­χωφ στο Θέα­τρο Πορεία
Οι «Τρεις Αδερ­φές», το τσε­χω­φι­κό έργο σε σκη­νο­θε­σία Δημή­τρη Τάρ­λο­ου συνε­χί­ζει την επι­τυ­χη­μέ­νη του πορεία και την φετι­νή σεζόν. στη σκη­νή του Πορεία. Ο Αντόν Τσέ­χοφ έγρα­ψε τις Τρεις αδερ­φές ‑ένα έργο για την προσ­δο­κία- το 1901, στο γύρι­σμα του 20ου αιώ­να. Ο ίδιος ο συγ­γρα­φέ­ας χαρα­κτη­ρί­ζει το έργο του «κωμω­δία» και τους χαρα­κτή­ρες του «μπου­φό­νους», καθώς φέρ­νει κάθε έναν από αυτούς, κάθε τους ελπί­δα, κάθε τους αγω­νία, αντι­μέ­τω­πους με την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, όπως αυτή σμι­λεύ­ε­ται αμεί­λι­κτα από τον χρό­νο. Τους τρεις πρω­τα­γω­νι­στι­κούς ρόλους ενσαρ­κώ­νουν οι βρα­βευ­μέ­νες Αλε­ξάν­δρα Αϊδί­νη, Ιωάν­να Παπ­πά και Λένα Παπα­λη­γού­ρα. Στο Θέα­τρο Πορεία (Τρι­κόρ­φων 3–5 & 3ης Σεπτεμ­βρί­ου 69, Πλ. Βικτω­ρί­ας). Τηλ.: 210 8210991. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια- Τετάρ­τη γενι­κή είσο­δος (λαϊ­κή): 15 ευρώ. Πέμ­πτη έως Κυρια­κή: κανο­νι­κό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοι­τη­τι­κό, νεα­νι­κό (κάτω των 22), ανέρ­γων: 14 ευρώ

«Φαύ­στα» του Μποστ στο Θέα­τρο Προσκήνιο
Η ιδιόρ­ρυθ­μη “τρα­γω­δία” του Μέντη Μπο­σταν­τζό­γλου, σε μια ευφρό­συ­νη μου­σι­κή προ­σέγ­γι­ση του έργου, ανε­βαί­νει στο ανα­και­νι­σμέ­νο θέα­τρο Προ­σκή­νιο, σε σκη­νο­θε­σία της Μάρ­θας Φριν­τζή­λα και με την Ελέ­νη Κοκ­κί­δου να κρα­τά τον πρω­τα­γω­νι­στι­κό ρόλο. Παί­ζουν ακό­μη: Τάσος Γιαν­νό­που­λος, Κώστας Μπε­ρι­κό­που­λος, Βαγ­γέ­λης Χατζη­νι­κο­λά­ου, Μενέ­λα­ος Χαζα­ρά­κης, Γιώρ­γος Γιαν­να­κά­κος και Γιώρ­γος Οικο­νό­μου. Στο Θέα­τρο Προ­σκή­νιο (Στουρ­νά­ρη & Καπνο­κο­πτη­ρί­ου 8, Πεδίο ‘Αρε­ως) . Τηλ.: 210 8211855. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια : 20, 16 ευρώ (Λαϊ­κή Απο­γευ­μα­τι­νή μόνο Σάβ­βα­το από­γευ­μα) και 13ευρώ (μειω­μέ­νο για φοι­τη­τές και ανέρ­γους, εκτός Σαββάτου).Τετάρτη, Πέμ­πτη, Παρα­σκευή άνω των 65 ετών: 16 ευρώ.

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Μαουτ­χά­ου­ζεν», «Αξιον Εστί» και «Πνευ­μα­τι­κό Εμβα­τή­ριο» στα «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ 2016»
Με τη μου­σι­κή του Μίκη Θεο­δω­ρά­κη, στα έργα σύμ­βο­λα: «Μαουτ­χά­ου­ζεν», «Αξιον Εστί» και «Πνευ­μα­τι­κό Εμβα­τή­ριο» συνο­μι­λούν τα «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ 2016». Η συναυ­λία, με όχη­μα τις χορω­δί­ες, Εται­ρεί­ας Πιε­ρι­κών Μελε­τών — Εστία Πιε­ρί­δων Μου­σών Κατε­ρί­νης, Δημο­τι­κή Λιτο­χώ­ρου «Ιωάν­νης Σακελ­λα­ρί­δης», εικο­σι­πε­ντα­με­λή ορχή­στρα και εξαι­ρε­τι­κούς σολί­στες, πραγ­μα­το­ποιεί­ται στην αίθου­σα πολ­λα­πλών χρή­σε­ων του 2ου και 5ου ΓΕΛ, στις 19.00. Την καλ­λι­τε­χνι­κή διεύ­θυν­ση και διδα­σκα­λία υπο­γρά­φει ο μαέ­στρος Ευθύ­μιος Μαυ­ρί­δης. Σολί­στες ο Δημή­τριος Χωνός, η Μαρία Δρα­γα­σιά («Μαουτ­χά­ου­ζεν»), η Ζωή Ανδρι­κο­πού­λου («Πνευ­μα­τι­κό Εμβα­τή­ριο») και ο Γιάν­νης Χαρί­σης («Αξιον Εστί»). Αφή­γη­ση: Γεώρ­γιος Βατου­σιά­δης. Διευ­θύ­νει ο μαέ­στρος Ευθύ­μιος Μαυ­ρί­δης. Η είσο­δος είναι ελεύθερη.

Ορφέ­ας Περί­δης και Λιζέ­τα Καλη­μέ­ρη στο Σταυ­ρό του Νότου Plus
Παλιοί γνώ­ρι­μοι, που έχουν μοι­ρα­στεί ξανά με επι­τυ­χία τη σκη­νή στο παρελ­θόν, ο Ορφέ­ας Περί­δης και η Λιζέ­τα Καλη­μέ­ρη συνα­ντιού­νται φέτος ξανά, στο Σταυ­ρό του Νότου Plus (Φραν­τζή 14, Νέος Κόσμος, τηλ: 210.9226.975), από Σάβ­βα­το 19 Νοέμ­βρη και κάθε Σάβ­βα­το και για περιο­ρι­σμέ­νες εμφα­νί­σεις. Θα παρου­σιά­σουν τρα­γού­δια που συν­δέ­ο­νται με την προ­σω­πι­κή τους πορεία, αλλά και όσα τους συν­δέ­ουν σε ένα κοι­νό μου­σι­κό ζητού­με­νο που περι­λαμ­βά­νει και το έντε­χνο και το λαϊ­κό τρα­γού­δι. Ο Ορφέ­ας Περί­δης, σημα­ντι­κό­τα­τος τρα­γου­δο­ποιός, με τη γοη­τευ­τι­κή μελω­δι­κό­τη­τα της φωνής του, θα μας θυμί­σει όσα δικά του αγα­πή­σα­με και τρα­γου­δή­σα­με φανα­τι­κά: Τη «Φωτο­βο­λί­δα», το «Κάτι μου κρύ­βεις», το «Ζηλεύ­ει η Νύχτα», το τρυ­φε­ρό «Για πού το ‘βαλες καρ­διά μου», μαζί με αγα­πη­μέ­νες του δια­σκευ­ές.  Από τις χαρα­κτη­ρι­στι­κό­τε­ρες φωνές της σχο­λής της Θεσ­σα­λο­νί­κης, με θητεία δίπλα σε σπου­δαί­ους δημιουρ­γούς όπως ο Νίκος Μαμα­γκά­κης, ο Σωκρά­της Μάλα­μας, ο Νίκος Ξυδά­κης και ο Γιώρ­γος Καζαν­τζής, η Λιζέ­τα Καλη­μέ­ρη είναι μια στα­θε­ρή παρου­σία στα μου­σι­κά πράγ­μα­τα με μεγά­λη ερμη­νευ­τι­κή γκά­μα. Εναρ­ξη 22.30. Είσο­δος με μπί­ρα ή κρα­σί 13 ευρώ.

O Mίλ­τος Πασχα­λί­δης στο Σταυ­ρό του Νότου από το Σάβ­βα­το 5/11 και κάθε Σάββατο
Μαζί του η Μιρέ­λα Παχου (πιά­νο, ακορ­ντε­όν και τρα­γού­δι), ο Θύμιος Παπα­δό­που­λος (πνευ­στα) ο Δημή­τρης Σινο­γιαν­νης (ηλ. Κιθα­ρα), ο Πάρις Περυ­σι­νά­κης (λύρα) ο Δημή­τρης Μου­τά­φης (μπά­σο) και ο Ηλί­ας Δου­μά­νης (τύμπα­να). Στην ηχο­λη­ψία ο Πασχά­λης Κολεν­τσης και στο φώτα ο Μανώ­λης Μπρά­τσης. Ο Μίλ­τος Πασχα­λί­δης με νέο υλι­κό από το δίσκο «Περ­σεί­δες» που κυκλο­φο­ρεί επί­σης στις 5 Νοεμ­βρί­ου, ξεκι­νά τις καθιε­ρω­μέ­νες εμφα­νί­σεις του στο Σταυ­ρό του Νότου κάθε Σάβ­βα­το. Από τους σημα­ντι­κό­τε­ρους τρα­γου­δο­ποιούς της γενιάς του ο Μίλ­τος Πασχα­λί­δης φημί­ζε­ται κυρί­ως για τις ζωντα­νές εμφα­νί­σεις του. Συν­δυά­ζει με μονα­δι­κό τρό­πο τη ροκ μου­σι­κή με την παρα­δο­σια­κή και σε κάθε του παρά­στα­ση οδη­γός είναι το αίσθη­μα της στιγ­μής. Στις 5 Νοεμ­βρί­ου κυκλο­φο­ρεί από το Όγδοο η τελευ­ταία δισκο­γρα­φι­κή του δου­λειά με τίτλο «Περ­σεί­δες», με τρα­γού­δια που πραγ­μα­τεύ­ο­νται τον έρω­τα και την απώ­λεια. Μαζί με τα και­νού­ρια τρα­γού­δια, θα θυμη­θού­με τα πολύ αγα­πη­μέ­να παλιό­τε­ρα τρα­γού­δια του, από το Παρα­μύ­θι Με Λυπη­μέ­νο Τέλος ως το «Σ’ τα Είπα Όλα» και από τις «Πεθα­μέ­νες Καλη­σπέ­ρες» ως τις «Βυθι­σμέ­νες Άγκυ­ρες». Κυρί­ως όμως ότι φέρει η διά­θε­ση της στιγ­μής με απρό­βλε­πτη πάντα εξέ­λι­ξη. Οργά­νω­ση παρα­γω­γής: Stray music. Ώρα έναρ­ξης: 22:30 — Σταυ­ρός του Νότου Κεντρι­κή Σκη­νή, Φραν­τζή και Θαρύ­που 35–37, Νέος Κόσμος. Τηλ. κρα­τή­σε­ων: 2109226975

Ντα­λά­ρας, Μαχαι­ρί­τσας, Κότσι­ρας “ΕΔΩ ΣΤΟ ΝΟΤΟ”
Στη σκη­νή της «Ακτής» της οδού Πει­ραιώς, από σήμε­ρα, ανε­βαί­νουν μαζί ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας, ο Λαυ­ρέ­ντης Μαχαι­ρί­τσας και ο Γιάν­νης Κότσι­ρας σε ένα πρό­γραμ­μα με εξαι­ρε­τι­κούς μου­σι­κούς, ωραί­ες μου­σι­κές και τα καλύ­τε­ρα τρα­γού­δια τους. Μια σπά­νια συνύ­παρ­ξη, που παρα­πέ­μπει αυτό­μα­τα σε βρα­διές γεμά­τες με τα πιο κλα­σι­κά, αγα­πη­μέ­να, ποιο­τι­κά τρα­γού­δια των τελευ­ταί­ων δεκα­ε­τιών. Καλε­σμέ­νη τους σε μια συμ­με­το­χή – έκπλη­ξη η IDRA KAYNE, η soul funk queen της πόλης. Συμ­με­τέ­χει και ο Γιάν­νης Ζου­γα­νέ­λης. Το μαζί επί σκη­νής για τον Λαυ­ρέ­ντη Μαχαι­ρί­τσα και τον Γιώρ­γο Ντα­λά­ρα ήταν πολυα­να­με­νό­με­νο αν σκε­φτού­με πως η συνερ­γα­σία τους ξεκί­νη­σε πριν από 30 χρό­νια με τη «Σκό­νη» και συνε­χί­στη­κε με φιλία και αγά­πη δίνο­ντάς μας κλα­σι­κά τρα­γού­δια, όπως τα «Διδυ­μό­τει­χο blues» και «Ο παλιός στρα­τιώ­της». Αντί­στοι­χα, ο Γιάν­νης Κότσι­ρας έχει ερμη­νεύ­σει με μεγά­λη επι­τυ­χία πολ­λά τρα­γού­δια του Λαυ­ρέ­ντη Μαχαι­ρί­τσα με επι­στέ­γα­σμα την περ­σι­νή τους συνερ­γα­σία. Ο Γιάν­νης Κότσι­ρας και ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας έχουν συνα­ντη­θεί σε μεγά­λες συναυ­λί­ες σε αφιε­ρώ­μα­τα συν­θε­τών. Είναι βέβαιο ότι σε αυτήν τη συνερ­γα­σία τούς ενώ­νουν η μεγά­λη αγά­πη και ο σεβα­σμός στην ιστο­ρία του ελλη­νι­κού τρα­γου­διού, στους Ελλη­νες συν­θέ­τες και ποι­η­τές, στους τρα­γου­δο­ποιούς και στι­χουρ­γούς. Τη σκη­νο­θε­τι­κή επι­μέ­λεια της παρά­στα­σης έχει ο Νίκος Σού­λης. Η ηχη­τι­κή επι­μέ­λεια είναι των Βαγ­γέ­λη Κου­λού­ρη, Αντώ­νη Ζαχό­που­λου, Γιώρ­γου Καρα­γιαν­νί­δη και Στρα­τή Καρα­δη­μη­τρά­κη, ενώ οι φωτι­σμοί είναι του Γιάν­νη Μανια­τά­κου. Μαζί τους συμπρω­τα­γω­νι­στές επί σκη­νής οι μου­σι­κοί: Γιώρ­γος Παπα­χρι­στού­δης (πιά­νο), Βαγ­γέ­λης Μαχαί­ρας (μπου­ζού­κι – μαντο­λί­νο – τζου­ράς – λαού­το), Γιώρ­γος Μάτσι­κας (κιθά­ρα, μπου­ζού­κι), Μάνος Γρυ­σμπο­λά­κης (ακορ­ντε­όν), Νίκος Σαμα­ράς (τρο­μπέ­τα), Θανά­σης Σοφράς (μπά­σο), Ακης Αμπρά­ζης (μπά­σο), Απο­στό­λης Βαγ­γε­λά­κης (πνευ­στά), Κώστας Μιχα­λός (κιθά­ρες), Φίλιπ­πος Σπυ­ρό­που­λος (κρου­στά), Steve Tesser (κιθά­ρα), Ακης Γαβα­λάς (τύμπα­να). Η ενορ­χη­στρω­τι­κή επι­μέ­λεια και η διεύ­θυν­ση ορχή­στρας είναι του Γιώρ­γου Παπα­χρι­στού­δη. ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

 Nothing special: Just not Opium (2/11 – 4/12)

 Έκθε­ση Μόρα­λη – Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

18 ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΡΩΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΠΟ 18/11 ΣΤΟ ΑΛΚΥΟΝΙΣ (ΤΑ 6 ΣΕ Α΄ΠΡΟΒΟΛΗ)
Η NEW STAR σε συνερ­γα­σία με Russian Filmmakers’ Union, “Mosfilm” και National Film Foundation of Russian Federation (Gosfilmofond) οργα­νώ­νουν ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΩΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ από 18/11 έως 30/11 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Στο Φεστι­βάλ θα προ­βλη­θούν 18 σπου­δαί­ες αντι­πο­λε­μι­κές ται­νί­ες, αρι­στουρ­γή­μα­τα του σοβιε­τι­κού και ρώσι­κου κινη­μα­το­γρά­φου, πολ­λές εκ των οποί­ων θα προ­βλη­θούν για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα. Θα παρευ­ρε­θεί αντι­προ­σω­πεία ρώσων καλλιτεχνών:

KAREN GEORGIEVICH SHAKHNAZAROV. Σκη­νο­θέ­της, Παρα­γω­γός και Σενα­ριο­γρά­φος, Γενι­κός Διευ­θυ­ντής και Πρό­ε­δρος στo ιστο­ρι­κό στού­ντιο MOSFILM  το μεγα­λύ­τε­ρο στού­ντιο κινη­μα­το­γρα­φι­κών ται­νιών και τηλε­ο­πτι­κών προ­γραμ­μά­των στην Ευρώπη.
YURY IVANOVICH KOLOSOV. Επι­κε­φα­λής του Διε­θνούς Τμή­μα­τος της Ρωσι­κής Ένω­σης Κινη­μα­το­γρα­φι­στών, Τέως  διευ­θυ­ντής του Moscow International Film Festival, και Α.επικεφαλής της “Sovexportfilm”.
IRINA BORISOVNA  SHEVCHUK. Κατα­ξιω­μέ­νη σοβιε­τι­κή και ρωσί­δα ηθο­ποιός. Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες  “Ήρε­μες ήταν οι αυγές” (1972), “White Bim Black Ear” (1977) and “Abiturientka” (1974).
MARIJA YURIEVNA KARPOVA. Ταλα­ντού­χα ρωσί­δα ηθο­ποιός. Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες,  “Λευ­κός τίγρης” 2012, “Ο δρό­μος για το Βερο­λί­νο”  2015, ormal’> Black Ear” (1977) and “Abiturientka” (1974).
VEKATERINA VLADIMIROVNA VULICHENKO. Κατα­ξιω­μέ­νη ηθο­ποιός στο  MODERN THEATER.  Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες  “Το Αστέ­ρι” (2002), Σαμα­ρά-Gorodok (2004) και Fartovyy (2006).
ΑLEKSANDR ALEKSANDROVICH SOLOMONOV. Δημο­σιο­γρά­φος, σκη­νο­θέ­της, παρα­γω­γός,  Α. επι­κε­φα­λής του International Department of Russian Filmmakers’ Union.

Το φεστι­βάλ ξεκι­νά­ει  την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/11 στις 19.00 με την πρε­μιέ­ρα της ται­νί­ας  “ΛΕΥΚΟΣ ΤΙΓΡΗΣ” του KAREN GEORGIEVICH SHAKHNAZAROV (2012) ΠΑΡΟΥΣΙΑ του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ. Μετά το τέλος της ται­νί­ας θα ακο­λου­θή­σει συζή­τη­ση με το κοι­νό. Τις επό­με­νες ημέ­ρες θα ακο­λου­θή­σουν ται­νί­ες Α΄Προβολής παρου­σία των πρωταγωνιστριών.

ΑΛΚΥΟΝΙΣ newstarart cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008210 8220023
Ημε­ρή­σιο εισι­τή­ριο €5.00, Οικο­γε­νεια­κό εισι­τή­ριο τριών ατό­μων €10.00, Κάρ­τα Διαρ­κεί­ας €20.00
Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», στην Αλκυονίδα
«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», μια εξαι­ρε­τι­κή τσε­χο­σλο­βά­κι­κη ται­νία του 1965, ψηφια­κά επε­ξερ­γα­σμέ­νη, θα προ­βάλ­λε­ται στην «Αλκυο­νί­δα» από τις 10 Νοέμ­βρη. Η ται­νία που απέ­σπα­σε το Οσκαρ Καλύ­τε­ρης Ξενό­γλωσ­σης Ται­νί­ας το 1966, βασί­στη­κε σε ένα μυθι­στό­ρη­μα του Λάντι­σλαβ Γκρό­σμαν, ο οποί­ος μαζί με τους δυο σκη­νο­θέ­τες Ελαμρ Κλος και Γιαν Καντάρ υπο­γρά­φει και το σενά­ριο. Πρω­τα­γω­νι­στούν Ζόζεφ Κρό­νερ, Ιντα Καμίν­σκα κ.ά. Η ται­νία τοπο­θε­τεί­ται την περί­ο­δο του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου, στο Σλο­βα­κι­κό Τμή­μα της Τσε­χο­σλο­βα­κί­ας. Ο Αντον «Τόνο» Μπρτ­κο είναι ένας φτω­χός ξυλουρ­γός, που ζει με τη γυναί­κα του, τη φιλάρ­γυ­ρη και λάγνα Εβε­λί­να, η οποία δεν τον εκτι­μά και πολύ. Ενα βρά­δυ θα τους επι­σκε­φτεί η αδελ­φή της με τον σύζυ­γό της, ο οποί­ος είναι διοι­κη­τής στην πόλη. Τότε θα του δώσει την ιδιο­κτη­σία ενός μαγα­ζιού κου­μπιών που βρί­σκε­ται στην Κεντρι­κή Οδό, του οποί­ου η ιδιο­κτή­τρια είναι μία ηλι­κιω­μέ­νη Εβραία, σχε­δόν κωφή. Ολο αυτό είναι μέρος της δια­δι­κα­σί­ας απο­κλει­σμού και εξό­ντω­σης των Εβραί­ων της πόλης, στο πλαί­σιο της «αρια­νο­ποί­η­σης» της γερ­μα­νι­κής οικο­νο­μί­ας που εφάρ­μο­σαν οι ναζί και στη Σλο­βα­κία κ.α. Οταν ο Τόνο πηγαί­νει την επό­με­νη μέρα στο μαγα­ζί, γνω­ρί­ζει την κυρία Λατμά­νο­βα, μια καλο­συ­νά­τη και αγα­θή ιδιο­κτή­τρια, η οποία όμως δεν κατα­λα­βαί­νει τι συμ­βαί­νει. Ενα μέλος της αντί­στα­σης, ο Κου­χάρ, προ­τεί­νει στον Τόνο να μεί­νει κι αυτή στο μαγα­ζί και να της πουν ότι απλά θα τη βοη­θού­σε, κι έτσι έκα­νε, ενώ αυτή πιστεύ­ει ότι έχει στα­λεί από μακρι­νούς συγ­γε­νείς για να την βοη­θή­σουν. Στην πορεία, η καλο­σύ­νη και η αφέ­λεια της ηλι­κιω­μέ­νης σκλα­βώ­νουν τον Τόνο, ο οποί­ος αρχί­ζει και τη συμπα­θεί. Ωστό­σο, της φτιά­χνει και όλα τα έπι­πλα, τα οποία ήταν ερεί­πια. Με τον και­ρό, φτά­νει η ώρα που οι Αρχές θα μάζευαν τους Εβραί­ους και θα τους στέλ­να­νε σε στρα­τό­πε­δα συγκέ­ντρω­σης… Πρό­κει­ται για μια ται­νία βαθιά επη­ρε­α­σμέ­νη από την άσκη­ση της ναζι­στι­κής εξου­σί­ας σε μια μικρή πόλη της Σλο­βα­κί­ας από τη Γερ­μα­νία. Γυρί­στη­κε στο Σάμπι­νοβ στην ανα­το­λι­κή Σλο­βα­κία, με πολ­λά τοπι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά, αλλά θα μπο­ρού­σε εύκο­λα να είναι η ιστο­ρία μιας οποιασ­δή­πο­τε αντί­στοι­χης πόλης κατά τη διάρ­κεια του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου. «Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού» κατα­πιά­νε­ται με τους αντι­ση­μι­τι­κούς νόμους στη Σλο­βα­κία και μας κατευ­θύ­νει στα ηθι­κά διλήμ­μα­τα που επέ­φε­ρε η εφαρ­μο­γή τους. Κι αυτό το κάνει με χιού­μορ και ειρω­νεία, καθώς ένα μέρος της ται­νί­ας θυμί­ζει κλα­σι­κές κωμω­δί­ες και ένα άλλο είναι νεο­ρε­α­λι­στι­κό δρά­μα. — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Όλγα»
Όλγα Μπε­νά­ριο Γκού­τμαν Πρέ­στες (1908–1942). Ήρθε η ώρα να την γνω­ρί­σου­με και να την τιμή­σου­με και στην Ελλά­δα. ΑΠΟ 27 Οκτώ­βρη απο­κλει­στι­κά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Η ται­νία είναι βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο βιβλίο του Fernando Morais 1985 που είναι βιο­γρα­φι­κό για την πολύ­πα­θη ζωή της ηρω­ι­κής ΟΛΓΑ ΜΠΕΝΑΡΙΟ ΓΚΟΥΤΜΑΝ ΠΡΕΣΤΕΣ. «Η ιστο­ρία της Όλγας δεν είχε καμία απο­λύ­τως ανα­φο­ρά σε κανέ­να βιβλίο ή εγχει­ρί­διο ιστο­ρί­ας. Ο πρώ­τος που μου είχε μιλή­σει για την Όλγα ήταν ο πατέ­ρας μου, φοβε­ρά ενο­χλη­μέ­νος από την σκλη­ρό­τη­τα με την οποία της φέρ­θη­καν κατά την διάρ­κεια της αιχ­μα­λω­σί­ας της. Αργό­τε­ρα σαν δημο­σιο­γρά­φος έκα­να εξο­νυ­χι­στι­κές έρευ­νες και δεν βρή­κα τίπο­τα στα αρχεία. Λίγο έλει­ψε να εγκα­τα­λεί­ψω την έρευ­νά μου μέχρι που ταξί­δε­ψα στην Λαϊ­κή Δημο­κρα­τία της Γερ­μα­νί­ας. Μέσα από τα ντο­κου­μέ­ντα που βρή­κα εκεί και τις συνα­ντή­σεις με πρό­σω­πα που έκα­να, ανα­κά­λυ­ψα μια γυναί­κα κατα­πλη­κτι­κή, αφο­σιω­μέ­νη σώμα και ψυχή σε ένα σκο­πό και της οποί­ας ο θάνα­τος ήταν μια τρα­γω­δία. Βρί­σκο­νταν εκεί όλες οι κλω­στές για να υφαν­θεί ένα μυθι­στό­ρη­μα που ποτέ δεν κατά­φε­ρε να εκδο­θεί. Αφού είχα γρά­ψει το βιβλίο μου, άρχι­σα από περιέρ­γεια να ψάχνω ίχνη που να μνη­μο­νεύ­ουν την Όλγα στην χώρα μου, πλά­κες, δρό­μους, κτλ, δεν βρή­κα τίπο­τα. Σήμε­ρα χάρη στο βιβλίο και στην ται­νία του MONJARDIM JAYME που βασί­στη­κε στο βιβλίο μου, έγι­νε επα­νόρ­θω­ση αυτής της λήθης. Τώρα πια υπάρ­χουν δρό­μοι, πλα­τεί­ες, λεω­φό­ροι σχο­λεία OLGA BENARIO, όπως συνέ­βαι­νε στην πατρί­δα της ΛΑΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.» Περισ­σό­τε­ρα δια­βά­στε εδώ. «ΟΛΓΑ», Βιο­γρα­φι­κό Δρά­μα, Βρα­ζι­λία 2004, Διάρ­κεια 144΄ — ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Jayme Monjardim — ΣΕΝΑΡΙΟ: Rita Buzzar, Fernando Morais (συγ­γρα­φέ­ας) — ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Camila Morgado, Caco Ciocler, Luís Melo Fernanda Montenegro, Leona Cavalli κ.α. — ΜΟΥΣΙΚΗ: Marcus Viana — ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ricardo Della Rosa — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο