Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κώστας Πελετίδης_ ανάπλαση της Πάτρας με υπογειοποίηση του τρένου και τα παπαγαλάκια το χαβά τους

Το μέλλον μας κερδίζεται με αγώνες και διεκδικήσεις. 
Όλα αυτά που καταφέραμε για την πόλη μας, τα σφραγίσαμε στους δρόμους. 
Όσο πιο δυνατοί γίνουμε, τόσο πιο ισχυρή είναι η πόλη μας. 
Στο δρόμο για το μέλλον της Πάτρας ας μην λείψει κανείς!!!

_        (Δεκ-1919)
«Ενω­μέ­νοι σα γρο­θιά μπο­ρού­με να πετύ­χου­με ό,τι διεκ­δι­κού­με» ήταν το μήνυ­μα του Δημάρ­χου Πατρέ­ων, Κώστα Πελε­τί­δη, στους συγκε­ντρω­μέ­νους με θέμα τις εξε­λί­ξεις σε σχέ­ση με την χάρα­ξη της νέας σιδη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής και την υπο­γειο­ποί­η­ση από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.

«Σ’ αυτή την αίθου­σα έχου­με βρε­θεί πολ­λές φορές χρό­νια τώρα κι έχου­με μιλή­σει για την ανά­γκη να κατα­σκευα­στεί υπό­γεια η σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή. Να έχου­με τον προ­α­στια­κό μας κι ένα γραμ­μι­κό πάρκο.
Αυτή η προ­σπά­θεια έχει ξεκι­νή­σει εδώ και πέντε χρό­νια _ήδη το 2014, όταν η “Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση” ανέ­λα­βε τη διοί­κη­ση με επι­μο­νή απέ­να­ντι στην επι­φα­νεια­κή χάρα­ξη που προ­σπα­θούν να μας επι­βάλ­λουν, αρχι­κά από την προη­γού­με­νη κυβέρ­νη­ση (σσ. Συρι­ζα­Α­νελ) και τώρα από την σημε­ρι­νή (σσ. ΝΔ) Είναι μια βαριά κατα­σκευή, κλει­στή, με ηχο­πε­τά­σμα­τα και καμία σχέ­ση δεν θα έχει με τη σημε­ρι­νή σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή και, όπως λένε χαρα­κτη­ρι­στι­κά τεχνι­κοί του ΟΣΕ, “δεν θα περ­νά­ει ούτε γάτα”. Αυτό το έργο προ­ο­ρί­ζουν για την τρί­τη πόλη της Ελλάδας.

Εμείς θέλου­με να ισχύ­ουν τα αυτο­νό­η­τα και τα αυτο­νό­η­τα είναι αυτά που εφαρ­μό­ζο­νται σήμε­ρα στην Ευρω­παϊ­κή Ένω­ση που τους… αρέ­σει και την επι­κα­λού­νται συνε­χώς. Η υπό­γεια διέ­λευ­ση μάς επι­τρέ­πει να εκμε­ταλ­λευ­τού­με το υπέ­δα­φος, αλλά και την επι­φά­νεια με την δημιουρ­γία ενός πάρ­κου. Δεν είναι ένα έργο που μπο­ρείς να το αλλά­ξεις μετά από μερι­κά χρό­νια, αν δεν σου αρέ­σει. Είναι ένα έργο που θα κρα­τή­σει αιώ­νες, όπως αιώ­νες κρα­τά­ει η υπάρ­χου­σα χάρα­ξη και γραμ­μή. Απέ­να­ντί μας, πριν πέντε χρό­νια, ακού­γα­με τα ίδια που ακού­με τώρα από τη νέα κυβέρ­νη­ση στις συνα­ντή­σεις που είχα­με μαζί της, δηλα­δή περί μεγά­λου κόστους της υπο­γειο­ποί­η­σης, άρα και αδύ­να­τον να γίνει. Εμείς δεν είπα­με ποτέ ότι το έργο δεν έχει κόστος ή ότι δεν έχει τεχνι­κές δυσκο­λί­ες, αλλά είναι τα ίδια ζητή­μα­τα που υπάρ­χουν σε όλη την Ελλά­δα και λύθη­καν ή λύνο­νται. Παρα­κάμ­φθη­καν όλες οι πόλεις και κωμο­πό­λεις και όπου η γραμ­μή πέρα­σε μέσα από πόλεις, πέρα­σε υπό­γεια. Την Πάτρα για­τί την εξαι­ρούν; Για­τί έχει κόστος, λένε. Για­τί από τις άλλες πόλεις που κατα­σκευά­στη­κε η σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή υπό­γεια δεν είχε κόστος;

Απλώς τους τελείωσαν τα χρήματα
και αποφάσισαν ότι από την Πάτρα
θα περάσει επίγεια το τρένο.

Πήγα­με στη συνά­ντη­ση που είχα­με προ ημε­ρών με τον υπουρ­γό και αντί για διά­λο­γο μας ανα­κοι­νώ­θη­κε μια από­φα­ση (έτσι εννο­ούν τον διά­λο­γο στην κυβέρ­νη­ση), που έχει σχέ­ση με το αρχι­κό σχέ­διο από το 2014. Ότι το τρέ­νο, λόγω κόστους, αλλά και έλλει­ψης μελε­τών, θα περά­σει επι­φα­νεια­κά _λένε από την Πάτρα και από τον Άγιο Διο­νύ­ση μέχρι τον Άγιο Ανδρέα θα πάει υπόγεια.

  • Στη συνά­ντη­ση αυτή, αλλά και πρό­σφα­τα σε δηλώ­σεις του, άλλος υπουρ­γός της κυβέρ­νη­σης μάς ανα­κοί­νω­σε ότι το τρέ­νο θα περά­σει επιφανειακά.
  • Στα Σεπό­λια επέ­με­ναν κι εκεί ότι θα περά­σει επι­φα­νεια­κά το τρέ­νο, το κατα­σκεύ­α­σαν, οι κάτοι­κοι, όμως, αντέ­δρα­σαν δυνα­μι­κά, προ­σέ­φυ­γαν και στο ΣτΕ και τελι­κά πέτυ­χαν να ξανα­γί­νει το έργο και να περά­σει υπό­γεια. Στην επι­φά­νεια δε έκα­ναν το αυτο­νό­η­το. Ανα­πλά­θουν την περιο­χή. Αυτό που γίνε­ται λοι­πόν στα Σεπό­λια θέλου­με κι εμείς στην Πάτρα. Εκτός αν μας θεω­ρούν… αποπαίδια.

Νομίζουν ότι μπορούν να ασχημονούν
πάνω στην τρίτη πόλη της Ελλάδας χωρίς αντίσταση.

Αυτό που ονει­ρεύ­ο­νται, να περά­σουν γρή­γο­ρα — γρή­γο­ρα από την Πάτρα και να τελειώ­νου­νε, δεν θα γίνει. Δεν θα τελειώ­σουν εύκο­λα. Θα πάμε όπως τα έχου­με σχε­διά­σει και με την από­φα­ση του Δημο­τι­κού μας Συμ­βου­λί­ου, για να επι­βά­λου­με την δική μας από­φα­ση και όχι τη δική τους, που θέλει να διχο­το­μή­σει την Πάτρα. Αυτό το θέμα δεν θα λήξει έτσι. Οι κυβερ­νώ­ντες θα λένε ότι το τρέ­νο θα περά­σει επι­φα­νεια­κά, εμείς λέμε υπό­γεια και με ανά­πλα­ση. Έχου­με δυο αντί­θε­τους δρό­μους. Ποιος θα νική­σει; Αυτό είναι πλέ­ον θέμα δικό μας.
Αυτή η υπό­θε­ση δεν αφο­ρά μόνο τους κατοί­κους εκα­τέ­ρω­θεν της σιδη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής. Αν το σκε­φτό­μα­στε έτσι, δεν κάνου­με τίπο­τα. Είναι θέμα ολό­κλη­ρης της πόλης. Όπως και ολό­κλη­ρη την πόλη αφο­ρά το να γίνει το πάρ­κο στον Ριγα­νό­κα­μπο. Η πόλη μας είναι η αυλή μας και διεκ­δι­κού­με τα πάντα γι’ αυτή.

  • Εμπο­δί­σα­με εμείς το τρέ­νο να φτά­σει στο λιμά­νι; Εμείς φταί­με που από το 2018 έπρε­πε να είναι το τρέ­νο στο λιμά­νι και σήμε­ρα είναι ακό­μα στο Κιάτο;
  • Τώρα που εμείς αντι­στε­κό­μα­στε στα σχέ­δια τους, που δεν βλέ­που­με το έργο της σιδη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής κοντό­θω­ρα, φταί­με υπο­τί­θε­ται για την καθυ­στέ­ρη­ση του έργου.

Εμείς δεν μπαί­νου­με στην αντι­πα­ρά­θε­ση του ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ για το αν υπάρ­χουν ή δεν υπάρ­χουν μελέ­τες. Εμάς μας ενδια­φέ­ρει το δίκαιο αίτη­μα της Πάτρας, που είναι υπο­γειο­ποί­η­ση της σιδη­ρο­δρο­μι­κής γραμμής.
Αν νομί­ζουν με την έπαρ­σή τους και το τελε­σί­γρα­φο “τα πράγ­μα­τα είναι τελειω­μέ­να πάρ­τε το από­φα­ση και άμα θέλε­τε” ότι θα μας κάμ­ψουν, κάνουν λάθος.
Η δύνα­μη η δική μας θα τους κατε­βά­σει από το… καλά­μι τους.
…».

Σκε­πτι­κι­σμός από την υφυ­πουρ­γός Μετα­φο­ρών Χρι­στί­να Αλε­ξο­πού­λου με την υπο­γειο­ποί­η­ση – Αμε­τα­κί­νη­τος ο Πελετίδης 

(πηγή Peloponnisos FM κλπ “πρό­θυ­μοι”)
Με θάρ­ρος, η κ. Αλε­ξο­πού­λου ανέ­πτυ­ξε σκέ­ψεις σχε­τι­κά με το αν είναι οικο­νο­μι­κά εφι­κτό να προ­χω­ρή­σει μια υπο­γειο­ποι­η­μέ­νη γραμ­μή στην Πάτρα, η οποία ήδη δεν έχει γίνει δεκτή από την Ευρω­παϊ­κή Ένωση.

🙃  «Θέλου­με τρέ­νο ή δεν θέλου­με; Αν πάρου­με αυτή τη μεγά­λη από­φα­ση και την υπο­στη­ρί­ξου­με, τότε μόνο, κατά την ταπει­νή μου γνώ­μη, θα έχου­με τρέ­νο» τόνι­σε η κ. Αλε­ξο­πού­λου, ενώ σκια­γρά­φη­σε επί­σης το δυσμε­νές περι­βάλ­λον γύρω από τα σιδη­ρο­δρο­μι­κά έργα, που καθι­στά ακό­μα πιο δύσκο­λες τις εξε­λί­ξεις, τονί­ζο­ντας ότι μετά τα Τέμπη άλλα­ξαν πάρα πολ­λά θέμα­τα γύρω από τους σιδηροδρόμους (;;).

Με αφορ­μή τα όσα δήλω­σε στη ραδιο­φω­νι­κή της συνέ­ντευ­ξη η κυρία υφυ­πουρ­γός, σε επι­κοι­νω­νία με τον δήμαρ­χο Πατρέ­ων Κώστα Πελε­τί­δη για το αν υπάρ­χει κάποια αλλα­γή στη στά­ση της δημο­τι­κής αρχής σχε­τι­κά με τις απαι­τή­σεις για πλή­ρη υπο­γειο­ποί­η­ση, πήρε καθα­ρή απά­ντη­ση: «Δεν μπο­ρού­με να κάνου­με πίσω και δεν θα κάνου­με πίσω. Δεν πρό­κει­ται για ένα θέμα στο οποίο παίρ­νου­με ευκαι­ρια­κή θέση. Είχαν δεσμευ­θεί στην κυβέρ­νη­ση και πριν τις εθνι­κές εκλο­γές πως τα χρή­μα­τα υπήρ­χαν. Το δεσμεύ­θη­καν πριν μερι­κούς μήνες. Εμείς σεβό­μα­στε πως υπάρ­χουν κι άλλες ανά­γκες στην υπό­λοι­πη χώρα, αλλά ανά­γκες θα προ­κύ­πτουν πάντα» τόνι­σε ο Κώστας Πελε­τί­δης αμε­τα­κί­νη­τος στη θέση για το υπο­γειο­ποι­η­μέ­νο τρέ­νο και συνέχισε:
«Το μεγά­λο θέμα για εμάς δεν είναι η υπο­γειο­ποί­η­ση του τρέ­νου. Εμείς μιλά­με για την ανά­πλα­ση της Πάτρας. Αυτό για εμάς είναι το μεγά­λο έργο που θα αλλά­ξει το μέλ­λον της πόλης. Η μεγά­λη γραμ­μι­κή ανά­πλα­ση, όπου από κάτω θα περ­νά με υπό­γεια γραμ­μή το τρέ­νο. Με υπό­γειο τρέ­νο θα δημιουρ­γή­σου­με μια πόλη με έναν κατα­πλη­κτι­κό δημό­σιο χώρο που θα αλλά­ξει το προ­φίλ της πόλης και θα γίνει μονα­δι­κό παγκο­σμί­ως. Φτιά­χνου­με ήδη τις υπο­δο­μές για τους πολ­λούς και μετά μπο­ρού­με να δού­με την επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα σε αυτές. Γι’ αυτό δεν κάνου­με “ρού­πι” από τις διεκ­δι­κή­σεις μας».

Κλεί­νο­ντας, ο Κώστας Πελε­τί­δης σημεί­ω­σε πως έχει ζητη­θεί ραντε­βού από την ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών, για το οποίο εκκρε­μεί η απά­ντη­ση (σσ. βλ και 28/08/2021 _Επι­στο­λή Πελε­τί­δη στον υπουρ­γό υπο­δο­μών για την υπο­γειο­ποί­η­ση της σιδη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής) «Ζητή­σα­με συνά­ντη­ση για να μας τα πουν από κοντά όσα έχουν να μας πουν κι εμείς με τη σει­ρά μας να τους εξη­γή­σου­με όλο το πλά­νο μας. Πρό­κει­ται για μία αξια­κή διεκ­δί­κη­ση με όνει­ρα για το μέλ­λον. Σχε­διά­ζου­με την Πάτρα των επό­με­νων δεκα­ε­τιών και έχου­με πάρει εγκρί­σεις για να προ­χω­ρού­με τον σχε­δια­σμό μας. Πώς αλλά­ζει η ιεράρ­χη­ση λοι­πόν όταν ήδη έχου­με προ­χω­ρή­σει στο πλά­νο μας;» τόνι­σε ο δήμαρχος.


Θυμί­ζου­με σε όσους έχουν επι­λε­κτι­κή μνή­μη (ή και “χρυ­σό­ψα­ρου”)

  • Η δημο­τι­κή αρχή Λα.Συ _Πελετίδης ανέ­λα­βε την πόλη από το μηδέν και την πλή­ρη απρα­ξία.
  • Έφτια­ξε θεμέ­λια μετα­τρέ­πο­ντας την Πάτρα σε μια πόλη γεμά­τη ελπι­δο­φό­ρα μηνύ­μα­τα, με στό­χο πλέ­ον να γίνει μία από τις ωραιό­τε­ρες, και για­τί όχι, η ωραιό­τε­ρη στην Ελλάδα.
  • Η “Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση” και η δημο­τι­κή αρχή είναι πλέ­ον στην πιο ώρι­μη φάση, υπάρ­χουν οι βάσεις και η εμπει­ρία για να γίνουν κι άλλα βήμα­τα μπρο­στά, μαζί με τον πατραϊ­κό λαό.
  • Με έργα που έχει ήδη υλο­ποι­ή­σει η δημο­τι­κή αρχή, με στό­χο η Πάτρα να γίνει παρα­λια­κή πόλη, χωρίς φρά­χτες και εμπό­δια με τη θάλασσα.
  • Από το 2018 πέτυ­χε να περά­σει η παρα­λια­κή οδός με νόμο στην Δήμο, επί­σης
  • Υπο­γειο­ποί­η­ση μέρους των γραμ­μών του τρένου
  • Έγι­νε κι δια­γω­νι­σμός για την ανά­πλα­ση της παρα­λια­κής ζώνης.
  • Πλή­ρης ανα­βάθ­μι­ση στα 220 σχο­λεία, με προ­σω­πι­κό του δήμου.
  • Δημιουρ­γία 10άδων αθλη­τι­κών και πολι­τι­στι­κών χώρων στην πόλη δια­δι­κα­σία που συνε­χί­ζε­ται (πχ.τα παλιά Σφα­γεία έχουν πολι­τι­στι­κό περιε­χό­με­νο όλο τον χρόνο).
  • Η Πάτρα είναι η μονα­δι­κή πόλη με κου­ζί­να που τρο­φο­δο­τεί καθη­με­ρι­νά δημό­τες που έχουν ανάγκη,
  • Η μόνη με ημε­ρή­σιες κατα­σκη­νώ­σεις στις οποί­ες συμ­με­τέ­χουν 200 παι­διά, καθώς και με
  • Λαϊ­κά φρο­ντι­στή­ρια, στα οποία συμ­με­τέ­χουν 220 καθη­γη­τές + 600 παι­διά κλπ. κλπ.

Ο Κ. Πελε­τί­δης έχει επι­ση­μά­νει πως «παλεύ­ου­με για να ανθρω­πέ­ψει ο άνθρω­πος» ότι «αυτό που μας ξεχω­ρί­ζει από τους άλλους είναι ότι ο προ­σα­να­το­λι­σμός μας είναι να σηκώ­σου­με τον άνθρω­πο πιο ψηλά» _δείτε και επί­ση­μο site Δήμου Πατρέ­ων.

Ατέχνως info

Όσοι από εμάς είχα­με ταξι­δέ­ψει προς νότια Πελο­πόν­νη­σο μέσω Πάτρας, προ Πελε­τί­δη θυμό­μα­στε την τρα­γι­κή κατά­στα­ση _μέχρι και δυο ώρες, μερι­κές φορές για τα ~30χλμ να περά­σεις από την εθνι­κή (μετά το Ρίο) στην Κάτω Αχα­γιά και μετά το επό­με­νο μαρ­τύ­ριο της κατ’ ευφη­μι­σμό «ταχεί­ας κυκλοφορίας».
Για να φτά­σεις πχ. Κυλ­λή­νη (για Ζάκυν­θο-Κεφα­λο­νιά), από Αθή­να ήθε­λες ένα 2ωρο ως την Πάτρα –προ ΠΑΘΕ (215χλμ) και _σχεδόν άλλο τόσο για τα υπό­λοι­πα 75χλμ σε ένα δρό­μο καρμανιόλα.
Όσο για ταξί­δι μέχρι Καλα­μά­τα; (~150χλμ από Λεχαι­νά) __ούτε να το σκέ­φτε­σαι …ήθε­λες δια­νυ­κτέ­ρευ­ση, ή καλύ­τε­ρα γύρ­να­γες πίσω προς Αθή­να και πήγαι­νες από Κόρινθο!!

Ακο­λού­θη­σαν τα έργα παρά­καμ­ψης, μετά από κωλυ­σιερ­γί­ες, που είχαν να κάνουν με την εναλ­λα­γή των κυβερ­νή­σε­ων και τις κόντρες των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομίλων…

Ο λαός της Πάτρας πάλι στο προσκήνιο
με τους αγώνες του: αταλάντευτα, μαζικά
με μπροστάρη το ΚΚΕ
και τον κομμουνιστή δήμαρχο.
Ο αγώνας συνεχίζεται!!

“Αγκαλίτσες_Όλοι_μαζί_Μπορούν”
Ψηφίστηκε η πλήρης «απελευθέρωση»
των σιδηροδρομικών μεταφορών
από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ

8‑Οκτ-2019
Ψηφί­στη­κε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ στην Ολο­μέ­λεια της Βου­λής το λεγό­με­νο «4ο πακέ­το» Οδη­γιών της Ευρω­παϊ­κής Ενω­σης για τους σιδη­ρό­δρο­μους, το οποίο προ­ω­θεί την πλή­ρη «απε­λευ­θέ­ρω­ση» των σιδη­ρο­δρο­μι­κών μετα­φο­ρών και την παρά­δο­σή τους στους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στον κλά­δο. Πρό­κει­ται για τις Οδη­γί­ες 2016/797, 2016/798 και 2016/2370, που κατα­τέ­θη­καν με μορ­φή νομο­σχε­δί­ου από το υπουρ­γείο Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών, με τις οποί­ες εναρ­μο­νί­ζο­νται τα δια­φο­ρε­τι­κά πλαί­σια των κρα­τών — μελών κάτω από την «ομπρέ­λα» του Οργα­νι­σμού Σιδη­ρο­δρό­μων της ΕΕ, για τη δημιουρ­γία πια μιας ενιαί­ας αγο­ράς σιδη­ρο­δρο­μι­κών δρα­στη­ριο­τή­των, στην οποία βέβαια να μπο­ρούν να επεν­δύ­σουν απρό­σκο­πτα οι μονο­πω­λια­κοί όμι­λοι της ΕΕ.

Ο υπουρ­γός Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών Κ. Καρα­μαν­λής, δεί­χνο­ντας ποιο είναι το κρι­τή­ριο των Οδη­γιών, ανέ­φε­ρε ότι «το ζήτη­μα είναι αν φέρου­με κι άλλες εται­ρεί­ες να χρη­σι­μο­ποι­ή­σουν την υπο­δο­μή, είτε αυτό είναι στο cargo, είτε αυτό είναι στο passenger», για την ανά­πτυ­ξη των συν­δυα­σμέ­νων μετα­φο­ρών. Αλλω­στε, όπως σημεί­ω­σε, για να χρη­μα­το­δο­τη­θούν έργα από κοι­νο­τι­κά κον­δύ­λια, όπως για παρά­δειγ­μα ο εκσυγ­χρο­νι­σμός και η επέ­κτα­ση του σιδη­ρο­δρο­μι­κού δικτύ­ου, η Ευρώ­πη θέλει «μία μελέ­τη σκο­πι­μό­τη­τας και βιω­σι­μό­τη­τας, το λεγό­με­νο feasibility plan», δηλα­δή αν συμ­φέ­ρει τους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους. «Σήμε­ρα, λοι­πόν, εάν θέλου­με να έχου­με οποιο­δή­πο­τε εθνι­κό έργο, πρέ­πει να έχου­με τη σφρα­γί­δα των Jaspers, οι οποί­οι είναι οι τεχνι­κοί σύμ­βου­λοι της Ευρώ­πης», είπε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπερ­ψή­φι­σε το νομο­σχέ­διο, με την ειση­γή­τριά του, Θ. Πέρ­κα, να «χαι­ρε­τί­ζει» εκ μέρους του κόμ­μα­τος «τα νέα δεδο­μέ­να που θέτει το 4ο Σιδη­ρο­δρο­μι­κό Πακέ­το». Τη δική τους ικα­νο­ποί­η­ση για το νομο­σχέ­διο εξέ­φρα­σαν και από το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ. Η Ελ. Λύση κατα­ψή­φι­σε, για­τί, κατά τον πρό­ε­δρό της Κ. Βελό­που­λο, δεν πρό­κει­ται για ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση αλλά για κρα­τι­κο­ποί­η­ση από άλλα κρά­τη (Ιτα­λία, Γερ­μα­νία κ.λπ.). Κατα­ψή­φι­σε και το ΜέΡΑ25, προ­τεί­νο­ντας «ένα άλλο μοντέ­λο ανά­πτυ­ξης του σιδη­ρό­δρο­μου που θα βασί­ζε­ται στην ηλε­κτρο­κί­νη­ση παντού».

Αύξηση των τιμολογίων
και παραπέρα χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα

  • Το ΚΚΕ κατα­ψή­φι­σε το νομο­σχέ­διο. Όπως ανέ­φε­ρε ο ειδι­κός αγο­ρη­τής του Χρή­στος Κατσώ­της, η «απε­λευ­θέ­ρω­ση» των σιδη­ρο­δρο­μι­κών μετα­φο­ρών ωφε­λεί μόνο τους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στον τομέα αυτόν, αυτούς των συν­δυα­σμέ­νων μετα­φο­ρών. Να προ­ω­θη­θεί, δηλα­δή, η ενιαία αγο­ρά, το ενιαίο σιδη­ρο­δρο­μι­κό δίκτυο. Το δίκτυο δηλα­δή, τόνι­σε, που κατα­σκευά­ζε­ται με πόρους του ελλη­νι­κού λαού, θα χρη­σι­μο­ποιεί­ται και θα σχε­διά­ζε­ται κατά βάση για τις προ­σο­δο­φό­ρες εμπο­ρευ­μα­τι­κές μετα­κι­νή­σεις από τα λιμά­νια προς την Ευρώπη.
  • Τόνι­σε ότι οι επι­πτώ­σεις στο λαό θα είναι η παρα­πέ­ρα αύξη­ση των εισι­τη­ρί­ων, όπως έδει­ξε η μέχρι τώρα πεί­ρα από αυτήν την πολι­τι­κή όπου οι αυξή­σεις των τιμο­λο­γί­ων σε χώρες της ΕΕ αυξή­θη­καν από 15% έως και 40%, ενώ «τα όσα εργα­σια­κά και μισθο­λο­γι­κά δικαιώ­μα­τα των εργα­ζο­μέ­νων στους σιδη­ρο­δρό­μους έχουν απο­μεί­νει, μπαί­νουν στον Προ­κρού­στη του αντα­γω­νι­σμού, στη δια­σφά­λι­ση των κερ­δών των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων, με μεγά­λη μεί­ω­ση της τιμής της εργα­τι­κής δύναμης».
  • Ο Χρ. Κατσώ­της ρώτη­σε εκ νέου τον υπουρ­γό για τη θέση του απέ­να­ντι στο δίκαιο αίτη­μα των εργα­ζο­μέ­νων για την υπο­γρα­φή ΣΣΕ, αλλά και αν θα κατα­βλη­θεί η απο­ζη­μί­ω­ση στους εργα­ζό­με­νους που συντα­ξιο­δο­τή­θη­καν από το 2011 έως το 2014, και έχει καθο­ρι­στεί με δικα­στι­κές απο­φά­σεις το ποσό της απο­ζη­μί­ω­σης, τις οποί­ες ούτε η κυβέρ­νη­ση του ΣΥΡΙΖΑ εφάρ­μο­σε. Η απά­ντη­ση του υπουρ­γού ήταν ότι «για να μπο­ρέ­σου­με να εξα­σφα­λί­σου­με τα μισθο­λό­για πρέ­πει οι εται­ρεί­ες να είναι βιώ­σι­μες», δηλα­δή να εφαρ­μο­στούν οι αντι­δρα­στι­κές αναδιαρθρώσεις…

Ο κοι­νο­βου­λευ­τι­κός εκπρό­σω­πος του ΚΚΕ Νίκος Καρα­θα­να­σό­που­λος σημεί­ω­σε ότι ο κλά­δος των μετα­φο­ρών είναι από τα πιο χαρα­κτη­ρι­στι­κά παρα­δείγ­μα­τα που δεί­χνουν την υπε­ρο­χή του σοσια­λι­σμού απέ­να­ντι στον καπι­τα­λι­σμό. Οπως τόνι­σε, στον σοσια­λι­σμό, στο πλαί­σιο του κεντρι­κού σχε­δια­σμού, οι υπο­δο­μές των μετα­φο­ρών και οι μετα­φο­ρές σχε­διά­στη­καν με βάση την ικα­νο­ποί­η­ση των ανα­γκών του λαού και των ανα­γκών της παρα­γω­γι­κής δια­δι­κα­σί­ας, δηλα­δή της αγρο­τι­κής παρα­γω­γής και της μεταποίησης.

  • Δεν έκα­ναν δίκτυα και υπο­δο­μές που λει­τουρ­γού­σαν αντα­γω­νι­στι­κά. Αντί­θε­τα, λει­τουρ­γού­σαν συμπλη­ρω­μα­τι­κά για τη συν­δυα­στι­κή ικα­νο­ποί­η­ση των λαϊ­κών ανα­γκών, που σημαί­νει «φθη­νές και ασφα­λείς μετα­φο­ρές. Δεύ­τε­ρον, κάλυ­ψη των ανα­γκών και αντι­με­τώ­πι­ση του μεγά­λου ζητή­μα­τος των περι­φε­ρεια­κών ανι­σο­τή­των, αλλά και της απε­λευ­θέ­ρω­σης της ανά­πτυ­ξης των παρα­γω­γι­κών δυνάμεων».
  • Αυτά, τόνι­σε, δεν πρό­κει­ται να τα πετύ­χει ποτέ ο καπι­τα­λι­σμός, για­τί «έχει την αναρ­χία, τον αντα­γω­νι­σμό και την αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τα στο DNA του». Γνώ­μο­νας είναι να κερ­δί­ζουν οι κατα­σκευα­στές, οι εισα­γω­γείς των οχη­μά­των, οι αυτο­κι­νη­το­βιο­μη­χα­νί­ες, οι εται­ρεί­ες των συν­δυα­σμέ­νων μετα­φο­ρών, γι’ αυτό και προ­κρί­νο­νται αυτά τα έργα, από τους Jaspers που είπε ο υπουρ­γός. Αντί­θε­τα, όποιο έργο αφο­ρά τις λαϊ­κές ανά­γκες, όπως άλλω­στε δεί­χνει και το απαρ­χαιω­μέ­νο δεύ­τε­ρο οδι­κό δίκτυο, παρα­πέ­μπε­ται στις ελλη­νι­κές καλένδες.

Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές _
1η Απρίλη, με εισηγητική ομιλία από τον Δ. Κουτσούμπα

«Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μετα­φο­ρές απέ­να­ντι στην εγκλη­μα­τι­κή πολι­τι­κή “απε­λευ­θέ­ρω­σης” της ΕΕ. Σιδη­ρό­δρο­μος σύγ­χρο­νος — ασφα­λής — φτη­νός, απαλ­λαγ­μέ­νος από τις ματω­μέ­νες “ράγες” του κέρδους».

ΗΜΕΡΙΔΑ του ΚΚΕ για τις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μετά­φο­ρές — Δ. Κου­τσού­μπας: Για να κερ­δί­σου­με τη ζωή που μας αξί­ζει πρέ­πει να χάσει το κεφά­λαιο (VIDEO – ΦΩΤΟ)

Η ημε­ρί­δα απο­τε­λεί σημα­ντι­κή παρέμ­βα­ση του ΚΚΕ στις εξε­λί­ξεις μετά το έγκλη­μα στα Τέμπη, με τον θάνα­το 57 ανθρώ­πων, όπου το στίγ­μα έδω­σαν οι μαζι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις των εργα­ζο­μέ­νων, του λαού και της νεο­λαί­ας. Σε συνέ­χεια άλλων παρεμ­βά­σε­ων του Κόμ­μα­τος, η ημε­ρί­δα έχει στό­χο να φωτί­σει τις πραγ­μα­τι­κές αιτί­ες του τρα­γι­κού δυστυ­χή­μα­τος, που εδρά­ζο­νται στην εγκλη­μα­τι­κή πολι­τι­κή του κέρ­δους, και να προ­βά­λει την πραγ­μα­τι­κή διέ­ξο­δο που προ­τεί­νει το ΚΚΕ.

Όπως σημεί­ω­νε και η Ανα­κοί­νω­ση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ «Για το σιδη­ρο­δρο­μι­κό έγκλη­μα στα Τέμπη και τις μεγα­λειώ­δεις κινη­το­ποι­ή­σεις του λαού και της νεο­λαί­ας», «το έγκλη­μα αυτό δεν είναι κάποια εξαί­ρε­ση στον κανόνα.

  • Καθη­με­ρι­νά οι εργα­ζό­με­νοι έρχο­νται αντι­μέ­τω­ποι με μικρά και μεγά­λα εγκλή­μα­τα, που πολ­λα­πλα­σιά­ζο­νται στο πλαί­σιο του καπι­τα­λι­στι­κού δρό­μου ανά­πτυ­ξης. Αυτός είναι ο κοι­νός παρο­νο­μα­στής που θυσιά­ζει δικαιώ­μα­τα, εισο­δή­μα­τα, μισθούς, εργα­σια­κές σχέ­σεις, υπο­δο­μές απα­ραί­τη­τες για την προ­στα­σία του λαού, ακό­μη και της ίδιας της ανθρώ­πι­νης ζωής.
  • Συνε­πώς, το δίλημ­μα που τίθε­ται είναι αμεί­λι­κτο: ‘Η θα συνε­χί­σου­με να μετρά­με νέες απώ­λειες και θύμα­τα στο πλαί­σιο της πολι­τι­κής που κοστο­λο­γεί τη ζωή και τα δικαιώ­μα­τα του λαού ή θα δια­λέ­ξου­με τον δρό­μο της οργα­νω­μέ­νης πάλης για την ανα­τρο­πή αυτής της βαρ­βα­ρό­τη­τας.
  • Υπάρ­χει η δυνα­τό­τη­τα ο λαός να ζήσει δια­φο­ρε­τι­κά. Δεν λεί­πουν τα μέσα που μπο­ρεί να παρέ­χει η επι­στή­μη, η τεχνο­λο­γία, η ανθρώ­πι­νη εργα­σία, αρκεί όλα αυτά να απαλ­λα­γούν από τη μέγ­γε­νη του κέρ­δους και να αξιο­ποι­η­θούν για την ικα­νο­ποί­η­ση των σύγ­χρο­νων εργα­τι­κών — λαϊ­κών ανα­γκών. Αυτή η προ­ο­πτι­κή μπο­ρεί να δώσει πνοή και συνέ­χεια στις μαζι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις. Να στρι­μώ­ξει τις αντι­λαϊ­κές κυβερ­νή­σεις και να απο­σπά­σει ανά­σες ανα­κού­φι­σης. Πάνω απ’ όλα αυτή η προ­ο­πτι­κή είναι που μπο­ρεί να δώσει απα­ντή­σεις στα αμεί­λι­κτα ερω­τή­μα­τα που θέτουν αυτοί οι αγώ­νες, στο “για­τί γίνο­νται όλα αυτά”, αλλά και στο “πώς θα απαλ­λα­γού­με από αυτή την κατάσταση”.

Σε αυτή την κατεύ­θυν­ση δίνου­με τη μάχη το επό­με­νο διά­στη­μα. Είναι ο μόνος τρό­πος για να δικαιω­θούν οι νεκροί, για να μη μεί­νει το έγκλη­μα ατι­μώ­ρη­το και πάνω απ’ όλα για να στα­μα­τή­σουν οι ανθρω­πο­θυ­σί­ες στον βωμό του κέρ­δους. Για­τί οι ζωές μας έχουν πραγ­μα­τι­κή αξία. Δεν κοστολογούνται!».

ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ της “Σύγ­χρο­νη Επο­χής”: Τα υλι­κά της Ημε­ρί­δας του ΚΚΕ για το έγκλη­μα στα Τέμπη (VIDEO)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο