Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έκθεση της ECARO — UNICEF για #Covid-19 σε Ευρώπη και Κεντρική Ασία

H Περι­φε­ρεια­κή οργά­νω­ση της UNICEF για την Ευρώ­πη και την Κεντρι­κή Ασία (Europe & Central Asia Region — ECARO) / Novel Coronavirus (COVID-19) στην αριθμ 2.1 — 6 Απρι­λί­ου 2020 έκθε­ση για την κατά­στα­ση σε περιο­χές αρμο­διό­τη­τάς της ανα­φέ­ρει μετα­ξύ άλλων τα παρακάτω

ℹ️ Η UNICEF εργά­ζε­ται για παι­διά και εφή­βους σε 22 χώρες και περιο­χές της Ευρώ­πης και της Κεντρι­κής Ασί­ας (ECA).
ℹ️ Είναι επί­σης παρού­σα στην Ιτα­λία υπο­στη­ρί­ζο­ντας τους πρό­σφυ­γες και τους μετανάστες.

Unicef 1

  • Όλες οι χώρες εκτός από το Τατζι­κι­στάν και το Τουρ­κμε­νι­στάν έχουν ανα­φέ­ρει περι­πτώ­σεις COVID-19, οκτώ από αυτές κηρύ­χτη­καν σε κατά­στα­σης έκτα­κτης ανά­γκης με το κλεί­σι­μο των σχο­λεί­ων να επη­ρε­ά­ζει 19 από 22 χώρες (περι­λαμ­βά­νο­νται 680.000 παι­διά — πρό­σφυ­γες από Συρία στην Τουρκία.
  • Μετα­ξύ της κοι­νό­τη­τας προ­σφύ­γων και μετα­να­στών που ζουν σε ανοι­χτά κέντρα υπο­δο­χής, η Ελλά­δα έχει ανα­φέ­ρει 25 άτο­μα, συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων 3 παι­διών, τα οποία έχουν βγει θετι­κά στον ιό. Μια πρώ­τη περί­πτω­ση εμφα­νί­στη­κε επί­σης σε έναν οικι­σμό Ρομά Podgorica (Ποντ­γκό­ρι­τσα) του Μαυροβουνίου.
  • Ενώ αρχί­ζουν να φθά­νουν οι προ­μή­θειες βοή­θειας, οι παγκό­σμιες ελλεί­ψεις και οι περιο­ρι­σμέ­νες αερο­πο­ρι­κές μετα­φο­ρές συνε­πά­γο­νται οδυ­νη­ρές καθυ­στε­ρή­σεις για τις χώρες που χρειά­ζο­νται απε­γνω­σμέ­να ατο­μι­κό προ­στα­τευ­τι­κό εξο­πλι­σμό (PPE), δια­γνω­στι­κές δοκι­μές και ιατρι­κό εξο­πλι­σμό όπως οι ανα­πνευ­στή­ρες (ventilators).
  • Η παρα­τε­τα­μέ­νη ανα­στο­λή της εργα­σί­ας επη­ρε­ά­ζει περισ­σό­τε­ρο τις οικο­γέ­νειες χαμη­λού εισο­δή­μα­τος και «η UNICEF συνερ­γά­ζε­ται με τις υπη­ρε­σί­ες του ΟΗΕ, την Παγκό­σμια Τρά­πε­ζα (WB), την Ασια­τι­κή Τρά­πε­ζα Ανά­πτυ­ξης (ADB) και άλλες γύρω από και­νο­τό­μα μοντέ­λα για την έναρ­ξη ανθρω­πι­στι­κών μετα­φο­ρών μετρη­τών, στις φτω­χό­τε­ρες οικο­γέ­νειες κατά τη διάρ­κεια και μετά την κατά­στα­ση έκτα­κτης ανά­γκης». Στο Τατζι­κι­στάν, για παρά­δειγ­μα, η εμπει­ρία της UNICEF στον τομέα της μοντε­λο­ποί­η­σης μετα­φο­ρών χρη­μά­των για ανθρω­πι­στι­κούς λόγους θα συμ­βά­λει στην υλο­ποί­η­ση χρη­μα­το­δό­τη­σης μέσω της Παγκό­σμιας Τρά­πε­ζας ύψους 11,3 εκα­τομ­μυ­ρί­ων δολαρίων.

Unicef 2

  • Με τις οικο­γέ­νειες που ανα­γκά­ζο­νται να περ­νούν περισ­σό­τε­ρο χρό­νο μαζί σε περιο­ρι­σμέ­νους χώρους, υπάρ­χει μια ανη­συ­χη­τι­κή αύξη­ση της ενδο­οι­κο­γε­νεια­κής βίας.
    Η UNICEF εφαρ­μό­ζει προ­λη­πτι­κά μέτρα όπως θετι­κή υπο­στή­ρι­ξη γονέ­ων μέσω ψηφια­κών μέσων επι­κοι­νω­νί­ας και ΜΚΔ, με απευ­θεί­ας τηλε­φω­νι­κές γραμ­μές για υπο­στή­ρι­ξη συμ­βου­λών και ανά­πτυ­ξη κινη­τών ομά­δων σε ακραί­ες καταστάσεις.
  • Οικο­γέ­νειες στην Αλβα­νία, την Αρμε­νία, το Αζερ­μπαϊ­τζάν, τη Λευ­κο­ρω­σία, τη Βοσ­νία και Ερζε­γο­βί­νη, τη Βουλ­γα­ρία, την Κρο­α­τία, τη Γεωρ­γία, το Καζακ­στάν, το Κοσ­συ­φο­πέ­διο, Κιρ­γι­ζία, Μαυ­ρο­βού­νιο, Βόρεια Μακε­δο­νία, Ρου­μα­νία, Σερ­βία, Τατζι­κι­στάν, Τουρ­κία, υιο­θέ­τη­σαν την πρό­σφα­τα προ­ω­θη­μέ­νη 15ήμερη πρό­κλη­ση #Learning@Home της UNICEF, η οποία προ­ω­θεί­ται ευρέ­ως στα ΜΚΔ.
    Η πρό­κλη­ση παρου­σιά­ζει δρα­στη­ριό­τη­τες με βάση το παι­χνί­δι για να βοη­θή­σει τους γονείς να κρα­τούν τα παι­διά απα­σχο­λη­μέ­να με τη μάθη­ση, ενώ παράλ­λη­λα ενι­σχύ­ει θετι­κά τις οικο­γε­νεια­κές σχέσεις.

ΣΣ | Υπάρ­χει ξεχω­ρι­στή ανα­φο­ρά της UNICEF για την Ελλά­δα (6‑Α­πρ-2020) |> Κατα­νο­μή πλη­θυ­σμού στο πλαί­σιο του προ­γράμ­μα­τος «Στή­ρι­ξη Έκτα­κτης Ανά­γκης για την Έντα­ξη και τη Στέ­γα­ση – ESTIA»<|

ℹ️ Population breakdown ESTIA
Αττι­κή |> 11.834 (54%)
Κεντρι­κή Μακε­δο­νία |> 4.615 (21%)
Ήπει­ρος |> 1,250 (6%)
Θεσ­σα­λία |> 1.167 (5%)
Βόρειο Αιγαίο |> 1.204 (5%)
Κρή­τη |> 870 (4%)
Κεντρι­κή Ελλά­δα |> 430 (2%)
Νότιο Αιγαίο |> 374 (2%)
Πελο­πόν­νη­σος |> 309 (1%)  
Σύνο­λο:           22.053

Πηγή UNICEF — 8 Απρ 2020 |>Λήψη ανα­φο­ράς<|

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο