Για τα Όσκαρ, έχουμε μιλήσεις αρκετές φορές, με την αποκαλούμενη Ακαδημία να αναζητά κι άλλη πελατεία σε έναν παρηκμασμένο θεσμό (βλ το περσινό χαστούκι που έγινε παγκόσμιο θέμα!!!) και στο “κόκκινο χαλί”, όπου διασημότητες παρελαύνουν, εκθέτοντας τα “κάλλη” τους σε κοινή θέα.
Για την ιστορία από πέρσι καταργήθηκε το κόκκινο χρώμα έπειτα από 62 χρόνια και έγινε “σαμπανιζέ”.
Οι σχετικές ειδήσεις πασάρονται με αναλύσεις επί αναλύσεων, προβολές και ερμηνείες όλα πασπαλισμένα με μπόλικη «κορεκτίλα»… και άλλα σύγχρονα ευφυολογήματα και επαναπροσδιορισμούς _εντυπωσιοθήρες (αυτοί), θηράματα_θύματα (η λαϊκή οικογένεια)…
Τα πολλά παρατράγουδα θάβονται, όπως πχ. όταν το 2018 υπουργός Πολιτισμού του Ισραήλ Μίρι Ρεγκέβ ανάσανε με ανακούφιση καθώς η χώρα της δεν θα ήταν μεταξύ των υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας – αν και παραδέχτηκε ότι η ίδια δεν είχε δει την επίμαχη.
Το έργο Foxtrot του βραβευμένου δημιουργού Σαμουέλ Μαόζ αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας Ισραηλινών στρατιωτών σε ένα σταθμό ελέγχου, οι οποίοι ανοίγουν πυρ εναντίον Αράβων περαστικών όταν “εκλαμβάνουν” για όπλο ένα κουτάκι αναψυκτικού. Στη συνέχεια προσπαθούν να συγκαλύψουν την πράξη τους (όλη τη ταινία στο επόμενο βίντεο _για να πάρουμε μια ιδέα)
Η είδηση για νέες κατηγορίες στα Όσκαρ ένα μήνα πριν την 96η απονομή η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δρομολογεί ήδη αλλαγές για το μέλλον που προφανώς θα πουλάνε παραπάνω: από το 2026 θα απονέμεται Όσκαρ καλύτερου κάστινγκ (δλδ. της καλύτερης διανομής ηθοποιών μιας παραγωγής) _κάτι που (σύμφωνα με τα ΜΜΕ) “εκπληρώνει διακαής πόθος των μελών της Ακαδημίας που διεκδικούσαν εδώ και χρόνια τη θέσπισή της». Σημειωτέον, η τελευταία φορά που εισήχθη νέο Όσκαρ ήταν το 2001 (ταινίες κινουμένων σχεδίων). Κάπως έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εισαγωγή και άλλων κατηγοριών, όπως εκείνη των καλύτερων κασκαντέρ κλπ.