Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Με αφορμή μία επίσκεψη

Γρά­φει ο Αλέ­κος Χατζη­κώ­στας // 

Ο γιορ­τα­σμός των 199 χρό­νων από το Ολο­καύ­τω­μα της Νάου­σας- ξεχω­ρι­στή στιγ­μή της Επα­νά­στα­σης του ’21- έδω­σε την ευκαι­ρία να επι­σκε­φτεί την πόλη, η επι­κε­φα­λής της Επι­τρο­πής που έχει συστα­θεί για των εορ­τα­σμό των 200 χρό­νων “Ελλά­δα 2021”, κα. Γιάν­να Αγγε­λο­πού­λου- Δασκαλάκη.

Δύο «στιγ­μιό­τυ­πα» από τη επί­σκε­ψη αυτή- που προ­βλή­θη­καν δεό­ντως και από τα τοπι­κά ΜΜΕ- είναι ενδεικτικά!

  1. Ο σχο­λια­σμός για την αμφί­ε­ση (που στάλ­θη­κε μάλι­στα και από το Γρα­φείο Τύπου του Δήμου): “Την ημέ­ρα της Επε­τεί­ου του Ολο­καυ­τώ­μα­τος η κα Αγγε­λο­πού­λου φόρε­σε το ελλη­νι­κό brand Nevro Blazer και επέ­λε­ξε το Evzon Military jacket, εμπνευ­σμέ­νο από τη μη-τελε­τουρ­γι­κή χει­με­ρι­νή στο­λή που φορούν οι Εύζω­νες, τον μπλε Ντου­λα­μά που είναι η στο­λή του Μακε­δο­νι­κού Αγώ­να. Το Nevro military jacket είναι δια­κο­σμη­μέ­νο με 40 χρυ­σά μεταλ­λι­κά κου­μπιά, κόκ­κι­νο ρέλι και κόκ­κι­νη φόδρα. Ο δήμαρ­χος κ. Καρα­νι­κό­λας προ­σέ­φε­ρε ανα­μνη­στι­κό δώρο ένα κομ­μά­τι από την capsule συλ­λο­γή “Thourios” του Nevro Blazer αφιε­ρω­μέ­νη στα 200 χρό­νια από την Επα­νά­στα­ση: Το μακρύ γιλέ­κο “Πισλί.”
  2. Η «εφαρ­μο­γή» του σχε­τι­κού Πρω­το­κόλ­λου σχε­τι­κά με τη ρίψη των στε­φά­νων στον τόπο της θυσί­ας: «Σολο­μώ­ντειος η λύση από την εθι­μο­τυ­πία του δήμου Νάου­σας, η οποία υπερ­κέ­ρα­σε το ποιος προη­γεί­ται στις εκδη­λώ­σεις του Ολο­καυ­τώ­μα­τος. Η κυβέρ­νη­ση, δια του Από­στο­λου Βεσυ­ρό­που­λου ή το “Ελλά­δα 2021” δια της Γιάν­νας Αγγε­λο­πού­λου. Η λύση βρέ­θη­κε με δυο ίσες θέσεις στις εκδη­λώ­σεις, αλλά και ταυ­τό­χρο­νη ρίψη των στε­φά­νων στο βάρα­θρο της Αρά­πι­τσας. Τέλος καλό, όλα καλά!» (από ρεπορ­τάζ τοπι­κών ΜΜΕ).

gianna1Εύλο­γα τα ερω­τή­μα­τα και των κατοί­κων της περιο­χής: Έτσι «τιμά­ται» η θυσία των Ναου­σαί­ων; Το εξε­γερ­τι­κό μήνυ­μα της Επα­νά­στα­σης τι σχέ­ση αλή­θεια έχουν με τις ενδυ­μα­το­λο­γι­κές προ­τι­μή­σεις; Και τελι­κά το «πρω­τό­κολ­λο» και η «σολο­μώ­ντεια εφαρ­μο­γή του» μήπως απο­δει­κνύ­ει την πραγ­μα­τι­κή «ισχύ» της πολι­τι­κής εξου­σί­ας απέ­να­ντι στην οικο­νο­μι­κή εξουσία;

Πόσο τελι­κά δια­χρο­νι­κά δίκαιο είχε ο Ρήγας (Φεραί­ος) Βελε­στιν­λής, όταν έγρα­φε στο «Νέα Πολι­τι­κή Διοί­κη­σις»: «Οταν η διοί­κη­σις βιά­ζη, αθε­τή, κατα­φρο­νή τα δίκαια του λαού και δεν εισα­κούη τα παρά­πο­να του, το να κάμη τότε ο λαός, ή κάθε μέρος του λαού, επα­νά­στα­σιν, ν’ αρπά­ξη τα άρμα­τα και να τιμω­ρή­ση τους τυράν­νους του, είναι το πλέ­ον ιερόν απ’ όλα τα δίκαια του και το πλέ­ον απα­ραί­τη­τον απ’ όλα τα χρέη του».

Ακο­λου­θή­στε το Ατέ­χνως στο Google News, στο Facebook και στο Twitter

Ν. Μπε­λο­γιάν­νης Ν. Πλου­μπί­δης – Στο σπί­τι των ηρώων

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο