Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αναθεωρημένος Κ.Ο.Κ. με νέα όρια ταχύτητας και αλλαγές στα πρόστιμα

Στό­χος ‑λένε οι αρμό­διοι, στον ανα­θε­ω­ρη­μέ­νο Κώδι­κα Οδι­κής Κυκλο­φο­ρί­ας είναι οι ποι­νές να αντι­στοι­χούν στη σοβα­ρό­τη­τα κι επι­κιν­δυ­νό­τη­τα της κάθε παράβασης.

Τους “επό­με­νους μήνες” ανα­μέ­νε­ται η ολο­κλή­ρω­ση της ανα­θε­ώ­ρη­σης του Κώδι­κα Οδι­κής Κυκλο­φο­ρί­ας, με στό­χο “οι ποι­νές να γίνουν πιο δίκαιες”.

Όπως έχει απο­κα­λύ­ψει ο Υπουρ­γός Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών, Κώστας Αχ. Καρα­μαν­λής, υλο­ποιεί­ται ένα εθνι­κό στρα­τη­γι­κό σχέ­διο για την Οδι­κή Ασφά­λεια, το οποίο περι­λαμ­βά­νει τη σκέ­ψη να μειω­θεί το όριο ταχύ­τη­τας στα 30 km/h στα μεγά­λα αστι­κά κέντρα. Παράλ­λη­λα, είναι πολύ πιθα­νό να αυξη­θεί το όριο ταχύ­τη­τας στους αυτο­κι­νη­το­δρό­μους στα 130 km/h, όπου δεν ισχύ­ει ήδη.

Μια πολύ σημα­ντι­κή αλλα­γή του νέου Κ.Ο.Κ. είναι ότι οι ποι­νές θα αφο­ρούν κυρί­ως στον οδη­γό κι όχι το όχη­μα. Θα προ­βλέ­πε­ται για παρά­δειγ­μα χρη­μα­τι­κό πρό­στι­μο, αφαί­ρε­ση άδειας οδή­γη­σης και βαθ­μοί ποι­νής στο point system αντί για αφαί­ρε­ση της άδειας κυκλοφορίας.

Αυτό λύνει και (δευ­τε­ρεύ­ον) πρό­βλη­μα που υπάρ­χει σήμε­ρα: περί­πτω­ση δη. ου κάποιος δανεί­σει το αυτο­κί­νη­το ή τη μοτο­συ­κλέ­τα του σε άλλο οδη­γό, ο οποί­ος παρα­βαί­νει τον Κ.Ο.Κ με συνέ­πεια την τιμω­ρία του οχή­μα­τος, συνε­πώς του ιδιο­κτή­τη και όχι του παρα­βά­τη οδηγού.

Οι ποι­νές θα είναι, τέλος, αυστη­ρό­τε­ρες για παρα­βά­σεις που μπο­ρεί να προ­κα­λέ­σουν σοβα­ρό ατύ­χη­μα όπως για παρά­δειγ­μα η παρα­βί­α­ση ερυ­θρού σημα­το­δό­τη, η υπερ­βο­λι­κή ταχύ­τη­τα, η αντι­κα­νο­νι­κή προ­σπέ­ρα­ση, ή η οδή­γη­ση υπό την επή­ρεια αλκοόλ.

Ο νέος ΚΟΚ θα περι­λαμ­βά­νει λοι­πόν μεί­ω­ση του ορί­ου ταχύ­τη­τας σε ορι­σμέ­νες ζώνες στις πόλεις, από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Επί­σης θα υπάρ­χει πρό­βλε­ψη για όριο ταχύ­τη­τας 20 χλμ/ώρα έξω από τα σχολεία.

Αυτό δε σημαί­νει ότι σε όλο το οδι­κό δίκτυο των πόλε­ων, το όριο θα «πέσει» από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Οι Δήμοι θα πρέ­πει να ορί­σουν συγκε­κρι­μέ­νες ζώνες εντός των ορί­ων ευθύ­νης τους, όπου θα εφαρ­μο­στεί όριο ταχύ­τη­τας στα 30 χλμ/ώρα. Αυτές οι περιο­χές θα μπο­ρεί να είναι π.χ. σημεία με υψη­λή επι­κιν­δυ­νό­τη­τα ή μέρη όπου κυκλο­φο­ρούν αρκε­τοί πεζοί και ποδηλάτες.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο