Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μετά από καθυστερήσεις ετών _31 Γενάρη η παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο–Αμβρακία –

Ο οδι­κός άξο­νας Άκτιο — Αμβρα­κία επί χρό­νια ήταν βαλ­τω­μέ­νος εξαι­τί­ας κόντρας μετα­ξύ καπι­τα­λι­στι­κών ομί­λων, τοπι­κής διοί­κη­σης κλπ. χωρο­θε­τεί­ται εξ’ ολο­κλή­ρου στον νομό Αιτω­λο­α­καρ­να­νί­ας, ενώ λόγω του γεγο­νό­τος ότι συν­δέ­ει δύο τόσο μεγά­λα και σημα­ντι­κά έργα (Ιόνια οδό — Υπο­θα­λάσ­σια Σήραγ­γα Ακτί­ου) της Δυτι­κής Ελλά­δας, η σπου­δαιό­τη­τα του είναι τέτοια που, μετά την παρά­δο­ση του έργου _αν αυτή γίνει τελι­κά, η επη­ρε­α­ζό­με­νη περιο­χή θα απο­τε­λεί μια γεω­γρα­φι­κή ενό­τη­τα μετα­φο­ρών, η οποία θα περι­λαμ­βά­νει την Ήπει­ρο, την Αιτω­λο­α­καρ­να­νία και τη Λευ­κά­δα, ενώ θα αυξη­θεί η εμβέ­λεια του λιμα­νιού της Ηγου­με­νί­τσας σε ολό­κλη­ρη την περιοχή.

Ο αυτο­κι­νη­τό­δρο­μος, ο οποί­ος ανή­κει στο Ελλη­νι­κό Διευ­ρω­παϊ­κό Δίκτυο “Α52”, συν­δέ­ει απευ­θεί­ας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρα­κί­ας) με το Αερο­δρό­μιο του Ακτί­ου, την υπο­θα­λάσ­σια σήραγ­γα του Ακτί­ου και το λιμά­νι της Ηγου­με­νί­τσας (μέσω της οδού Πρέ­βε­ζας ‑Ηγου­με­νί­τσας) και τον κόμ­βο προς Λευ­κά­δα παρα­κάμ­πτο­ντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

Με την παρά­δο­ση του έργου μειώ­νε­ται κατά 45 λεπτά ο χρό­νος δια­δρο­μής Αθή­να-Λευ­κά­δα και, πλέ­ον, οι οδη­γοί θα μπο­ρούν να φτά­νουν στο νησί του Ιονί­ου σε 3ώ+20λ

Κατά την κυβέρ­νη­ση θα έχουμε:

  • Μεί­ω­ση των ατυ­χη­μά­των και ιδί­ως των σοβα­ρών, λόγω του γεγο­νό­τος ότι το οδι­κό μετα­φο­ρι­κό έργο θα γίνε­ται, πλέ­ον, σε αυτο­κι­νη­τό­δρο­μο. Σημα­ντι­κό είναι το κοι­νω­νι­κό όφε­λος που ανα­μέ­νε­ται να προ­κύ­ψει από τη μεί­ω­ση των ατυ­χη­μά­των στο σημε­ρι­νό οδι­κό δίκτυο Στά­νος — Αμφι­λο­χία ‑Σπάρ­το — Λου­τρά­κι — Δρυ­μός — Παλιά­μπε­λα ‑Βόνι­τσα, που είναι Επαρ­χια­κές Οδοί μιας λωρί­δας κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση με ενιαίο οδό­στρω­μα, ισό­πε­δους κόμ­βους και χωρίς έλεγ­χο προ­σβά­σε­ων. Το όφε­λος αυτό έχει ιδιαί­τε­ρη βαρύ­τη­τα για τις αστι­κές περιο­χές της Αμφι­λο­χί­ας και της Βόνι­τσας αλλά για και τις λοι­πές αστι­κο­ποι­η­μέ­νες περιο­χές διέ­λευ­σης της σημε­ρι­νής Επαρ­χια­κής Οδού, που πλέ­ον παρακάμπτονται.
  • Μεί­ω­ση της περι­βαλ­λο­ντι­κής επι­βά­ρυν­σης, λόγω της μεί­ω­σης των δυσμε­νών περι­βαλ­λο­ντι­κών επι­πτώ­σε­ων των οδι­κών μετα­φο­ρών. Προ­κύ­πτει βελ­τί­ω­ση της ποιό­τη­τας αστι­κού περι­βάλ­λο­ντος των πόλε­ων της Αμφι­λο­χί­ας και της Βόνι­τσας, καθώς και των λοι­πών ημια­στι­κών περιο­χών (Στά­νος, Σπάρ­το, Παλιά­μπε­λα κλπ), καθώς με την υλο­ποί­η­ση του νέου αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου εκτρέ­πε­ται η δια­μπε­ρής κυκλο­φο­ρία από το σημε­ρι­νό οδι­κό δίκτυο (θόρυ­βος, εκπο­μπές καυ­σα­ε­ρί­ων, οπτι­κή ρύπαν­ση κ.λπ.).
  • Βελ­τί­ω­ση ασφά­λειας των αστι­κών περιο­χών, λόγω της εκτρο­πής της «βαριάς» κυκλο­φο­ρί­ας και απο­συμ­φό­ρη­σης του υπάρ­χο­ντος οδι­κού δικτύου.
  • Αξιο­πι­στία χρό­νου διαδρομής,
  • Αύξη­ση προ­σπε­λα­σι­μό­τη­τας και άμε­ση συμ­βο­λή στην περι­φε­ρεια­κή ανά­πτυ­ξη και σύγκλι­ση με ευρύ­τε­ρες και προ­νο­μιού­χες περιο­χές με αύξη­ση του οικο­νο­μι­κού — ανα­πτυ­ξια­κού δυνα­μι­κού της περιοχής.
  • Του­ρι­στι­κή δραστηριότητα.
  • Μεί­ω­ση λει­τουρ­γι­κού κόστους οχη­μά­των των δια­φό­ρων κατη­γο­ριών (συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νης και της οικο­νο­μί­ας καυσίμων).
  • Δημιουρ­γία νέων θέσε­ων απα­σχό­λη­σης (σσ. μόνι­μη καρα­μέ­λα για χαζούς και κερα­σά­κι στην τούρ­τα), λόγω ανά­πτυ­ξης της ευρύ­τε­ρης περιο­χής στην ζώνη επιρ­ρο­ής του έργου.

Ο αυτο­κι­νη­τό­δρο­μος Άκτιο — Αμβρα­κία, συνο­λι­κού μήκους 49,5 χλμ., θα απο­τε­λεί­ται από δύο λωρί­δες κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση, πλά­τους 3,5 μ. εκά­στη, μία λωρί­δα καθο­δή­γη­σης ανά κατεύ­θυν­ση, πλά­τους 0,5μ. και κεντρι­κή δια­χω­ρι­στι­κή νησί­δα με αμφί­πλευ­ρο στη­θαίο με τις αντί­στοι­χες λωρί­δες καθο­δή­γη­σης πλά­τους 2μ., δηλα­δή θα είναι συνο­λι­κού πλά­τους 17 μ.

  • Το έργο περι­λαμ­βά­νει, επί­σης, την κατασκευή: 
    • Παρά­πλευ­ρων και κάθε­των δρόμων.
    • Δύο μεγά­λων κοι­λα­δο­γε­φυ­ρών ~200 μέτρων εκά­στη και τριών μικρό­τε­ρων γεφυ­ρών για ρέματα.
    • 9 κόμ­βους (8 ανι­σό­πε­δους και 1 ισό­πε­δο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

ℹ️ Επι­πλέ­ον, με την παρού­σα εργο­λα­βία κατα­σκευά­στη­κε και το οδι­κό τμή­μα που συν­δέ­ει την από­λη­ξη του οδι­κού άξο­να Άκτιο — Αμβρα­κία με την Ιόνια Οδό, μήκους περί­που 500 μέτρων, στην αρχή του υπό­ψη οδι­κού άξονα.

ℹ️ Ο συνο­λι­κός προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός 150 εκατ. ευρώ, συγ­χρη­μα­το­δο­τού­με­νος από το ΕΣΠΑ 2014 — 2020, μέσω του Επι­χει­ρη­σια­κού Προ­γράμ­μα­τος “Υπο­δο­μές Μετα­φο­ρές Περι­βάλ­λον και Αει­φό­ρος Ανά­πτυ­ξης” (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) υλο­ποιεί­ται από την “Μυτι­λη­ναί­ος ΑΕ”.

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο