Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος της γέφυρας περνάει πάνω από τον ποταμό Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας. Η υπάρχουσα γέφυρα αποτελεί τμήμα της Ε.Ο. Σπάρτης-Μονεμβασία, και με δεδομένο ότι έχει ηττηθεί από τη φθορά και το χρόνο, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια την κυκλοφορία των οχημάτων.
Η θεμελίωση της νέας γέφυρας ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, και σήμερα τα δύο ακρόβαθρα έχουν ολοκληρωθεί. Στην παρούσα φάση, ωστόσο, οι εργασίες έχουν σταματήσει, μιας και ρέει νερό στην κοίτη.
Μετά από μια παύση εργασιών, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών τον χειμώνα (κάτι προγραμματισμένο που είχε προβλεφθεί κατά τον σχεδιασμό του έργου), οι εργασίες θα συνεχίσουν τον Απρίλιο, με την ολοκλήρωση της γέφυρας να μην αποκλίνει από το χρονοδιάγραμμα (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2024).
Περιλαμβάνονται η κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310μ (γέφυρας 90μ στον ποταμό και συναρμογή με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο)
Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα μεταλλική γέφυρα. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νέας γέφυρας, ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες σε οπλισμένο σκυρόδεμα.
Το κατάστρωμα της νέας γέφυρας θα έχει πλάτος κυκλοφορίας οχημάτων 9 μέτρων και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δυο πεζοδρομίων πλάτους 2,10μ έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών. Θα τοποθετηθεί, επίσης, η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.
Αναφορικά με την παλιά γέφυρα, αυτή δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα. Επιπροσθέτως, θα γίνουν εργασίες ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου κλπ.
Πηγή carandmotor