Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το Χόλιγουντ παραλύει, οι ηθοποιοί άρχισαν την απεργία τους — Συγκεντρώσεις και πορείες

Οι ηθο­ποιοί του Χόλι­γουντ άρχι­σαν χθες, Παρα­σκευή, την απερ­γία τους δια­μαρ­τυ­ρό­με­νοι μπρο­στά στα μεγά­λα στού­ντιο μαζί με τους σενα­ριο­γρά­φους, σε ένα διπλό κοι­νω­νι­κό κίνη­μα που προ­κα­λεί την χει­ρό­τε­ρη παρά­λυ­ση του τομέα εδώ και πάνω από 60 χρόνια.

Εκα­το­ντά­δες απερ­γοί με πανό δια­δή­λω­σαν μπρο­στά από το κτί­ριο του Netflix στην διά­ση­μη Σάν­σετ Μπουλ­βάρ του Λος Άντζε­λες, αλλά και σε άλλα μέρη της πόλης, όπως και στη Νέα Υόρ­κη μπρο­στά σε μεγά­λα στού­ντιο και υπη­ρε­σί­ες streaming, όπως οι HBO, Amazon ή η Paramount.

“Είμα­στε εδώ για πολύ”, δήλω­σε στο AFP η Βέρα Τσέρ­νι από το Λος Άντζε­λες, κάνο­ντας λόγο για “ιστο­ρι­κή στιγμή”.

“Τώρα είναι η ώρα να εξα­σφα­λί­σου­με τα συμ­βό­λαια που θα εξυ­πη­ρε­τή­σουν τις επό­με­νες γενιές ηθο­ποιών, όπως έγι­νε το 1960”, πρό­σθε­σε η 44χρονη ηθο­ποιός που εμφα­νί­ζε­ται στις σει­ρές “The Americans” και “For All Mankind”.

“ ‘Spoiler alert’: Θα κερ­δί­σου­με”, ανα­φε­ρό­ταν στα πανό που κρα­τού­σαν οι ηθο­ποιοί, μετα­ξύ των οποί­ων ο σταρ της σει­ράς “Ted Lasso” Τζέι­σον Σου­ντέι­κις, μπρο­στά στα στού­ντιο της NBC Universal στη Νέα Υόρκη.

“Προ­σπα­θού­με απλώς να κερ­δί­σου­με ένα ελά­χι­στο εισό­δη­μα, που να μας επι­τρέ­πει να ζού­με στη Νέα Υόρ­κη (…) όπου εργα­ζό­μα­στε”, δήλω­σε η 36χρονη ηθο­ποιός Κάσι Κίλο­ραν.

Πρό­κει­ται για την πρώ­τη απερ­γία ηθο­ποιών και σενα­ριο­γρά­φων μαζί εδώ και 63 χρό­νια στο Χόλιγουντ.

Η παρα­γω­γή ται­νιών και σει­ρών γινό­ταν ήδη με μεγά­λη βρα­δύ­τη­τα από τις αρχές Μαΐ­ου λόγω της κινη­το­ποί­η­σης των σενα­ριο­γρά­φων, αλλά με την συσπεί­ρω­ση των ηθο­ποιών, η αμε­ρι­κα­νι­κή βιο­μη­χα­νία γονα­τί­ζει: πέραν κάποιων “σαπου­νό­πε­ρων” και ριά­λι­τι, τα γυρί­σμα­τα είναι απλώς αδύνατα.

Παρά την παρά­τα­ση και τη μεσο­λά­βη­ση της κυβέρ­νη­σης, οι δια­πραγ­μα­τεύ­σεις μετα­ξύ του συν­δι­κά­του των ηθο­ποιών SAG-AFTRA και των εργο­δο­τών απέ­τυ­χαν, ενώ την ίδια ώρα το χάσμα μετα­ξύ των δύο πλευ­ρών δεί­χνει να μεγα­λώ­νει. Την Πέμ­πτη ο επι­κε­φα­λής της Disney Μπομπ Ίγκερ χαρα­κτή­ρι­σε “μη ρεα­λι­στι­κές” τις αξιώ­σεις των ηθο­ποιών και των σεναριογράφων.

Το συν­δι­κά­το των ηθο­ποιών SAG-AFTRA –το μεγα­λύ­τε­ρο του Χόλι­γουντ με 160.000 μέλη– και το συν­δι­κά­το Αμε­ρι­κα­νών σενα­ριο­γρά­φων (Writers Guild of America — WGA) ζητούν αυξή­σεις στον βασι­κό μισθό και residuals (οικο­νο­μι­κές απο­ζη­μιώ­σεις που κατα­βάλ­λο­νται στους ηθο­ποιούς, σκη­νο­θέ­τες και άλλους καλ­λι­τέ­χνες που μετέ­χουν σε τηλε­ο­πτι­κά σόου και ται­νί­ες σε περι­πτώ­σεις επα­να­λή­ψε­ων, ανα­με­τά­δο­σης, κυκλο­φο­ρί­ας DVD, ή μέσων streaming) στην επο­χή του τηλε­ο­πτι­κού στρί­μινγκ (μετά­δο­ση συνε­χούς ροής) και δια­σφα­λί­σεις πως η εργα­σία τους δεν θα αντι­κα­τα­στα­θεί από την τεχνη­τή νοη­μο­σύ­νη (AI).

Κανείς δεν γνω­ρί­ζει πόσο θα διαρ­κέ­σει η απερ­γία αυτή, αλλά αν πάρει σε μάκρος μπο­ρεί να καθυ­στε­ρή­σει την παρα­γω­γή πολ­λών μπλοκ­μπά­στερ, όπως τα “Deadpool 3” και “Ghostbusters 4”.

«Αυτή η εκπο­μπή δεν είναι δια­θέ­σι­μη στην παγκό­σμια τηλε­ο­πτι­κή πλατ­φόρ­μα, αλλά αυτή είναι η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα που συμ­βαί­νει έξω από το κτί­ριο του NETFLIX», ανα­φέ­ρει στο twitter, το ΠΑΜΕ εκφρά­ζο­ντας την αλλη­λεγ­γύη του στον αγώ­να των απεργών.

 

Βλα­ντί­μιρ Μαγια­κόφ­σκι: «Ωδή στην Επανάσταση»

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο