Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Τρίτη 25 Οκτωβρίου

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Ρώσος πια­νί­στας Μπο­ρίς Μπε­ρε­ζόφ­σκι στο Παλλάς
Στις 25 Οκτώ­βριου στο Παλ­λάς, δίνει ρεσι­τάλ ο Μπο­ρίς Μπε­ρε­ζόφ­σκι, ο οποί­ος έχει κατα­ξιω­θεί παγκο­σμί­ως ως ο πια­νί­στας με υπερ­βα­τι­κή τεχνι­κή και έντο­να προ­σω­πι­κό καλ­λι­τε­χνι­κό αισθη­τή­ριο. Ηχο­γρα­φεί και εμφα­νί­ζε­ται ανελ­λι­πώς ως σολίστ με τις μεγα­λύ­τε­ρες συμ­φω­νι­κές ορχή­στρες του κόσμου (Berlin Philharmoniker, New York Philharmonic, κλπ) σε ένα ευρύ ρεπερ­τό­ριο με έμφα­ση στα δυσκο­λό­τε­ρα έργα της παγκό­σμιας εργο­γρα­φί­ας. Στο ρεσι­τάλ αυτό θα παρου­σιά­σει ένα πρό­γραμ­μα αντι­προ­σω­πευ­τι­κό του ρεπερ­το­ρί­ου του, ερμη­νεύ­ο­ντας αρι­στουρ­γη­μα­τι­κά έργα της επο­χής του Ρομα­ντι­σμού των Λιστ και Τσαι­κόφ­σκι. Μέρος των εσό­δων θα δοθεί στον Πανελ­λή­νιο Σύλ­λο­γο Μετα­μο­σχευ­μέ­νων Καρ­διά και Πνεύ­μο­να — «Η Σκυ­τά­λη». Στο Θέα­τρο Παλ­λάς (Βου­κου­ρε­στί­ου 5). Τηλ.: 210–3213100. Στις 20:30. Εισι­τή­ρια: από 10 έως 70 ευρώ.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Πρε­μιέ­ρα για την «Όλγα» στον κινη­μα­το­γρά­φο «Αλκυο­νίς»
Η New Star Art Cinema, παρου­σιά­ζει από την Πέμ­πτη 27 Οκτώ­βρη απο­κλει­στι­κά στον κινη­μα­το­γρά­φο «Αλκυο­νίς» (Ιου­λια­νού 42- 46, πλ. Βικτω­ρί­ας), την βιο­γρα­φι­κή ται­νία «Όλγα», παρα­γω­γής Βρα­ζι­λί­ας (2004). Στην πρε­μιέ­ρα, που θα γίνει την Τρί­τη 25 Οκτώ­βρη στις 8.00 μ.μ. την ται­νία θα προ­λο­γί­σει η Λιά­να Κανέλ­λη, βου­λευ­τής του ΚΚΕ ενώ θα απευ­θύ­νουν χαι­ρε­τι­σμό η ΟΓΕ και η ΕΕΔΔΑ. Η είσο­δος είναι δωρε­άν (προ­αι­ρε­τι­κό εισι­τή­ριο ενί­σχυ­σης 3 ευρώ). Περισ­σό­τε­ρα για την ται­νία δια­βά­στε εδώ.

Αφιέ­ρω­μα “Η Αθή­να ελεύ­θε­ρη: Εικό­νες της απε­λευ­θέ­ρω­σης στην Ευρώ­πη”, στην Ται­νιο­θή­κη της Ελλάδος
Σε συνέ­χεια του πετυ­χη­μέ­νου περ­σι­νού κινη­μα­το­γρα­φι­κού αφιε­ρώ­μα­τος «Εικό­νες της Κατο­χής και της Απε­λευ­θέ­ρω­σης» που διορ­γα­νώ­θη­κε τον Οκτώ­βριο του 2015, στο πλαί­σιο της διορ­γά­νω­σης «Η Αθή­να Ελεύ­θε­ρη», η Ται­νιο­θή­κη της Ελλά­δος διορ­γα­νώ­νει εκ νέου σε συνερ­γα­σία με την Περι­φέ­ρεια Αττι­κής και τη Γενι­κή Γραμ­μα­τεία Συντο­νι­σμού του Κυβερ­νη­τι­κού Έργου το κινη­μα­το­γρα­φι­κό αφιέ­ρω­μα «Εικό­νες της απε­λευ­θέ­ρω­σης στην Ευρώ­πη». Με μια σει­ρά κλα­σι­κών και νεό­τε­ρων ται­νιών για το Βερο­λί­νο, την Βαρ­σο­βία, την Πρά­γα, την Αθή­να και την ευρω­παϊ­κή ήπει­ρο γενι­κά, εισα­γω­γές ομι­λη­τών και μια παρου­σί­α­ση βιβλί­ου, το φετι­νό αφιέ­ρω­μα θα προ­σφέ­ρει στο αθη­ναϊ­κό κοι­νό ένα πανό­ρα­μα της πιο κρί­σι­μης περιό­δου της ευρω­παϊ­κής ιστο­ρί­ας του 20ού αιώ­να. Στην Ται­νιο­θή­κη της Ελλά­δος (Ιερά Οδός 48 και Μεγά­λου Αλε­ξάν­δρου 134–136). Τηλ.: 210 3609695,210 3612046. Στις 25/10, ώρες: 18:00, 19:10, 20:00, 21:30. Στις 26 /10, ώρες: 17:45, 20:00, 21:45. Είσο­δος ελεύθερη.

ΘΕΑΤΡΟ

Το «Γαλ­λι­κό Θέα­τρο à la grecque» στο Ίδρυ­μα Κακογιάννη
Το Γαλ­λι­κό Ινστι­τού­το Ελλά­δος και το Ίδρυ­μα Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης συνε­χί­ζουν το θεσμό που αγκα­λιά­στη­κε με θέρ­μη από το θεα­τρό­φι­λο κοι­νό και παρου­σιά­ζουν για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα τρία σύγ­χρο­να γαλ­λι­κά θεα­τρι­κά έργα, σκη­νο­θε­τη­μέ­να από τρεις Έλλη­νες σκη­νο­θέ­τες της νεό­τε­ρης γενιάς, σε τρεις νέες θεα­τρι­κές παρα­γω­γές ειδι­κά για το Φεστι­βάλ Σύγ­χρο­νου Θεά­τρου “Γαλ­λι­κό Θέα­τρο à la grecque”. Την Τρί­τη 25/10 κάνει πρε­μιέ­ρα η παρά­στα­ση «Το κορί­τσι στο σκο­τει­νό δάσος», του Philippe Minyana σε σκη­νο­θε­σία Κων­στα­ντί­νου Χατζή. Μια “μου­σι­κή σύν­θε­ση” που εμπνέ­ε­ται από αρχαί­ους μύθους, και αφη­γεί­ται την ιστο­ρία ενός μικρού κορι­τσιού που ενη­λι­κιώ­θη­κε βίαια και μαρ­τυ­ρι­κά ώσπου έγι­νε αηδό­νι και έφυ­γε μακριά. Στο Ίδρυ­μα Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης (Πει­ραιώς 206, Ταύ­ρος). Τηλ.: 210 3463333, 210 3418550. Στις 21:00. Εισι­τή­ρια.: 10 ευρώ.

«Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλάτωνα
Για τρί­τη χρο­νιά, από τις 17 Οκτώ­βρη, ο Κων­στα­ντί­νος Κων­στα­ντό­που­λος παρου­σιά­ζει, κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη, στις 6.30, στο θέα­τρο «Αλκμή­νη» την «Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλά­τω­να σε μετά­φρα­ση Αλέ­ξαν­δρου Μωραϊ­τί­δη, μου­σι­κή Χρή­στου Λεο­ντή, δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία Ματί­νας Μόσχο­βη και σκη­νο­θε­σία – ερμη­νεία Κων­στα­ντί­νου Κων­στα­ντό­που­λου. Φωνή Μέλη­του: Ορέ­στης Τρί­κας. Η δίκη του Σωκρά­τη ‑η οποία είχε μια ξεκά­θα­ρη πολι­τι­κή διά­στα­ση και που για κάποιους ήταν σχε­δόν μια τρα­γω­δία, μια σύγκρου­ση, δηλα­δή, στην οποία και οι δύο πλευ­ρές (φαί­νε­ται να) είχαν δίκιο- απο­τε­λεί ιστο­ρι­κό γεγο­νός. Έγι­νε το 399π.Χ., τέσ­σε­ρα χρό­νια μετά την κατά­λυ­ση της τυραν­νί­ας των Τριά­κο­ντα και την επά­νο­δο της δημο­κρα­τί­ας. Ο Σωκρά­της κατη­γο­ρεί­ται ότι δεν ανα­γνω­ρί­ζει και δεν πιστεύ­ει στους θεούς της πόλης, ότι εισά­γει νέες θεό­τη­τες και ότι δια­φθεί­ρει τους νέους. Τίμη­μα: θάνα­τος! Ο Πλά­των ‑μαθη­τής του Σωκρά­τη και παρών στην δίκη- με το  κεί­με­νό του, την ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ, θέλει να απο­δεί­ξει όχι μόνον την αθω­ό­τη­τα του Σωκρά­τη, αλλά και την ηθι­κή του μεγα­λω­σύ­νη. Θέλει να εξα­σφα­λί­σει την αθώ­ω­ση του Δασκά­λου του από το δικα­στή­ριο της ιστορίας.

“Κοι­μή­θη­κα με τα μαλ­λιά μου μέσα σ’ένα άδειο κου­τί πίτσας” – Νευ­ρι­κή ανο­ρε­ξία και βουλιμία
Tο έργο της πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νης Έρσης Νια­ώ­τη, “Κοι­μή­θη­κα με τα μαλ­λιά μου μέσα σ’ένα άδειο κου­τί πίτσας” παρου­σιά­ζε­ται στο  Studio Μαυ­ρο­μι­χά­λη σε σκη­νο­θε­σία Στέλ­λας Κρού­σκα. Μια γυναί­κα απο­φα­σί­ζει να μιλή­σει για το πρό­βλη­μα που την βασα­νί­ζει. Νευ­ρι­κή ανο­ρε­ξία και Βου­λι­μία. Οι δύο όψεις του ιδί­ου νομί­σμα­τος. Οι δια­τρο­φι­κές δια­τα­ρα­χές είναι πρό­βλη­μα συναι­σθη­μα­τι­κό και σωμα­τι­κό. Συσχε­τί­ζο­νται με έμμο­νες ιδέ­ες για το φαγη­τό, το βάρος και το σχή­μα του σώμα­τος. Έχουν αρνη­τι­κές συνέ­πειες στην ψυχι­κή υγεία και εμπο­δί­ζουν αυτούς που πάσχουν να έχουν μια ευτυ­χι­σμέ­νη και παρα­γω­γι­κή ζωή. Προ­κα­λούν σοβα­ρές βλά­βες στη σωμα­τι­κή υγεία και μπο­ρεί να οδη­γή­σουν ακό­μα και στον θάνα­το. Στην επο­χή της παντο­κρα­το­ρί­ας της εικό­νας, οι δια­τρο­φι­κές δια­τα­ρα­χές απα­σχο­λούν ολο­έ­να και περισ­σό­τε­ρο κόσμο. Ένας δυνα­τός και θαρ­ρα­λέ­ος μονό­λο­γος για ένα πρό­βλη­μα που παρά την έκτα­σή του παρα­μέ­νει  ταμπού. Σκη­νο­θε­σία: Στέλ­λα Κρού­σκα. Σκη­νο­γρα­φία: Διο­νύ­σης Μανου­σά­κης. Μου­σι­κή: Σταύ­ρος Γασπα­ρά­τος. Φωτι­σμοί – Φωτο­γρα­φί­ες: Κωστής Καπε­λώ­νης. Βοη­θός σκη­νο­γρά­φου: Δάφ­νη Μαλέα. Παί­ζει η Στέλ­λα Κρού­σκα. — ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Κανο­νι­κό: 10 ευρώ. Φοι­τη­τι­κό, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών: 8 ευρώ. Άνερ­γοι, ατέ­λειες: 5 ευρώ — Κάθε Δευ­τέ­ρα στις 21.00

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΕΣ
Οι σκέ­ψεις που έρχο­νται την ώρα του ντους, η συνή­θεια να μετρά κάποιος τα σκα­λο­πά­τια που ανε­βαί­νει, ένα αντι­κεί­με­νο στο δεύ­τε­ρο πλά­νο, ένα προ­σω­πι­κό φετίχ, μια ιδιο­μορ­φία… Καθη­με­ρι­νό­τη­τες. Δια­κρι­τι­κές λεπτο­μέ­ρειες. Αση­μα­ντό­τη­τες. Εγκα­τα­λεί­πο­ντας τα βαρύ­γδου­πα θέμα­τα και τις μεγά­λες ιδέ­ες η έκθε­ση επι­κε­ντρώ­νε­ται στην αση­μα­ντό­τη­τα. Εστιά­ζει στα μικρο­γε­γο­νό­τα, τους υπο­κει­με­νι­σμούς και αυτά που συμ­βαί­νουν στον προ­σω­πι­κό χωρο­χρό­νο. Τα πράγ­μα­τα εκεί­να που κάποιος παρα­τη­ρεί, ενώ για κάποιον άλλο είναι αόρα­τα. Επι­χει­ρεί­ται έτσι μία διε­ρεύ­νη­ση της έννοιας της αση­μα­ντό­τη­τας και τον τρό­πων που αυτή μπο­ρεί να ερμη­νευ­τεί εικα­στι­κά. Περισ­σό­τε­ρα ΕΔΩ.

 Έκθε­ση Μόρα­λη – Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

«Μαθή­μα­τα Οικια­κής Οικο­νο­μί­ας» του Κώστα Λάβδα στην γκα­λε­ρί ALMA
Στην έκθε­σή του, στην γκα­λε­ρί ALMA, ο Κώστας Λάβδας μας προ­τεί­νει “Μαθή­μα­τα Οικια­κής Οικο­νο­μί­ας”. Με εκκί­νη­ση τον βυζα­ντι­νό τρό­πο έκφρα­σης, την αισθη­τι­κή της τέχνης του δρό­μου (street art) και την ποπ κουλ­τού­ρα, παρου­σιά­ζει συν­θέ­σεις οι οποί­ες ανα­φέ­ρο­νται στη σύγ­χρο­νη συν­θή­κη. Στις μεγά­λων δια­στά­σε­ων ζωγρα­φι­κές του προ­τά­σεις οδη­γεί­ται σε ιδιαί­τε­ρα εκφρα­στι­κά απο­τε­λέ­σμα­τα, με μια γρα­φή σύγ­χρο­νη και δυνα­μι­κή. Στο ALMA Contemporary Art Gallery (Υψη­λά­ντου 24 ). Τηλ: 2114003160. Είσο­δος ελεύθερη.

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο