Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΚΚΕ: Για το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ

__Ερώτηση
__προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών

Η διοί­κη­ση της κρα­τι­κής επι­χεί­ρη­σης ΕΛΤΑ προ­χώ­ρη­σε στο κλεί­σι­μο 25 ταχυ­δρο­μι­κών κατα­στη­μά­των πανελ­λα­δι­κά, την Δευ­τέ­ρα 10 Ιου­λί­ου 2023. Πρό­κει­ται για τα κατα­στή­μα­τα, Κοκ­κι­νιάς, Καλυ­βί­ων Θορι­κού, Αμφι­θέ­ας (Π. Φαλή­ρου 2), Αγί­ων Αναρ­γύ­ρων, Αγί­ας Τριά­δας Αργο­λί­δας, Πάτρας 4, Ερυ­θρών Αττι­κής, Ελευ­θέ­ριου Θεσ­σα­λο­νί­κης, Δερι­γνύ στην Αθή­να, Αργυ­ρού­πο­λης, Χαρι­λά­ου στη Θεσ­σα­λο­νί­κη, Κορυ­δαλ­λού, Κοντό­πευ­κου, Κολω­να­κί­ου, Κηφι­σιάς (κέντρο), Κάτω Πατη­σί­ων (Αθ. 42), Καμι­νί­ων, Καλ­λι­θέ­ας 3, Ευκαρ­πί­ας Θεσ­σα­λο­νί­κης, Ελλη­νο­ρώ­σων, Βυτί­νας Αρκα­δί­ας, Νοσο­κο­μεί­ου Ρίου, Παλαί­ρου Αιτω­λο­α­καρ­να­νί­ας, Νέας Ιωνί­ας Βόλου και Νεά­πο­λης Νίκαιας.

Η ανα­στο­λή της συναλ­λα­κτι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας των εν λόγω κατα­στη­μά­των υπά­γε­ται στην «ανά­γκη ανα­διορ­γά­νω­σης του δικτύ­ου των υπο­κα­τα­στη­μά­των της Περι­φε­ρεια­κής Διεύ­θυν­σης Αττι­κής, Πελο­πον­νή­σου & Νήσων», σύμ­φω­να με την διοί­κη­ση των ΕΛΤΑ, στα πλαί­σια του «σχε­δί­ου ανα­διορ­γά­νω­σης», το οποίο περι­λαμ­βά­νει συνο­λι­κά συγ­χώ­νευ­ση των 1.150 κατα­στη­μά­των σε ένα ποσο­στό της τάξης του 10%. Πρό­κει­ται δηλα­δή μόνο για την αρχή σε αυτή τη φάση ενός μπα­ράζ κλει­σί­μα­τος κατα­στη­μά­των που έρχο­νται σε συνέ­χεια αυτών που έχουν προη­γη­θεί τα τελευ­ταία χρό­νια από τις διο­ρι­σμέ­νες διοι­κή­σεις των ΕΛΤΑ των κατά και­ρούς κυβερνήσεων.

Και σήμε­ρα, αλλά και τις προη­γού­με­νες φορές, τα παρα­πά­νω πραγ­μα­το­ποιού­νται στο όνο­μα του «εκσυγ­χρο­νι­σμού» και της «ανα­βάθ­μι­σης» των υπη­ρε­σιών των ελλη­νι­κών ταχυ­δρο­μεί­ων. Η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα όμως είναι η υπο­βάθ­μι­ση των ταχυ­δρο­μι­κών υπη­ρε­σιών για το κοι­νό, οι δυσμε­νέ­στε­ροι όροι δου­λειάς και ο μεγα­λύ­τε­ρος φόρ­τος εργα­σί­ας για τους εργα­ζό­με­νους και οι απολύσεις.

Δεδο­μέ­νου ότι τα ΕΛΤΑ παρέ­χουν υπη­ρε­σί­ες ταχυ­δρο­μι­κές, χρη­μα­το­οι­κο­νο­μι­κές και ταχυ­με­τα­φο­ρών, που περι­λαμ­βά­νουν, ανά­με­σα σε άλλα, πλη­ρω­μές συντά­ξε­ων, πλη­ρω­μές λογα­ρια­σμών υπη­ρε­σιών κοι­νής ωφέ­λειας, το κλεί­σι­μο των κατα­στη­μά­των οδη­γεί στην υπο­βάθ­μι­ση του ταχυ­δρο­μι­κού έργου και την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των πολι­τών, αλλά και σε ακρι­βό­τε­ρες υπη­ρε­σί­ες. Η ταλαι­πω­ρία για τους κατοί­κους των περιο­χών που δεν θα υπάρ­χουν πλέ­ον τα κατα­στή­μα­τα, αλλά και για αυτούς των περιο­χών που θα επι­φορ­τι­στούν με επι­πλέ­ον δου­λειά είναι δεδομένη.
Ταυ­τό­χρο­να κιν­δυ­νεύ­ουν με από­λυ­ση δεκά­δες ενοι­κια­ζό­με­νοι εργα­ζό­με­νοι που εργά­ζο­νται για χρό­νια στα ΕΛΤΑ, το μέλ­λον του μόνι­μου προ­σω­πι­κού από τα κατα­στή­μα­τα που κλεί­νουν είναι ρευ­στό, καθώς δεν ξέρουν που θα τους βρει η επό­με­νη ημέ­ρα, σε ποιο κατά­στη­μα ανά την Ελλά­δα θα κλη­θούν να εργα­στούν ανά­λο­γα με τις ανά­γκες που θα προ­κύ­ψουν. Συνο­λι­κά οι εργα­ζό­με­νοι βρί­σκο­νται αντι­μέ­τω­ποι με επι­πλέ­ον φόρ­το εργα­σί­ας, με αλλα­γές που επη­ρε­ά­ζουν τόσο την επαγ­γελ­μα­τι­κή όσο και την προ­σω­πι­κή τους ζωή, όπως για παρά­δειγ­μα η επα­να­λει­τουρ­γία απο­γευ­μα­τι­νών ωρα­ρί­ων σε κεντρι­κά κατα­στή­μα­τα τόσο της Αττι­κής όσο και σε μεγά­λες πόλεις ανά την Ελλάδα.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουρ­γοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση:

  • ​ Για την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των πολι­τών στις περιο­χές που κλεί­νουν τα κατα­στή­μα­τα, αλλά και για αυτές που θα επω­μι­στούν επι­πλέ­ον υπηρεσίες.
  • Για να μην υπάρ­ξει καμία απόλυση.
  • Για να μην υπάρ­ξει χει­ρο­τέ­ρευ­ση των όρων εργα­σί­ας των εργα­ζο­μέ­νων, με μετα­κι­νή­σεις που θα επι­φέ­ρουν δυσκο­λί­ες στην προ­σω­πι­κή και οικο­γε­νεια­κή τους ζωή, επι­πλέ­ον κόστος για τις μετα­κι­νή­σεις τους.
  • Για τη στε­λέ­χω­ση των κατα­στη­μά­των με μόνι­μο προ­σω­πι­κό, ώστε να μπο­ρούν να αντα­πο­κρι­θούν στην επι­πλέ­ον δου­λειά που προ­κύ­πτει, δεδο­μέ­νου ότι αυτά είναι ήδη υπο­στε­λε­χω­μέ­να και πολ­λά από αυτά μονοπρόσωπα.

Οι Βου­λευ­τές

Αμπα­τιέ­λος Νίκος
Γκιό­κας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Δελής Γιάννης
Διγε­νή Σεμίνα
Κανέλ­λη Λιάνα
Καρα­θα­να­σό­που­λος Νίκος
Κατσώ­της Χρήστος
Κτε­νά Αφροδίτη
Μανω­λά­κου Διαμάντω
Μετα­ξάς Βασίλης
Παπα­να­στά­σης Νίκος
Τσο­κά­νης Χρήστος

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο