Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πέθανε η Τιτίκα Σαριγκούλη

«Έφυ­γε» από τη ζωή η αγα­πη­μέ­νη ηθο­ποιός και συγ­γρα­φέ­ας, συντρό­φισ­σα Τιτί­κα Σαρι­γκού­λη. Η κηδεία της θα γίνει τη Δευ­τέ­ρα στις 11 π.μ. στο 3ο Νεκροταφείο.

✔️  Γεν­νή­θη­κε το 1934 στην Αθή­να όπου και μεγάλωσε.
✔️  Σε νεα­ρή ηλι­κία σπού­δα­σε ηθο­ποιός, ξεκι­νώ­ντας την πορεία της στο χώρο του κινη­μα­το­γρά­φου και του θεά­τρου στις αρχές της δεκα­ε­τί­ας του 1960.
Το 1960 έκα­νε το κινη­μα­το­γρα­φι­κό της ντε­μπού­το στην ται­νία «Το μυστι­κό του κόκ­κι­νου μαν­δύα». Ακο­λού­θη­σαν δύο ακό­μη συμ­με­το­χές στον κινη­μα­το­γρά­φο τα επό­με­να χρό­νια στις ται­νί­ες «Φαί­δρα» και «Πρώ­το καρδιοχτύπι».
Την ίδια δεκα­ε­τία ξεκί­νη­σε να ασχο­λεί­ται πιο ενερ­γά με τη συγ­γρα­φή, γρά­φο­ντας περισ­σό­τε­ρα από 60 βιβλία με πιο πρό­σφα­τα τα «Κίλω­νας ο Αθη­ναί­ος» και «Βασι­λιάς Κων­στα­ντί­νος ο Μέγας: Τρα­γω­δία σε πέντε πρά­ξεις», ενώ διε­τέ­λε­σε μέλος της Ένω­σης Νέων Ελλή­νων Λογοτεχνών.
Στις αρχές της δεκα­ε­τί­ας του 2000 συνέ­χι­σε την κινη­μα­το­γρα­φι­κή της πορεία, («Τεστο­στε­ρό­νη» (ται­νία), στην κωμω­δία «Η χορω­δία του Χαρί­τω­να» και στη διε­θνή παρα­γω­γή «Opa!» κ.ά.), όπως και τη συμ­με­το­χή της σε μια σει­ρά, κωμι­κές κυρί­ως τηλε­ο­πτι­κές σει­ρές («Μαρία η άσχη­μη», «Οι ιστο­ρί­ες του αστυ­νό­μου Μπέ­κα», «Αν μ’ αγα­πάς», «Singles 2,1/2», «Μπα­μπά μην τρέ­χεις», «Λάκης ο γλυ­κού­λης» κ.ά.), ενσαρ­κώ­νο­ντας ρόλους μιας ενί­ο­τε αθυ­ρό­στο­μης και δυνα­μι­κής για­γιάς, που λάτρε­ψε το κοι­νό, ενώ η πιο πρό­σφα­τη τηλε­ο­πτι­κή της συμ­με­το­χή ήταν το 2018 στην ται­νία «Οι απα­χή­δες των Αθηνών».

✔️  Το 2015 ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημή­τρης Κου­τσού­μπας, απέ­νει­με τιμη­τι­κό έπαι­νο στην Τιτί­κα Σαρι­γκού­λη μετά την παρά­στα­ση «Βάκ­χες» του Ευρι­πί­δη που παρου­σιά­στη­κε τον Σεπτέμ­βρη του 2015 στο Θέα­τρο της Πετρού­πο­λης, μια παρά­στα­ση που παρου­σιά­στη­κε και στο Φεστι­βάλ της ΚΝΕ.

Έγρα­ψε και σκη­νο­θέ­τη­σε θέα­τρο, ενώ πρω­τα­γω­νί­στη­σε σε πολ­λές θεα­τρι­κές παρα­στά­σεις με τελευ­ταία το κλα­σι­κό έργο του Φεντε­ρί­κο Γκαρ­θία Λόρ­κα «Το σπί­τι της Μπερ­νάρ­ντα Αλμπα», παρά­στα­ση που παρου­σιά­στη­κε τον περα­σμέ­νο Γενά­ρη και στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ, το 2019.

Η συντρόφισσα Τιτίκα Σαριγκούλη στάθηκε σταθερά στο πλευρό του ΚΚΕ, συμμετέχοντας στις μάχες που έδωσε το Κόμμα, υπερασπιζόμενη την Ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος, το πρώτο εργατικό κράτος στον κόσμο, τη Σοβιετική Ενωση.

Όπως χαρα­κτη­ρι­στι­κά δήλω­νε στον «Ριζο­σπά­στη» παρα­μο­νές των τελευ­ταί­ων εκλογών:
«Σωτή­ρες για τον λαό δεν υπάρ­χουν. Οι σωτή­ρες ανή­κουν στο κεφά­λαιο και είναι μόνο για τα μονο­πώ­λια. Ο μόνος “σωτή­ρας” για τον λαό είναι οι αγώ­νες του και η πάλη του ενά­ντια στα μονο­πώ­λια που του ρου­φούν το αίμα. Και η συνι­στα­μέ­νη όλων αυτών των αγώ­νων είναι το λαϊ­κό κίνη­μα που πάντα εκφρά­ζουν τα Εργα­τι­κά και Κομ­μου­νι­στι­κά Κόμ­μα­τα. Επο­μέ­νως, άλλος δρό­μος και “σωτή­ρας” από το ΚΚΕ για τις λαϊ­κές τάξεις δεν υπάρ­χει αν θέλου­με να κρα­τή­σου­με την ψυχή μας εμείς οι απλοί άνθρω­ποι ακό­μα».

Πηγή: 902.gr

«Ο Χικ­μέτ στην Ελλά­δα», του Ηρα­κλή Κακαβάνη

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο