Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Λειτουργικά αναλφάβητοι μεγάλη μερίδα των μαθητών στην Ελλάδα

Στη δια­πί­στω­ση ότι μεγά­λη μερί­δα των μαθη­τών στα ελλη­νι­κά σχο­λεία ενδέ­χε­ται να τελειώ­σει το σχο­λείο υστε­ρώ­ντας σημα­ντι­κά σε κρί­σι­μα μαθή­μα­τα του σχο­λεί­ου, που αντι­στοι­χούν σε βασι­κές δεξιό­τη­τες για τη ζωή, κατέ­λη­ξε η ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δια­σφά­λι­σης της Ποιό­τη­τας στην Πρω­το­βάθ­μια και Δευ­τε­ρο­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση (ΑΔΙΠΠΔΕ), στην έκθε­σή της για το 2019.

Ανα­λυ­τι­κό­τε­ρα, όσον αφο­ρά τα γενι­κά λύκεια, το 48,4% των μαθη­τών της Β’ λυκεί­ου βαθ­μο­λο­γή­θη­καν κάτω από τη βάση, ενώ τα ποσο­στά στην ‘Αλγε­βρα και τη Γεω­με­τρία ήταν 38,9% και 44,2%, αντί­στοι­χα. Στο μάθη­μα της Νεο­ελ­λη­νι­κής Γλώσ­σας το ποσο­στό βαθ­μο­λο­γιών κάτω της βάσης φτά­νει στο 7,1%.

Στα επαγ­γελ­μα­τι­κά λύκεια, το ποσο­στό βαθ­μο­λο­γιών κάτω από τη βάση στη Νεο­ελ­λη­νι­κή Γλώσ­σα φτά­νει το 20,4%. Στην ‘Αλγε­βρα και τη Γεω­με­τρία, το 52,7% και το 51,3%, αντί­στοι­χα, των μαθη­τών της Β’ λυκεί­ου πήρε βαθ­μο­λο­γία κάτω του 10. Στη Φυσι­κή, το αντί­στοι­χο ποσο­στό είναι 41% και στη Χημεία 40,8%.

«Τα προ­βλή­μα­τα που εμφα­νί­ζο­νται στο Λύκειο, σε σύγκρι­ση με το Δημο­τι­κό Σχο­λείο και το Γυμνά­σιο, δεν είναι προ­βλή­μα­τα απο­κλει­στι­κά του Λυκεί­ου, αλλά όλων των βαθ­μί­δων που συσ­σω­ρευ­τι­κά κατέ­λη­ξαν στο Λύκειο» επι­ση­μαί­νει στην έκθε­σή της η ΑΔΙΠΠΔΕ και τονί­ζει: «Προ­βλη­μα­τί­ζει, βέβαια, το γεγο­νός ότι οι αντι­λή­ψεις και οι πρα­κτι­κές το Δημο­τι­κού και του Γυμνα­σί­ου, ίσως λόγω του υπο­χρε­ω­τι­κού χαρα­κτή­ρα τους, δεν απο­τύ­πω­σαν τα αρχό­με­να προ­βλή­μα­τα λει­τουρ­γι­κού αναλ­φα­βη­τι­σμού και, ενδε­χο­μέ­νως, δεν κινη­το­ποι­ή­θη­καν εγκαίρως».

Γι’ αυτό, η ΑΔΙΠΠΔΕ προ­τεί­νει η εκπαι­δευ­τι­κή πολι­τι­κή να παρέμ­βει προ­λη­πτι­κά στην Πρω­το­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση και επα­νορ­θω­τι­κά στην Δευ­τε­ρο­βάθ­μια, με έμφα­ση στο επαγ­γελ­μα­τι­κό λύκειο. Στις παρεμ­βά­σεις περι­λαμ­βά­νο­νται η ανα­δια­μόρ­φω­ση του νομο­θε­τι­κού πλαι­σί­ου που διέ­πει την αξιο­λό­γη­ση των μαθη­τών σε όλες τις βαθ­μί­δες, η επι­μόρ­φω­ση των εκπαι­δευ­τι­κών στην αξιο­λό­γη­ση των μαθη­τών στο πλαί­σιο της δια­φο­ρο­ποι­η­μέ­νης διδα­σκα­λί­ας, καθώς επί­σης και η υπο­στή­ρι­ξη των εκπαι­δευ­τι­κών για την περαι­τέ­ρω αξιο­ποί­η­ση του ψηφια­κού ανοι­κτού εκπαι­δευ­τι­κού περιεχομένου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο