Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ν/σ για γάμο ομόφυλων ζευγαριών — Β. Δάγκα: Είναι ένα νομοσχέδιο εμπορευματοποίησης της τεκνοθέτησης και υιοθεσίας

Με ευθύ­νη της κυβέρ­νη­σης της ΝΔ και με συμπρω­τα­γω­νι­στές τα άλλα κόμ­μα­τα άνοι­ξε μια συζή­τη­ση που δια­στρέ­βλω­νε το περιε­χό­με­νο του νομο­σχε­δί­ου για τον γάμο των ομό­φυ­λων ζευ­γα­ριών το οποίο δεν αφο­ρά στη ρύθ­μι­ση προ­σω­πι­κών, οικο­νο­μι­κών ζητη­μά­των, ούτε σπά­ει την κοι­νω­νι­κή προ­κα­τά­λη­ψη ενα­ντί­ον τους, σημεί­ω­σε η ειδι­κή αγο­ρή­τρια του ΚΚΕ, Βιβή Δάγκα, μιλώ­ντας στην συνε­δρί­α­ση των Επι­τρο­πών Δημό­σιας Διοί­κη­σης, Δημό­σιας Τάξης και Δικαιο­σύ­νης, Κοι­νω­νι­κών Υπο­θέ­σε­ων και Ισό­τη­τας, Νεο­λαί­ας και Δικαιω­μά­των του Ανθρώπου.

Όπως ξεκα­θά­ρι­σε, με βάση τα άρθρα του νομο­σχε­δί­ου ο πολι­τι­κός γάμος έρχε­ται να ρυθ­μί­σει την κοι­νή γονι­κή ευθύ­νη των ομό­φυ­λων ζευ­γα­ριών. Όμως την ώρα που τα παι­διά προς υιο­θε­σία είναι ελά­χι­στα και πολ­λα­πλά­σιες οι αιτή­σεις πως ακρι­βώς θα απο­κτή­σουν το δικαί­ω­μα, διε­ρω­τή­θη­κε η Β. Δάγκα. Και εξή­γη­σε ότι αυτό αντι­κει­με­νι­κά θα συμ­βεί μέσω ιδιω­τι­κών υιο­θε­σιών από το εξω­τε­ρι­κό, από παι­διά προ­σφύ­γων και άλλων ευά­λω­των ομά­δων. Ταυ­τό­χρο­να επω­φε­λεί­ται η εμπο­ρευ­μα­το­ποι­η­μέ­νη ιατρι­κώς υπο­βοη­θού­με­νη ανα­πα­ρα­γω­γή και η εμπο­ρι­κή παρέν­θε­τη μητρό­τη­τα, στην αρχή στο εξω­τε­ρι­κό, αλλά και στη συνέ­χεια θα θεσμο­θε­τη­θεί και στην Ελλά­δα, σημείωσε.

Σχε­τι­κά με την ιατρι­κώς υπο­βοη­θού­με­νη ανα­πα­ρα­γω­γή, υπο­γράμ­μι­σε ότι πρό­κει­ται για κερ­δο­φό­ρο τομέα με παγκό­σμια διά­στα­ση, όπως και η εμπο­ρι­κή παρέν­θε­τη μητρό­τη­τα που απο­τε­λεί ακραία μορ­φή εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης του γυναι­κεί­ου σώμα­τος με δεκά­δες γυναι­κεί­ες οργα­νώ­σεις να αντι­δρούν. Άλλω­στε, σύμ­φω­να με στοι­χεία, ελά­χι­στες περι­πτώ­σεις, μόλις 2%, παρέν­θε­της μητρό­τη­τας είναι αλτρουι­στι­κές, με την συντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία να είναι εμπορικές.

Ανα­φέρ­θη­κε σε χαρα­κτη­ρι­στι­κές δια­φη­μί­σεις ιατρι­κών κολοσ­σών από Ουκρα­νία, ΗΠΑ και Κανα­δά με τιμο­κα­τά­λο­γο και με αγγε­λί­ες σε site για παρέν­θε­τη μητρό­τη­τα. Θύμι­σε ότι στην Ελλά­δα καταρ­γή­θη­καν μια σει­ρά ασφα­λι­στι­κές δικλεί­δες με αλλε­πάλ­λη­λες νομο­θε­τι­κές δια­τά­ξεις. Το 2014 καταρ­γή­θη­κε η υπο­χρέ­ω­ση να έχει μόνι­μη κατοι­κία την Ελλά­δα τόσο το ζευ­γά­ρι όσο και η παρέν­θε­τη μητέ­ρα, ανοί­γο­ντας έτσι τον δρό­μο για την εκμε­τάλ­λευ­ση μετα­να­στριών. Υπεν­θύ­μι­σε ότι το ΚΚΕ κατα­ψή­φι­σε και για τα ετε­ρό­φυ­λα ζευ­γά­ρια τότε.

Έτσι, με το παρόν νομο­σχέ­διο το κρά­τος τρο­φο­δο­τεί όχι τις ανά­γκες των ζευ­γα­ριών αλλά τα κέρ­δη των ιατρι­κών κολοσ­σών και αυτός είναι ο πρώ­τος και βασι­κός λόγος για την άρνη­ση του ΚΚΕ στο νομο­σχέ­διο, η εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της τεκνο­ποί­η­σης και υιοθεσίας.

Ο δεύ­τε­ρος λόγος, τόνι­σε, είναι το γεγο­νός ότι υπο­νο­μεύ­ε­ται το δικαί­ω­μα του παι­διού να έχει δεσμούς με τον πατέ­ρα και τη μητέ­ρα μέσω της αλλη­λο­συ­μπλη­ρού­με­νης σχέ­ση πατρό­τη­τας — μητρό­τη­τας που έχει κοι­νω­νι­κό χαρα­κτή­ρα αλλά εδρά­ζε­ται και στην βιο­λο­γι­κή συμπλη­ρω­μα­τι­κό­τη­τα των δύο φύλων.

Ταυ­τό­χρο­να, στη­λί­τευ­σε το ότι βαφτί­ζε­ται από την κυβέρ­νη­ση «προ­ο­δευ­τι­κό» να ξεμπερ­δεύ­ει το κρά­τος με κάθε κοι­νω­νι­κή προ­στα­σία του παι­διού, ξεκα­θα­ρί­ζο­ντας ότι τα παι­διά δεν χρειά­ζο­νται «φρο­ντι­στές», αλλά το δημιουρ­γι­κό περιε­χό­με­νο του δεσμού με την πατέ­ρα και τη μητέ­ρα στο σπί­τι, το παι­χνί­δι, την βόλ­τα, στη συζή­τη­ση το οποίο στε­ρούν οι κυβερ­νή­σεις, η ΕΕ, η μεγα­λο­ερ­γο­δο­σία με την 12ωρη δου­λειά, την δου­λειά τις Κυρια­κές, τα σπα­στά ωράρια.

Επι­σή­μα­νε ακό­μα την από­φα­ση του ευρω­κοι­νο­βου­λί­ου, η οποία όταν γίνει κανο­νι­σμός θα ισχύ­ει υπο­χρε­ω­τι­κά για τα κρά­τη — μέλη, όπου θεσμο­θε­τού­νται οι όροι γονέ­ας 1, 2 κλπ, ενώ θα ανα­γνω­ρί­ζε­ται ως γονέ­ας ακό­μα και κάποιος που ισχυ­ρί­ζε­ται ότι είναι γονιός. «Πιο πολ­λοί γονείς σημαί­νει λιγό­τε­ρες υπο­χρε­ώ­σεις του κρά­τους απέ­να­ντι στο παι­δί ενώ η ατο­μι­κή οικο­γε­νεια­κή ευθύ­νη απο­γειώ­νε­ται», είπε χαρακτηριστικά.

Επί­σης, σχε­τι­κά με την πρό­τα­ση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ όπου δεν υπάρ­χουν οι έννοιες πατρό­τη­τα — μητρό­τη­τα, αλλά γονεϊ­κό­τη­τα ουδέ­τε­ρη προς το φύλο, η Β. Δάγκα τόνι­σε ότι έτσι ανοί­γει δρό­μος να καταρ­γη­θούν δικαιώ­μα­τα προ­στα­σί­ας της μητρό­τη­τας. Για παρά­δειγ­μα στην Ισπα­νία στη Συλ­λο­γι­κή Σύμ­βα­ση Εργα­σί­ας η άδεια μητρό­τη­τας έχει αντι­κα­τα­στα­θεί από την άδεια στο πρό­σω­πο που κυο­φο­ρεί, με απο­τέ­λε­σμα να αντι­κει­με­νι­κο­ποιεί­ται η γυναίκα.

Συνε­πώς είναι παρα­πλα­νη­τι­κά τα όσα λέει η κυβέρ­νη­ση για δικαί­ω­μα των ομό­φυ­λων ζευ­γα­ριών στον γάμο, για­τί στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα υπε­ρα­σπί­ζε­ται το δικαί­ω­μα πλού­σιων ζευ­γα­ριών να πηγαί­νουν στο εξω­τε­ρι­κό για να απο­κτή­σουν παιδί.

Η βου­λευ­τής του ΚΚΕ κατήγ­γει­λε την κυβέρ­νη­ση για την κάλ­πι­κη δια­χω­ρι­στι­κή γραμ­μή που έφτια­ξε ότι δήθεν όποιος συμ­φω­νεί με το νομο­σχέ­διο είναι «προ­ο­δευ­τι­κός» και όποιος δια­φω­νεί είναι με την ακρο­δε­ξιά και την εκκλη­σία. Πρό­κει­ται για προ­σπά­θεια να ντυ­θεί η νεα αντι­δρα­στι­κο­ποί­η­ση με προ­ο­δευ­τι­κό μαν­δύα, ως ξέπλυ­μα της αντι­λαϊ­κής πολι­τι­κής της κυβέρ­νη­σης ειδι­κά στη νεο­λαία, σε μια περί­ο­δο που φέρ­νει το νομο­σχέ­διο για τα ιδιω­τι­κά Πανεπιστήμια.

Ξεκα­θά­ρι­σε ότι δεν έχει καμία σχέ­ση η επι­στη­μο­νι­κή θέση του ΚΚΕ με την ανα­χρο­νι­στι­κή σκο­τα­δι­στι­κή τοπο­θέ­τη­ση της εκκλη­σί­ας για την πυρη­νι­κή οικο­γέ­νεια, κ.λπ. Σκο­τα­δι­σμός και συντή­ρη­ση, είπε, είναι να θεω­ρεί­ται η γυναί­κα μηχα­νή ανα­πα­ρα­γω­γής παι­διών, αφή­γη­μα το οποίο έχει δύο όψει: την «ελέω θεού» και την «ελέω κέρ­δους», δηλα­δή το «Πατρίς Θρη­σκεία Οικο­γέ­νεια» και την παρέν­θε­τη μητρότητα.

Επα­νέ­λα­βε ότι πρό­κει­ται για ένα νομο­σχέ­διο εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης της τεκνο­θέ­τη­σης και υιο­θε­σί­ας, το οποίο το ΚΚΕ κατα­ψη­φί­ζει και κλεί­νο­ντας ξεκα­θά­ρι­σε ότι το ΚΚΕ τοπο­θε­τεί­ται υπέρ της ελεύ­θε­ρης συμ­βί­ω­σης των ανθρώ­πων απαλ­λαγ­μέ­νη από κάθε οικο­νο­μι­κό και κοι­νω­νι­κό κατα­να­γκα­σμό, απέ­να­ντι στον παρω­χη­μέ­νο θεσμό του γάμου και απέ­να­ντι σε κάθε ρατσι­στι­κή, σκο­τα­δι­στι­κή, ομο­φο­βι­κή φωνή.

 

Σαρλ Πιερ Μπω­ντλαίρ: Τ’ απα­γο­ρευ­μέ­να και τα επιλήψιμα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο