📽️ Δυναμώνει και επεκτείνεται έξω από την Ήπειρο αναπτύσσοντας γέφυρες πολιτισμού με όλο τον κόσμο, το πολυήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ με στόχο και την ανάδειξη — κατανόηση βασικών αρχών της κινηματογραφικής τέχνης που ξεκίνησε από την ορεινή Άρτα με πρωτοβουλία της ΑΜΚΕ Πολιτισμού Canto Mediterraneo.
Έτσι το West Side Mountains Doc Fest, ενισχύει την αίσθηση κοινότητας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας, εκπαιδεύει και εξοικειώνει τον θεατή με την 7η τέχνη και συγχρόνως, μέσω επιλογών και ειδικών αφιερωμάτων, προβάλλει κοινωνικά θέματα κόντρα σε στερεότυπα και προκαταλήψεις κάθε μορφής. Η βασική σκέψη και πρόθεση όσων ασχολήθηκαν με την ίδρυση του Φεστιβάλ, ήταν η δημιουργία ενός σημαντικού πολιτιστικού γεγονότος, σε μία από τις φτωχότερες και πλέον δυσπρόσιτες περιοχές της Ευρώπης.
🎬 Με τις όποιες ενστάσεις, η λειτουργία του και σαν πειραματικό εργαστήρι για νέους ανθρώπους αξίζει της προσοχής μας
Πρόγραμμα προβολών στην Αθήνα
1η μέρα — Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη
- 16:00 — Ανδρέα Κατσικούδη “Γιατί φωτογραφίζουμε” (1:07:29)
Ένα ντοκιμαντέρ για τη φωτογραφία και τους εραστές της. 5 πόλεις και μια περιοχή, 8 φωτογράφοι και μια φωτογραφική ομάδα μοιράζονται τα μυστικά τους μαζί μας! Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βουκουρέστι, Χανιά, Κέρκυρα και Β. Εύβοια - 17:15 – Σπύρου Αλιδάκη “Hommage” (48:00)
- Ένα ντοκιμαντέρ φόρος τιμής στον Λευτέρη Βογιατζή. Mια περίεργα ονειρική, συνειρμική περιήγηση στον κόσμο του Λευτέρη και στον χώρο του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων. Εικόνες, ντοκουμέντα, ήχοι, σπάνιο αρχειακό υλικό, αποσπάσματα από τις παραστάσεις του, αναμνήσεις και συνεντεύξεις συνεργατών του, συνυφαίνονται αρμονικά σε μια σύνθεση.
- 18:15 — Γιάννη & Γιώργου Κολόζη “Ο Γιώργος του Κέδρου” (1:22:15)
Ένα προσωπικό ταξίδι στον χρόνο μέσα από τις ματιές δύο γενεών κινηματογραφιστών, στο νησί της Δονούσας από τη δεκαετία του ‘70 ως σήμερα. Ο Γιώργος Κολόζης πήγε για πρώτη φορά στη Δονούσα το 1972, δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα ούτε τουρισμός τότε στο νησί. Μένοντας μόνος στην παραλία του Κέδρου, απέκτησε το όνομα “Ο Γιώργος του Κέδρου”. - 19:45 — Γιάννη Καρπούζη “Νίκος Καρούζος – Ο δρόμος για το έαρ” (1:41:43)
Ένας επίμονος ερευνητής εξετάζει την ταραχώδη ζωή και το ανεξερεύνητο έργο του μοντερνιστή ποιητή Νίκου Καρούζου. Καταδύεται έτσι σε ένα πλήθος αρχείων, σούπερ 8 φιλμ, ιστορικών γεγονότων, περνάει από τη συννεφιασμένη Αθήνα, το Ναύπλιο, την Κρονστάνδη και τη Στοκχόλμη για να καταλήξει στο «Έαρ», στην «άνοιξη» της ιστορίας που δεν έχει έρθει ακόμη. - 21:20 — Τζέλης Χατζηδημητρίου “Αναζητώντας τον Ορφέα” (45:34)
Το ντοκιμαντέρ αναζητά, με τρόπο ποιητικό, τα ίχνη του μυθικού μουσικού στη Λέσβο. Συναντάμε τυχαία απλούς ανθρώπους και τους ρωτάμε τι ξέρουν για το θέμα αυτό. Ο καθένας τους, προσθέτει ακόμα ένα παραμύθι σε όσα λέγονται για τον Ορφέα. Ανάμεσά τους, συναντάμε τηn πολυβραβευμένη Κινέζα ποιήτρια Lanlan.
2η μέρα — Παρασκευή 1η Οκτώβρη
- 15:30 — Ελένης Βλάσση & Jin Huaqing “Splendid land”
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η μοναξιά και η κατάθλιψη περιβάλλουν αυτόν τον συνταξιούχο ηλικιωμένο Άγγλο. Νοσταλγεί τα προηγούμενα ταξίδια του, στη μυστηριώδη δύση της αρχαίας ανατολικής χώρας. Ο ισχυρός Μουκάμ που τραγουδά και χορεύει, η θαυματουργή όαση της ερήμου, ο αιώνας του αετού στο οροπέδιο … Αυτού του είδους οι αναμνήσεις ξύπνησαν τη μνήμη της υπέροχης γης που τον έκανε να ονειρευτεί… - 16:00 — Βασίλη Φρογκάκη “Οι Έλληνες της Αιθιοπίας τότε και τώρα” (1:00:14)
Η Αιθιοπία είναι μία μοναδική χώρα, διαφορετική από κάθε άλλο κράτος . Το 1970, στην Αιθιοπία είχε σχεδόν 3.000 Έλληνες, όμως σήμερα έχει μόνο 150. Έξι Έλληνες που είναι ακόμα ή ήταν στην Αιθιοπία για λίγα χρόνια ή για όλη τη ζωή τους, μιλάνε για τη ζωή τους στη Αιθιοπία και γιατί θα γυρνούσαν ή δε θα γυρνούσαν στην Ελλάδα. - 17:10 — Μελέτη Μοίρα “Βαβέλ- Από τη σιωπή στην έκρηξη” (1.10.20)
Αθήνα, Φεβρουάριος 1981. Πως μια παρέα ανθρώπων, με μοναδικό κίνητρο την αγάπη τους για την 9η Τέχνη, έμαθαν στο ελληνικό κοινό ότι τα κόμικς δεν είναι μόνο για παιδιά. Η ιστορία του Θρυλικού περιοδικού κόμικς (και όχι μόνο) Βαβέλ και των διεθνών φεστιβάλ που διοργάνωνε. - 18:30 Ηλία Γιαννακάκη “Μεταφορά” (1:55:29)
Η ταινία — ντοκιμαντέρ αποτελεί ένα ψηφιδωτό, μία ευρεία σύνθεση, η πραγματοποίηση της οποίας κράτησε τέσσερα χρόνια. Μέσα από αυτή τη σύνθεση, με σταθερό άξονα τη μεταφορά της Εθνικής Βιβλιοθήκης από το Βαλλιάνειο κτίριο της οδού Πανεπιστημίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αναδύεται ολόκληρος ο μικρόκοσμος της Εθνικής Βιβλιοθήκης, από το Συμβούλιο μέχρι τους τελευταίους βοηθητικούς εργαζόμενους. - 29:40 Μενέλαου Κυρλίδη “Κηφισιά Ομόνοια” (20:31)
Δε ξέρω τι με έσπρωξε εκείνο το πρωινό και αντί για τον καθημερινό περίπατο, πήρα το τραίνο για την Ομόνοια. Νόμιζα πως εκείνο το κεφάλαιο είχε κλείσει για μένα. Χρόνια υπάλληλος στο φαρμακείο της γωνίας, είχαν γεμίσει τα ρουθούνια μου από τις μυρωδιές των φαρμάκων και από τις οσμές της πλατείας. - 21:20 Χρήστου Καρακάση “Ο εξόριστος Falah Ghati” (45.12)
Ένα συγκλονιστικό και πιο επίκαιρο από ποτέ οδοιπορικό στην καλλιτεχνική και πολιτική πορεία του διεθνώς γνωστού Ιρακινού ζωγράφου Φάλαχ Γκάτι, που εξόριστος τριάντα χρόνια από τη χώρα του γυρίζει στον κόσμο και με το ζωγραφικό του έργο περιγράφει τη μνήμη του πολέμου και την άγρια λεηλασία που υπέστη ο τόπος καταγωγής του.
3η μέρα Σάββατο 2 Οκτώβρη
- 15:30 Φίλιππου Βαρδάκα “Η σιωπή του βυθού” (1.32.45)
09.1943: Το θρυλικό Υποβρύχιο «Υ1‑Λ. Κατσώνης» βυθίζεται βόρεια της Σκιάθου από Γερμανικό Ανθυποβρυχιακό. Η αφήγηση μέσα από το βιβλίο του Υπάρχου Ηλία Τσουκαλά που σώθηκε κολυμπώντας 9 ώρες μέχρι τις ακτές του νησιού, απόρρητα έγγραφα, ημερολόγια των μελών του πληρώματος είναι το νήμα που ξετυλίγει τις ανθρώπινες ιστορίες που πλέκονται γύρω από το υποβρύχιο. - 17:10 Ν. Βελισσαροπούλου “Δεν θα πουλήσουμε το μέλλον μας” (52:28)
Η Γαρυφαλλιά και η Δήμητρα, δύο κορίτσια στην εφηβεία, ζουν στην πανέμορφη Χαλκιδική, που απειλείται με περιβαλλοντική καταστροφή χωρίς προηγούμενο από την κατασκευή ενός μεταλλείου ανοιχτής εξόρυξης χρυσού. Βιώνοντας έντονα τη διαμάχη για το μεταλλείο και την οικονομική κρίση τα δύο κορίτσια, με αθωότητα και δυναμισμό, αποφασίζουν να αγωνιστούν για το μέλλον τους. - 18:10 Μαγδαληνής Ρεμούνδου “Ποιος είναι ο Eugenio Barba” (1:02:03)
Ηθοποιοί, σκηνοθέτες και θεωρητικοί του θεάτρου παρουσιάζουν τον άνθρωπο που επαναπροσδιόρισε την Τέχνη του Θεάτρου. Μια αφήγηση για τη μοναδική προσέγγιση στη θεατρική τέχνη του παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτη και θεωρητικού του θεάτρου Eugenio Barba. - 19:20 Κωνσταντίνου Φωτιάδη “Με το δικό σου τρόπο” (33:20)
Ένα ζευγάρι περιπλανώμενων μουσικών από την Γαλλία και το Βέλγιο, ο Μανού και η Ορφίς, αποφασίζουν να κάνουν στάση στο Πλωμάρι, έχοντας ως αποσκευές το ταλέντο τους και την αγάπη τους για την μουσική των Βαλκανίων. - 19:50 Λίνου & Δημήτρη Καφίδα “Ο Σπύρος και ο γύρος του θανάτου” (52:28)
Ο Σπύρος είναι ο τελευταίος ακροβάτης του Γύρου του Θανάτου. Ζει μια νομαδική ζωή μαζί με την οικογένεια του, το τροχόσπιτο του και μερικούς μοτοσικλετιστές που συχνά τον εγκαταλείπουν. Ο πατέρας του ήταν ένας θρύλος του Γύρου του Θανάτου όπως επίσης πολύ γνωστά ονόματα ήταν ο παππούς του, ο θείος του και ο αδερφός του – μια οικογενειακή παράδοση μισού αιώνα. - 21:00 Tamara Shvlidze “From trash to treasure”
Από τη διάβρωση στην υπερβόσκηση και έως τη διαρκή φτώχεια, οι κάτοικοι του Λεσότο — μια ορεινή χώρα, που περιβάλλεται από τη Νότια Αφρική — αντιμετωπίζουν μια ποικιλία δύσκολων προκλήσεων. Ωστόσο, οι λαϊκές κοινότητες στη χώρα επιδεικνύουν τεράστια επινοητικότητα και δημιουργικότητα. Συγκεκριμένα, ένας μεγάλος αριθμός καλλιτεχνών έχουν κατακτήσει το ταλέντο για την αλλαγή, αναπτύσσοντας την ικανότητα να μετατρέπουν δημιουργικά τα αρνητικά σε θετικά. - 21:40 Λευτέρη Φυλακτού “Μόνος στο Δάσος” (51:00)
Από το 1985 μέχρι το 1989, ο Κωνσταντίνος Πίττας ταξίδεψε μόνος σε όλη την Ευρώπη. Με μια compact 35άρα ΜΙΝΟΧ έβγαλε 30.000 ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Στόχος του ήταν να φτιάξει ένα βιβλίο με τους Ευρωπαίους ενωμένους, πίσω και από τις δύο πλευρές του «Σιδηρού Παραπετάσματος». Με την Ευρώπη χωρίς σύνορα. Έβγαλε την τελευταία του φωτογραφία στο Τείχος του Βερολίνου μια μέρα μετά την πτώση του.
ℹ️ Βραβεία — διακρίσεις – διεθνή Grand Prix …
🔹 1ου & 2ου Best documentary film, σκηνοθεσίας. Φωτογραφίας, μουσικής
🔹 Στην Ελλάδα 1ο & 2ο καλύτερο ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσίας, καλύτερης μουσικής, φωτογραφίας κά.