Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, αναμένεται σήμερα στην Αθήνα για επίσημη επίσκεψη και επαφές με τον Κυρ. Μητσοτάκη, με βασικό στόχο την προώθηση των διμερών μπίζνες.
Χαρακτηριστικά, μιλώντας στο αγγλόφωνο ινδικό δίκτυο «Wion», ο υπουργός Εξωτερικών, Γ. Γεραπετρίτης, τόνισε ότι «η Μεσόγειος είναι μια περιοχή τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας αφού αποτελεί σταυροδρόμι Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής. Η Ελλάδα, κράτος — μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, μπορεί να οδηγήσει στην προώθηση συνεργειών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Η Ελλάδα είναι ένα θαλάσσιο έθνος και η Ινδία είναι η 5η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Ελλάδα και Ινδία μπορούν να ξεκινήσουν μια αμοιβαία επωφελή στρατηγική εταιρική σχέση ενισχύοντας τις διμερείς σχέσεις και επενδύοντας στη συνδεσιμότητα. Για τον σκοπό αυτό, οι θαλάσσιες υποδομές στην Ελλάδα, όπως το λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, μπορούν να γίνουν η πύλη της Ινδίας προς την Ευρώπη».
Πρόσθεσε ότι «οι πολιτικές μας σχέσεις είναι άριστες και ελπίζουμε να ενισχύσουμε και να διευρύνουμε περαιτέρω τους οικονομικούς μας δεσμούς», εκτιμώντας ότι ήδη «οι δύο πλευρές ενίσχυσαν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία στους τομείς των επενδύσεων, της αμυντικής συνεργασίας, του πολιτισμού και της ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών». Αλλωστε, επέμεινε ότι «το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας σε θαλάσσιες υποδομές και logistics παρέχει την ευκαιρία στην Ελλάδα να γίνει η πύλη στην ευρωπαϊκή αγορά για ινδικά προϊόντα». Επιπλέον, έστειλε σήμα στα ινδικά κεφάλαια ότι η κυβέρνηση αποδίδει «μεγάλη σημασία στις στρατηγικές επενδύσεις της Ινδίας σε ΑΠΕ, υποδομές λιμένων και αεροδρομίων, ναυτιλία, τεχνολογία πληροφοριών, Υγεία, γεωργία, τουρισμό, κινηματογραφική και οπτικοακουστική παραγωγή. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αμοιβαία επωφελείς συνέργειες».
Καθώς βέβαια οι μπίζνες είναι νύχι — κρέας με τους ανταγωνισμούς του κεφαλαίου για τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων, ο Γεραπετρίτης επισήμανε ότι για την ελληνική κυβέρνηση «η ελευθερία της ναυσιπλοΐας και η περιφερειακή θαλάσσια σταθερότητα είναι υψίστης σημασίας». Παράλληλα, αναπτύσσοντας το ευρωατλαντικό αφήγημα κόντρα στη λεγόμενη «κινεζική επέκταση», σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει «πλήρη επίγνωση της στρατηγικής σημασίας ενός ελεύθερου, ανοιχτού, χωρίς αποκλεισμούς Ινδο-Ειρηνικού και, ως εκ τούτου, υποστηρίζουμε αυτόν τον στόχο». Θύμισε, άλλωστε, τη συμμετοχή (παλαιότερα και με πλοίο) της Ελλάδας στην επιχείρηση της ΕΕ «EUNAVFOR ATALANTA», με εντολή επισήμως την αποτροπή, πρόληψη και καταστολή της πειρατείας και τη συμβολή στο εμπάργκο όπλων στη Σομαλία.
Οπως είπε, η συμμετοχή στην αποστολή «έχει αναβαθμίσει σημαντικά τον ρόλο της χώρας μας ως ένας πάροχος ασφάλειας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή γεμάτη με προκλήσεις θαλάσσιας ασφάλειας», σκιαγραφώντας τον στόχο της ντόπιας αστικής τάξης για γεωστρατηγική της αναβάθμιση, διεκδικώντας κομμάτι από την καπιταλιστική λεία, προσφέροντας υπηρεσίες ευρωατλαντικού χωροφύλακα στην ευρύτερη περιοχή, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται για τον λαό μας η εμπλοκή σε τέτοια επικίνδυνα σχέδια και ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.
Πηγή: Ριζοσπάστης