Τέσσερα τρακτέρ έφτασαν σήμερα το μεσημέρι στο κέντρο της Αιώνιας Πόλης, όπως είχε ανακοινωθεί χθες, Πέμπτη, το βράδυ, και διέσχισαν κεντρικούς δρόμους κοντά στο Κολοσσαίο, τον σιδηροδρομικό σταθμό Τέρμινι και τον χώρο του πρώην ρωμαϊκού σταδίου Τσίρκο Μάσιμο.
Πρόκειται για συμβολική διαμαρτυρία, αλλά και για σαφές αίτημα προς την κυβέρνηση της Ρώμης, να αρχίσει διάλογο με τους διαδηλωτές.
Σήμερα το βράδυ θα οργανωθεί κινητοποίηση, πάντα με τρακτέρ, στον περιφερειακό δρόμο γύρω από την Αιώνια Πόλη. Όπως υπογραμμίζουν οι αγρότες, καταβάλλεται προσπάθεια με στόχο να μπορέσει να περιοριστεί, όσο γίνεται περισσότερο, η ταλαιπωρία των πολιτών.
Παράλληλα, οι διαδηλωτές θέλουν να διαπιστώσουν αν η κυβέρνηση Μελόνι θέλει να ικανοποιήσει μέρος των αιτημάτων τους, αρχίζοντας από φοροαπαλλαγές για τους αγρότες με χαμηλότερα εισοδήματα.
Απόψε, τέλος, το ιταλικό «κίνημα των τρακτέρ» ζητά να μπορέσει να πραγματοποιήσει παρέμβαση στο Φεστιβάλ Ιταλικού Τραγουδιού του Σανρέμο το οποίο μεταδίδεται μέχρι και αύριο από την τηλεόραση της Rai, με τηλεθέαση, η οποία ξεπερνά το 60%. Δεν έχει γίνει σαφές έως τώρα, αν οι αγρότες θα πάρουν τον λόγο κατά την διάρκεια της εκπομπής της ιταλικής δημόσιας τηλεόρασης Rai ή αν θα τους επιτραπεί μόνο να παραδώσουν ένα κείμενο για να διαβαστεί από τους παρουσιαστές. Οι αγρότες ζητούν με έμφαση να ανέβουν στην σκηνή του Φεστιβάλ Τραγουδιού του Σανρέμο, να μιλήσουν αδιαμεσολάβητα στο ιταλικό τηλεοπτικό κοινό.
Πριν από λίγο, τέλος έγινε γνωστό ότι οι αγρότες δίνουν περιθώριο στον Ιταλό υπουργό Γεωργίας Λολλομπρίτζιντα -, ο οποίος είναι γαμπρός της Ιταλίδας πρωθυπουργού- μέχρι αύριο το μεσημέρι για να πει αν εννοεί να ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο. Διαφορετικά θα θεωρήσουν ότι δεν υπάρχει διάθεση συνεργασίας και θα ξεκινήσουν πορεία με τα τρακτέρ τους προς όλες τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.
Μένει να διαπιστωθεί αν θα επιβεβαιωθούν πληροφορίες της εφημερίδας Corriere della Sera σύμφωνα με τις οποίες, από την ερχόμενη εβδομάδα στις διαμαρτυρίες του αγροτικού τομέα μπορεί να προστεθούν και αλιείς, οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών, όπως και γενικότερα πολίτες που χρησιμοποιούν δελτία παροχής υπηρεσιών.