Η νέα Γέφυρα Lv zhejiang είναι ένα ακόμη έργο υποδομής στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt & Road που υλοποιεί η Κίνα εγκαινιάζοντας τον Οκτώβριο του 2021 και έναν νέο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Κίνας-Λάος.
Η πρωτοβουλία Belt & Road, που ξεκίνησε το 2013 για να αναπτύξει καλύτερη συνδεσιμότητα μεταφορών εντός της Ασίας, παραδίδει τη νέα της σιδηροδρομική γραμμή μήκους 414 χιλιομέτρων που συνδέει την Κίνα με το Λάος, που πλέον συνδέονται με ένα τρένο 720 θέσεων χρηματοδοτούμενο από την Κίνα, το οποίο μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα έως και 160 km/h.
Το δίκτυο θα έχει 45 σταθμούς μεταξύ των δύο χωρών, εκ των οποίων περίπου 20 θα παρέχουν υπηρεσίες επιβατών, ανέφερε το CNN Travel. Τα τρένα Electric Multiple Unit (EMU), που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν αποκλειστικά από κινεζικές εταιρείες θα λειτουργούν από την Laos-China Railway Company, μια κοινοπραξία για την κατασκευή και τη διαχείριση του σιδηροδρόμου στο Vientiane, σύμφωνα με το κινεζικό κρατικό μέσο CGTN.
Ένα ακόμη θαύμα κινέζικου βιομηχανικού σχεδιασμού
Στα τέλη του επόμενου μήνα αναμένεται να δοθεί στη κυκλοφορία η νέα γέφυρα Lvzhijiang που εκτείνεται 798μ πάνω από τον ομώνυμο ποταμό και προεξέχει από σήραγγες που αναδύονται από απότομες βουνοπλαγιές σε κάθε πλευρά της κοιλάδας.
Χτισμένη σε μια ορεινή κοιλάδα σε σχήμα V, είναι η πρώτη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο με έναν πύργο και ένα άνοιγμα- συγκρατείται μόνο από έναν πύργο και στηρίζεται και στα δύο άκρα της από καλώδια. Δεν υπάρχουν πρόσθετες κολώνες και το μονό άνοιγμα της γέφυρας – η απόσταση μεταξύ δύο στηριγμάτων – είναι 780 μέτρα.
Λόγω του δύσβατου τοπίου της περιοχής, όλα τα κύρια στοιχεία στήριξης – ο πύργος ύψους 156 μέτρων, η πλάκα προσέγγισης της γέφυρας στο ένα άκρο της κατασκευής και το αγκυροβόλιο της σήραγγας στο άλλο άκρο της κατασκευής – είναι χτισμένα σε απότομες πλαγιές. Ο διευθυντής του έργου δήλωσε στα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ότι η διαφορά ύψους μεταξύ του καταστρώματος της γέφυρας και του επίπεδου συναρμολόγησης είναι 320 μέτρα ύψος.
Η γέφυρα συνδέει τη πόλη Yuxi και τον αυτόνομο νομό Chuxiong Yi της επαρχίας Γιουνάν και θα μειώσει σημαντικά το χρόνο ταξιδιού. Το μέγιστο όριο ταχύτητας στη γέφυρα είναι τα 100 χλμ/ώρα. Με την κατασκευή να ξεκινά το 2019, το έργο χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Παρόλο που τόσο η πόλη Yuxi όσο και η Chuxiong ‑μια αυτόνομη περιοχή του εθνοτικού λαού Yi, διάσημη για το μουσείο δεινοσαύρων της- δεν θεωρούνται δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, οι δύο περιοχές βρίσκονται ακριβώς στην καρδιά της επαρχίας Γιουνάν, μεταξύ μεγάλων πόλεων όπως το Κουνμίνγκ και το Νταλί. Η γέφυρα Lvzhijiang αποτελεί βασικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Yuchu Expressway μήκους 190 χιλιομέτρων και του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Γιουνάν μήκους 9.000 χιλιομέτρων.
Η γέφυρα –πιθανά η πιο όμορφη κρεμαστή ενός πύργου πάνω από τον “ποταμό του πράσινου χυμού”, ξεπερνάει την προηγούμενη παγκόσμια κάτοχο του χρυσού, την ταχείας κυκλοφορίας Jinshajiang Hutiaoxia, που εκτείνεται σε 766 μέτρα.
Η πολυπλοκότητα ανάπτυξης της νέας γέφυρας έχει χαρακτηριστεί βιομηχανικού σχεδιασμού και μηχανικής, δίνοντάς της μια δραματική εμφάνιση που αψηφά τη βαρύτητα.
Η Νοτιοανατολική Ασία είναι ένας δημοφιλής προορισμός για Κινέζους, ωστόσο, το Λάος δεν ήταν πολύ ψηλά στη λίστα. Με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, ο κινεζικός τουρισμός θα αυξηθεί πέρα από τους …760.000 που επισκέφτηκαν τελευταία το Λάος.
Σ’ ότι αφορά το κόστος 5,9 δις$ δαπανήθηκαν για τον σιδηρόδρομο Κίνας-Λάος, το πρώτο από τα έργα της Πρωτοβουλίας Belt & Road της Κίνας που ολοκληρώθηκε στην ηπειρωτική Νοτιοανατολική Ασία, που αναμένεται να τονώσει το εμπόριο και τον τουρισμό, εγείροντας όμως ανησυχίες για την ικανότητα του Λάος να αποπληρώσει κινεζικά δάνεια, ανέφερε η South China Morning Post. Η Κίνα έχει επενδύσει πολλά στην κατασκευή σιδηροδρόμων την τελευταία 10ετία, προσθέτοντας 37.900 χιλιόμετρα γραμμών υψηλής ταχύτητας από το 2008.
Οι κολοσσιαίες επενδύσεις υποδομής της Κίνας ενδέχεται να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή εμπορίου και ανάπτυξης για τις οικονομίες στην Ασία και πέρα απ’ αυτήν, αλλά “σκεπτικιστές” ανησυχούν ότι η Κίνα βάζει μια παγίδα χρέους για τις κυβερνήσεις που δανείζονται.