Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έλειπαν από τα σχολεία 15.500 μαθητές και 5.500 εκπαιδευτικοί — Αυτό δεν είναι κανονικότητα

Στην τρα­γε­λα­φι­κή κατά­στα­ση που επι­κρά­τη­σε στα σχο­λεία, την πρώ­τη ημέ­ρα της λει­τουρ­γί­ας τους μετά τις δια­κο­πές των εορ­τών, ανα­φέρ­θη­καν οι εκπρό­σω­ποι των Συλ­λό­γων Εκπαι­δευ­τι­κών Πρω­το­βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης και των ΕΛΜΕ στη συνέ­ντευ­ξη Τύπου που έδω­σαν το από­γευ­μα της Δευ­τέ­ρας στα γρα­φεία της ΔΟΕ.

Στη συνέ­ντευ­ξη συμ­με­τεί­χαν με απο­φά­σεις τους οι ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώ­τη», «Σωκρά­της», «Γ. Σεφέ­ρης», «Ν. Πλου­μπί­δης», «Μ. Παπα­μαύ­ρος», «Θου­κυ­δί­δης», «Περι­κλής», Α’ ΣΕΠΕ, Χαΐ­δα­ρί­ου, Αμα­ρου­σί­ου, «Κ. Βάρ­να­λης», η ΕΛΜΕ Πει­ραιά και η Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας.

Οι εκπαι­δευ­τι­κοί σημεί­ω­σαν πως ένας μεγά­λος αριθ­μός εκπαι­δευ­τι­κών, που ξεπερ­νά τις 5.500, έλει­πε σήμε­ρα από τα σχο­λεία, καθώς νοσεί ή είναι στε­νή επα­φή, ενώ τις επό­με­νες μέρες ο αριθ­μός αυτός θα μεγα­λώ­σει αφού τα σχο­λεία με ευθύ­νη της κυβέρ­νη­σης έχουν μετα­τρα­πεί σε εστί­ες υπερ­με­τά­δο­σης του κορονοϊού.

Σημεί­ω­σαν επί­σης πως είναι πολύ κρί­σι­μο τις επό­με­νες ημέ­ρες να δυνα­μώ­σει η διεκ­δί­κη­ση από την πλευ­ρά των Συλ­λό­γων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοι­νού με γονείς και μαθη­τές για ουσια­στι­κά μέτρα προ­στα­σί­ας της υγεί­ας και των μορ­φω­τι­κών δικαιωμάτων.

«Μπάχαλο» στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης

Στην ειση­γη­τι­κή της παρέμ­βα­ση η Θεο­δώ­ρα Δρι­μά­λα, πρό­ε­δρος του ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώ­τη», ανέφερε:

«Παρά την αγω­νιώ­δη προ­σπά­θεια της κυβέρ­νη­σης και του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας να παρου­σιά­σουν μια μαγι­κή εικό­να την πρώ­τη ημέ­ρα ανοίγ­μα­τος των σχο­λεί­ων μιλώ­ντας για “κάποιες ανα­με­νό­με­νες αρρυθ­μί­ες”, η κατά­στα­ση δυστυ­χώς είναι πολύ διαφορετική.

Παρα­μέ­νει και μεγα­λώ­νει η δικαιο­λο­γη­μέ­νη ανη­συ­χία σε εκπαι­δευ­τι­κούς, μαθη­τές και στις οικο­γέ­νειές τους. Από αυτή την άπο­ψη είναι πολύ κρί­σι­μο τις επό­με­νες ημέ­ρες να δυνα­μώ­σει η διεκ­δί­κη­ση από την πλευ­ρά των Συλ­λό­γων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοι­νού με γονείς και μαθη­τές για ουσια­στι­κά μέτρα προ­στα­σί­ας της υγεί­ας και των μορ­φω­τι­κών δικαιωμάτων.

Με βάση την εικό­να της πρώ­της ημέ­ρας ένας αριθ­μός εκπαι­δευ­τι­κών που ξεπερ­νά τις 5.500 νοσεί ή είναι στε­νή επα­φή και έλει­πε σήμε­ρα από τα σχο­λεία. Αυτός ο αριθ­μός των εκπαι­δευ­τι­κών θα μεγα­λώ­σει τις επό­με­νες ημέ­ρες αφού τα σχο­λεία με ευθύ­νη της κυβέρ­νη­σης έχουν μετα­τρα­πεί σε εστί­ες υπερ­με­τά­δο­σης του κορο­νοϊ­ού. Τα χιλιά­δες έκτα­κτα κενά έρχο­νται να προ­στε­θούν στα πάνω από 5.500 λει­τουρ­γι­κά κενά στην Πρω­το­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση και στα πάνω από 3.500 χιλιά­δες στη Δευ­τε­ρο­βάθ­μια, που δεν έχουν καλυ­φθεί μέχρι στιγμής.

Δεν μιλά­με απλώς για “αρρυθ­μί­ες” αλλά για κυριο­λε­κτι­κό μπά­χα­λο που δια­μορ­φώ­νε­ται στα σχο­λεία με ευθύ­νη της κυβέρ­νη­σης. Το αντιεκ­παι­δευ­τι­κό σχέ­διο της κυβέρ­νη­σης για το κου­κού­λω­μα των χιλιά­δων κενών με συγ­χω­νεύ­σεις τμη­μά­των, δηλα­δή στοί­βαγ­μα 25, 26, 27 και 28 μαθη­τών ακό­μα και δια­φο­ρε­τι­κών τάξε­ων σε αίθου­σες-κλου­βιά κόντρα ακό­μα και στις οδη­γί­ες που έδι­νε το ίδιο το υπουρ­γείο πριν τα Χρι­στού­γεν­να, ώστε να μην υπάρ­χει πρό­σμει­ξη μαθη­τών, είναι απα­ρά­δε­κτο. Είναι τρα­γι­κό να δια­λύ­ε­ται το ωρο­λό­γιο πρό­γραμ­μα των σχο­λεί­ων, να κλεί­νουν ολο­ή­με­ρα, να καταρ­γού­νται διδα­κτι­κές ώρες, εκπαι­δευ­τι­κοί σε τμή­μα­τα ΖΕΠ ή παράλ­λη­λης στή­ρι­ξης να καλού­νται να ανα­λαμ­βά­νουν τάξεις αφή­νο­ντας αστή­ρι­χτους τους μαθη­τές τους. Τόσο πολύ ενδια­φέ­ρε­ται το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας για την ομα­λή εκπαι­δευ­τι­κή διαδικασία.

Την πρώ­τη ημέ­ρα ανοίγ­μα­τος των σχο­λεί­ων, πάνω από 15.500 μαθη­τές απου­σί­α­σαν λόγω νόση­σης ή επα­φής ενώ ιδιαί­τε­ρα στις μικρό­τε­ρες τάξεις στα Δημο­τι­κά και Νηπια­γω­γεία ένα ποσο­στό 20% με 30% δεν προ­σήλ­θε στα σχο­λεία γενι­κό­τε­ρα. Σε καμία περί­πτω­ση αυτό δεν μπο­ρεί να χαρα­κτη­ρι­στεί κανονικότητα.

Με αίσθη­μα ευθύ­νης και με απο­κλει­στι­κό γνώ­μο­να την υπε­ρά­σπι­ση της υγεί­ας, αλλά και των μορ­φω­τι­κών δικαιω­μά­των των μαθη­τών μας, προει­δο­ποιού­με ότι το πρό­βλη­μα που εμφα­νί­ζε­ται την πρώ­τη ημέ­ρα θα πολ­λα­πλα­σια­στεί το επό­με­νο διάστημα.

Παρά την ηρω­ι­κή προ­σπά­θεια των χιλιά­δων συνα­δέλ­φων να κρα­τή­σουν όρθια τα σχο­λεία όσο παρα­μέ­νουν σε ισχύ τα πρω­τό­κολ­λα υπερ­με­τά­δο­σης του κορο­νοϊ­ού στα σχο­λεία, όπως το απα­ρά­δε­κτο 50%+1 για το κλεί­σι­μο τμή­μα­τος, ή ο περιο­ρι­σμός της καρα­ντί­νας σε 5 ημέ­ρες, τα σχο­λεία θα μετα­τρέ­πο­νται σε εστί­ες υπερ­με­τά­δο­σης, εκτός και αν αυτός είναι τελι­κά ο στό­χος της κυβέρνησης.

Η κατά­στα­ση στα σχο­λεία δεν πρό­κει­ται να ομα­λο­ποι­η­θεί με ευχο­λό­για, δηλώ­σεις στα ΜΜΕ και δελ­τία Τύπου, με από­κρυ­ψη της πραγματικότητας.

–Δεν θα αντι­με­τω­πι­στεί το πρό­βλη­μα αν εδώ και τώρα:

–Δεν εκπο­νη­θεί συγκε­κρι­μέ­νο σχέ­διο ανά Διεύ­θυν­ση Εκπαί­δευ­σης και δήμο για την αραί­ω­ση των μαθη­τών στις τάξεις, αν δεν ληφθούν υπό­ψη συγκε­κρι­μέ­νες υπο­δεί­ξεις δια­θέ­σι­μων χώρων που έχουν κάνει εδώ και μήνες οι εκπαι­δευ­τι­κοί φορείς.

–Δεν καλυ­φθούν εδώ και τώρα όλα τα χιλιά­δες κενά σε εκπαι­δευ­τι­κούς με ευθύ­νη του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας και όχι ο εκπρό­σω­πος Τύπου να ανα­κοι­νώ­νει μόνο 850 προσλήψεις.

–Δεν οργα­νω­θεί άμε­σα σχέ­διο πραγ­μα­το­ποί­η­σης μαζι­κών και επα­να­λαμ­βα­νό­με­νων δωρε­άν τεστ με ευθύ­νη του ΕΟΔΥ και με επί­κε­ντρο τη σχο­λι­κή μονά­δα ώστε να δοθεί η δυνα­τό­τη­τα ουσια­στι­κής ιχνη­λά­τη­σης αλλά και αντι­με­τώ­πι­σης των γνω­στών προ­βλη­μά­των που υπάρ­χουν με τα self test. Όπως επί­σης και να πολ­λα­πλα­σια­στούν τα σημεία στα οποία διε­ξά­γο­νται αυτή τη στιγ­μή τα τεστ με ταυ­τό­χρο­νη επέ­κτα­ση του ωρα­ρί­ου λει­τουρ­γί­ας τους γατί σε δια­φο­ρε­τι­κή περί­πτω­ση ακό­μα και το υπάρ­χον σχέ­διο του υπουρ­γεί­ου για rapid τεστ σε όσους θα εντο­πί­ζο­νται θετι­κοί από τα self test είναι πρα­κτι­κά μη υλοποιήσιμο.

–Δεν υπάρ­ξει άμε­σα έκτα­κτο κον­δύ­λι προς τις Σχο­λι­κές Επι­τρο­πές για την κάλυ­ψη όλων των ανα­γκών των σχο­λεί­ων σε μέσα ατο­μι­κής προ­στα­σί­ας, σε δωρε­άν αυξη­μέ­νης προ­στα­σί­ας μάσκες για όλους τους εκπαι­δευ­τι­κούς και μαθη­τές, σε θέρ­μαν­ση των σχο­λεί­ων και κάθε άλλης έκτα­κτης ανά­γκης. Αν δεν αντι­με­τω­πι­στούν οι σοβα­ρές ελλεί­ψεις στο προ­σω­πι­κό καθα­ριό­τη­τας των σχολείων.

–Δεν ληφθούν επι­πλέ­ον μέτρα για άδειες σε ευπα­θείς ομά­δες συνα­δέλ­φων, σε γονείς που κρα­τούν μικρά παι­διά ή άτο­μα που ανή­κουν σε ευπα­θείς ομάδες.

Εδώ και τώρα η κυβέρ­νη­ση και το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας χρειά­ζε­ται να ακού­σουν με προ­σο­χή τα αιτή­μα­τα της εκπαι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας, να ικα­νο­ποι­ή­σουν τις δίκαιες και επι­στη­μο­νι­κά τεκ­μη­ριω­μέ­νες διεκ­δι­κή­σεις μας και να στα­μα­τή­σουν να ρισκά­ρουν και να φορ­τώ­νουν τα πάντα στην ατο­μι­κή ευθύ­νη και το φιλό­τι­μο των εκπαιδευτικών.

Εδώ και τώρα να πάρουν μέτρα ουσια­στι­κής ενί­σχυ­σης του δημό­σιου συστή­μα­τος Υγεί­ας, με προ­σλή­ψεις υγειο­νο­μι­κών, επί­τα­ξη του ιδιω­τι­κού τομέα Υγεί­ας και όχι με εγκλη­μα­τι­κές απο­φά­σεις όπως αυτή να κλεί­σουν το Νοσο­κο­μείο Παί­δων Πεντέλης.

Καταγ­γέλ­λου­με την κυβερ­νη­τι­κή κοροϊ­δία ότι δήθεν τα σχο­λεία ανοί­γουν με αυτούς τους όρους για εκπαι­δευ­τι­κούς και ψυχο­συ­ναι­σθη­μα­τι­κούς λόγους. Το επι­χεί­ρη­μα ότι και σε άλλες χώρες τα σχο­λεία ανοί­γουν αυτό το διά­στη­μα δεν αθω­ώ­νει κανέ­ναν για τα τερά­στια εκπαι­δευ­τι­κά και κοι­νω­νι­κά προ­βλή­μα­τα που διο­γκώ­θη­καν μέσα στην παν­δη­μία. Αν η κυβέρ­νη­ση ενδια­φέ­ρε­ται για την αντι­με­τώ­πι­ση των εκπαι­δευ­τι­κών και ψυχο­κοι­νω­νι­κών προ­βλη­μά­των, οφεί­λει να πάρει υπό­ψη της και να ικα­νο­ποι­ή­σει τις πολύ συγκε­κρι­μέ­νες προ­τά­σεις που έχουν κατα­θέ­σει τα εκπαι­δευ­τι­κά σωμα­τεία εδώ και καιρό:

–Να καλύ­ψει όλα τα κενά σε εκπαι­δευ­τι­κούς όλων των ειδι­κο­τή­των ώστε κανείς μαθη­τής να μη μεί­νει πίσω.

–Να προ­χω­ρή­σει σε στο­χευ­μέ­νη ανα­προ­σαρ­μο­γή της ύλης με σκο­πό να καλυ­φθούν όλα τα μαθη­σια­κά κενά που έχουν δημιουρ­γη­θεί τα 2 τελευ­ταία χρόνια.

–Να ενι­σχυ­θεί πανελ­λα­δι­κά η ενι­σχυ­τι­κή διδα­σκα­λία, η πρό­σθε­τη διδα­κτι­κή στή­ρι­ξη και τα φρο­ντι­στη­ρια­κά μαθή­μα­τα στο Δημοτικό.

—Όλοι οι μαθη­τές που έχουν ανά­γκη από ειδι­κή εκπαι­δευ­τι­κή στή­ρι­ξη (παράλ­λη­λη στή­ρι­ξη, τμή­μα έντα­ξης κ.ά.) να μη μεί­νουν στον αέρα.

–Να μην εφαρ­μο­στεί, να καταρ­γη­θεί Τρά­πε­ζα Θεμά­των και η Ελά­χι­στη Βάση Εισαγωγής.

–Να μην προ­χω­ρή­σει η κυβέρ­νη­ση στην εφαρ­μο­γή της αντιεκ­παι­δευ­τι­κής αξιο­λό­γη­σης, του νόμου που ψήφι­σε το καλο­καί­ρι και κατη­γο­ριο­ποιεί τα σχο­λεία και φυσι­κά να μην προ­χω­ρή­σει σε εξε­τά­σεις Πίζα για ΣΤ’ Δημο­τι­κού και Γ’ Γυμνασίου.

Όσο η κυβέρ­νη­ση και το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας συνε­χί­ζουν να κωφεύ­ουν απέ­να­ντι στις δίκαιες και αυτο­νό­η­τες διεκ­δι­κή­σεις μας τόσο η κατά­στα­ση στα σχο­λεία θα χει­ρο­τε­ρεύ­ει, θα δια­μορ­φώ­νε­ται μια δια­λυ­τι­κή εικό­να, θα οξύ­νο­νται ακό­μα περισ­σό­τε­ρο οι μορ­φω­τι­κές ανι­σό­τη­τες ιδιαί­τε­ρα για τα παι­διά των πιο φτω­χών οικογενειών.

Με βάση όλα τα παρα­πά­νω τις αμέ­σως επό­με­νες ημέ­ρες χρειά­ζε­ται οι Σύλ­λο­γοι και οι ΕΛΜΕ, οι εκπαι­δευ­τι­κές ομο­σπον­δί­ες σε συντο­νι­σμό και κοι­νή δρά­ση με τους γονείς και τους μαθη­τές να δυνα­μώ­σουν τις αγω­νι­στι­κές πρω­το­βου­λί­ες, τις κινη­το­ποι­ή­σεις σε όλη την Ελλά­δα, να απο­κα­λύ­ψουν την πραγ­μα­τι­κή εικό­να στα σχολεία.

Χαι­ρε­τί­ζου­με τις πρω­το­βου­λί­ες που ήδη έχουν πάρει πολ­λά Σωμα­τεία. Καλού­με σε μαζι­κή συμ­με­το­χή στην πανεκ­παι­δευ­τι­κή κινη­το­ποί­η­ση, αύριο Τρί­τη 11/1 στις 17.30 στο υπουρ­γείο Υγεί­ας, αλλά και την Πέμ­πτη μαζί με όλα Συν­δι­κά­τα δημό­σιου και ιδιω­τι­κού τομέα της Αττικής.

Προ­χω­ρά­με σε μαζι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις και παρα­στά­σεις δια­μαρ­τυ­ρί­ας στις Περι­φε­ρεια­κές Διευ­θύν­σεις και στις Διευ­θύν­σεις Εκπαί­δευ­σης σε όλη την Ελλάδα.

Στη­ρί­ζου­με τις δίκαιες μαθη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις που πραγ­μα­το­ποιού­νται ήδη και την κινη­το­ποί­η­ση στο υπουρ­γείο Παι­δεί­ας 14/1.

Καλού­με τα ΔΣ ΔΟΕ — ΟΛΜΕ να προ­χω­ρή­σουν άμε­σα σε πανεκ­παι­δευ­τι­κή κινη­το­ποί­η­ση και συλ­λα­λη­τή­ρια σε όλη την Ελλάδα».

Να δυναμώσουν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια σε αυτή την κατάσταση

Στη συνέ­χεια οι εκπρό­σω­ποι των εκπαι­δευ­τι­κών σωμα­τεί­ων ανα­φέρ­θη­καν συγκε­κρι­μέ­να στην κατά­στα­ση που επι­κρα­τεί στα σχο­λεία τους. Η Ντιά­να Λιά­κου, από το ΣΕΠΕ «Γ. Σεφέ­ρης», ανέ­φε­ρε ότι ολο­ή­με­ρα ανέ­στει­λαν τη λει­τουρ­γία τους, εκπαι­δευ­τι­κοί πήγαι­ναν από τμή­μα σε τμή­μα επει­δή έλει­παν συνά­δελ­φοί τους, τμή­μα­τα αραί­ω­σαν επει­δή γονείς φοβή­θη­καν να στεί­λουν τα παι­διά τους. Μάλι­στα ανέ­φε­ρε χαρα­κτη­ρι­στι­κά πως σε σχο­λεία της περιο­χής ευθύ­νης του ΣΕΠΕ έλει­παν 40 εκπαι­δευ­τι­κοί και 320 παιδιά.


Συγκε­κρι­μέ­να στοι­χεία, που απο­τυ­πώ­νουν την κατά­στα­ση που επι­κρά­τη­σε σήμε­ρα σε σχο­λεία της Αθή­νας παρου­σί­α­σε στην τοπο­θέ­τη­σή του και ο Νίκος Παπα­σπύ­ρος, πρό­ε­δρος του ΣΕΠΕ «Περι­κλής».


Ανά­λο­γη ήταν η κατά­στα­ση και στον Πει­ραιά, όπως ανέ­φε­ρε στην τοπο­θέ­τη­σή του ο Χρή­στος Μπα­λω­μέ­νος, μέλος ΔΣ της ΕΛΜΕ Πει­ραιά, ο οποί­ος στά­θη­κε και στην ανά­γκη να καλυ­φθούν και τα γνω­στι­κά κενά που έχουν δημιουρ­γη­θεί στα παι­διά στο διά­στη­μα της πανδημίας.


Στην ανά­γκη αγω­νι­στι­κής απά­ντη­σης σε αυτή την κατά­στα­ση, από εκπαι­δευ­τι­κούς, μαθη­τές και γονείς, με πρώ­το σταθ­μό την αυρια­νή κινη­το­ποί­η­ση στο υπ. Υγεί­ας, στά­θη­κε στην τοπο­θέ­τη­σή του ο Απο­στό­λης Παπα­γιαν­νό­που­λος, πρό­ε­δρος του ΣΕΠΕ «Ο Σωκράτης».

Πηγή:  902.gr

Ναπο­λέ­ων Σου­κα­τζί­δης Το μεγα­λείο ενός αγω­νι­στή της Αντί­στα­σης, του Θέμου Κορνάρου

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο