Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Στην Αθήνα το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ηπείρου — 4th West Side Mountains

📽️  Δυνα­μώ­νει και επε­κτεί­νε­ται έξω από την Ήπει­ρο ανα­πτύσ­σο­ντας γέφυ­ρες πολι­τι­σμού με όλο τον κόσμο, το πολυ­ή­με­ρο κινη­μα­το­γρα­φι­κό φεστι­βάλ με στό­χο και την ανά­δει­ξη — κατα­νό­η­ση βασι­κών αρχών της κινη­μα­το­γρα­φι­κής τέχνης που ξεκί­νη­σε από την ορει­νή Άρτα με πρω­το­βου­λία της ΑΜΚΕ Πολι­τι­σμού Canto Mediterraneo.Canto Mediterraneo org

Έτσι το West Side Mountains Doc Fest, ενι­σχύ­ει την αίσθη­ση κοι­νό­τη­τας και δια­πο­λι­τι­σμι­κής επι­κοι­νω­νί­ας, εκπαι­δεύ­ει και εξοι­κειώ­νει τον θεα­τή με την 7η τέχνη και συγ­χρό­νως, μέσω επι­λο­γών και ειδι­κών αφιε­ρω­μά­των, προ­βάλ­λει κοι­νω­νι­κά θέμα­τα κόντρα σε στε­ρε­ό­τυ­πα και προ­κα­τα­λή­ψεις κάθε μορ­φής. Η βασι­κή σκέ­ψη και πρό­θε­ση όσων ασχο­λή­θη­καν με την ίδρυ­ση του Φεστι­βάλ, ήταν η δημιουρ­γία ενός σημα­ντι­κού πολι­τι­στι­κού γεγο­νό­τος, σε μία από τις φτω­χό­τε­ρες και πλέ­ον δυσπρό­σι­τες περιο­χές της Ευρώπης.
🎬  Με τις όποιες ενστά­σεις, η λει­τουρ­γία του και σαν πει­ρα­μα­τι­κό εργα­στή­ρι για νέους ανθρώ­πους αξί­ζει της προ­σο­χής μας

Πρόγραμμα προβολών στην Αθήνα

Studio New Star Cine

1η μέρα — Πέμ­πτη 30 Σεπτέμ­βρη

  • 16:00Ανδρέα Κατσι­κού­δη “Για­τί φωτο­γρα­φί­ζου­με” (1:07:29)
    Ένα ντο­κι­μα­ντέρ για τη φωτο­γρα­φία και τους ερα­στές της. 5 πόλεις και μια περιο­χή, 8 φωτο­γρά­φοι και μια φωτο­γρα­φι­κή ομά­δα μοι­ρά­ζο­νται τα μυστι­κά τους μαζί μας! Αθή­να, Θεσ­σα­λο­νί­κη, Βου­κου­ρέ­στι, Χανιά, Κέρ­κυ­ρα και Β. Εύβοια
  • 17:15Σπύ­ρου Αλι­δά­κη Hommage(48:00)
  • Ένα ντο­κι­μα­ντέρ φόρος τιμής στον Λευ­τέ­ρη Βογια­τζή. Mια περί­ερ­γα ονει­ρι­κή, συνειρ­μι­κή περι­ή­γη­ση στον κόσμο του Λευ­τέ­ρη και στον χώρο του Θεά­τρου της Οδού Κυκλά­δων. Εικό­νες, ντο­κου­μέ­ντα, ήχοι, σπά­νιο αρχεια­κό υλι­κό, απο­σπά­σμα­τα από τις παρα­στά­σεις του, ανα­μνή­σεις και συνε­ντεύ­ξεις συνερ­γα­τών του, συνυ­φαί­νο­νται αρμο­νι­κά σε μια σύνθεση.
  • 18:15Γιάν­νη & Γιώρ­γου Κολό­ζη “Ο Γιώρ­γος του Κέδρου” (1:22:15)
    Ένα προ­σω­πι­κό ταξί­δι στον χρό­νο μέσα από τις ματιές δύο γενε­ών κινη­μα­το­γρα­φι­στών, στο νησί της Δονού­σας από τη δεκα­ε­τία του ‘70 ως σήμε­ρα. Ο Γιώρ­γος Κολό­ζης πήγε για πρώ­τη φορά στη Δονού­σα το 1972, δεν υπήρ­χε ηλε­κτρι­κό ρεύ­μα ούτε του­ρι­σμός τότε στο νησί. Μένο­ντας μόνος στην παρα­λία του Κέδρου, απέ­κτη­σε το όνο­μα “Ο Γιώρ­γος του Κέδρου”.
  • 19:45Γιάν­νη Καρ­πού­ζη “Νίκος Καρού­ζος – Ο δρό­μος για το έαρ” (1:41:43)
    Ένας επί­μο­νος ερευ­νη­τής εξε­τά­ζει την ταρα­χώ­δη ζωή και το ανε­ξε­ρεύ­νη­το έργο του μοντερ­νι­στή ποι­η­τή Νίκου Καρού­ζου. Κατα­δύ­ε­ται έτσι σε ένα πλή­θος αρχεί­ων, σού­περ 8 φιλμ, ιστο­ρι­κών γεγο­νό­των, περ­νά­ει από τη συν­νε­φια­σμέ­νη Αθή­να, το Ναύ­πλιο, την Κρον­στάν­δη και τη Στοκ­χόλ­μη για να κατα­λή­ξει στο «Έαρ», στην «άνοι­ξη» της ιστο­ρί­ας που δεν έχει έρθει ακόμη.
  • 21:20Τζέ­λης Χατζη­δη­μη­τρί­ου “Ανα­ζη­τώ­ντας τον Ορφέα” (45:34)
    Το ντο­κι­μα­ντέρ ανα­ζη­τά, με τρό­πο ποι­η­τι­κό, τα ίχνη του μυθι­κού μου­σι­κού στη Λέσβο. Συνα­ντά­με τυχαία απλούς ανθρώ­πους και τους ρωτά­με τι ξέρουν για το θέμα αυτό. Ο καθέ­νας τους, προ­σθέ­τει ακό­μα ένα παρα­μύ­θι σε όσα λέγο­νται για τον Ορφέα. Ανά­με­σά τους, συνα­ντά­με τηn πολυ­βρα­βευ­μέ­νη Κινέ­ζα ποι­ή­τρια Lanlan.

4th West Side Mountains Στην Αθήνα το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ηπείρου Poster Studio Art Cinema2η μέρα — Παρα­σκευή 1η Οκτώβρη

  • 15:30Ελέ­νης Βλάσ­ση & Jin Huaqing Splendid land”
    Κατά τη διάρ­κεια της παν­δη­μί­ας, η μονα­ξιά και η κατά­θλι­ψη περι­βάλ­λουν αυτόν τον συντα­ξιού­χο ηλι­κιω­μέ­νο Άγγλο. Νοσταλ­γεί τα προη­γού­με­να ταξί­δια του, στη μυστη­ριώ­δη δύση της αρχαί­ας ανα­το­λι­κής χώρας. Ο ισχυ­ρός Μου­κάμ που τρα­γου­δά και χορεύ­ει, η θαυ­μα­τουρ­γή όαση της ερή­μου, ο αιώ­νας του αετού στο ορο­πέ­διο … Αυτού του είδους οι ανα­μνή­σεις ξύπνη­σαν τη μνή­μη της υπέ­ρο­χης γης που τον έκα­νε να ονειρευτεί…
  • 16:00Βασί­λη Φρο­γκά­κη “Οι Έλλη­νες της Αιθιο­πί­ας τότε και τώρα” (1:00:14)
    Η Αιθιο­πία είναι μία μονα­δι­κή χώρα, δια­φο­ρε­τι­κή από κάθε άλλο κρά­τος . Το 1970, στην Αιθιο­πία είχε σχε­δόν 3.000 Έλλη­νες, όμως σήμε­ρα έχει μόνο 150. Έξι Έλλη­νες που είναι ακό­μα ή ήταν στην Αιθιο­πία για λίγα χρό­νια ή για όλη τη ζωή τους, μιλά­νε για τη ζωή τους στη Αιθιο­πία και για­τί θα γυρ­νού­σαν ή δε θα γυρ­νού­σαν στην Ελλάδα.
  • 17:10Μελέ­τη Μοί­ρα “Βαβέλ- Από τη σιω­πή στην έκρη­ξη” (1.10.20)
    Αθή­να, Φεβρουά­ριος 1981. Πως μια παρέα ανθρώ­πων, με μονα­δι­κό κίνη­τρο την αγά­πη τους για την 9η Τέχνη, έμα­θαν στο ελλη­νι­κό κοι­νό ότι τα κόμικς δεν είναι μόνο για παι­διά. Η ιστο­ρία του Θρυ­λι­κού περιο­δι­κού κόμικς (και όχι μόνο) Βαβέλ και των διε­θνών φεστι­βάλ που διοργάνωνε.
  • 18:30 Ηλία Γιαν­να­κά­κη “Μετα­φο­ρά” (1:55:29)
    Η ται­νία — ντο­κι­μα­ντέρ απο­τε­λεί ένα ψηφι­δω­τό, μία ευρεία σύν­θε­ση, η πραγ­μα­το­ποί­η­ση της οποί­ας κρά­τη­σε τέσ­σε­ρα χρό­νια. Μέσα από αυτή τη σύν­θε­ση, με στα­θε­ρό άξο­να τη μετα­φο­ρά της Εθνι­κής Βιβλιο­θή­κης από το Βαλ­λιά­νειο κτί­ριο της οδού Πανε­πι­στη­μί­ου στο Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος, ανα­δύ­ε­ται ολό­κλη­ρος ο μικρό­κο­σμος της Εθνι­κής Βιβλιο­θή­κης, από το Συμ­βού­λιο μέχρι τους τελευ­ταί­ους βοη­θη­τι­κούς εργαζόμενους.
  • 29:40 Μενέ­λα­ου Κυρ­λί­δη “Κηφι­σιά Ομό­νοια” (20:31)
    Δε ξέρω τι με έσπρω­ξε εκεί­νο το πρω­ι­νό και αντί για τον καθη­με­ρι­νό περί­πα­το, πήρα το τραί­νο για την Ομό­νοια. Νόμι­ζα πως εκεί­νο το κεφά­λαιο είχε κλεί­σει για μένα. Χρό­νια υπάλ­λη­λος στο φαρ­μα­κείο της γωνί­ας, είχαν γεμί­σει τα ρου­θού­νια μου από τις μυρω­διές των φαρ­μά­κων και από τις οσμές της πλατείας.
  • 21:20 Χρή­στου Καρα­κά­ση “Ο εξό­ρι­στος Falah Ghati” (45.12)
    Ένα συγκλο­νι­στι­κό και πιο επί­και­ρο από ποτέ οδοι­πο­ρι­κό στην καλ­λι­τε­χνι­κή και πολι­τι­κή πορεία του διε­θνώς γνω­στού Ιρα­κι­νού ζωγρά­φου Φάλαχ Γκά­τι, που εξό­ρι­στος τριά­ντα χρό­νια από τη χώρα του γυρί­ζει στον κόσμο και με το ζωγρα­φι­κό του έργο περι­γρά­φει τη μνή­μη του πολέ­μου και την άγρια λεη­λα­σία που υπέ­στη ο τόπος κατα­γω­γής του.

4th West Side Mountains Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ηπείρου3η μέρα Σάβ­βα­το 2 Οκτώ­βρη

  • 15:30 Φίλιπ­που Βαρ­δά­κα “Η σιω­πή του βυθού” (1.32.45)
    09.1943: Το θρυ­λι­κό Υπο­βρύ­χιο «Υ1‑Λ. Κατσώ­νης» βυθί­ζε­ται βόρεια της Σκιά­θου από Γερ­μα­νι­κό Ανθυ­πο­βρυ­χια­κό. Η αφή­γη­ση μέσα από το βιβλίο του Υπάρ­χου Ηλία Τσου­κα­λά που σώθη­κε κολυ­μπώ­ντας 9 ώρες μέχρι τις ακτές του νησιού, απόρ­ρη­τα έγγρα­φα, ημε­ρο­λό­για των μελών του πλη­ρώ­μα­τος είναι το νήμα που ξετυ­λί­γει τις ανθρώ­πι­νες ιστο­ρί­ες που πλέ­κο­νται γύρω από το υποβρύχιο.
  • 17:10 Ν. Βελισ­σα­ρο­πού­λου “Δεν θα που­λή­σου­με το μέλ­λον μας” (52:28)
    Η Γαρυ­φαλ­λιά και η Δήμη­τρα, δύο κορί­τσια στην εφη­βεία, ζουν στην πανέ­μορ­φη Χαλ­κι­δι­κή, που απει­λεί­ται με περι­βαλ­λο­ντι­κή κατα­στρο­φή χωρίς προη­γού­με­νο από την κατα­σκευή ενός μεταλ­λεί­ου ανοι­χτής εξό­ρυ­ξης χρυ­σού. Βιώ­νο­ντας έντο­να τη δια­μά­χη για το μεταλ­λείο και την οικο­νο­μι­κή κρί­ση τα δύο κορί­τσια, με αθω­ό­τη­τα και δυνα­μι­σμό, απο­φα­σί­ζουν να αγω­νι­στούν για το μέλ­λον τους.
  • 18:10 Μαγδα­λη­νής Ρεμούν­δου “Ποιος είναι ο Eugenio Barba” (1:02:03)
    Ηθο­ποιοί, σκη­νο­θέ­τες και θεω­ρη­τι­κοί του θεά­τρου παρου­σιά­ζουν τον άνθρω­πο που επα­να­προσ­διό­ρι­σε την Τέχνη του Θεά­τρου. Μια αφή­γη­ση για τη μονα­δι­κή προ­σέγ­γι­ση στη θεα­τρι­κή τέχνη του παγκο­σμί­ου φήμης σκη­νο­θέ­τη και θεω­ρη­τι­κού του θεά­τρου Eugenio Barba.
  • 19:20 Κων­στα­ντί­νου Φωτιά­δη “Με το δικό σου τρό­πο” (33:20)
    Ένα ζευ­γά­ρι περι­πλα­νώ­με­νων μου­σι­κών από την Γαλ­λία και το Βέλ­γιο, ο Μανού και η Ορφίς, απο­φα­σί­ζουν να κάνουν στά­ση στο Πλω­μά­ρι, έχο­ντας ως απο­σκευ­ές το ταλέ­ντο τους και την αγά­πη τους για την μου­σι­κή των Βαλκανίων.
  • 19:50 Λίνου & Δημή­τρη Καφί­δα  “Ο Σπύ­ρος και ο γύρος του θανά­του” (52:28)
    Ο Σπύ­ρος είναι ο τελευ­ταί­ος ακρο­βά­της του Γύρου του Θανά­του. Ζει μια νομα­δι­κή ζωή μαζί με την οικο­γέ­νεια του, το τρο­χό­σπι­το του και μερι­κούς μοτο­σι­κλε­τι­στές που συχνά τον εγκα­τα­λεί­πουν. Ο πατέ­ρας του ήταν ένας θρύ­λος του Γύρου του Θανά­του όπως επί­σης πολύ γνω­στά ονό­μα­τα ήταν ο παπ­πούς του, ο θεί­ος του και ο αδερ­φός του – μια οικο­γε­νεια­κή παρά­δο­ση μισού αιώνα.
  • 21:00 Tamara Shvlidze  “From trash to treasure”
    Από τη διά­βρω­ση στην υπερ­βό­σκη­ση και έως τη διαρ­κή φτώ­χεια, οι κάτοι­κοι του Λεσό­το — μια ορει­νή χώρα, που περι­βάλ­λε­ται από τη Νότια Αφρι­κή — αντι­με­τω­πί­ζουν μια ποι­κι­λία δύσκο­λων προ­κλή­σε­ων. Ωστό­σο, οι λαϊ­κές κοι­νό­τη­τες στη χώρα επι­δει­κνύ­ουν τερά­στια επι­νοη­τι­κό­τη­τα και δημιουρ­γι­κό­τη­τα. Συγκε­κρι­μέ­να, ένας μεγά­λος αριθ­μός καλ­λι­τε­χνών έχουν κατα­κτή­σει το ταλέ­ντο για την αλλα­γή, ανα­πτύσ­σο­ντας την ικα­νό­τη­τα να μετα­τρέ­πουν δημιουρ­γι­κά τα αρνη­τι­κά σε θετικά.
  • 21:40 Λευ­τέ­ρη Φυλα­κτού “Μόνος στο Δάσος” (51:00)
    Από το 1985 μέχρι το 1989, ο Κων­στα­ντί­νος Πίτ­τας ταξί­δε­ψε μόνος σε όλη την Ευρώ­πη. Με μια compact 35άρα ΜΙΝΟΧ έβγα­λε 30.000 ασπρό­μαυ­ρες φωτο­γρα­φί­ες. Στό­χος του ήταν να φτιά­ξει ένα βιβλίο με τους Ευρω­παί­ους ενω­μέ­νους, πίσω και από τις δύο πλευ­ρές του «Σιδη­ρού Παρα­πε­τά­σμα­τος». Με την Ευρώ­πη χωρίς σύνο­ρα. Έβγα­λε την τελευ­ταία του φωτο­γρα­φία στο Τεί­χος του Βερο­λί­νου μια μέρα μετά την πτώ­ση του.

ℹ️  Βρα­βεία — δια­κρί­σεις – διε­θνή Grand Prix …
🔹 1ου & 2ου Best documentary film, σκη­νο­θε­σί­ας. Φωτο­γρα­φί­ας, μουσικής
🔹 Στην Ελλά­δα 1ο & 2ο καλύ­τε­ρο ντο­κι­μα­ντέρ, σκη­νο­θε­σί­ας, καλύ­τε­ρης μου­σι­κής, φωτο­γρα­φί­ας κά.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο