Με ενδιαφέρουσες μελέτες, άρθρα, επιστημονικά θέματα και λογοτεχνία.
Αναλυτικά τα περιεχόμενα του τεύχους 89–92
ΕΠΙΚΑΙΡΑ AΡΘΡΑ, ΜΕΛΕΤΕΣ και ΣΧΟΛΙΑ:
∙ Διδάγματα από τη Μικρασιατική καταστροφή (Γιώτης Ν.)
∙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΝΑ της Μαρίας Ιορδανίδου (Ν. Αβραμίδου)
∙ Κινητοποιήσεις στη Γαλλία:Συνέντευξη με την εκπαιδευτικό Χρ. Θεράποντος
∙ Τα νέα από το μέτωπο της παιδείας:Υψώνουμε τείχος απέναντι στην αξιολόγηση κ.ά.
ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ: Γλώσσα και λογοτεχνία στο σχολείο
∙ Σκέψεις προς μια κριτική προσέγγιση της γλωσσικής διδασκαλίας (Δ. Κορομπόκης)
∙ Τα ελληνικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση — Ορισμένες διαπιστώσεις για τα Προγράμματα της Γλώσσας (Ρ. Νικολαΐδου)
∙To μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο (Ντίνα Κηρύκου)
∙ Αρχαία Ελληνικά στην εκπαίδευση:Ιστορία και παρόν (Λαέρτη Τανακίδη)
∙ Ο ρόλος της λογοτεχνίας στο σχολείο (Χρ. Κοφίνα)
∙ O Λ.Σ.Βιγκότσκι για την ανάπτυξη της παιδικής δημιουργικότητας
Δημιουργικότητα και φαντασία
Η συγγραφική δημιουργία στη σχολική ηλικία)
ΜΕΛΕΤΕΣ –ΕΡΕΥΝΕΣ –ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ:
- Κείμενο εργασίας:Για τo νέο Πρόγραμμα Σπουδών της “Προσχολικής Εκπαίδευσης”
- Ε.Μηλιαρονικολάκη:Χρειάζεται άραγε η Λογοτεχνία;
- Ν. Ξυλά:Περί ρομποτικής και ψηφιακού εγγραμματισμού στα σχολεία
- Α. Γκούσκου:Στρατηγικές κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ για την ειδική αγωγή των παιδιών με αναπηρία
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Στη μνήμη του Wolfgang Jantzen (1941–2020)
Ιδρυτή της υλιστικής Παιδαγωγικής των Ανάπηρων (Σ. Τσιώλης)
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: Παραλειπόμενα των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821
∙ Ο λόρδος Μπάυρον και η Ελλάδα (Σ. Φώκος)
∙ Δ.Αινιάν, Απομνημονεύματα ( Ευαγγελή Ντάτση)
ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ- ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
∙ Παιδικό βιβλίο:Ανακαλύπτοντας τα ίχνη ενός ξεριζωμού
∙ Λ. Μάκαϊ, Ο κόσμος της Αναγέννησης (Ε. Μπιμπίρη)
∙ Β. Κ. Γεωργούλης, ΙΒΑΝ Π. ΠΑΒΛΟΦ, Ο μεγαλοφυής επιστήμονας-ερευνητής, Η ζωή και το έργο του (Ι.Α.)
∙ Νέα βιβλία από εκπαιδευτικούς:Θ. Κασελούρη Η ποντικότρυπα (Κ.Κ.)–Χρ. Γεωργιάδου Γόος και Γ. Ανδρουλιδάκη Γρύπος (Αμαλία Μπεσμπέα)
∙ Φ. Λάδης, Τα τραγούδια του Νόμου και της Τάξης (Μπ. Ε.)
∙ Ο “μαύρος” – Βιογραφία του Καρλ Μαρξ (Ν. Ξυλάς)
∙ Μ. Λίφτιτς, Ο Μαρξ και η Αισθητική (Ά. Ιωαννάτου)
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ:
∙ ΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ:Η θεωρία των άκρων (Άγ. Πετάλας)
∙ Ξενάγηση στο αρχαίο θέατρο Διονύσου από τα Θέματα Παιδείας – “Eργαστήριο Γ.Βαρλάμος”
Υπάρχει και το βιβλίο “Η ανάπτυξη της κοινωνίας” που πρέπει οπωσδήποτε να μελετήσετε
Στις 130 σελίδες του, μπορείτε να διαβασετε
Πρόλογος
της Ρίτας Νικολαΐδου (+)
- Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
-
- Από το ζώο στον άνθρωπο
- Η πρωτόγονη κοινότητα
- Η αποσύνθεση της πρωτόγονης κοινότητας
- Η ΔΟΥΛΟΚΤΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
-
- Η γέννηση και η ανάπτυξη της δουλοκτητικής κοινωνίας
- Η ανατροπή των δουλοκτητικών σχέσεων
- Η ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
-
- Η γέννηση και ανάπτυξη της φεουδαρχίας
- Οι προϋποθέσεις ανατροπής της φεουδαρχίας
- Η ΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
-
- Η γέννηση των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής
- Από το καπιταλιστικό εργαστήριο στο καπιταλιστικό εργοστάσιο
- Οι αστικές επαναστάσεις
- Η καπιταλιστική εκμετάλλευση
- Οι αντιθέσεις του καπιταλισμού και οι οικονομικές κρίσεις
- Ιμπεριαλισμός (μονοπωλιακός καπιταλισμός)
- Η πάλη για την κοινωνική αλλαγή, το σοσιαλισμό-κομμουνισμό
Αναζητήστε τα Θέματα Παιδείας:
- Στους κατά τόπους ανταποκριτές του περιοδικού
- Στα βιβλιοπωλεία της “Σύγχρονης Εποχής”
- Στις εκδηλώσεις του 49ου Φεστιβάλ ΚΝΕ-ΟΔΗΓΗΤΗ
Τιμή τεύχους 5€. Για επικοινωνία: τηλ. 210–8213430
[email protected]