Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Όσκαρ: Στη Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο το βραβείο Καλύτερης Ταινίας 

Η ται­νία Η Μορ­φή του Νερού του Γκι­γιέρ­μο ντελ Τόρο, ένα σκο­τει­νό και αλλη­γο­ρι­κό παρα­μύ­θι με φόντο τον Ψυχρό Πόλε­μο στην Αμε­ρι­κή του 1962, κέρ­δι­σε το Όσκαρ καλύ­τε­ρης ται­νί­ας στην 90ή τελε­τή απο­νο­μής των βρα­βεί­ων της Αμε­ρι­κα­νι­κής Ακα­δη­μί­ας Κινηματογράφου.

«Όταν ήμουν παι­δί στο Μεξι­κό, έβλε­πα ται­νί­ες του κλα­σι­κού σινε­μά. Κι ο Στί­βεν Σπίλ­μπεργκ μου είπε, αν ανέ­βεις από­ψε στη σκη­νή, να νιώ­σεις μέρος αυτής της κλη­ρο­νο­μιάς και να είσαι περή­φα­νος. Αφιε­ρώ­νω το βρα­βείο στους νέους, που μας δεί­χνουν πώς γίνο­νται τα πράγ­μα­τα, σε όλες τις χώρες. Μεγα­λώ­νο­ντας στο Μεξι­κό, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μου συνέ­βαι­νε αυτό — αλλά μου συνέ­βη. Αν θέλε­τε να χρη­σι­μο­ποι­ή­σε­τε τη φαντα­σία για να μιλή­σε­τε για όλα αυτά που συμ­βαί­νουν στον κόσμο σήμε­ρα, μπο­ρεί­τε να το κάνε­τε. Αυτή είναι μια πόρ­τα, κλο­τσή­στε την και μπεί­τε!», είπε στον ευχα­ρι­στή­ριο λόγο του ο σκηνοθέτης.

Η ται­νία του μεξι­κα­νού σκη­νο­θέ­τη επι­κρά­τη­σε ανά­με­σα στις υπό­λοι­πες οκτώ υπο­ψή­φιες: τις Τρεις Πινα­κί­δες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζού­ρι του Μάρ­τιν ΜακΝτό­να, Τρέ­ξε! του Τζόρ­νταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέ­τα Γκέρ­γουιγκ, Να με Φωνά­ζεις με το Όνο­μά σου του Λού­κα Γκουα­ντα­νί­νο, Δουν­κέρ­κη του Κρί­στο­φερ Νόλαν, Η πιο Σκο­τει­νή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απα­γο­ρευ­μέ­να Μυστι­κά, του Στί­βεν Σπίλ­μπεργκ, και Αόρα­τη Κλω­στή του Πολ Τόμας ‘Αντερ­σον.

Η Μορ­φή του Νερού, που είχε συνο­λι­κά 13 υπο­ψη­φιό­τη­τες, κέρ­δι­σε τέσ­σε­ρα Όσκαρ, ανά­με­σά τους τα βρα­βεία Σκη­νο­θε­σί­ας και Καλύ­τε­ρης Ταινίας.

Στο «Remember Me» από την ταινία Coco το βραβείο καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού

Το Remember Me των Κρί­στεν Άντερ­σον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ται­νία κινου­μέ­νων σχε­δί­ων Coco κέρ­δι­σε το Όσκαρ Τραγουδιού.

Στην ίδια κατη­γο­ρία υπο­ψή­φιοι για το βρα­βείο ήταν επί­σης, ο Αμε­ρι­κα­νός Σούφ­γιαν Στί­βενς με το Mystery of Love που ακού­γε­ται στην ται­νία Nα Με Φωνά­ζεις Με Το Ονο­μά Σου, η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ και ο Ραφα­έλ Σαα­ντίκ για το τρα­γού­δι Mighty River από το Mudbound, οι Ντάιαν Γουό­ρεν και Λόνι Λιν για το Stand Up for Something από το Marshall και οι Μπενζ Πασέκ και Τζά­στιν Πολ για το This is Me από την ται­νία The Greatest Showman.

Στον Τζόρνταν Πιλ το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ Τρέξε!

Ο Τζόρ­νταν Πιλ κέρ­δι­σε το Όσκαρ Πρω­τό­τυ­που Σενα­ρί­ου για το φιλμ Τρέ­ξε!. «Στα­μά­τη­σα 20 φορές να γρά­φω αυτή την ται­νία, για­τί θεώ­ρη­σα ότι δεν μπο­ρού­σε να γίνει, αλλά πίστε­ψα ότι αν γυρι­ζό­ταν, ο κόσμος θα την έβλε­πε» ανέ­φε­ρε ο Τζόρ­νταν Πιλ ευχα­ρι­στώ­ντας τη μητέ­ρα του που τον έμα­θε να δεί­χνει αγά­πη ακό­μα και μπρο­στά στο μίσος, αλλά και τους θεα­τές που αγό­ρα­σαν εισι­τή­ριο για να δουν την ται­νία. Στην ίδια κατη­γο­ρία υπο­ψή­φιοι για το βρα­βείο ήταν ο Μάρ­τιν ΜακΝτό­να για τις Τρεις Πινα­κί­δες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζού­ρι, η Γκρέ­τα Γκέρ­γουιγκ για το Lady Bird, ο Γκι­γιέρ­μο Ντελ Τόρο και η Βανέ­σα Τέι­λορ για την ται­νία H Μορ­φή του Νερού και η Έμι­λι Β. Νόρ­τον και ο Κου­μάιλ Ναν­τζιά­νι για το Έρω­τας Μετ’ Εμποδίων.

Στον Τζέιμς Άιβορι το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, για το φιλμ Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου

Ο 90χρονος Τζέιμς Άιβο­ρι κέρ­δι­σε το Όσκαρ Δια­σκευα­σμέ­νου Σενα­ρί­ου για το λυρι­κό, ερω­τι­κό δρά­μα του Λού­κα Γκουα­ντα­νί­νο Να Με Φωνά­ζεις Με το Όνο­μά Σου. Στην πρώ­τη του υπο­ψη­φιό­τη­τα ως σενα­ριο­γρά­φος, ο Άιβο­ρι δια­σκεύ­α­σε το ομώ­νυ­μο βιβλίο του Αντρέ Ασι­μάν. «Ο πρώ­τος μου κανό­νας είναι να ευχα­ρι­στώ τον συγ­γρα­φέα και ο Ασι­μάν είναι εδώ από­ψε. Όλοι περ­νά­με τον πρώ­το έρω­τα, και ‑ελπί­ζω- επι­βιώ­νου­με. Ευχα­ρι­στώ τον λογι­κό κι ευαί­σθη­το σκη­νο­θέ­τη μας, Λού­κα Γκουα­ντα­νί­νο», είπε παρα­λαμ­βά­νο­ντας το αγαλματίδιο.

Στο παρελ­θόν ο Τζέιμς Άιβο­ρι ήταν υπο­ψή­φιος τρεις φορές, αλλά για Όσκαρ σκη­νο­θε­σί­ας: για τα φιλμ Δωμά­τιο με Θέα (1985), Howards End (1992) και Τ’ Απο­μει­νά­ρια μιας Μέρας (1993). Στην ίδια κατη­γο­ρία υπο­ψή­φιοι ήταν οι Άαρον Σόρ­κιν για το Molly’s Game, Σκοτ Νιου­στά­ντερ και Μάικλ Χ. Γου­έ­μπερ για το The Disaster Artist, Ντι Ρις και Βέρ­τζιλ Γουί­λιαμς για το Mudbound και οι Σκοτ Φρανκ, Τζέιμς Μάν­γκολντ και Μάικλ Γκριν για το Logan.

Στην Άλισον Τζάνεϊ το βραβείο δεύτερου Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Εγώ, η Τόνια

Η Άλι­σον Τζά­νεϊ κέρ­δι­σε το Όσκαρ Β΄ Γυναι­κεί­ου Ρόλου για την ερμη­νεία της στο ρόλο της κατα­πιε­στι­κής μητέ­ρας της αθλή­τριας καλ­λι­τε­χνι­κού πατι­νάζ Τόνια Χάρ­ντινγκ στο Εγώ, η Τόνια του Κρεγκ Γκι­λέ­σπι. Η 59χρονη ηθο­ποιός χρειά­στη­κε να παί­ξει σε πάνω από 100 ται­νί­ες προ­τού προ­τα­θεί για πρώ­τη φορά στην καριέ­ρα της για το χρυ­σό αγαλ­μα­τί­διο. «Τα έκα­να όλα μόνη μου», αστειεύ­τη­κε η Άλι­σον Τζά­νεϊ και ευχα­ρί­στη­σε τις συνυ­πο­ψή­φιες της, την «οικο­γέ­νεια της ται­νί­ας», όλους τους συνερ­γά­τες της και την Τζό­αν Γού­ντ­γουορντ που της έδω­σε κου­ρά­γιο παλιό­τε­ρα για να κυνη­γή­σει μια καριέ­ρα στην υποκριτική.

Οι υπό­λοι­πες υπο­ψή­φιες στην ίδια κατη­γο­ρία ήταν η Λέσλι Μάν­βιλ (Αόρα­τη Κλω­στή), η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), η Λόρι Μέτ­καλφ (Lady Bird) και η Οκτά­βια Σπέν­σερ (Η Μορ­φή του Νερού). Η Τζά­νεϊ είχε ήδη κερ­δί­σει Χρυ­σή Σφαί­ρα για τον ίδιο ρόλο.

Στο φιλμ Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπαστιάν Λέλιο το βραβείο καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας

Πρό­κει­ται για την δεύ­τε­ρη υπο­ψη­φιό­τη­τα της Χιλής: η προη­γού­με­νη ήταν το 2013 με την ται­νία Νο του Πάμπλο Λαρα­ΐν. Ο Λέλιο ευχα­ρί­στη­σε την πρω­τα­γω­νί­στρια της ται­νί­ας Ντα­νιέ­λα Βέγα σημειώ­νο­ντας πως ήταν η έμπνευ­σή του. Για το συγκε­κρι­μέ­νο βρα­βείο δια­γω­νί­ζο­νταν επί­σης οι ται­νί­ες The Insult του Ζιαντ Ντου­ε­ΐ­ρι (Λίβα­νος), Χωρίς Αγά­πη του Αντρέι Ζβιά­γκιν­τσεφ (Ρωσία), Η Ψυχή και το Σώμα της Ίλντι­κο Ενιέ­ντι (Ουγ­γα­ρία) και Το Τετρά­γω­νο του μεγά­λου νικη­τή του περ­σι­νού φεστι­βάλ Καν­νών Ρού­μπεν Έστλουντ (Σου­η­δία).

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο