Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Eκτόξευση των ενεργών Ελλήνων χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

 Πάνω από τέσ­σε­ρις στους πέντε Έλλη­νες (ποσο­στό 82%) βρί­σκο­νται πια ενερ­γά στα μέσα κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης (social media), με το ποσο­στό να φθά­νει το 97% στις ηλι­κί­ες 16 έως 24 ετών, σύμ­φω­να με την τελευ­ταία πανελ­λα­δι­κή δειγ­μα­το­λη­πτι­κή έρευ­να “Focus on Tech Life Tips” της εται­ρεί­ας Focus Bari για το πρώ­το εξά­μη­νο του 2021.

Ενερ­γοί στα social media είναι σχε­δόν οι δύο στους τρεις Έλλη­νες ηλι­κί­ας 55–64 ετών (το 62%, ένα­ντι 59% στο δεύ­τε­ρο εξά­μη­νο του 2020), με τα δημο­φι­λέ­στε­ρα μέσα για τη δημιουρ­γία προ­σω­πι­κού “προ­φίλ” να είναι κατά σει­ρά τα Facebook (79% — αύξη­ση 15% ένα­ντι του δευ­τέ­ρου εξα­μή­νου του 2020), Instagram (51%) και YouTube (45%). Επί­σης το ΤΙΚ ΤΟΚ παρου­σιά­ζει θεα­μα­τι­κή άνο­δο τον τελευ­ταίο χρό­νο και στη χώρα μας, ειδι­κά στα κορί­τσια 16–24 ετών.

Η εται­ρεία εκτι­μά ότι η συνο­λι­κή διείσ­δυ­ση του δια­δι­κτύ­ου στην Ελλά­δα έχει φτά­σει στο 97%, ενώ στις ηλι­κί­ες 55–64 ετών οι εννέα στους δέκα είναι πλέ­ον καθη­με­ρι­νοί χρή­στες του Ίντερ­νετ, αφιε­ρώ­νο­ντας κατά μέσο όρο 85 λεπτά καθη­με­ρι­νά (ένα­ντι 58 λεπτών τη μέρα στο δεύ­τε­ρο εξά­μη­νο του 2020). Η πρώ­τη συσκευή πρό­σβα­σης για όλους τους χρή­στες είναι το “έξυ­πνο” κινη­τό τηλέ­φω­νο (smartphone), με το 95% των χρη­στών να το χρη­σι­μο­ποιούν πια ως πρώ­τη επι­λο­γή τους και με τον μέσο χρό­νο σύν­δε­σης από το κινη­τό να έχει πλέ­ον φθά­σει τις δύο ώρες την ημέρα.

Επι­πλέ­ον, του­λά­χι­στον εννέα στα δέκα παι­διά 5–12 ετών εκτι­μά­ται ότι είναι πλέ­ον online και έχουν ως πρώ­τη επι­λο­γή συσκευ­ής για τη σύν­δε­ση τους το tablet (40%), ενώ ακο­λου­θούν το smartphone (36%) και το laptop (34%).

Επί­σης, όσοι αγο­ρά­ζουν προ­ϊ­ό­ντα και υπη­ρε­σί­ες μέσω δια­δι­κτύ­ου (e‑shoppers) έφτα­σαν το 74% των Ελλή­νων, με αυξη­μέ­νη μέση δαπά­νη σε online αγο­ρές, καθώς επί­σης αυξη­μέ­νη τάση στην ηλι­κια­κή ομά­δα 55–64 ετών. Oι περισ­σό­τε­ροι e‑shoppers βρί­σκο­νται μετα­ξύ των ηλι­κιών 16–44 ετών, ενώ η μεγα­λύ­τε­ρη αύξη­ση κατα­γρά­φη­κε στο κοι­νό άνω των 55 ετών (+20% συγκρι­τι­κά με το προη­γού­με­νο εξά­μη­νο). Του­λά­χι­στον μία online αγο­ρά έχουν κάνει τρεις στους τέσ­σε­ρις Έλλη­νες (74%) κατά τους τελευ­ταί­ους έξι μήνες.

     Σε ηλε­κτρο­νι­κές αγο­ρές οι κατα­να­λω­τές ξόδε­ψαν τους τελευ­ταί­ους έξι μήνες κατά μέσο όρο 806 ευρώ και σχε­δόν δύο στους τρεις (64%) πλή­ρω­σαν μέσω αντι­κα­τα­βο­λής. Οι κορυ­φαί­ες online αγο­ρές ήσαν τα ρού­χα (46%), τα παπού­τσια (36%) και τα ηλε­κτρο­νι­κά είδη (33%). Τη μεγα­λύ­τε­ρη δυνα­μι­κή (μεγα­λύ­τε­ρη ποσο­στιαία αύξη­ση σε σχέ­ση με το δεύ­τε­ρο εξά­μη­νο του 2020) εμφά­νι­σαν οι online αγο­ρές για έπι­πλα και είδη σπι­τιού (+37%) και για δια­δι­κτυα­κά σεμινάρια/webinars (+36%).

Ν. Μπε­λο­γιάν­νης Ν. Πλου­μπί­δης – Στο σπί­τι των ηρώων

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο