Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κουτσούμπας για τα τρένα: Δεν θα μας σώσει μία καλύτερη ιδιωτικοποίηση, ένας δήθεν πιο αυστηρός δημόσιος έλεγχος, ούτε μία “επανακρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση”

«Από το βήμα της σημε­ρι­νής ημε­ρί­δας, θέλου­με να χαι­ρε­τί­σου­με τους χιλιά­δες νέους και νέες τους εργα­ζό­με­νους που, με τις μεγά­λες, συγκλο­νι­στι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις τους, ματαί­ω­σαν το σχέ­διο της άρχου­σας τάξης, να κου­κου­λώ­σει με ένα πέπλο σιω­πής τους δια­χρο­νι­κούς ενό­χους και τις αιτί­ες του προ­δια­γε­γραμ­μέ­νου εγκλή­μα­τος στα Τέμπη. Θέλου­με να δεσμευ­τού­με στους συγ­γε­νείς των θυμά­των της μεγά­λης αυτής τρα­γω­δί­ας, ότι θα συνε­χί­σου­με να βαδί­ζου­με μπρο­στά, στον αγώ­να για να στα­μα­τή­σει να θυσιά­ζε­ται η ανθρώ­πι­νη ζωή στον βωμό του καπι­τα­λι­στι­κού κέρ­δους. Για να ανοί­ξει ο δρό­μος της ανα­τρο­πής» τόνι­σε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημή­τρης Κου­τσού­μπας, στην αρχή της σημε­ρι­νής του ομι­λί­ας στην ημε­ρί­δα της ΚΕ του ΚΚΕ, στο ΣΕΦ, με θέμα “Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μεταφορές”.

Ο Δ. Κου­τσού­μπας είπε ότι «εδώ και ένα μήνα συνε­χί­ζε­ται από την κυβέρ­νη­ση και τα κόμ­μα­τα του συστή­μα­τος, η προ­κλη­τι­κή προ­σπά­θεια συγκά­λυ­ψης των πραγ­μα­τι­κών ενό­χων και των αιτιών του εγκλή­μα­τος», σημειώ­νο­ντας ότι κυβέρ­νη­ση της ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ «δεν λένε κου­βέ­ντα για τη ρίζα του προ­βλή­μα­τος. Κου­βέ­ντα για το σημε­ρι­νό σύστη­μα, όπου οι μετα­φο­ρές, η ενέρ­γεια, οι επι­κοι­νω­νί­ες, η υγεία, η ίδια εργα­τι­κή δύνα­μη, απο­τε­λούν εμπο­ρεύ­μα­τα. Κου­βέ­ντα για το τι σημαί­νει στην πρά­ξη για τη ζωή, την ασφά­λεια και το εισό­δη­μα των εργα­ζο­μέ­νων και των επι­βα­τών, η επι­χει­ρη­μα­τι­κή λει­τουρ­γία των σιδη­ρο­δρο­μι­κών μετα­φο­ρών με γνώ­μο­να το καπι­τα­λι­στι­κό κέρ­δος. Κου­βέ­ντα για τις αρνη­τι­κές συνέ­πειες για τον λαό από την υλο­ποί­η­ση της πολι­τι­κής “απε­λευ­θέ­ρω­σης” στην Ευρω­παϊ­κή Ένω­ση και στη Βρε­τα­νία, με όλες τις παραλ­λα­γές ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σε­ων και κρα­τι­κο­ποι­ή­σε­ων τα προη­γού­με­να χρό­νια» υπογράμμισε.

Σημεί­ω­σε, μετα­ξύ άλλων, ότι το βασι­κό­τε­ρο στοι­χείο της πολι­τι­κής της “απε­λευ­θέ­ρω­σης” είναι «ο δια­χω­ρι­σμός της σιδη­ρο­δρο­μι­κής υπο­δο­μής από το μετα­φο­ρι­κό έργο. Μόνον έτσι δια­σφα­λί­ζε­ται η δυνα­τό­τη­τα χρή­σης της υπο­δο­μής από άλλες επι­χει­ρή­σεις, μόνον έτσι ανοί­γει ο δρό­μος για τη διείσ­δυ­ση των ομί­λων στις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μετα­φο­ρές. Οι συνέ­πειες της πολι­τι­κής αυτής είναι, όπως απο­δει­κνύ­ε­ται συνε­χώς, τρα­γι­κές για τα εργα­τι­κά λαϊ­κά στρώματα».

«Η απε­λευ­θέ­ρω­ση έχει δύο βασι­κούς, συμπλη­ρω­μα­τι­κούς μετα­ξύ τους άξο­νες, τον δια­χω­ρι­σμό και την πλή­ρη εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση. Δια­χω­ρι­σμός σημαί­νει ότι πολ­λές δια­φο­ρε­τι­κές επι­χει­ρή­σεις αντα­γω­νί­ζο­νται και δρα­στη­ριο­ποιού­νται πάνω στο ίδιο δίκτυο. Το “μπά­χα­λο” συνεν­νό­η­σης μετα­ξύ ΟΣΕ, και Hellenic Train δεν έτυ­χε. Πέτυ­χε. Είναι το νομο­τε­λεια­κό απο­τέ­λε­σμα της ίδιας της πολι­τι­κής της απε­λευ­θέ­ρω­σης των σιδη­ρο­δρο­μι­κών μετα­φο­ρών. Κυρί­ως όμως, η ενο­χή της πολι­τι­κής της απε­λευ­θέ­ρω­σης βρί­σκε­ται αλλού. Στό­χος της, δεν είναι άλλος απ’ την αξιο­ποί­η­ση των σιδη­ρο­δρο­μι­κών μετα­φο­ρών, ως πεδί­ου κερ­δο­φό­ρας τοπο­θέ­τη­σης κεφα­λαί­ων. Κι εδώ βρί­σκε­ται ο πυρή­νας του προ­βλή­μα­τος» πρόσθεσε.

«Επι­χει­ρη­μα­τι­κή λει­τουρ­γία με γνώ­μο­να το κέρ­δος, σημαί­νει αύξη­ση των τιμών και συνε­χή συμπί­ε­ση του λεγό­με­νου “κόστους”. Σημαί­νει μεί­ω­ση της συντή­ρη­σης “στο απο­λύ­τως ελά­χι­στο”, μεί­ω­ση του προ­σω­πι­κού, μεί­ω­ση της εκπαί­δευ­σής του. Σημαί­νει περιο­ρι­σμό των επεν­δύ­σε­ων για την ασφά­λεια, για­τί έτσι περιο­ρί­ζε­ται το ονο­μα­ζό­με­νο “κόστος”» επι­σή­μα­νε. «Ο πραγ­μα­τι­κός ένο­χος πίσω απ’ το δυστύ­χη­μα στα Τέμπη, πίσω απ’ την απα­ξί­ω­ση ενός δικτύ­ου και τη μετα­τρο­πή των σιδη­ρό­δρο­μων σε μία γραμ­μή Αθή­να — Θεσ­σα­λο­νί­κη, την οποία προσ­διό­ρι­ζαν ως άγο­νη, είναι η ίδια η πολι­τι­κή της ΕΕ για τους σιδη­ρό­δρο­μους. Όλες οι μέχρι σήμε­ρα κυβερ­νή­σεις έχουν υλο­ποι­ή­σει τη συγκε­κρι­μέ­νη πολι­τι­κή μέχρι κεραί­ας» είπε ο Δ. Κου­τσού­μπας, ανα­φε­ρό­με­νος στη συνέ­χεια για το πώς προ­ω­θή­θη­κε βαθ­μιαία η πολι­τι­κή της ΕΕ.

Προ­σέ­θε­σε ότι «δεν θα μας σώσει μία καλύ­τε­ρη ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση, ένας δήθεν πιο αυστη­ρός δημό­σιος έλεγ­χος, ούτε μία “επα­να­κρα­τι­κο­ποί­η­ση χωρίς απο­ζη­μί­ω­ση”» καθώς «όσο οι μετα­φο­ρές απο­τε­λούν εμπό­ρευ­μα και οι σιδη­ρο­δρο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις λει­τουρ­γούν μέσα στην καπι­τα­λι­στι­κή οικο­νο­μία, η κατά­στα­ση δεν μπο­ρεί να αλλά­ξει ριζι­κά, ουσια­στι­κά». «Ακό­μα και αν ανή­κουν οι επι­χει­ρή­σεις μετα­φο­ρών στο κρά­τος του κεφα­λαί­ου, θα λει­τουρ­γούν με γνώ­μο­να το κέρ­δος τους και τα στρα­τη­γι­κά συμ­φέ­ρο­ντα της άρχου­σας τάξης» επι­σή­μα­νε επίσης.

«Το ΚΚΕ, δεν δίνει τη μάχη, ενά­ντια στην πολι­τι­κή της απε­λευ­θέ­ρω­σης και της εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης, με τη σημαία του χτες, της επι­στρο­φής στο κρα­τι­κό μονο­πώ­λιο της δικτα­το­ρί­ας του κεφα­λαί­ου αλλά με τη σημαία της κοι­νω­νι­κο­ποί­η­σής τους, με την εργα­τι­κή τάξη, τον λαό στο τιμό­νι της εξου­σί­ας» είπε. Ανέ­φε­ρε ότι σε αυτό το πλαί­σιο μπο­ρεί να υλο­ποι­η­θεί ο ενιαί­ος επι­στη­μο­νι­κός κεντρι­κός σχε­δια­σμός της παρα­γω­γής και της οικο­νο­μί­ας γενι­κό­τε­ρα» και πως θα απο­τυ­πώ­νε­ται αυτός ο σχε­δια­σμός στα μετα­φο­ρι­κά δίκτυα (σ.σ.επισυνάπτεται σχε­τι­κό pdf).

Υπο­γράμ­μι­σε ότι «αυτή τη λύση, με τη μελέ­τη και της ιστο­ρι­κής πλέ­ον πεί­ρας, η οποία δια­σφα­λί­ζει σύγ­χρο­νες και ασφα­λείς μετα­φο­ρές για τον λαό, φωτί­ζει με το ανα­τρε­πτι­κό του Πρό­γραμ­μα εξου­σί­ας — δια­κυ­βέρ­νη­σης το ΚΚΕ» και πρό­σθε­σε πως «δεν περι­μέ­νου­με παθη­τι­κά κάποια στιγ­μή που αυτή θα υλο­ποι­η­θεί στο μέλλον».

«Είμα­στε καθη­με­ρι­νά μπρο­στά στους αγώ­νες που ανοί­γουν το δρό­μο της ανα­τρο­πής. Είμα­στε μπρο­στά στους αγώ­νες ενά­ντια στην επι­κίν­δυ­νη πολι­τι­κή απε­λευ­θέ­ρω­σης της ΕΕ. Είμα­στε μπρο­στά στους αγώ­νες για άμε­σες προ­σλή­ψεις μόνι­μου προ­σω­πι­κού τώρα, για ουσια­στι­κή εκπαί­δευ­ση των εργα­ζό­με­νων, για ουσια­στι­κές αυξή­σεις με 35ωρο — 5μερο — 7ωρο, για τη συντή­ρη­ση και τον εκσυγ­χρο­νι­σμό του τεχνο­λο­γι­κού εξο­πλι­σμού και την υπο­δο­μή, για την λει­τουρ­γία ολο­κλη­ρω­μέ­νου συστή­μα­τος ασφά­λειας στις μετα­φο­ρές» τόνισε.

Κάλε­σε σε συμπό­ρευ­ση με το ΚΚΕ «για να οργα­νω­θεί η μεγά­λη λαϊ­κή αντε­πί­θε­ση απέ­να­ντι στον πραγ­μα­τι­κό αντί­πα­λο του ελλη­νι­κού λαού και της νεο­λαί­ας, την άρχου­σα τάξη, το κρά­τος της, τις κυβερ­νή­σεις και τα κόμ­μα­τα που την υπη­ρε­τούν. Να κατα­δι­κα­σθούν όλοι οι πολι­τι­κοί συνέ­νο­χοι για το έγκλη­μα των Τεμπών, όλοι οι συνέ­νο­χοι για την κλο­πή του εισο­δή­μα­τός μας, την ισο­πέ­δω­ση των δικαιω­μά­των μας, τα διαρ­κή εγκλή­μα­τα που αφο­ρούν την υγεία και την ασφά­λεια μας. Να κατα­δι­κα­σθούν όσοι κυβέρ­νη­σαν και κυβερ­νούν τη χώρα και να ενι­σχυ­θεί το ΚΚΕ η μόνη πραγ­μα­τι­κή λαϊ­κή αντιπολίτευση».

«Για να κερ­δί­σου­με τη ζωή που μας αξί­ζει πρέ­πει να χάσει το κεφά­λαιο. Δεν υπάρ­χει άλλη διέ­ξο­δος, απ’ το δρό­μο της ανα­τρο­πής. Και αυτό το δρό­μο μπο­ρού­με να τον ανοί­ξου­με γρή­γο­ρα αν πιστέ­ψου­με στη δύνα­μη μας. Γι’ αυτό πρέ­πει να ενι­σχυ­θεί τώρα το ΚΚΕ. Ισχυ­ρό ΚΚΕ παντού και στην κάλ­πη στις 21 Μάη. Όσο πιο ισχυ­ρό το ΚΚΕ, τόσο πιο ισχυ­ρός ο λαός την επό­με­νη μέρα» τόνι­σε κατα­λή­γο­ντας στην ομι­λία του ο γγ της ΚΕ του κόμματος.

Μετά την ομι­λία του Δ. Κου­τσού­μπα ακο­λού­θη­σαν παρεμβάσεις.

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο