Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η UNICEF ζητεί να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαι­δευ­τι­κοί θα πρέ­πει να εμβο­λια­στούν ενα­ντί­ον του νέου κορο­νοϊ­ού κατά προ­τε­ραιό­τη­τα στο πλαί­σιο των εκστρα­τειών ανο­σο­ποί­η­σης, τονί­ζει σε δελ­τίο Τύπου που δίνουν σήμε­ρα στη δημο­σιό­τη­τα οι υπη­ρε­σί­ες της η διευ­θύ­ντρια του Ταμεί­ου των Ηνω­μέ­νων Παι­διών για την Παι­δι­κή Ηλι­κία (UNICEF), η Χεν­ριέ­τα Φορ.

«Η παν­δη­μία είχε ολέ­θριες συνέ­πειες για την εκπαί­δευ­ση των παι­διών σε όλο τον κόσμο. Ο εμβο­λια­σμός των δασκά­λων είναι ένα κρί­σι­μο βήμα για να ξανα­μπεί σε στέ­ρε­ες ράγες», σημειώ­νει.

Οι εκπαι­δευ­τι­κοί πρέ­πει να έχουν «προ­τε­ραιό­τη­τα στον εμβο­λια­σμό», αφού ολο­κλη­ρω­θεί η ανο­σο­ποί­η­ση «του υγειο­νο­μι­κού προ­σω­πι­κού και των ομά­δων υψη­λού κιν­δύ­νου του πλη­θυ­σμού», συνε­χί­ζει η κυρία Φορ. «Αυτό θα επι­τρέ­ψει να προ­στα­τευ­τούν οι δάσκα­λοι από τον ιό, βοη­θώ­ντας τους να διδά­σκουν διά ζώσης και άρα να μεί­νουν τα σχο­λεία ανοικτά».

Σύμ­φω­να με τη UNICEF, όταν το πρώ­το κύμα της παν­δη­μί­ας του κορο­νοϊ­ού έφθα­νε στην κορύ­φω­σή του, στα τέλη Απρι­λί­ου, «το κλεί­σι­μο των σχο­λεί­ων εμπό­δι­ζε τη μαθη­σια­κή δια­δι­κα­σία σχε­δόν του 90% των μαθη­τών σε ολό­κλη­ρο τον κόσμο». Υπο­στη­ρί­ζο­ντας ότι τα σχο­λεία δεν απο­τε­λούν κύριες εστί­ες μετά­δο­σης στην κοι­νό­τη­τα, η διευ­θύ­ντριά της στη­λι­τεύ­ει στην ανα­κοί­νω­ση ότι σήμε­ρα τα εκπαι­δευ­τι­κά ιδρύ­μα­τα παρα­μέ­νουν κλει­στά «για σχε­δόν τον έναν μαθη­τή στους πέντε σε παγκό­σμιο επί­πε­δο — δηλα­δή για 320 εκα­τομ­μύ­ρια παιδιά».

Πρέ­πει να «κάνου­με το παν εντός των δυνά­με­ών μας για να δια­σφα­λί­σου­με το μέλ­λον της νέας γενιάς», κι αυτό «ξεκι­νά από την ασφά­λεια εκεί­νων που ανα­λαμ­βά­νουν την ευθύ­νη να τους ανοί­ξουν τον δρό­μο προς αυτό το μέλ­λον», επι­μέ­νει η Χεν­ριέ­τα Φορ.

«Οι συνέ­πειες της παρα­τε­τα­μέ­νης απου­σί­ας ή παρα­κώ­λυ­σης της εκπαί­δευ­σης είναι βαριές, ειδι­κά για τα πιο περι­θω­ριο­ποι­η­μέ­να παι­διά», συνε­χί­ζει η διευ­θύ­ντρια της UNICEF. «Όσο περισ­σό­τε­ρο τα παι­διά μένουν εκτός σχο­λεί­ου, τόσο μειώ­νο­νται οι πιθα­νό­τη­τες να επι­στρέ­ψουν και τόσο πιο δύσκο­λο είναι οι γονείς τους να ξανα­πιά­σουν δου­λειά», προει­δο­ποιεί η αξιω­μα­τού­χος του ΟΗΕ.

«Ο Χικ­μέτ στην Ελλά­δα», του Ηρα­κλή Κακαβάνη

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο