Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Διατμηματική Επιτροπή ΚΕ ΚΚΕ για τα Δικαιώματα Μεταναστών και Προσφυγών:Στο δρόμο της πάλης για την ανατροπή του σάπιου συστήματος των πολέμων και της προσφυγιάς 🎥 ΦΩΤΟ

Με εκδή­λω­ση όπου προ­βλή­θη­κε το βρα­βευ­μέ­νο ντο­κι­μα­ντέρ του Γ.Μουτάφη, τιμή­θη­κε η Παγκό­σμια Μέρα κατά του Ρατσισμού

 

Με μια ξεχω­ρι­στή εκδή­λω­ση στον κινη­μα­το­γρά­φο «ΤΡΙΑΝΟΝ» τίμη­σε από­ψε, η Δια­τμη­μα­τι­κή Επι­τρο­πή της ΚΕ του ΚΚΕ για τα Δικαιώ­μα­τα Μετα­να­στών και Προ­σφυ­γών την Παγκό­σμια Μέρα κατά του Ρατσι­σμού και των Φυλε­τι­κών Δια­κρί­σε­ων, με την αντα­πό­κρι­ση του κόσμου να είναι συγκινητική.

Η εκδή­λω­ση περιε­λάμ­βα­νε την ειδι­κή προ­βο­λή του εξαι­ρε­τι­κού ντο­κι­μα­ντέρ «The other Half», του φωτο­ρε­πόρ­τερ Γιώρ­γου Μου­τά­φη, που παρα­βρέ­θη­κε. Πρό­κει­ται για μια καταγ­γε­λία της αγριό­τη­τας των επα­να­προ­ω­θή­σε­ων, του κυνη­γη­τού στα σύνο­ρα, των απω­λειών ζωών, που βιώ­νουν οι ξερι­ζω­μέ­νοι μετα­νά­στες και πρό­σφυ­γες από την πολι­τι­κή της ΕΕ και των αστι­κών κρα­τών-μελών της και της χώρας μας εις βάρος τους. Για 15 χρό­νια ο φωτο­ρε­πόρ­τερ γίνε­ται αυτό­πτης μάρ­τυ­ρας της ροής των μετα­να­στών, ακο­λου­θώ­ντας τους στα σκο­τει­νά περά­σμα­τα των ευρω­παϊ­κών συνό­ρων. Η κάμε­ρα φτά­νει σε σημεία απρό­σι­τα, κατα­γρά­φει ιστο­ρί­ες που ξεπερ­νούν τα ανθρώ­πι­να όρια και απο­κα­λύ­πτει πως ζει το «άλλο μισό».

Στην εκδή­λω­ση παρα­βρέ­θη­καν τα μέλη του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Νίκος Σοφια­νός και Γ.Πρωτούλης, επί­σης Περι­φε­ρεια­κός σύμ­βου­λος Αττι­κής με την «Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση», ο Κώστας Παπα­δά­κης, μέλος της ΚΕ και ευρω­βου­λευ­τής του Κόμματος.

Το παρών στην εκδή­λω­ση έδω­σαν επί­σης η Κων­στα­ντί­να Κού­νε­βα, ο Γιάν­νης Μηλιός, ενώ ιδιαί­τε­ρη επί­σης ήταν η παρου­σία συνα­δέλ­φων φωτο­ρε­πόρ­τερ του Γ.Μουταφη.

Στο καλω­σό­ρι­σμα της η Κατε­ρί­να Γερά­κη, υπεύ­θυ­νη της Δια­τμη­μα­τι­κής Επι­τρο­πής της ΚΕ για τα Δικαιώ­μα­τα Μετα­να­στών και Προ­σφύ­γων, αφού ευχα­ρί­στη­σε τον δημιουρ­γό του ντο­κι­μα­ντέρ σημεί­ω­σε ότι «ο Γ.Μουτάφης, είναι ένας κατα­ξιω­μέ­νος φωτο­ρε­πόρ­τερ, που έχει συνερ­γα­στεί με τα μεγα­λύ­τε­ρα διε­θνή ειδη­σε­ο­γρα­φι­κά πρα­κτο­ρεία, ένας πολε­μι­κός αντα­πο­κρι­τής που έχει ταξι­δέ­ψει σε όλο τον κόσμο και έχει βρε­θεί κυριο­λε­κτι­κά μέσα στην φωτιά του πολέ­μου, σε όλα τα μέτω­πα που δυστυ­χώς έχουν ξεσπά­σει τα τελευ­ταία χρό­νια στις συν­θή­κες όξυν­σης των ιμπε­ρια­λι­στι­κών αντα­γω­νι­σμών, Αφγα­νι­στάν, Λιβύη, Ιράκ, Παλαι­στί­νη, Ουκρα­νία και αλλού» (δεί­τε πάνω βίντεο).

Ντοκιμαντέρ που αφυπνίζει και χτυπάει την αδικία

Ανέ­φε­ρε ότι το συγκε­κρι­μέ­νο ντο­κι­μα­ντέρ που «ντύ­νε­ται» με την μου­σι­κή του Δ.Μυστακίδη «είναι συγκλο­νι­στι­κό συγκι­νεί, προ­βλη­μα­τί­ζει, ενερ­γο­ποιεί στον αγώ­να της αλλη­λεγ­γύ­ης για την προ­στα­σία των κατα­τρεγ­μέ­νων θυμά­των της σύγ­χρο­νης καπι­τα­λι­στι­κής βαρ­βα­ρό­τη­τας». Και πρό­θε­σε ότι ο δημιουρ­γός «δεν είναι ένας απλός παρα­τη­ρη­τής των όσων απει­κο­νί­ζει με την κάμε­ρα του, των όσων ζει και βιώ­νει αυτό “Το Αλλο Μισό”, οι ξερι­ζω­μέ­νοι πρό­σφυ­γες και μετα­νά­στες, οι “λαθραί­οι” κι οι “παρά­νο­μοι” της αστι­κής προ­πα­γάν­δας: Επα­να­προ­ω­θή­σεις, άγρια κατα­στο­λή και εκμε­τάλ­λευ­ση, κυνη­γη­τό, πολύ­νε­κρα ναυά­για, πνιγ­μέ­να μωρά.

Άνθρω­πος στο μπόι των ανθρώ­πων, ο ίδιος γίνε­ται μέρος της ιστο­ρί­ας τους, συμπά­σχει τον πόνο τους, περ­πα­τά μαζί τους στα ίδια δύσβα­τα και επι­κίν­δυ­να μονο­πά­τια, κλαί­ει και τρα­γου­δά μαζί τους στα βάσα­νά τους, σηκώ­νει το ποτή­ρι του για να πιει στην υγειά τους, στην δύνα­μη και στην ελπί­δα για μια καλύ­τε­ρη ζωή, μακρυά από τον θάνα­το και την καταστροφή.

Μέσα από την άμε­ση προ­σω­πι­κή του πεί­ρα, αντι­λαμ­βά­νε­ται την ευθύ­νη και το καθή­κον του, ως άνθρω­πος, ως δημιουρ­γός, και το επι­τε­λεί υπο­δειγ­μα­τι­κά. “Η τέχνη δεν πρέ­πει να αντα­να­κλά σαν τον καθρέ­φτη, μα σαν φακός να μεγε­θύ­νει”, γρά­φει ο Βλα­ντι­μίρ Μαγια­κόφ­σκι. Κι ο Γιώρ­γος Μου­τά­φης, κάνει ακρι­βώς αυτό. Με τον φωτο­γρα­φι­κό του φακό απο­κα­λύ­πτει, καταγ­γέλ­λει, αφυ­πνί­ζει, γίνε­ται η φωνή της οργής απέ­να­ντι στην αδι­κία, ένας αγω­γός του καλέ­σμα­τος στην πάλη της αλλη­λεγ­γύ­ης και της διεκ­δί­κη­σης για έναν κόσμο χωρίς πολέ­μους, εκμε­τάλ­λευ­ση και ξερι­ζω­μό, έναν κόσμο “λέφτε­ρο, ανοι­χτό, γεμά­το ελπί­δα” σύμ­φω­να με τα λόγια του Ναζίμ Χικμέτ.

Ο Γιώρ­γος Μου­τά­φης δεν ανα­πα­ρά­γει το ψευ­δε­πί­γρα­φο αφή­γη­μα του “ουδέ­τε­ρου” παρα­τη­ρη­τή. Ποιος, άρα­γε, μπο­ρεί να μένει ουδέ­τε­ρος μπρο­στά στην θέα ενός πνιγ­μέ­νου μωρού, μπρο­στά στο έγκλη­μα; Μας δεί­χνει την Πύλο και την κάθε Πύλο, που δεν πρέ­πει να ξεχα­στεί. Το ντο­κι­μα­ντέρ του είναι υπό­μνη­ση, είναι υπό­σχε­ση. Στην ανά­δει­ξη των αιτί­ων, στην απο­κά­λυ­ψη των ενό­χων, στην τιμω­ρία. Για­τί μόνο έτσι, φωτί­ζε­ται η πραγ­μα­τι­κή διέ­ξο­δος από τα δει­νά και τα βάσα­να των λαών».

Η αντιμεταναστευτική ρατσιστική πολιτική
πρέπει να καταδικαστεί στις ευρωεκλογές

 

Η ομι­λή­τρια τόνι­σε ακό­μα: «Η φετι­νή Παγκό­σμια Ημέ­ρα κατά του Ρατσι­σμού σημα­δεύ­ε­ται από την ανεί­πω­τη σφα­γή του Παλαι­στι­νια­κού λαού και χιλιά­δων ανυ­πε­ρά­σπι­στων παι­διών από το κρά­τος δολο­φό­νο του Ισρα­ήλ, από τον ιμπε­ρια­λι­στι­κό πόλε­μο στο έδα­φος της Ουκρα­νί­ας που εξα­κο­λου­θεί να μαί­νε­ται εδώ και δύο χρό­νια με αμέ­τρη­τα θύμα­τα, από το ασύλ­λη­πτο ρεκόρ των 114 εκατ. εκτο­πι­σμέ­νων ανθρώ­πων ως το μεγα­λύ­τε­ρο αριθ­μό ξερι­ζω­μέ­νων στην ανθρώ­πι­νη ιστορία.

Ο ρατσι­σμός και η ξενο­φο­βία δια­περ­νά ορι­ζό­ντια την άγρια πολι­τι­κή της ΕΕ και όλων των αστι­κών κυβερ­νή­σε­ων σε βάρος των ξενι­τε­μέ­νων. Μοιά­ζει αντι­φα­τι­κό, αλλά δεν είναι.

Δύο όψεις του ίδιου νομί­σμα­τος, που συμπλη­ρώ­νουν η μία την άλλη: ΕΕ και αστι­κά κρά­τη αντι­με­τω­πί­ζουν τους μετα­νά­στες και πρό­σφυ­γες άλλο­τε σαν «υβρι­δι­κή απει­λή» και «λαθραί­ους εισβο­λείς» των συνό­ρων με πελώ­ριους φρά­χτες, επα­να­προ­ω­θή­σεις και σύγ­χρο­να στρα­τό­πε­δα συγκέ­ντρω­σης και δια­λο­γής, και άλλο­τε σαν μια «μεγά­λη ευκαι­ρία» ενός κατάλ­λη­λου φθη­νού εργα­τι­κού δυνα­μι­κού με δια­λυ­μέ­να δικαιώ­μα­τα για τους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους μέσω δου­λε­μπο­ρι­κών συμ­φω­νιών. Αυτός είναι ο πυρή­νας του απα­ρά­δε­κτου νέου Συμ­φώ­νου της ΕΕ για τη Μετα­νά­στευ­ση και το Ασυλο.

Αυτή είναι η πολι­τι­κή πρέ­πει να κατα­δι­κα­στεί από τον ελλη­νι­κό λαό στις επερ­χό­με­νες ευρω­ε­κλο­γές, με την ψήφο στο ΚΚΕ. Για­τί η ψήφος στο ΚΚΕ στις ευρω­ε­κλο­γές είναι η μονα­δι­κή ψήφος ενα­ντί­ω­σης στους ιμπε­ρια­λι­στι­κούς σχε­δια­σμούς και τον πόλε­μο και την εμπλο­κή της χώρας σ’ αυτούς. Η μονα­δι­κή ψήφος που δίνει δύνα­μη στους κοι­νούς αγώ­νες Ελλή­νων και μετα­να­στών εργα­τών για ζωή και δου­λειά με δικαιώματα».

Και κατέ­λη­ξε: «Κι επει­δή η 21η Μαρ­τί­ου είναι ταυ­τό­χρο­να Παγκό­σμια Ημέ­ρα Ποί­η­σης, μετά από τον Μαγια­κόφ­σκι και τον Χικ­μέτ, θα κλεί­σου­με αυτό τον χαι­ρε­τι­σμό με τον δικό μας κομ­μου­νι­στή ποι­η­τή, Γιάν­νη Ρίτσου: “Εμείς αδελ­φέ μου, τρα­γου­δά­με για να σμί­ξου­με τον κόσμο”. Μ’ αυτό το στί­χο, το ΚΚΕ απευ­θύ­νει κάλε­σμα αλλη­λεγ­γύ­ης και προ­λε­τα­ρια­κού διε­θνι­σμού. Για­τί οι λαοί, οι εργά­τες, οι άνθρω­ποι του μόχθου, ανε­ξάρ­τη­τα από φυλή, εθνι­κή κατα­γω­γή, χρώ­μα, θρη­σκεία, φύλο, σεξουα­λι­κό προ­σα­να­το­λι­σμό ή άλλα προ­σω­πι­κά γνω­ρί­σμα­τα, έχουν κοι­νά βάσα­να και κοι­νά συμ­φέ­ρο­ντα, για να δυνα­μώ­σουν το δικό τους ποτά­μι αγώ­να και διεκ­δί­κη­σης για τη ζωή και το μέλ­λον που μας αξί­ζει στον 21οαιώ­να. Στον δρό­μο της πάλης για την ανα­τρο­πή του σάπιου συστή­μα­τος των πολέ­μων, της εξα­θλί­ω­σης και του ξερι­ζω­μού, μπο­ρούν να τσα­κί­σουν τον φασι­σμό, το ρατσι­σμό και τις κάθε είδους δια­κρί­σεις και να επι­βάλ­λουν τις δικές τους αξί­ες της συλ­λο­γι­κό­τη­τας, της ταξι­κής ενό­τη­τας και της πραγ­μα­τι­κής αλληλεγγύη».

Η παρέμβαση του Γ. Μουτάφη

 

Ο δημιουρ­γός του ντο­κι­μα­ντέρ, που προ­βλη­μα­τί­ζει και ενερ­γο­ποιεί Γ.Μουτάφης ευχα­ρί­στη­σε το ΚΚΕ για την τιμή να προ­βά­λει την δου­λειά του και εξαρ­χής δήλω­σε την αλλη­λεγ­γύη του στον λαό της Παλαι­στί­νης που αυτή την περί­ο­δο σφα­γιά­ζε­ται στην Γάζα και ανα­φέρ­θη­κε στην δια­δρο­μή της ζωής του από το Μενί­δι όπου μεγά­λω­σε στα μονο­πά­τια των ξερι­ζω­μέ­νων που όπως είπε «προ­έρ­χο­νται από τους πολέ­μους που είναι επεν­δύ­σεις και κέδρος σε βάρος των λαών, με την ΕΕ να κλεί­νει τα περά­σμα­τα και να συνε­χί­ζουν οι δια­κι­νη­τές που τρί­βουν τα χέρια τους και τα κυκλώ­μα­τα που είναι μέρος ενός συστήματος».

Τόνι­σε ότι παρό­τι δεν ήταν πολι­τι­κά συνει­δη­το­ποι­η­μέ­νος μέσα από την δου­λειά του, τα ρεπορ­τάζ στις απερ­γί­ες, στο Πέρα­μα, στα σύνο­ρα με το δρά­μα των προ­σφύ­γων και μετα­να­στών, στα νησιά, στον Εβρο, στην Λαμπε­ντού­ζα, στην Θέου­τα και αλλού, το αίσχος στην Μανω­λά­δα, γνω­ρί­ζο­ντας την αδι­κία και μέσα από την επα­φή με τους συνα­δέλ­φους ήρθε κοντά με το ΚΚΕ. Οπως σημεί­ω­σε χαρα­κτη­ρι­στι­κά «θέλω να καταγ­γεί­λω αυτό το διαρ­κές έγκλη­μα που συμ­βαί­νει καθη­με­ρι­νά στα σύνο­ρα, τις επα­να­προ­ω­θή­σεις. Δεν έχει αλλά­ξει τίπο­τα, όσες κυβερ­νή­σεις και αν πέρα­σαν». Και κατέ­λη­ξε «είναι μονό­δρο­μος να στη­ρί­ξου­με στις ευρω­ε­κλο­γές το ΚΚΕ, είναι το μονα­δι­κό κόμ­μα με την φιλο­σο­φία, με την πολι­τι­κή που του­λά­χι­στον εμέ­να με εκφρά­ζει και πρέ­πει να το στηρίξουμε».

Μετά την προ­βο­λή του βίντεο ακο­λού­θη­σε ενδια­φέ­ρου­σα συζή­τη­ση με τους παρα­βρι­σκό­με­νους και τον δημιουρ­γό του ντο­κι­μα­ντέρ. Θα ακο­λου­θή­σει εκτε­νέ­στε­ρο ρεπορτάζ.

Πηγή 902.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο