Στόχος ‑λένε οι αρμόδιοι, στον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι οι ποινές να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Τους “επόμενους μήνες” αναμένεται η ολοκλήρωση της αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο “οι ποινές να γίνουν πιο δίκαιες”.
Όπως έχει αποκαλύψει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, υλοποιείται ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, το οποίο περιλαμβάνει τη σκέψη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 km/h στα μεγάλα αστικά κέντρα. Παράλληλα, είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 130 km/h, όπου δεν ισχύει ήδη.
Μια πολύ σημαντική αλλαγή του νέου Κ.Ο.Κ. είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Θα προβλέπεται για παράδειγμα χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system αντί για αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.
Αυτό λύνει και (δευτερεύον) πρόβλημα που υπάρχει σήμερα: περίπτωση δη. ου κάποιος δανείσει το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του σε άλλο οδηγό, ο οποίος παραβαίνει τον Κ.Ο.Κ με συνέπεια την τιμωρία του οχήματος, συνεπώς του ιδιοκτήτη και όχι του παραβάτη οδηγού.
Οι ποινές θα είναι, τέλος, αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως για παράδειγμα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει λοιπόν μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες ζώνες στις πόλεις, από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Επίσης θα υπάρχει πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα έξω από τα σχολεία.
Αυτό δε σημαίνει ότι σε όλο το οδικό δίκτυο των πόλεων, το όριο θα «πέσει» από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Οι Δήμοι θα πρέπει να ορίσουν συγκεκριμένες ζώνες εντός των ορίων ευθύνης τους, όπου θα εφαρμοστεί όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα. Αυτές οι περιοχές θα μπορεί να είναι π.χ. σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ή μέρη όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες.