Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το έργο του Πικάσο «Femme à la Montre» αναμένεται να ξεπεράσει σε δημοπρασία τα 120 εκ. δολάρια

Το 1932, σε ηλι­κία 50 ετών ο κορυ­φαί­ος Ισπα­νός ζωγρά­φος Πάμπλο Πικά­σο (Pablo Picasso), φιλο­τέ­χνη­σε το μονα­δι­κό «Femme à la Montre» εμπνευ­σμέ­νο από την «χρυ­σή μού­σα» και ερω­μέ­νη του, Μαρί Τερέζ Ουολ­τέρ (Marie-Thérèse Walter). Το διά­ση­μο έργο με δια­στά­σεις 130 x 96,5 εκα­το­στά, θα εκτε­θεί για πρώ­τη φορά στο Λον­δί­νο για πέντε ημέ­ρες προ­τού βγει σε δημο­πρα­σία από τον οίκο Sotheby’s τον επό­με­νο μήνα.

Οπως ανα­φέ­ρει ο Guardian εκτι­μά­ται ότι θα ξεπε­ρά­σει τα 120 εκατ. δολάρια.

Με έντο­να χρώ­μα­τα, το «Femme à la Montre» δεί­χνει την Ουολ­τέρ καθι­σμέ­νη προ­φίλ ενώ στον καρ­πό της δια­κρί­νε­ται ένα ρολόι με έντο­νο κίτρι­νο λου­ρά­κι. Σημειώ­νε­ται ότι είναι ένα από τα τρία μεγά­λα έργα του καλ­λι­τέ­χνη με ρολόι.

«Ο Πικά­σο έχει να κάνει με το πάθος, αλλά αυτό το συγκε­κρι­μέ­νο πάθος [για τα ρολό­για] δεν είναι γενι­κά γνω­στό» δήλω­σε ο αντι­πρό­ε­δρος του Sotheby’s Σάι­μον Σο (Simon Shaw). «Ήταν ένας απί­στευ­τα κομ­ψός άνδρας που τον ενδιέ­φε­ρε πολύ η ενδυ­μα­το­λο­γι­κή του εικό­να. Και εξαι­ρε­τι­κός λάτρης των ρολο­γιών. Ακό­μη και οι φωτο­γρα­φί­ες του με τα ρολό­για είναι περι­ζή­τη­τες για τους συλ­λέ­κτες ρολογιών».

Στο πορ­τρέ­το, η Ουολ­τέρ απει­κο­νί­ζε­ται ως μια «ενθρο­νι­σμέ­νη Madonna», σύμ­φω­να με τον Σο.

Η σχέ­ση τους ξεκί­νη­σε όταν ο 45χρονος τότε καλ­λι­τέ­χνης την είδε μέσα από τη βιτρί­να της Galeries Lafayette στο Παρί­σι. «Νομί­ζω ότι το ρολόι σχε­τί­ζε­ται με τον κλεμ­μέ­νο χρό­νο [του Πικά­σο και της Ουόλ­τερ] μαζί ‑αν και πλέ­ον ήταν ένα ανοι­χτό μυστι­κό» ανέ­φε­ρε ο Σο.

Το πορ­τρέ­το αγο­ρά­στη­κε το 1968 από την Έμι­λι Φίσερ Λαντά­ου (Emily Fisher Landau), μία από τις μεγα­λύ­τε­ρες συλ­λέ­κτριες έργων τέχνης του 20ού αιώ­να η οποία έφυ­γε από την ζωή τον Μάρ­τιο σε ηλι­κία 102 ετών.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο