Γράφει ο Γεώργιος Λιανός
Καλά διαβάσατε! Στο παρόν κείμενο θα παρατεθούν προτάσεις για μπαρ, καλλυντικά και αισθητικά κέντρα για ανήλικους μαθητές. Τα μικρά παιδιά οφείλουν από νωρίς να γνωρίζουν και να μάθουν λοιπόν, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής που τα βάζουν μέσα στο πνεύμα του να είναι κάποιος in. Όχι πως υπάρχει η πρεμούρα για μια τέτοια διαδικασία, αλλά για ακόμη μια φορά τα σχολικά βιβλία νεοελληνικής γλώσσας του γυμνασίου (αυτά που διδάσκονται από το 2006–2007), κεντρίζουν το ενδιαφέρον να συνεχιστεί η περιδιάβαση σε αυτά.
Θυμηδία όμως τέλος! Δεν είναι όλα για πλάκα και χαβαλέ, όπως νομίζουν οι κύριοι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που με γνώμονα τα συμφέροντα των λίγων και εκλεκτών με τους τραπεζικούς λογαριασμούς γεμάτους με τρισεκατομμύρια και δισεκατομμύρια, αποφασίζουν και πράττουν. Είναι σχολική παιδεία και είναι σοβαρό το ζήτημα. Πάλι στην Α΄ γυμνασίου και στο βιβλίο μαθητή νεοελληνικής γλώσσας και συγκεκριμένα στη σελίδα 120, υπάρχει ένα κείμενο του Σωτήρη Δημητρίου, από ένα μυθιστόρημά του. Το κείμενο 7. Ας γίνει μια ανάγνωση του κειμένου (πρώτη εικόνα αριστερά) με το οποίο καλούνται να μάθουν οι μαθητές και να κατανοήσουν την έννοια της περιγραφής:
«Τις τελευταίες ημέρες της παραμονής μου, εμφανίστηκε στο μπαρ ένα ξεχωριστό κορίτσι, που πραγματικά με τράβηξε στο δρόμο του. Κατέβαινε απ’ το λεωφορείο τελευταία και ερχόταν στο μπαρ με παράξενο λικνισμό. Σαν να ήταν λιγάκι κουτσή, αλλά δεν ήταν. Ψηλή, λεπτοφυής, με πυκνά σκουροκάστανα μαλλιά, κουρεμένα μοντέρνα, αγορίστικα. Ήταν πιο πολύ νόστιμη παρά όμορφη, με μια υπερήφανη λύπη. Έπιανα τον εαυτό μου, τ’ απομεσήμερα στο σπίτι, να σκέφτεται το πρόσωπό της. Είχε μεγάλα μάτια, μουντά πράσινα, λιγάκι εξόφθαλμα. Κατέβαιναν τα ματόκλαδα παρακάτω απ’ το κανονικό. Σαν να μισοκοιμόταν. Αντιθέτως, τα τόξα των φρυδιών της ήταν ζωηρά, καλογραμμένα. Πάντως, της πήγαινε πολύ το καλοκαίρι.»
Μετά τη σελίδα με το πιτσιρίκι που μελετούσε τα ζώδια και τα ωροσκόπια, τον Κώστα Λεφάκη, μετά τον Σάκη τον ηλεκτρολόγο με το μαγαζί, ετών είκοσι έξι, που τα είχε με την Αλέκα, ετών δεκαπέντε, τώρα εμφανίζεται και ηδονοβλεψίας σε μπαρ να πίνει το ποτό του. Του τραβά την προσοχή ένα ξεχωριστό κορίτσι, το οποίο εμφανίζεται στο μπαρ. Δε διευκρινίζεται καθόλου η ηλικία του! Πιθανόν να είναι δώδεκα ετών, καθώς το κείμενο του σχολικού βιβλίου απευθύνεται σε μαθητές, της πρώτης γυμνασίου. Υποθετικός ο συλλογισμός και η σκέψη. Ο συγγραφέας μπορεί να εκδίδει ό,τι βιβλίο θέλει και, όποιος θέλει να το προμηθεύεται από τα βιβλιοπωλεία είτε φυσικά, είτε διαδικτυακά. Αλλά χρειάζεται προσοχή, για το τι μπαίνει στα σχολικά βιβλία και δη αυτά της γλώσσας που απευθύνονται σε μικρούς μαθητές.
Έτσι λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας προτείνει, συμπερασματικά, στα νεαρά κορίτσια να πηγαίνουν σε μπαρ, όπου ενήλικες κάθονται και τα παρακολουθούν το λικνιστό περπάτημά τους. Τα αγόρια, μπορούν να λαμβάνουν μαθήματα εξεύρεσης έτερου ήμισυ από τον τακτικό πελάτη του καταστήματος και να ακολουθήσουν ως διάδοχοι το δικό του παράδειγμα. Έτσι λοιπόν, καθώς τα παιδιά πηγαίνουν στο μπαρ, τότε μπορούν να βάψουν και τα νύχια τους. Πάλι στη νεοελληνική γλώσσα της Β΄ γυμνασίου και στις σελίδες 34–35 και σε κείμενο από μυθιστόρημα της Νένας Κοκκινάκη, εντύπωση προκαλούν τα κόκκινα νύχια της μαθηματικού, τα οποία μάλιστα πρωταγωνιστούν σε άσκηση μετατροπής της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική. Ποιος ο λόγος να μπει η συγκεκριμένη πρόταση και όχι μια άλλη, κανείς δεν έχει δώσει απάντηση.
Τα σχολικά βιβλία γλώσσας έχουν λύσεις για πάντες «τυχερούς» και «σώφρονες». Νεοελληνική γλώσσα Β’ γυμνασίου, τετράδιο εργασιών σελίδα 44 στην ενότητα που αναφέρεται στην εργασία και το επάγγελμα το ελληνικό κράτος έχει διαλέξει το επάγγελμα της αισθητικού. Δεν υπάρχουν άλλα επαγγέλματα. Μόνο η αισθητικός. Η εργαζόμενη μιλά στους μαθητές για το αντικείμενό της και τους προτρέπει με ή χωρίς τη θέλησή της να πάνε να βαφτούν και να μακιγιαριστούν στο κέντρο που προσφέρει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. Μάλιστα τους δίνει σημαντικές πληροφορίες, για το αν επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμά της. Ειδικότερα, πιτσιρίκια ετών δώδεκα καλούνται να βάλουν κραγιόν, να βάψουν τα μαλλιά τους και να χρησιμοποιήσουν καλλυντικά και μακιγιάζ.
Επιπλέον πρέπει να ξεχάσουν το οκτάωρο, την πλήρη ασφάλιση, τους υψηλούς και αξιοπρεπείς μισθούς, αλλά και να πάνε ως πελάτες σε κάποιο Ι.Ε.Κ, αν οι γονείς έχουν γεμάτο πορτοφόλι και τραπεζικό λογαριασμό, για να ειδικευτούν στο αντικείμενο της αισθητικού. Κρανιοκενείς και ανόητοι ασχολούνται με την εκπαίδευση και την μόρφωση των παιδιών στην Ελλάδα, με βάση τα συμφέροντα των λίγων και εκλεκτών. Τα βιβλία της αγοράς, της κεφαλαιοκρατίας και της αμάθειας είναι εδώ και περιφρονούν τα παιδιά και ως μαθητές και ως προσωπικότητες. Μια παιδεία που περιφρονεί του ανθρώπους δεν έχει αξία και ρόλο. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές εξευτελίζονται και μετατρέπονται σε διαδικαστικοί εκτελεστές και υπηρέτες των πλουτοκρατών που θέλουν τη νέα γενιά και τα παιδιά να γίνουν δούλοι για να γεμίζουν αυτοί τις τσέπες και τους λογαριασμούς τους στις τράπεζες.