Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Εχθρική τομή για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων

Παρά την ομό­θυ­μη κατα­δί­κη από το σύνο­λο του κόσμου της εκπαί­δευ­σης, η κυβέρ­νη­ση θέτει σε δια­βού­λευ­ση το νομο­σχέ­διο για την ίδρυ­ση ιδιω­τι­κών πανε­πι­στη­μί­ων, που στό­χο έχει το άνοιγ­μα επι­χει­ρη­μα­τι­κών πεδί­ων και την περαι­τέ­ρω εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση του δημό­σιου πανεπιστημίου.

Αυτό φάνη­κε και από τη σημε­ρι­νή παρου­σί­α­ση του νομο­σχε­δί­ου στο υπουρ­γείο Παι­δεί­ας από τον Κ. Πιερ­ρα­κά­κη, ο οποί­ος επι­χεί­ρη­σε να πεί­σει πως τα μη κρα­τι­κά πανε­πι­στή­μια θα έχουν θετι­κή συνει­σφο­ρά με τον περιο­ρι­σμό της φυγής Ελλή­νων στο εξω­τε­ρι­κό, την προ­σέλ­κυ­ση αλλο­δα­πών φοι­τη­τών, την «ανα­βάθ­μι­ση της ποιό­τη­τας του εκπαι­δευ­τι­κού συστή­μα­τος λόγω συνερ­γιών», τη δημιουρ­γία θέσε­ων εργα­σί­ας και βέβαια την «προ­σέλ­κυ­ση επεν­δύ­σε­ων» και την προ­ώ­θη­ση δια­σύν­δε­σης πανε­πι­στη­μί­ων — αγο­ράς εργασίας.

Διαφορετικές κατηγορίες μαθητών και αποφοίτων Λυκείου

Ο υπουρ­γός Παι­δεί­ας ανα­κοί­νω­σε πως δικαί­ω­μα εγγρα­φής στα «μη κρα­τι­κά» πανε­πι­στή­μια θα έχουν οι κάτο­χοι απο­λυ­τη­ρί­ου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ με συμ­με­το­χή στις πανελ­λα­δι­κές εξε­τά­σεις. Για τα ιδιω­τι­κά, θα υπάρ­χει μια Ελά­χι­στη Βάση Εισα­γω­γής (ΕΒΕ) που θα είναι χαμη­λό­τε­ρη από την ΕΒΕ που βάζει κάθε σχο­λή δημό­σιου πανε­πι­στη­μί­ου. Παράλ­λη­λα, δικαί­ω­μα επι­λο­γής για τα ιδιω­τι­κά πανε­πι­στή­μια θα έχουν οι κάτο­χοι Διε­θνούς Απο­λυ­τη­ρί­ου ή αντί­στοι­χου τίτλου και οι κάτο­χοι απο­λυ­τή­ριου τίτλου Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης του εξω­τε­ρι­κού, χωρίς συμ­με­το­χή σε πανελλαδικές.

Ετσι, δια­μορ­φώ­νο­νται δια­φο­ρε­τι­κές κατη­γο­ρί­ες μαθη­τών και απο­φοί­των Λυκεί­ου, οι οποί­οι με εντε­λώς άνι­σο τρό­πο θα εισά­γο­νται στα δημό­σια και τα ιδιω­τι­κά πανε­πι­στή­μια, ανά­λο­γα και με την οικο­νο­μι­κή κατά­στα­ση της οικο­γέ­νειας, ενώ στα­θε­ρά παρα­μέ­νει στον μελ­λο­ντι­κό σχε­δια­σμό του υπουρ­γεί­ου η θεσμο­θέ­τη­ση εθνι­κού απολυτηρίου.

Παράλ­λη­λα, όπως ανα­κοί­νω­σε ο υπουρ­γός Παι­δεί­ας, εντός των επό­με­νων εβδο­μά­δων θα υπάρ­ξει η κύρω­ση της Σύμ­βα­σης της Λισα­βό­νας, με την οποία ανα­γνω­ρί­ζο­νται ακα­δη­μαϊ­κά οι τίτλοι σπου­δών αλλο­δα­πής, που σημα­το­δο­τεί και την ακα­δη­μαϊ­κή ανα­γνώ­ρι­ση των πτυ­χί­ων των κολεγίων.

Δίδακτρα και σε ελληνόγλωσσα προπτυχιακά

Επι­βε­βαιώ­νο­ντας, εξάλ­λου, την κατεύ­θυν­ση που διέ­πει την περί­φη­μη «διε­θνο­ποί­η­ση» των ελλη­νι­κών πανε­πι­στη­μί­ων, θεσμο­θε­τεί­ται «δυνα­τό­τη­τα εγγρα­φής αλλο­δα­πών φοι­τη­τών στα ελλη­νό­γλωσ­σα προ­πτυ­χια­κά προ­γράμ­μα­τα με δίδα­κτρα με μαθή­μα­τα ελλη­νι­κής γλώσ­σας τον πρώ­το χρό­νο». Εισά­γο­νται έτσι τα δίδα­κτρα και σε ελλη­νό­γλωσ­σα προ­πτυ­χια­κά προ­γράμ­μα­τα (μέχρι σήμε­ρα ίσχυε για τα ξενό­γλωσ­σα προ­πτυ­χια­κά), ανοί­γο­ντας νέους δρό­μους εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης του ίδιου του δημό­σιου πανε­πι­στη­μί­ου και για γενί­κευ­ση των διδάκτρων.

Προ­βλέ­πε­ται αλλα­γή του τρό­που κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης των ΑΕΙ με αύξη­ση του ποσο­στού που κατα­νέ­με­ται με βάση τα κρι­τή­ρια αξιο­λό­γη­σής τους, τα οποία πλέ­ον θα μετρούν κατά 30% (από 20%) ένα­ντι 70% (από 80%) των αντι­κει­με­νι­κών κριτηρίων.

Οι αγώνες «υπονομεύουν» τα ΑΕΙ

Στα­θε­ρός στην τακτι­κή της κυβέρ­νη­σης, που δεν τολ­μά να αντι­πα­ρα­τε­θεί με το περιε­χό­με­νο των αντι­δρά­σε­ων που έχει ξεση­κώ­σει το αντι­δρα­στι­κό και οπι­σθο­δρο­μι­κό νομο­θέ­τη­μα, ο Κ. Πιερ­ρα­κά­κης ανα­φέρ­θη­κε στις απο­φα­σι­σμέ­νες μέσα από μαζι­κές Γενι­κές Συνε­λεύ­σεις κατα­λή­ψεις, λέγο­ντας πως «σέβο­μαι τον διά­λο­γο, αλλά οι κατα­λή­ψεις, η βία και οι κατα­στρο­φές υπο­νο­μεύ­ουν τα ΑΕΙ».

Άλλω­στε, αντί­στοι­χο κλί­μα ανα­πα­ρά­γε­ται από την κυβέρ­νη­ση, για να δικαιο­λο­γή­σει τον αυταρ­χι­κό κατή­φο­ρό της απέ­να­ντι στους αγω­νι­ζό­με­νους φοιτητές.

Όμως το περιε­χό­με­νο του ίδιου του νομο­σχε­δί­ου επι­βε­βαιώ­νει το δίκιο του αγώ­να τους, το οποίο επα­νέ­λα­βαν και το πρωί, με δυνα­μι­κή συγκέ­ντρω­ση την ώρα που ο υπουρ­γός παρου­σί­α­ζε το νομο­σχέ­διο, διεκ­δι­κώ­ντας απο­κλει­στι­κά δημό­σιες και δωρε­άν σπου­δές, πτυ­χία με αξία, δου­λειά με δικαιώματα.

Αύριο εξάλ­λου, πάνω από 150 Φοι­τη­τι­κοί Σύλ­λο­γοι, μαθη­τές, γονείς, εκπαι­δευ­τι­κοί, εργα­ζό­με­νοι στην Τρι­το­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση, σωμα­τεία και φορείς, συμ­με­τέ­χουν και καλούν στο πανελ­λα­δι­κό συλ­λα­λη­τή­ριο ενά­ντια στο νομο­σχέ­διο για τα ιδιω­τι­κά πανε­πι­στή­μια, στις 12 το μεση­μέ­ρι, στα Προπύλαια.

Πηγή: 902.gr

Σαρλ Πιερ Μπω­ντλαίρ: Τ’ απα­γο­ρευ­μέ­να και τα επιλήψιμα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο