Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για το Πάσχα

Αυξη­μέ­να θα είναι τα μέτρα που ανα­κοί­νω­σε η Τρο­χαία, κατά τη διάρ­κεια του Πάσχα. Αυτά  έχουν τεθεί σε ισχύ, από Παρα­σκευή 7‑Απρ και θα διαρ­κέ­σουν έως και την Κυρια­κή 23 Απρί­λη, ενώ ανα­μέ­νε­ται να βρί­σκο­νται οι αρχές σε μεγα­λύ­τε­ρη επα­γρύ­πνη­ση την επό­με­νη εβδο­μά­δα και κυρί­ως Μεγά­λη Πέμ­πτη και Μεγά­λη Παρα­σκευή, οπό­τε και ανα­μέ­νε­ται η μεγά­λη έξο­δος.

Ανα­λυ­τι­κά:

αστυ­νό­μευ­ση του οδι­κού δικτύ­ου κατά τομείς, βάσει των ιδιαί­τε­ρων κυκλο­φο­ρια­κών συν­θη­κών κάθε περιοχής,

αυξη­μέ­νη αστυ­νο­μι­κή παρου­σία και ενι­σχυ­μέ­νη αστυ­νό­μευ­ση των σημεί­ων του οδι­κού δικτύ­ου, όπου παρα­τη­ρεί­ται συχνό­τη­τα πρό­κλη­σης τρο­χαί­ων ατυχημάτων,

αυξη­μέ­να μέτρα τρο­χαί­ας στις εισό­δους-εξό­δους μεγά­λων αστι­κών κέντρων, όπου παρα­τη­ρεί­ται μεγά­λη κίνη­ση οχημάτων,

ρύθ­μι­ση της κυκλο­φο­ρί­ας με πεζούς τρο­χο­νό­μους, σε βασι­κές δια­σταυ­ρώ­σεις, για την απο­φυ­γή κυκλο­φο­ρια­κής συμφόρησης,

αυξη­μέ­να μέτρα τρο­χαί­ας σε χώρους όπου παρα­τη­ρεί­ται μαζι­κή δια­κί­νη­ση επι­βα­τών (αερο­δρό­μια, λιμά­νια, σταθ­μοί, κ.λπ.),

κυκλο­φο­ρια­κές ρυθ­μί­σεις σε τόπους που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θούν εορ­τα­στι­κές εκδηλώσεις,

παρου­σία τρο­χο­νό­μων στους Σταθ­μούς Διο­δί­ων της Χώρας για τη διευ­κό­λυν­ση της κυκλο­φο­ρί­ας, την ενη­μέ­ρω­ση και την παρο­χή συμ­βου­λών στους οδη­γούς και τους συνε­πι­βά­τες και

ενη­μέ­ρω­ση των πολι­τών μέσω των Γρα­φεί­ων Τύπου, σε κάθε περί­πτω­ση που καθί­στα­ται ανα­γκαία η ευρεία πλη­ρο­φό­ρη­ση του κοι­νού για την ύπαρ­ξη τυχόν κυκλο­φο­ρια­κών και άλλων προβλημάτων.

Παράλ­λη­λα, προ­βλέ­πε­ται η συγκρό­τη­ση συνερ­γεί­ων ειδι­κών τρο­χο­νο­μι­κών ελέγ­χων, σε εναλ­λασ­σό­με­να σημεία του οδι­κού δικτύ­ου, εστιά­ζο­ντας, μετα­ξύ άλλων, στη βεβαί­ω­ση επι­κίν­δυ­νων παρα­βά­σε­ων, καθώς και παρα­βά­σε­ων που ευθύ­νο­νται για την πρό­κλη­ση σοβα­ρών τρο­χαί­ων ατυ­χη­μά­των, όπως:

Οδή­γη­ση υπό την επή­ρεια αλκοόλ,

Υπερ­βο­λι­κή ταχύτητα,

Χρή­ση κινη­τού τηλε­φώ­νου κατά την οδήγηση,

Μη χρή­ση προ­στα­τευ­τι­κού κρά­νους – ζώνης ασφαλείας,

Αντι­κα­νο­νι­κές προ­σπε­ρά­σεις και υπερ­βά­σεις διπλής δια­χω­ρι­στι­κής γραμ­μής κλπ.,

Μη χρή­ση ειδι­κών μέσων συγκρά­τη­σης και προ­στα­σί­ας, όπως καθι­σμά­των, ζωνών ασφα­λεί­ας κλπ., κατά τη μετα­φο­ρά παι­διών με οχήματα,

Οδή­γη­ση οχη­μά­των από ανη­λί­κους και άτο­μα που δε δια­θέ­τουν άδεια ικα­νό­τη­τας οδήγησης,

Οδή­γη­ση για “επί­δει­ξη ικα­νό­τη­τας”, _επιθετική

Κυκλο­φο­ρία οχη­μά­των, τα οποία δεν έχουν υπο­βλη­θεί σε τακτι­κό ή έκτα­κτο τεχνι­κό έλεγ­χο εντός της καθο­ρι­ζό­με­νης προθεσμίας,

φθαρ­μέ­να ελα­στι­κά και

Αντι­κα­νο­νι­κή κίνη­ση οχη­μά­των στη Λωρί­δα Έκτα­κτης Ανά­γκης (Λ.Ε.Α.).

Σημειώ­νε­ται ότι, κατά την εορ­τα­στι­κή περί­ο­δο, θα ισχύ­ουν οι απα­γο­ρεύ­σεις κίνη­σης φορ­τη­γών αυτο­κι­νή­των μέγι­στου επι­τρε­πό­με­νου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

Η Ελλη­νι­κή Αστυ­νο­μία, με αφορ­μή την επι­κεί­με­νη εορ­τα­στι­κή περί­ο­δο, υπεν­θυ­μί­ζει και πάλι σε όλους τους οδη­γούς και τους χρή­στες του οδι­κού δικτύ­ου ότι, η οδι­κή ασφά­λεια είναι υπό­θε­ση όλων μας.

Η  ΕΛ.ΑΣ συνιστά

Πριν ταξι­δέ­ψουν να κάνουν τεχνι­κό έλεγ­χο στο όχη­μά τους και να ενη­με­ρώ­νο­νται για την κατά­στα­ση του οδι­κού δικτύ­ου και τις και­ρι­κές συνθήκες.

Να είναι ιδιαί­τε­ρα προ­σε­κτι­κοί κατά την οδή­γη­ση και να τηρούν τους κανό­νες του Κώδι­κα Οδι­κής Κυκλοφορίας.

Να σέβο­νται τις οδι­κές σημάν­σεις και να συμ­μορ­φώ­νο­νται στις υπο­δεί­ξεις των τροχονόμων.

Να μην χρη­σι­μο­ποιούν κατά την οδή­γη­ση κινη­τά τηλέ­φω­να ή άλλες συσκευ­ές που απο­σπούν την προ­σο­χή τους.

Να μην κατα­να­λώ­νουν οινο­πνευ­μα­τώ­δη ποτά, εφό­σον πρό­κει­ται να οδηγήσουν.

Να προ­στα­τεύ­ουν τα παι­διά που επι­βαί­νουν στο όχη­μα, κάνο­ντας χρή­ση των παι­δι­κών καθισμάτων.

Να «φορούν» απα­ραί­τη­τα τις ζώνες ασφα­λεί­ας, όπως και τα κρά­νη στις μοτοσικλέτες.

Να χρη­σι­μο­ποιούν αντιο­λι­σθη­τι­κές αλυ­σί­δες, όπου υπάρ­χουν ειδι­κές συν­θή­κες κυκλο­φο­ρί­ας (παγε­τός κ.λπ.).

Να μην υπε­ρε­κτι­μούν τις οδη­γι­κές τους ικα­νό­τη­τες και τις τεχνι­κές δυνα­τό­τη­τες των οχη­μά­των τους.

Να σέβο­νται και να προ­στα­τεύ­ουν τους συνε­πι­βά­τες και τους συναν­θρώ­πους τους που χρη­σι­μο­ποιούν το οδι­κό δίκτυο, οδη­γώ­ντας το όχη­μά τους με υπευ­θυ­νό­τη­τα και περίσκεψη.

Ο Μαρξ και η αισθη­τι­κή, του Μιχα­ήλ Λίφσιτς

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο