Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Belt & Road στην Κίνα με την πρώτη στον κόσμο κρεμαστή γέφυρα ενός πύργου με ένα άνοιγμα

Η νέα Γέφυ­ρα Lv zhejiang είναι ένα ακό­μη έργο υπο­δο­μής στο πλαί­σιο της πρω­το­βου­λί­ας Belt & Road που υλο­ποιεί η Κίνα εγκαι­νιά­ζο­ντας τον Οκτώ­βριο του 2021 και έναν νέο σιδη­ρό­δρο­μο υψη­λής ταχύ­τη­τας Κίνας-Λάος.

Η πρω­το­βου­λία Belt & Road, που ξεκί­νη­σε το 2013 για να ανα­πτύ­ξει καλύ­τε­ρη συν­δε­σι­μό­τη­τα μετα­φο­ρών εντός της Ασί­ας, παρα­δί­δει τη νέα της σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή μήκους 414 χιλιο­μέ­τρων που συν­δέ­ει την Κίνα με το Λάος, που πλέ­ον συν­δέ­ο­νται με ένα τρέ­νο 720 θέσε­ων χρη­μα­το­δο­τού­με­νο από την Κίνα, το οποίο μπο­ρεί να ταξι­δεύ­ει με ταχύ­τη­τα έως και 160 km/h.

Το δίκτυο θα έχει 45 σταθ­μούς μετα­ξύ των δύο χωρών, εκ των οποί­ων περί­που 20 θα παρέ­χουν υπη­ρε­σί­ες επι­βα­τών, ανέ­φε­ρε το CNN Travel. Τα τρέ­να Electric Multiple Unit (EMU), που σχε­διά­στη­καν και κατα­σκευά­στη­καν απο­κλει­στι­κά από κινε­ζι­κές εται­ρεί­ες θα λει­τουρ­γούν από την Laos-China Railway Company, μια κοι­νο­πρα­ξία για την κατα­σκευή και τη δια­χεί­ρι­ση του σιδη­ρο­δρό­μου στο Vientiane, σύμ­φω­να με το κινε­ζι­κό κρα­τι­κό μέσο CGTN.

Ένα ακόμη θαύμα κινέζικου βιομηχανικού σχεδιασμού

Στα τέλη του επό­με­νου μήνα ανα­μέ­νε­ται να δοθεί στη κυκλο­φο­ρία η νέα γέφυ­ρα Lvzhijiang που εκτεί­νε­ται 798μ πάνω από τον ομώ­νυ­μο ποτα­μό και προ­ε­ξέ­χει από σήραγ­γες που ανα­δύ­ο­νται από από­το­μες βου­νο­πλα­γιές σε κάθε πλευ­ρά της κοιλάδας.

Χτι­σμέ­νη σε μια ορει­νή κοι­λά­δα σε σχή­μα V, είναι η πρώ­τη κρε­μα­στή γέφυ­ρα στον κόσμο με έναν πύρ­γο και ένα άνοιγ­μα- συγκρα­τεί­ται μόνο από έναν πύρ­γο και στη­ρί­ζε­ται και στα δύο άκρα της από καλώ­δια. Δεν υπάρ­χουν πρό­σθε­τες κολώ­νες και το μονό άνοιγ­μα της γέφυ­ρας – η από­στα­ση μετα­ξύ δύο στη­ριγ­μά­των – είναι 780 μέτρα.

Λόγω του δύσβα­του τοπί­ου της περιο­χής, όλα τα κύρια στοι­χεία στή­ρι­ξης – ο πύρ­γος ύψους 156 μέτρων, η πλά­κα προ­σέγ­γι­σης της γέφυ­ρας στο ένα άκρο της κατα­σκευ­ής και το αγκυ­ρο­βό­λιο της σήραγ­γας στο άλλο άκρο της κατα­σκευ­ής – είναι χτι­σμέ­να σε από­το­μες πλα­γιές. Ο διευ­θυ­ντής του έργου δήλω­σε στα κινε­ζι­κά κρα­τι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης ότι η δια­φο­ρά ύψους μετα­ξύ του κατα­στρώ­μα­τος της γέφυ­ρας και του επί­πε­δου συναρ­μο­λό­γη­σης είναι 320 μέτρα ύψος.

Η γέφυ­ρα συν­δέ­ει τη πόλη Yuxi και τον αυτό­νο­μο νομό Chuxiong Yi της επαρ­χί­ας Γιου­νάν και θα μειώ­σει σημα­ντι­κά το χρό­νο ταξι­διού. Το μέγι­στο όριο ταχύ­τη­τας στη γέφυ­ρα είναι τα 100 χλμ/ώρα. Με την κατα­σκευή να ξεκι­νά το 2019, το έργο χρειά­στη­κε περί­που τρία χρό­νια για να ολοκληρωθεί.

Παρό­λο που τόσο η πόλη Yuxi όσο και η Chuxiong ‑μια αυτό­νο­μη περιο­χή του εθνο­τι­κού λαού Yi, διά­ση­μη για το μου­σείο δει­νο­σαύ­ρων της- δεν θεω­ρού­νται δημο­φι­λείς του­ρι­στι­κοί προ­ο­ρι­σμοί, οι δύο περιο­χές βρί­σκο­νται ακρι­βώς στην καρ­διά της επαρ­χί­ας Γιου­νάν, μετα­ξύ μεγά­λων πόλε­ων όπως το Κουν­μίνγκ και το Ντα­λί. Η γέφυ­ρα Lvzhijiang απο­τε­λεί βασι­κό τμή­μα του αυτο­κι­νη­το­δρό­μου Yuchu Expressway μήκους 190 χιλιο­μέ­τρων και του δικτύ­ου αυτο­κι­νη­το­δρό­μων της Γιου­νάν μήκους 9.000 χιλιομέτρων.

Η γέφυ­ρα –πιθα­νά η πιο όμορ­φη κρε­μα­στή ενός πύρ­γου πάνω από τον “ποτα­μό του πρά­σι­νου χυμού”, ξεπερ­νά­ει την προη­γού­με­νη παγκό­σμια κάτο­χο του χρυ­σού, την  ταχεί­ας κυκλο­φο­ρί­ας Jinshajiang Hutiaoxia, που εκτεί­νε­ται σε 766 μέτρα.

Η πολυπλοκότητα ανάπτυξης της νέας γέφυρας έχει χαρακτηριστεί βιομηχανικού σχεδιασμού και μηχανικής, δίνοντάς της μια δραματική εμφάνιση που αψηφά τη βαρύτητα.

Η Νοτιο­α­να­το­λι­κή Ασία είναι ένας δημο­φι­λής προ­ο­ρι­σμός για Κινέ­ζους, ωστό­σο, το Λάος δεν ήταν πολύ ψηλά στη λίστα. Με τη νέα σιδη­ρο­δρο­μι­κή σύν­δε­ση, ο κινε­ζι­κός του­ρι­σμός θα αυξη­θεί πέρα από τους …760.000 που επι­σκέ­φτη­καν τελευ­ταία το Λάος.

Σ’ ότι αφο­ρά το κόστος 5,9 δις$ δαπα­νή­θη­καν για τον σιδη­ρό­δρο­μο Κίνας-Λάος, το πρώ­το από τα έργα της Πρω­το­βου­λί­ας Belt & Road της Κίνας που ολο­κλη­ρώ­θη­κε στην ηπει­ρω­τι­κή Νοτιο­α­να­το­λι­κή Ασία, που ανα­μέ­νε­ται να τονώ­σει το εμπό­ριο και τον του­ρι­σμό, εγεί­ρο­ντας όμως ανη­συ­χί­ες για την ικα­νό­τη­τα του Λάος να απο­πλη­ρώ­σει κινε­ζι­κά δάνεια, ανέ­φε­ρε η South China Morning Post. Η Κίνα έχει επεν­δύ­σει πολ­λά στην κατα­σκευή σιδη­ρο­δρό­μων την τελευ­ταία 10ετία, προ­σθέ­το­ντας 37.900 χιλιό­με­τρα γραμ­μών υψη­λής ταχύ­τη­τας από το 2008.

Οι κολοσ­σιαί­ες επεν­δύ­σεις υπο­δο­μής της Κίνας ενδέ­χε­ται να εγκαι­νιά­σουν μια νέα επο­χή εμπο­ρί­ου και ανά­πτυ­ξης για τις οικο­νο­μί­ες στην Ασία και πέρα ​​απ’ αυτήν, αλλά “σκε­πτι­κι­στές” ανη­συ­χούν ότι η Κίνα βάζει μια παγί­δα χρέ­ους για τις κυβερ­νή­σεις που δανείζονται.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο