Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση και όσοι ψαρεύουν στα θολά νερά δεν θα καπηλευτούν τον αγώνα των καλλιτεχνών

Σε ανα­κοί­νω­ση του σχε­τι­κά με το σχέ­διο ΚΥΑ για τους καλ­λι­τέ­χνες που παρου­σί­α­σε η κυβέρ­νη­ση, το Γρα­φείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: 

«Κάτω από την πίε­ση του δίμη­νου αγώ­να των καλ­λι­τε­χνών και σπου­δα­στών καλ­λι­τε­χνι­κών σχο­λών η κυβέρ­νη­ση ανα­γκά­στη­κε σε έναν ελιγ­μό, να δημο­σιο­ποι­ή­σει ΚΥΑ που βελ­τιώ­νει τις απο­δο­χές των καλ­λι­τε­χνών με καθιέ­ρω­ση ειδι­κής μισθο­λο­γι­κής κατη­γο­ρί­ας (ΚΕ). Δεν ικα­νο­ποιεί ωστό­σο το αίτη­μα του αγώ­να τους για από­συρ­ση της τρο­πο­λο­γί­ας 1565/23 που εισή­γα­γε το ειδι­κό μισθο­λό­γιο, αντί να τους εντάσ­σει στην κατη­γο­ρία ΤΕ του ενιαί­ου μισθολογίου.

Η εξαγ­γελ­μέ­νη δυνα­τό­τη­τα πρό­σβα­σης των απο­φοί­των των καλ­λι­τε­χνι­κών σχο­λών στην υπό ίδρυ­ση Ανώ­τα­τη Καλ­λι­τε­χνι­κή Εκπαί­δευ­ση ουσια­στι­κά ακυ­ρώ­νε­ται από τη διαιώ­νι­ση και επι­κύ­ρω­ση του καθε­στώ­τος των ιδιω­τι­κών καλ­λι­τε­χνι­κών σχο­λών — με την τερά­στια ανο­μοιο­μορ­φία των προ­γραμ­μά­των και του επι­πέ­δου σπου­δών τους — που κάθε άλλο παρά εγγυά­ται την επι­τυ­χία των “πολ­λών” σε κατα­τα­κτή­ριες εξετάσεις.

Το χει­ρό­τε­ρο είναι ότι η κυβέρ­νη­ση επι­χει­ρεί να παρα­σύ­ρει τους καλ­λι­τέ­χνες στις επι­διώ­ξεις της για ολο­σχε­ρή κατάρ­γη­ση του άρθρου 16 του Συντάγ­μα­τος χρε­ώ­νο­ντάς τους το αίτη­μα για ανω­τα­το­ποί­η­ση των ιδιω­τι­κών σχο­λών. Ένα αίτη­μα που κανέ­νας συν­δι­κα­λι­στι­κός φορέ­ας τους, ούτε των σπου­δα­στών — προς τιμή τους- έχει δια­τυ­πώ­σει. Αντί­θε­τα με τα αιτή­μα­τά τους επι­διώ­κουν να διευ­ρύ­νουν τη Δημό­σια και Δωρε­άν Παι­δεία με την καθιέ­ρω­σή της στις καλ­λι­τε­χνι­κές σπου­δές από το Σχο­λείο ως το Πανεπιστήμιο.

Ας μην τρέ­φει αυτα­πά­τες η κυβέρ­νη­ση ‑και οποιοσ­δή­πο­τε άλλος επι­χει­ρεί να ψαρέ­ψει στα θολά νερά των σημε­ρι­νών αδιε­ξό­δων της καλ­λι­τε­χνι­κής εκπαί­δευ­σης — ότι μπο­ρεί να εκμε­ταλ­λευ­τεί τις ανά­γκες τους, να καπη­λευ­τεί τον αγώ­να τους, να τους ξεγε­λά­σει. Η κυβέρ­νη­ση τούς προ­σφέ­ρει την ευκαι­ρία να συνε­χί­σουν πιο δυνα­τοί, παίρ­νο­ντας μαζί τους τους φοι­τη­τές, τους γονείς, τον λαό που ακρι­βο­πλη­ρώ­νει το χάλι της χάρ­τι­νης Δημό­σιας και Δωρε­άν Παι­δεί­ας. Στο χέρι τους είναι να την αξιο­ποι­ή­σουν στον αγώ­να τους.»

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο