Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Επίσκεψη σήμερα του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι για μπίζνες

Ο πρω­θυ­πουρ­γός της Ινδί­ας, Ναρέ­ντρα Μόντι, ανα­μέ­νε­ται σήμε­ρα στην Αθή­να για επί­ση­μη επί­σκε­ψη και επα­φές με τον Κυρ. Μητσο­τά­κη, με βασι­κό στό­χο την προ­ώ­θη­ση των διμε­ρών μπίζνες.

Χαρα­κτη­ρι­στι­κά, μιλώ­ντας στο αγγλό­φω­νο ινδι­κό δίκτυο «Wion», ο υπουρ­γός Εξω­τε­ρι­κών, Γ. Γερα­πε­τρί­της, τόνι­σε ότι «η Μεσό­γειος είναι μια περιο­χή τερά­στιας γεω­πο­λι­τι­κής σημα­σί­ας αφού απο­τε­λεί σταυ­ρο­δρό­μι Ευρώ­πης, Ασί­ας και Αφρι­κής. Η Ελλά­δα, κρά­τος — μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, μπο­ρεί να οδη­γή­σει στην προ­ώ­θη­ση συνερ­γειών στη Νοτιο­α­να­το­λι­κή Ευρώ­πη και τη Μεσό­γειο. Η Ελλά­δα είναι ένα θαλάσ­σιο έθνος και η Ινδία είναι η 5η μεγα­λύ­τε­ρη οικο­νο­μία στον κόσμο. Ελλά­δα και Ινδία μπο­ρούν να ξεκι­νή­σουν μια αμοι­βαία επω­φε­λή στρα­τη­γι­κή εται­ρι­κή σχέ­ση ενι­σχύ­ο­ντας τις διμε­ρείς σχέ­σεις και επεν­δύ­ο­ντας στη συν­δε­σι­μό­τη­τα. Για τον σκο­πό αυτό, οι θαλάσ­σιες υπο­δο­μές στην Ελλά­δα, όπως το λιμά­νι του Πει­ραιά, ένα από τα μεγα­λύ­τε­ρα λιμά­νια της Ευρώ­πης όσον αφο­ρά τη δια­κί­νη­ση εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων, μπο­ρούν να γίνουν η πύλη της Ινδί­ας προς την Ευρώ­πη».

Πρό­σθε­σε ότι «οι πολι­τι­κές μας σχέ­σεις είναι άρι­στες και ελπί­ζου­με να ενι­σχύ­σου­με και να διευ­ρύ­νου­με περαι­τέ­ρω τους οικο­νο­μι­κούς μας δεσμούς», εκτι­μώ­ντας ότι ήδη «οι δύο πλευ­ρές ενί­σχυ­σαν περαι­τέ­ρω τη διμε­ρή συνερ­γα­σία στους τομείς των επεν­δύ­σε­ων, της αμυ­ντι­κής συνερ­γα­σί­ας, του πολι­τι­σμού και της ασφά­λειας των θαλάσ­σιων μετα­φο­ρών». Αλλω­στε, επέ­μει­νε ότι «το αντα­γω­νι­στι­κό πλε­ο­νέ­κτη­μα της Ελλά­δας σε θαλάσ­σιες υπο­δο­μές και logistics παρέ­χει την ευκαι­ρία στην Ελλά­δα να γίνει η πύλη στην ευρω­παϊ­κή αγο­ρά για ινδι­κά προ­ϊ­ό­ντα». Επι­πλέ­ον, έστει­λε σήμα στα ινδι­κά κεφά­λαια ότι η κυβέρ­νη­ση απο­δί­δει «μεγά­λη σημα­σία στις στρα­τη­γι­κές επεν­δύ­σεις της Ινδί­ας σε ΑΠΕυπο­δο­μές λιμέ­νων και αερο­δρο­μί­ων, ναυ­τι­λία, τεχνο­λο­γία πλη­ρο­φο­ριών, Υγεία, γεωρ­γία, του­ρι­σμό, κινη­μα­το­γρα­φι­κή και οπτι­κο­α­κου­στι­κή παρα­γω­γή. Στό­χος μας είναι να δημιουρ­γή­σου­με αμοι­βαία επω­φε­λείς συνέργειες».

Καθώς βέβαια οι μπίζ­νες είναι νύχι — κρέ­ας με τους αντα­γω­νι­σμούς του κεφα­λαί­ου για τον έλεγ­χο πλου­το­πα­ρα­γω­γι­κών πηγών και διαύ­λων, ο Γερα­πε­τρί­της επι­σή­μα­νε ότι για την ελλη­νι­κή κυβέρ­νη­ση «η ελευ­θε­ρία της ναυ­σι­πλο­ΐ­ας και η περι­φε­ρεια­κή θαλάσ­σια στα­θε­ρό­τη­τα είναι υψί­στης σημα­σί­ας». Παράλ­λη­λα, ανα­πτύσ­σο­ντας το ευρω­α­τλα­ντι­κό αφή­γη­μα κόντρα στη λεγό­με­νη «κινε­ζι­κή επέ­κτα­ση», σημεί­ω­σε ότι η κυβέρ­νη­ση έχει «πλή­ρη επί­γνω­ση της στρα­τη­γι­κής σημα­σί­ας ενός ελεύ­θε­ρου, ανοι­χτού, χωρίς απο­κλει­σμούς Ινδο-Ειρη­νι­κού και, ως εκ τού­του, υπο­στη­ρί­ζου­με αυτόν τον στό­χο». Θύμι­σε, άλλω­στε, τη συμ­με­το­χή (παλαιό­τε­ρα και με πλοίο) της Ελλά­δας στην επι­χεί­ρη­ση της ΕΕ «EUNAVFOR ATALANTA», με εντο­λή επι­σή­μως την απο­τρο­πή, πρό­λη­ψη και κατα­στο­λή της πει­ρα­τεί­ας και τη συμ­βο­λή στο εμπάρ­γκο όπλων στη Σομαλία.

Οπως είπε, η συμ­με­το­χή στην απο­στο­λή «έχει ανα­βαθ­μί­σει σημα­ντι­κά τον ρόλο της χώρας μας ως ένας πάρο­χος ασφά­λειας στην ευρύ­τε­ρη θαλάσ­σια περιο­χή γεμά­τη με προ­κλή­σεις θαλάσ­σιας ασφά­λειας», σκια­γρα­φώ­ντας τον στό­χο της ντό­πιας αστι­κής τάξης για γεω­στρα­τη­γι­κή της ανα­βάθ­μι­ση, διεκ­δι­κώ­ντας κομ­μά­τι από την καπι­τα­λι­στι­κή λεία, προ­σφέ­ρο­ντας υπη­ρε­σί­ες ευρω­α­τλα­ντι­κού χωρο­φύ­λα­κα στην ευρύ­τε­ρη περιο­χή, με ό,τι κιν­δύ­νους συνε­πά­γε­ται για τον λαό μας η εμπλο­κή σε τέτοια επι­κίν­δυ­να σχέ­δια και ιμπε­ρια­λι­στι­κούς ανταγωνισμούς.

Πηγή: Ριζο­σπά­στης

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο