Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανακοίνωση του ΚΚΕ για τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για τις εκπαιδευτικές δομές

Το Γρα­φείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέ­δω­σε την εξής ανα­κοί­νω­ση σχε­τι­κά με τις κυβερ­νη­τι­κές ανα­κοι­νώ­σεις για την έναρ­ξη της εκπαι­δευ­τι­κής διαδικασίας:

«Η κυβέρ­νη­ση να στα­μα­τή­σει να κρύ­βε­ται πίσω από το δάκτυ­λό της και να μην το κου­νά­ει σε εκπαι­δευ­τι­κούς, γονείς και νεολαία.

Σήμε­ρα, σε συν­θή­κες αύξη­σης των κρου­σμά­των κι ενώ ήταν γνω­στό κι ανα­με­νό­με­νο ένα δεύ­τε­ρο κύμα παν­δη­μί­ας, η κυβέρ­νη­ση παρου­σί­α­σε ένα σχέ­διο που δεν μπο­ρεί να καθη­συ­χά­σει τη λαϊ­κή οικο­γέ­νεια και τους νέους, ενώ δημιουρ­γεί νέα ερωτηματικά.

Σήμε­ρα, είναι απο­λύ­τως επι­τα­κτι­κό να περι­φρου­ρη­θεί το δικαί­ω­μα των νέων στη μόρ­φω­ση και τη ζωή!

Έστω και την τελευ­ταία στιγ­μή, η κυβέρ­νη­ση να στα­μα­τή­σει να χαρί­ζει δεξιά κι αρι­στε­ρά εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ κι ας τα δια­θέ­σει στην εκπαί­δευ­ση, στην υγεία του λαού, στην ανα­κού­φι­ση των λαϊ­κών οικο­γε­νειών, για να υλο­ποι­η­θούν του­λά­χι­στον τα παρακάτω:

Για τα σχολεία:

- Η απο­φυ­γή του συγ­χρω­τι­σμού και η προ­στα­σία της υγεί­ας εκπαι­δευ­τι­κών και μαθη­τών απαι­τεί απο­φα­σι­στι­κή μεί­ω­ση του αριθ­μού μαθη­τών ανά τάξη, ώστε κανέ­να τμή­μα να μην έχει πάνω από 15 μαθη­τές κι ας αφή­σει η υπουρ­γός τις γνω­στές αλχη­μεί­ες για 17 μαθη­τές ανά τάξη. Το ανα­γκαίο αυτό μέτρο είναι απο­λύ­τως ρεα­λι­στι­κό σε μια σει­ρά Δήμους της χώρας (επαρ­χία, νησιω­τι­κή Ελλά­δα) με την άμε­ση αξιο­ποί­η­ση των εκα­το­ντά­δων σχο­λι­κών μονά­δων, που έκλει­σαν από το 2012 και μετά. Σε μια σει­ρά αστι­κά κέντρα χρειά­ζε­ται έγκαι­ρος σχε­δια­σμός για αξιο­ποί­η­ση κατάλ­λη­λων δημο­σί­ων κτι­ρί­ων, με ευθύ­νη του κράτους.

- Έκτα­κτο κον­δύ­λι από τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για μαζι­κούς διο­ρι­σμούς εκπαι­δευ­τι­κών, για να καλυ­φτούν τα δεκά­δες χιλιά­δες κενά και για να υπάρ­ξουν άμε­σα περισ­σό­τε­ρα τμή­μα­τα με λιγό­τε­ρους μαθητές.

- Στή­ρι­ξη και γενί­κευ­ση των δομών ενι­σχυ­τι­κής διδα­σκα­λί­ας και πρό­σθε­της διδα­κτι­κής στή­ρι­ξης, για να μην μεί­νει κανέ­να παι­δί πίσω στη μορ­φω­τι­κή διαδικασία.

·Εξα­σφά­λι­ση όλου του απα­ραί­τη­του αριθ­μού μόνι­μων εργα­ζο­μέ­νων στην καθα­ριό­τη­τα των σχο­λεί­ων, ώστε να δια­σφα­λί­ζο­νται οι υγειο­νο­μι­κοί όροι καθ’ όλη τη διάρ­κεια της λει­τουρ­γί­ας του σχολείου.

- Εξα­σφά­λι­ση κον­δυ­λί­ων στις σχο­λι­κές επι­τρο­πές για την προ­μή­θεια με το απα­ραί­τη­το υλι­κό (Μέσα Ατο­μι­κή Προ­στα­σί­ας, είδη καθα­ρι­σμού, αντι­ση­πτι­κά κ.λ.π.).

- Άμε­ση επα­νέ­ναρ­ξη του προ­γράμ­μα­τος των σχο­λι­κών γευ­μά­των, που είναι απο­λύ­τως απα­ραί­τη­τα σε χιλιά­δες οικο­γέ­νειες, που πλήτ­το­νται από τη φτώ­χεια και την ανεργία.

- Διε­νέρ­γεια μαζι­κών επα­να­λαμ­βα­νό­με­νων τεστ σε εκπαι­δευ­τι­κούς και μαθη­τές, ώστε να υπάρ­ξει άμε­ση παρέμ­βα­ση σε περί­πτω­ση που χρεια­στεί και να ελέγ­χε­ται η διά­δο­ση του ιού.

- Κατάρ­γη­ση κάθε νομο­θε­τι­κής διά­τα­ξης που επι­τρέ­πει κάμε­ρα στα σχο­λεία και on – lineμε­τά­δο­ση των μαθημάτων.

Για τα ΑΕΙ:

- Εδώ και τώρα να δοθεί έκτα­κτο κον­δύ­λι στα Πανε­πι­στή­μια και τις φοι­τη­τι­κές εστί­ες για προ­σλή­ψεις διδα­κτι­κού και διοι­κη­τι­κού προ­σω­πι­κού, για την ανα­βάθ­μι­ση υπο­δο­μών και εξο­πλι­σμού, ώστε να ανοί­ξουν και να λει­τουρ­γή­σουν με ασφά­λεια για όλους τους φοι­τη­τές. Να δια­τε­θούν χρή­μα­τα από τον Ειδι­κό Λογα­ρια­σμό Κον­δυ­λί­ων Έρευ­νας (ΕΛΚΕ) για τις τρέ­χου­σες ανάγκες.

- Αξιο­ποί­η­ση όλων των χώρων των Ιδρυ­μά­των, με κατάλ­λη­λη δια­μόρ­φω­ση τους, συνε­δρια­κών κέντρων, δημο­τι­κών, ιδιω­τι­κών χώρων, για να τηρη­θούν οι ανα­γκαί­ες αποστάσεις.

- Για την εξ’ απο­στά­σε­ως εξέ­τα­ση, να δοθεί δωρε­άν εξο­πλι­σμός, σύν­δε­ση στο δίκτυο, πρό­σβα­ση σε βιβλιο­θή­κες, δια­μόρ­φω­ση και αξιο­ποί­η­ση των χώρων Η/Υ για τους φοι­τη­τές, αναρ­τη­μέ­νο εκπαι­δευ­τι­κό υλι­κό και ο απαι­τού­με­νος χρό­νος για να μπο­ρέ­σουν όλοι να συμ­με­τά­σχουν. Να μην απο­κλει­στεί κανείς εξαι­τί­ας τεχνι­κών προβλημάτων.

- Πρό­σλη­ψη μόνι­μου προ­σω­πι­κού και μονι­μο­ποί­η­ση των συμ­βα­σιού­χων για καθα­ριό­τη­τα, συντή­ρη­ση, φύλα­ξη στις εστί­ες. Να στε­γα­στούν όλοι οι πρω­το­ε­τείς φοι­τη­τές. Μόνι­μη επι­δό­τη­ση φοι­τη­τι­κής κατοι­κί­ας στις οικο­γέ­νειες των φοι­τη­τών σε μηνιαία βάση.

- Πύκνω­ση δρο­μο­λο­γί­ων των αστι­κών λεω­φο­ρεί­ων που εξυ­πη­ρε­τούν τους φοι­τη­τές από και προς τις Σχο­λές. Δωρε­άν μετα­κί­νη­ση στα υπε­ρα­στι­κά Μέσα Μαζι­κής Μετα­φο­ράς, προ­κει­μέ­νου να επι­στρέ­ψουν οι φοι­τη­τές στον τόπο σπου­δών τους.

Αυτά τα μέτρα δίνουν ουσια­στι­κό νόη­μα στην ατο­μι­κή ευθύ­νη, για­τί στη­ρί­ζουν τη ζωή εκπαι­δευ­τι­κών, μαθη­τών και φοι­τη­τών. Τα μέτρα αυτά δίνουν ουσια­στι­κή απά­ντη­ση και στις διά­φο­ρες θεω­ρί­ες συνωμοσίας.

Αντί γι’ αυτά τα μέτρα, όμως, η κυβέρ­νη­ση δεν αξιο­ποί­η­σε τον χρό­νο που της έδω­σε ουσια­στι­κά ο λαός και η νεο­λαία, έπαι­ξε στον τζό­γο την υγεία του λαού και μέσα στο καλο­καί­ρι ψήφι­σε μια σει­ρά αντι­δρα­στι­κές δια­τά­ξεις, ανά­με­σα στις οποί­ες και την αύξη­ση των αριθ­μών ανά τάξη από 22 στους 25 μαθητές!

Εδώ και μήνες εκπαι­δευ­τι­κοί, γονείς, μαθη­τές και φοι­τη­τές, με βάση τη γνώ­ση και την εμπει­ρία τους τονί­ζουν την ανά­γκη υλο­ποί­η­σης μέτρων που θα δια­σφα­λί­ζουν την ασφα­λή και ουσια­στι­κή λει­τουρ­γία της μορ­φω­τι­κής διαδικασίας.

Ούτε νέες σχο­λι­κές τάξεις δημιουρ­γή­θη­καν, ούτε βρέ­θη­καν νέοι κατάλ­λη­λοι χώροι στα ΑΕΙ, ούτε εξα­σφα­λί­στη­κε μόνι­μο και επαρ­κές προ­σω­πι­κό καθα­ριό­τη­τας σε όλα τα σχο­λεία και τα ΑΕΙ και φυσι­κά ούτε λόγος για αύξη­ση μόνι­μων διο­ρι­σμών εκπαιδευτικών.

Φαί­νε­ται τα μέτρα αυτά κοστί­ζουν και δεν ανή­κουν στα πρω­τό­κολ­λα που απε­λευ­θε­ρώ­νουν την κερ­δο­φο­ρία στα πλοία, στα αερο­πλά­να ή στις εικό­νες του συνω­στι­σμού στα μέσα μαζι­κής μεταφοράς.

Η έναρ­ξη της εκπαι­δευ­τι­κής δια­δι­κα­σί­ας πρέ­πει άμε­σα να συν­δυα­στεί με την πάλη για τη μόρ­φω­ση, την υγεία και τη ζωή του λαού και των παι­διών του».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο