Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

«Έξυπνες πόλεις» & πράσιν’ άλογα…

Τελευ­ταία, όσο η προ­ε­κλο­γι­κή περί­ο­δος τρα­βά­ει το δρό­μο της, με όλο και περισ­σό­τε­ρους «ανε­ξάρ­τη­τους», βρί­σκω συνέ­χεια μπρο­στά μου το «γηρά­σκω αεί διδα­σκό­με­νος», των αρχαί­ων ημών προ­γό­νων με το «έν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα» να μου έχει γίνει σχε­δόν εφιάλ­της (ΣΣ |> και ‑παρε­μπι­πτό­ντως, δεν ξέρω αν γνω­ρί­ζε­τε πως καμιά από τις δύο αυτές βαθυ­στό­χα­στε ρήσεις, δεν ανή­κουν στο σοφό Σωκρά­τη). Εξη­γού­μαι: πλη­ρο­φο­ρή­θη­κα από δηλώ­σεις της εκλε­κτής του Σύρι­ζα και υπο­ψή­φιας δημάρ­χου Και­σα­ρια­νής κ. Άννας Παρα­γυιού, πως η πόλη που αγα­πή­σα­με,  τιμή­σα­με και τιμού­με για την ιστο­ρία της και που, σε ό,τι μας αφο­ρά (υπο­κει­με­νι­κό αυτό θα μου πεί­τε) ξεχώ­ρι­σε σαν «ανταρ­το­μά­νακάστρο των ανα­το­λι­κών συνοι­κιών», δεν είναι τίποτ’ άλλο από «ηλί­θια και ξεπε­ρα­σμέ­νη» …έτοι­μη για κάποιο χρο­νο­ντού­λα­πο ‑της ιστο­ρί­ας που προ­σπα­θούν να ξανα­γρά­ψουν αλλά δεν τους βγαίνει.

Όλ’ αυτά προ­κύ­πτουν από ενδε­λε­χή (όσο τα κατα­φέρ­νου­με) μελέ­τη των πεπραγ­μέ­νων εκδή­λω­σης-συζή­τη­σης της «Συνερ­γα­σί­ας Πολι­τών» με θέμα «πως θα γίνει η Και­σα­ρια­νή έξυ­πνη και σύγ­χρο­νη πόλη» όπου πήραν μέρος  ο υπουρ­γός Ψηφια­κής Πολι­τι­κής Νίκος Παπ­πάς, εκπρό­σω­ποι των Startups (εται­ρί­ες και­νο­το­μί­ας) Novoville και AccessLab και ο δημο­σιο­γρά­φος Γιώρ­γος Χρι­στο­φο­ρί­δης ‑αυτός που φαν των ΑνΕλ είχε βγει στο κλα­ρί το 2015–16 για τη «σωτη­ρία της Ελλά­δας» (ρε γαμώ το…) και τώρα είναι πλέ­ον Συρι­ζαί­ος μέχρι το κόκ­κα­λο (φαι­νό­με­νο όσμωσης)

Η κυρία Παρα­γυιού τόνι­σε ότι συμ­βαί­νει το τρα­γι­κό, «σήμε­ρα αντί δικτυα­κής πύλης ο Δήμος Και­σα­ρια­νής λει­τουρ­γεί μια φτω­χή ερα­σι­τε­χνι­κή ιστο­σε­λί­δα, δεν έχει Facebook & το (ΣΣ > «ελεύ­θε­ρο») wi-fi υπο­λει­τουρ­γεί» (και γι αυτό ‑είπε) «θεω­ρού­με επι­τα­κτι­κή ανά­γκη να προ­χω­ρή­σου­με στη δημιουρ­γία μιας ολο­κλη­ρω­μέ­νης δικτυα­κής πλατ­φόρ­μας στην οποία κάθε πολί­της θα μπο­ρεί να μπαί­νει από οποια­δή­πο­τε ψηφια­κή συσκευή και να επι­λύ­ει ένα ζήτη­μα χωρίς να χρειά­ζε­ται να επι­σκε­φτεί το δημαρ­χείο». Ενδει­κτι­κά ανέ­φε­ρε τη «δυνα­τό­τη­τα να μπο­ρούν οι δημό­τες και οι δημό­τισ­σες να απο­στέλ­λουν τα αιτή­μα­τά τους για δυσλει­τουρ­γί­ες ή προ­βλή­μα­τα που δια­πι­στώ­νουν στην πόλη. Για παρά­δειγ­μα, ένας πολί­της δια­πι­στώ­νει ότι στο δρό­μο του σπι­τιού του υπάρ­χει μια λακ­κού­βα, ένας σπα­σμέ­νος κάδος ή πετα­μέ­να μπά­ζα. Θα μπο­ρεί να απο­στέλ­λει το αίτη­μά του ηλε­κτρο­νι­κά στον Δήμο, το αίτη­μα αυτό θα χρε­ώ­νε­ται στην αντί­στοι­χη υπη­ρε­σία» κλπ.

Μύθοι & πραγματικότητα 

Η Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση τόσο σαν δημο­τι­κή αρχή όσο και σαν αντι­πο­λί­τευ­ση έχει πολύ συγκε­κρι­μέ­νες αρχές και προ­τε­ραιό­τη­τες. Στην Και­σα­ρια­νή σαν διοί­κη­ση ένας από τους πρώ­τους σχε­δια­σμούς αφο­ρού­σε την ανα­βάθ­μι­ση της ηλε­κτρο­νι­κής υπο­στή­ρι­ξης των παρε­χό­με­νων υπη­ρε­σιών, που ήταν σε κακά χάλια και οφει­λό­ταν σε μια δια­χρο­νι­κή εγκα­τά­λει­ψη μιας πρω­το­πο­ρια­κής δρα­στη­ριό­τη­τας που ξεκί­νη­σε το 1987 (επί Παν. Μακρή) με την έγκρι­ση από το ΕΚΤ προ­γραμ­μά­των κατάρ­τι­σης, δημιουρ­γώ­ντας την πρώ­τη στην Ελλά­δα Δημο­τι­κή Επι­χεί­ρη­ση Πλη­ρο­φο­ρι­κής που -απο­κλει­στι­κά με υπαλ­λή­λους του Δήμου, χωρίς σπόν­σο­ρες και ντα­βα­τζή­δες και σε συνερ­γα­σία με υψη­λού επι­πέ­δου επι­στη­μο­νι­κό δυνα­μι­κό, ανά­πτυ­ξε μεγά­λη δρα­στη­ριό­τη­τα στα ζητή­μα­τα της κατάρ­τι­σης και ανά­πτυ­ξης εφαρ­μο­γών λογι­σμι­κού. Διορ­γα­νώ­θη­καν τότε ‑για σει­ρά ετών σεμι­νά­ρια, με χιλιά­δες «από­φοι­τους» ‑παρα­πά­νω από 300 κάθε χρό­νο, ενώ παράλ­λη­λα ανα­πτύ­χθη­κε και δρα­στη­ριό­τη­τα σε εφαρ­μο­γές λογι­σμι­κού με ολο­κλη­ρω­μέ­να «πακέ­τα» (για Δήμους και όχι μόνο) και στη Δια­χεί­ρι­ση / συντή­ρη­ση Δικτύ­ων και εν γένει Πλη­ρο­φο­ρια­κών Συστη­μά­των, γενι­κά και ως system administrator ειδι­κά, ανά­πτυ­ξη ειδι­κών εφαρ­μο­γών software, δια­χεί­ρι­ση και επε­ξερ­γα­σία βάσε­ων δεδο­μέ­νων κά (θα θυμού­νται οι παλιό­τε­ροι την ιστο­ρι­κή «Πλη­ρο­φο­ρι­κή» στο υπό­γειο της Ηρ. Πολυ­τε­χνεί­ου 189, με το Φώντα και τον Πάνο «μαθη­τή» τότε, που όμως «μάθαι­νε γρή­γο­ρα» και έγι­νε σύντο­μα αυτο­δί­δα­κτος ‑ως επί το πλεί­στον καθηγητής).

Να υπεν­θυ­μί­σου­με επί­σης σε όσους έχουν ασθε­νή μνή­μη πως δημο­τι­κή αρχή, μετά την περί­ο­δο Μακρή για το μεγα­λύ­τε­ρο διά­στη­μα -για τρεις 4ετίες (1991–98, 2003-05 & 2005-10), ήταν οι ομοϊ­δε­ά­τες της κ. Παρα­γυιού, που δεν άφη­σαν τίπο­τε όρθιο (οικο­νο­μι­κά και πολι­τι­κά), παρά την υπο­δειγ­μα­τι­κή δια­χεί­ρι­ση του κομ­μου­νι­στή Γιώρ­γου Κατη­μερ­τζή (1999–2002).

Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης

ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης 1

Ένα κόσμημα της πόλης, το Μουσείο Εαμικής Εθνικής Αντίστασης

Η ανα­βί­ω­ση της ιστο­ρι­κής μνή­μης στο Θυσια­στή­ριο της Λευ­τε­ριάς ‑στον αντί­πο­δα της με νύχια και δόντια δια­στρέ­βλω­σης, στα πλαί­σια και των εντο­λών της ΕΕ (εξί­σω­ση φασι­σμού κομ­μου­νι­σμού κλπ) απο­τέ­λε­σε ύψι­στο στό­χο της δημο­τι­κής αρχής: Η πρω­το­μα­γιά του 2016 και η 9η Μαΐ­ου, ημέ­ρα της Αντι­φα­σι­στι­κής Νίκης των Λαών, θα έπρε­πε να γιορ­τα­στούν με το μου­σείο σε λει­τουρ­γία, εν γνώ­σει των δυσκο­λιών, που είχαν να κάνουν με την καθο­λι­κή άρνη­ση της κυβέρ­νη­σης Συρι­ζα να συν­δρά­μει με οποιο­δή­πο­τε τρόπο.

Θλι­βε­ρός συνο­δοι­πό­ρος της και η παρά­τα­ξη της κας Παρα­γυιού, η οποία σε μια κατά­πτυ­στη ανα­κοί­νω­ση, ανα­φέ­ρει «Δυστυ­χώς η λογι­κή της Δημο­τι­κής Αρχής προ­σβά­λει την Ιστο­ρία μας, υπο­βαθ­μί­ζει και περιο­ρί­ζει συνο­λι­κά την έννοια και τον Συμ­βο­λι­σμό του (ΣΣ |> ορα­μα­τι­ζό­μα­στε) ένα Μου­σείο όλων των Ελλή­νων, ένα Μου­σείο όλων των Αντι­στα­σια­κών Οργα­νώ­σε­ων» και κατα­λή­γει στο «Η Συνερ­γα­σία Πολι­τών Και­σα­ρια­νής καλεί κάθε Και­σα­ρια­νιώ­τισ­σα και Και­σα­ρια­νιώ­τη να πάρει θέση σε αυτή την εκμε­τάλ­λευ­ση της ιστο­ρί­ας και να στα­θεί απέ­να­ντι σε κάθε προ­σπά­θεια υπο­βάθ­μι­σης των Αγώ­νων και της Ιστο­ρί­ας της πόλης μας» (προ­φα­νώς σε παρα­φω­νία με την «Και­σα­ρια­νή έξυ­πνη και σύγ­χρο­νη πόλη», όπως την ορα­μα­τί­ζο­νται) |> όλη η ανα­κοί­νω­ση |> εδώ |>   Συνερ­γα­σία Πολι­τών Και­σα­ρια­νής ΕΝΑ ”ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΝΗΜΗΣ”.

Αυτά δεν απο­τε­λούν κάτι και­νούρ­γιο -οι οπορ­του­νι­στές δεν αλλά­ζουν: θυμί­ζουν (μετα­ξύ άλλων) το “αλή­στου μνή­μης” δημο­τι­κό συμ­βού­λιο, για την ανα­θη­μα­τι­κή της πλα­τεί­ας των 200, επί Μπαρ­τσώ­κα, όταν ο Σπύ­ρος Τζό­κας -«λαγός» της τότε «ομο­θυ­μί­ας», ειση­γεί­το να μη γίνει ανα­φο­ρά στους κομ­μου­νι­στές, αλλά να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί, σαν «ευρύ­τε­ρης» απο­δο­χής ο όρος «πατριώ­τες» και όταν τους έκρα­ξε όλο το ακρο­α­τή­ριο (αντι­στα­σια­κοί, αγω­νι­στές, απλοί πολί­τες, φορείς, το σωμα­τείο των εργα­ζό­με­νων κά) «ανέ­κρου­σαν πρύ­μναν» κάνο­ντας την ανά­γκη φιλοτιμία.

Το Μου­σείο, στή­θη­κε απο­κλει­στι­κά με την εθε­λο­ντι­κή αφι­λο­κερ­δή δου­λειά από τα χαρά­μα­τα μέχρι αργά το βρά­δυ, δεκά­δων συντρό­φων και φίλων που «δεν συνε­μορ­φώ­θη­σαν προς τας υπο­δεί­ξεις» εγκαι­νιά­στη­κε στην ώρα του, με πλού­σιο εκθε­σια­κό υλι­κό, έχο­ντας εκτός από τα ταμπλό  ιστο­ρι­κής δια­δρο­μής και όσα πρό­σφε­ρε το ΚΚΕ, αρκε­τά σπά­νια ντο­κου­μέ­ντα από Και­σα­ρια­νιώ­τες, Κασα­ρια­νιώ­τισ­σες και απλό κόσμο, που εμπλου­τί­ζο­νται συνε­χώς, θυμί­ζο­ντας στους δεκά­δες χιλιά­δες ‑μέχρι σήμε­ρα, επι­σκέ­πτες του (μετα­ξύ αυτών και εκα­το­ντά­δων σχο­λεί­ων) πως… [Γιάν­νης Ρίτσος]

Εδώ πέσαμε! Παιδιά του λαού! Γνωρίζετε γιατί!

Γυμνοί , κατάσαρκα φορώντας τις σημαίες, -

η Ελλάδα τις έρραψε με ουρανό και άσπρο κάμποτο -.

Ακούσατε τις ομοβροντίες στα μυστικόφωτα αττικά χαράματα. 

Είδατε τα πουλιά, που πέταξαν αντίθετα στις σφαίρες αγγίζοντας με τα φτερά τους, τον ανατέλλοντα πυρφόρον.

Είδατε τα παράθυρα της γειτονιάς ν’ανοίγουνε στο μέλλον.

Εμείς , μερτικό δε ζητήσαμε … Τίποτα … Μόνον θυμηθείτε το! αν η ελευθερία δεν βαδίσει στα χνάρια του αίματός μας, εδώ θα μας σκοτώνουν κάθε μέρα.


Μου­σείο Εαμι­κής Εθνι­κής Αντί­στα­σης  (εδώ ||> Εικο­νι­κή Περι­ή­γη­ση)


Από τα όσα ανα­φέρ­θη­καν προ­κύ­πτει αβί­α­στα πως ο Δήμος Και­σα­ρια­νής καθό­λου δεν στη­ρί­ζε­ται σε μια φτω­χή ερα­σι­τε­χνι­κή (sic!!) ιστο­σε­λί­δα, αντί­θε­τα δια­θέ­τει ένα ισχυ­ρό εργα­λείο ένα πραγ­μα­τι­κό portal όχι μόνο ενη­μέ­ρω­σης, όπου υπάρ­χουν τα πάντα από απο­φά­σεις ΔΣ & επι­τρο­πών μέχρι προ­κη­ρύ­ξεις δια­γω­νι­σμών για έργα και προ­μή­θειες ακό­μη και λίγων ευρώ (όχι μόνο για το δήμο, αλλά και για τα νομι­κά πρό­σω­πα και την ΚΕΔΗΚ) βλ και |>Δι@ύγεια, ,  πολ­λά περισ­σό­τε­ρα από αυτά που η Συνερ­γα­σία πολι­τών πολύ όψι­μα ανα­κά­λυ­ψε, όσο για το (ΣΣ > «ελεύ­θε­ρο») wi-fi, ενη­με­ρώ­νου­με πως ανα­βαθ­μί­σα­με ένα δια­λυ­μέ­νο σύστη­μα (πάντα μέσω των υπη­ρε­σιών του δήμου, χωρίς να επι­βα­ρύ­νου­με το λαό της πόλης) με νέες κεραί­ες σε κομ­βι­κά σημεία, ώστε να είναι ευχε­ρής η λήψη. Βέβαια ‑τι να κάνου­με;  ο δήμος δεν έχει Facebook, ούτε “τιτι­βί­ζει” (Tweet / Tweet) για­τί μιλά­ει άμε­σα και κοι­τά­ει στα μάτια τη λαϊ­κή οικο­γέ­νεια, αντί να κάνει like & ουάου…

224

Οι θεωρίες των «έξυπνων πόλεων»

H τηλε­μα­τι­κή / τηλε­πλη­ρο­φο­ρία (ΣΣ |> telematics — telemática — telematique — telematik κλπ που ανά­γε­ται στο μακρι­νό 1976) απο­τε­λεί ένα συνε­χώς εξε­λισ­σό­με­νο τεχνο­λο­γι­κά κλά­δο που συν­δυά­ζει πλη­ρο­φο­ρι­κή & τηλε­πι­κοι­νω­νία (telecom+info) και αφο­ρά όλες εκεί­νες τις υπη­ρε­σί­ες που μας προ­σφέ­ρει η σύγ­χρο­νη τεχνο­λο­γία μέσω των οποί­ων μπο­ρού­με να απο­στεί­λου­με και να λάβου­με κάθε φύσης πλη­ρο­φο­ρί­ες: ακου­στι­κές, οπτι­κές, εικό­νας ή κει­μέ­νου μέσω τηλε­ό­ρα­σης, υπο­λο­γι­στή ή άλλων ειδι­κών συσκευών, τελευ­ταία μέσω smart-phone / tablet. Η δια­δι­κτυα­κή κυβερ­νη­τι­κή σαν διε­πι­στη­μο­νι­κή προ­σέγ­γι­ση εξε­ρεύ­νη­σης των ρυθ­μι­στι­κών συστη­μά­των / δομών μπο­ρεί να απο­βεί χρή­σι­μη, ακό­μη και κινη­τή­ρια δύνα­μη στην ανά­πτυ­ξη, με νέες δια­δι­κα­σί­ες παρα­γω­γής, διοί­κη­σης και οικο­νο­μί­ας, με πολ­λές δρα­στη­ριό­τη­τες να μετα­φέ­ρο­νται από το φυσι­κό χώρο στον ψηφια­κό, όμως: και μόνο η ανα­γκα­στι­κή ανα­φο­ρά στη λέξη «ανά­πτυ­ξη» θέτει όλα τα παρα­πά­νω «υπό αίρε­ση», που δεν είν’ άλλο από τις συγκε­κρι­μέ­νες προ­ϋ­πο­θέ­σεις, που έχουν να κάνουν με το καθο­ρι­στι­κό ‑αυτό που λέμε «ποιος κρα­τά­ει τα κλει­διά της οικο­νο­μί­ας» (;;), ή πιο απλά το «ανά­πτυ­ξη για ποιον» (;;)

Μέσα από ψηφια­κά εργα­λεία (όργα­ναπλατ­φόρ­μες) και εφαρ­μο­γές δημιουρ­γεί­ται ένα εικο­νι­κό περι­βάλ­λον χει­ρι­σμού της πλη­ρο­φο­ρί­ας και των γνώ­σε­ων όπου, αντί­θε­τα με το παρα­μύ­θια­σμα που επι­χει­ρούν, δεν υπάρ­χει καμιά ελευ­θε­ρία και ισο­τι­μία, αφού πολύ απλά την καταρ­γούν a priori τα μονο­πώ­λια της ψηφια­κής αγο­ράς που ελέγ­χουν τις υπη­ρε­σί­ες το περιε­χό­με­νο και τις δυνα­τό­τη­τες πρό­σβα­σης των χρη­στών ανά­λο­γα με τα συμ­φέ­ρο­ντά τους.

(παρέν­θε­ση) |> Η ανα­βάθ­μι­ση της ηλε­κτρο­νι­κής υποστήριξης

Όπως ανα­φέρ­θη­κε παρα­πά­νω, από την πρώ­τη μέρα της ανά­λη­ψης διοί­κη­σης στο Δήμο Και­σα­ρια­νής από τη ΛΣ ξεκί­νη­σε ένας αγώ­νας δρό­μου για  ένα αξιό­πι­στο portal στη θέση του παλιού ξεπε­ρα­σμέ­νου site, κάτι που έγι­νε πραγ­μα­τι­κό­τη­τα σε χρό­νο dt, χωρίς σπόν­σο­ρες και χωρίς να δοθεί ούτε ένα ευρώ ‑δεκά­ρα τσα­κι­στή στους συνή­θεις «υπό­πτους», που καρα­δο­κούν: όλα έγι­ναν με τη βοή­θεια των υπη­ρε­σιών και ειδι­κών επι­στη­μό­νων, φίλων της παρά­τα­ξης που προ­σφέρ­θη­καν αφιλοκερδώς.

Πρό­κει­ται για ένα υπο­δειγ­μα­τι­κό εργα­λείο, ενη­μέ­ρω­σης και επι­κοι­νω­νί­ας με το λαό της συνοι­κί­ας, που είναι διαρ­θρω­μέ­νο με πάνω από 100 menus & sub-menus

Portal post

Portal crop 1

Φορείς και Σύλλογοι

Οδη­γί­ες Πολι­τι­κής Προστασίας

  • Οδη­γί­ες Προ­στα­σί­ας από τις Ιρλαν­δι­κές Διαβάσεις
  • Οδη­γί­ες Προ­στα­σί­ας από το Σεισμό
  • Ταξι­δεύ­εις το Χειμώνα-Προετοιμάσου

210 7 243.100 — 210 7293. 391

Εκτός αυτών δημιουρ­γή­θη­κε ένα βλα­βο­λη­πτι­κόκέντρο, καθώς και προ­βλη­μά­των / παρα­πό­νων των δημο­τών, που λει­τουρ­γεί τηλε­φω­νι­κά και δια­δι­κτυα­κά, πρα­κτι­κά 24 ώρες το 24ωρο. Πέρα από την άμε­ση επι­κοι­νω­νία, τα πάντα κατα­γρά­φο­νται σε κατάλ­λη­λη βάση δεδο­μέ­νων, ιεραρ­χη­μέ­να … α/α |> Κατη­γο­ρία |> χώρος |> διεύ­θυν­ση (οδός — αριθ­μός — λεπτο­μέ­ρειες)  |> ημε­ρο­μη­νία ανα­φο­ράς |> ανα­λυ­τι­κή περι­γρα­φή αιτή­μα­τος |> αρμό­διος χρέ­ω­σης |> ημε­ρο­μη­νία επί­λυ­σης κλπ. ενώ προ­βλή­μα­τα που παρα­μέ­νουν για παρα­πά­νω από ένα διά­στη­μα μετα­φέ­ρο­νται σε ξεχω­ρι­στή καρ­τέ­λα, προ­κει­μέ­νου να γίνε­ται σωστός έλεγ­χος των αιτί­ων. Ο δημό­της, μπο­ρεί να ζητή­σει οποια­δή­πο­τε στιγ­μή να ενη­με­ρω­θεί για την πορεία του θέμα­τος που έθε­σε, να επα­νέλ­θει τηλε­φω­νι­κά ή δια­δι­κτυα­κά και φυσι­κά να απο­ταν­θεί στον αρμό­διο πολι­τι­κό προϊ­στά­με­νο, αντι­δή­μαρ­χο ή και στον ίδιο το δήμαρ­χο. Κάθε μήνα συμπλη­ρώ­νο­νται κατά ΜΟ 2–3 καρ­τέ­λες των 250 αιτη­μά­των, από τα πιο απλά (καμ­μέ­νη λάμπα, λακ­κού­βα, μπά­ζα και ογκώ­δη) μέχρι σοβα­ρό­τε­ρα που έχουν να κάνουν με μικρο­έρ­γα. Και αυτά πέρα από τη δυνα­τό­τη­τα άμε­σης επι­κοι­νω­νί­ας ‑χωρίς παρεμ­βο­λή τηλε­φω­νι­κού κέντρου και φυσι­κά την ηλε­κτρο­νι­κή μέσω e‑mail.

Κλεί­νο­ντας αυτή την απα­ραί­τη­τα μακρά παρέν­θε­ση, ξανα­γυρ­νά­με στις περί­φη­μες «έξυ­πνες πόλεις» που όπως ήδη είπα­με δεν είναι τίπο­τε δια­φο­ρε­τι­κό από ψηφια­κά εργα­λεία (όργα­ναπλατ­φόρ­μες) και εφαρ­μο­γές μέσα από ένα εικο­νι­κό περι­βάλ­λον χει­ρι­σμού της πλη­ρο­φο­ρί­ας. Εδώ πρέ­πει να ξεχω­ρί­σου­με το κύριο από το δευ­τε­ρεύ­ον: Στην αρχή αυτού του κεφα­λαί­ου ‑όχι τυχαία αναρ­τή­σα­με μια τυχαία οθό­νη από το περί­φη­μο smart πρό­γραμ­μα, που μας ενη­με­ρώ­νει πως το 224…

224 crop θα έρθει σε “τόση” ώρα. Χρή­σι­μο; οπωσ­δή­πο­τε! αλλά αυτό είναι το κύριο; Πέρα από όλα τα υπό­λοι­πα (πχ. ποιος το πλη­ρώ­νει το μαρα­φέ­τι) το ερώ­τη­μα που μπαί­νει είναι το εξής: μπο­ρεί να απο­τε­λεί στό­χο πάλης μιας δημο­τι­κής αρχής ‑δε λέμε στην πρω­το­πο­ρία, όπως η Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση, αλλά που του­λά­χι­στον σέβε­ται τον εαυ­τό της; Αντί να μπει μπρο­στά ο αγώ­νας ενάντια στο χάλι των συγκοι­νω­νιών στο λεκα­νο­πέ­διο για σύγ­χρο­νες — ασφα­λείς — φτη­νές — τακτι­κές — αστι­κές συγκοι­νω­νί­ες για το λαό, με Μέσα Μαζι­κής Μετα­φο­ράς που θα λει­τουρ­γούν συμπλη­ρω­μα­τι­κά μετα­ξύ τους με μεί­ω­ση της τιμής του εισι­τη­ρί­ου ώστε να ανα­κου­φι­στούν η πλειο­ψη­φία των εργα­ζο­μέ­νων και των λαϊ­κών στρω­μά­των…δωρε­άν μετα­κί­νη­ση των ανέρ­γων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργα­ζο­μέ­νων που έχουν ανά­γκη, των μαθη­τών και φοι­τη­τών, των στρα­τευ­μέ­νων νέων κλπ κλπ.

Όσο για την εφαρ­μο­γή του Γεω­γρα­φι­κού Συστή­μα­τος Πλη­ρο­φο­ριών ‑λένε «Πολ­λές και πολ­λοί από μας έχου­με δει μια εται­ρεία του δημό­σιου ή του ιδιω­τι­κού τομέα να σκά­βει τον δρό­μο για να περά­σει σωλή­νες ή οπτι­κές ίνες και να σπά­ει έναν σωλή­να από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ και να πλημ­μυ­ρί­ζουν οι δρό­μοι νερό. Το ΓΣΠ μας επι­τρέ­πει να απο­φεύ­γου­με τέτοιες κατα­στά­σεις και να μην επι­τρέ­πει στον καθέ­να να κάνει ό,τι θέλει όπου θέλει.  Έ όχι κα Παρα­γυιού -το δού­λε­μα και το παρα­μύ­θια­σμα του κόσμου έχει και όρια. Αυτά συμ­βαί­νουν για τον απλό λόγο ότι όλοι αυτοί που σκά­βουν είναι ΑΕ -ξεπου­λη­μέ­νος και χρυ­σο­πλη­ρω­μέ­νος ιδρώ­τας του λαού μας -κρά­τος εν κρά­τει (του δικού σας ‑αστι­κού κρά­τους της ζού­γκλας της αγο­ράς) και γι αυτό κάνουν ό,τι τους γου­στά­ρει ‑και μάλι­στα με τη βού­λα του νόμου, που τους αφή­νει στο απυ­ρό­βλη­το, ενώ ‑θεω­ρη­τι­κά, όλες αυτές οι πλη­ρο­φο­ρί­ες (για δίκτυα κλπ) θα έπρε­πε να υπάρ­χουν και μάλι­στα να επι­και­ρο­ποιού­νται, με ευθύ­νη αυτών των ίδιων των εταιρειών…

Η «έξυπνη» στάθμευση

Έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης στην Πάτρα

Έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης στην Πάτρα

Είναι κάπως έτσι, το ερώ­τη­μα που μπαί­νει είναι που και πως θα εφαρ­μο­στεί στην Και­σα­ρια­νή, όταν το κρά­τος (σας) δεν κου­νά­ει ούτε το δαχτυ­λά­κι του, για να λύσει κατ’ ελά­χι­στο προ­βλή­μα­τα που αυτό δημιούρ­γη­σε μετα­τρέ­πο­ντας την πόλη μας σε συν­δε­τή­ρα Αττι­κής οδού / Κέντρου ‑και μάλι­στα (να δεις τι σου χω για μετά…) μετά τη χαρι­στι­κή σύμ­βα­ση στη «Lamda Development» (δικής σας ‑Συρι­ζαί­ας κοπής) για την οποία επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι, κυβέρ­νη­ση, «αυτο­διοι­κη­τι­κοί» και λοι­ποί «πρό­θυ­μοι» πανη­γυ­ρί­ζουν. Και -θρα­σύς όπως πάντα, ο (Νίκος) Παπ­πάς στο «αν το υπουρ­γείο του μπο­ρεί να συμ­βάλ­λει στον ψηφια­κό εκσυγ­χρο­νι­σμό της Και­σα­ρια­νής», απα­ντά­ει ότι «αυτό εξαρ­τά­ται πρω­τί­στως από την πολι­τι­κή βού­λη­ση της δημο­τι­κής αρχής που θα εκλέ­ξει ο Και­σα­ρια­νιώ­τι­κος λαός». 

Μην έχε­τε αυτα­πά­τες ούτε εσείς ούτε οι από πάνω κυβερ­νη­τι­κοί εντο­λείς σας: Ο λαός της Και­σα­ρια­νής έχει και μνή­μη και κρί­ση και θα πρά­ξει όπως σας αρμό­ζει.

Σημ

Το παρα­πά­νω σύστη­μα «έξυ­πνης» στάθ­μευ­σης (φωτο)  είναι από πιλο­τι­κό πρό­γραμ­μα στην Πάτρε, του κομ­μου­νι­στή δημάρ­χου Πελετίδη

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο