Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ιαπωνία: Το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους εξετάζουν οι ερευνητές για την πυρκαγιά σε αεροπλάνο

Η αστυ­νο­μία της Ιαπω­νί­ας ερευ­νά αν η σύγκρου­ση που σημειώ­θη­κε χθες, Τρί­τη, μετα­ξύ δύο αερο­σκα­φών στο αερο­δρό­μιο Χανέ­ντα του Τόκιο, από την οποία σκο­τώ­θη­καν πέντε άνθρω­ποι, οφεί­λε­ται σε ανθρώ­πι­νο λάθος.

Οι 379 επι­βά­τες και μέλη του πλη­ρώ­μα­τος της πτή­σης JAL516 πρό­λα­βαν να απο­μα­κρυν­θούν από το αερο­σκά­φος μετά τη σύγκρου­σή του κατά τη διάρ­κεια της προ­σγεί­ω­σης με μικρό­τε­ρο αερο­σκά­φος της ιαπω­νι­κής ακτο­φυ­λα­κής, το οποίο ετοι­μα­ζό­ταν να απογειωθεί.

Από τη σύγκρου­ση προ­κλή­θη­κε έκρη­ξη και το Airbus της Japan Airlines πήρε φωτιά. Κατα­στρά­φη­κε ολο­σχε­ρώς μετά την απο­μά­κρυν­ση όλων των επι­βα­τών και των 12 μελών του πλη­ρώ­μα­τος. Η κατά­σβε­ση της πυρ­κα­γιάς διήρ­κε­σε οκτώ ώρες, σύμ­φω­να με την πυροσβεστική.

Πέντε από τους έξι επι­βαί­νο­ντες στο αερο­σκά­φος της ακτο­φυ­λα­κής σκο­τώ­θη­καν, με τον πιλό­το να κατα­φέρ­νει να δια­σω­θεί, αν και είναι σοβα­ρά τραυματισμένος.

Το αερο­σκά­φος αυτό ετοι­μα­ζό­ταν να απο­γειω­θεί για να μετα­φέ­ρει είδη πρώ­της ανά­γκης στους πλη­γέ­ντες από τον σει­σμό της Δευ­τέ­ρας στην περι­φέ­ρεια της Ισικάουα.

«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση»

Το Airbus της Japan Airlines είχε άδεια να προ­σγειω­θεί; Όταν ρωτή­θη­κε σχε­τι­κά στη διάρ­κεια συνέ­ντευ­ξης Τύπου χθες, Τρί­τη, το βρά­δυ, αξιω­μα­τού­χος της αερο­πο­ρι­κής εται­ρεί­ας απά­ντη­σε: «Με βάση τα όσα έχου­με κατα­νο­ή­σει, είχε δοθεί (άδεια)».

Οι συνο­μι­λί­ες μέσω ασυρ­μά­του μετα­ξύ του πύρ­γου ελέγ­χου και των πιλό­των της πτή­σης JAL516, τις οποί­ες είδε το AFP μέσω του ιστό­το­που LiveATC.net, φαί­νε­ται να το επιβεβαιώνουν.

«Japan 516, συνε­χί­στε την προ­σέγ­γι­ση», είχε δηλώ­σει χθες ένας ελεγ­κτής ενα­έ­ριας κυκλο­φο­ρί­ας στις 17:43 (τοπι­κή ώρα, 10:43 ώρα Ελλά­δας), δηλα­δή τέσ­σε­ρα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Ο πύρ­γος ελέγ­χου θα έπρε­πε να έχει ζητή­σει από το αερο­σκά­φος της ακτο­φυ­λα­κής να περι­μέ­νει στον διά­δρο­μο απο­γεί­ω­σης, σύμ­φω­να με το τηλε­ο­πτι­κό δίκτυο NHK, το οποίο επι­κα­λέ­στη­κε πηγή στο υπουρ­γείο Μετα­φο­ρών της Ιαπω­νί­ας. Όμως, σύμ­φω­να με αξιω­μα­τού­χο της ακτο­φυ­λα­κής, λίγο πριν από το δυστύ­χη­μα ο πιλό­τος του αερο­σκά­φους της ακτο­φυ­λα­κής δήλω­σε ότι είχε λάβει άδεια να απογειωθεί.

Η Japan Airlines, η ακτο­φυ­λα­κή και το υπουρ­γείο Μετα­φο­ρών αρνού­νται προς το παρόν να κάνουν περισ­σό­τε­ρα επί­ση­μα σχό­λια για την υπόθεση.

Η Μητρο­πο­λι­τι­κή Αστυ­νο­μία του Τόκιο ερευ­νά από την πλευ­ρά της αν το δυστύ­χη­μα προ­κλή­θη­κε από ανθρώ­πι­νη αμέ­λεια, όπως μετέ­δω­σαν ιαπω­νι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης, ανά­με­σά τους το πρα­κτο­ρείο ειδή­σε­ων Kyodo και το Nikkei Asia.

Εκπρό­σω­πος της αστυ­νο­μί­ας δήλω­σε ότι έχει συστα­θεί ειδι­κή μονά­δα η οποία ερευ­νά τον διά­δρο­μο προ­σγεί­ω­σης- απο­γεί­ω­σης και σκο­πεύ­ει να πάρει κατα­θέ­σεις από τους εμπλεκόμενους.

«Υπάρ­χει μεγά­λη πιθα­νό­τη­τα να έγι­νε ανθρώ­πι­νο λάθος», δήλω­σε ο Χιρο­γιού­κι Κομπα­γιά­σι πρώ­ην πιλό­τος της JAL. «Σε γενι­κές γραμ­μές επι­τρέ­πε­ται μόνο σε ένα αερο­σκά­φος να εισέλ­θει στον διά­δρο­μο, αλλά, παρά το γεγο­νός ότι δόθη­κε άδεια προ­σγεί­ω­σης, το αερο­σκά­φος της ακτο­φυ­λα­κής βρι­σκό­ταν στον διά­δρο­μο», πρό­σθε­σε.

Εξάλ­λου ομά­δα Γάλ­λων εμπει­ρο­γνω­μό­νων της Υπη­ρε­σί­ας Ερευ­νών και Ανα­λύ­σε­ων (BEA) πολι­τι­κής αερο­πο­ρί­ας ανα­μέ­νε­ται σήμε­ρα στην Ιαπω­νία, προ­κει­μέ­νου να συμ­βά­λει στην έρευ­να για τη σύγκρου­ση. Η γαλ­λι­κή BEA συμ­με­τέ­χει στις τεχνι­κές έρευ­νες σε ατυ­χή­μα­τα που συμ­βαί­νουν στο εξω­τε­ρι­κό, ως υπη­ρε­σία της χώρας κατα­σκευ­ής του αεροσκάφους.

Και η Airbus ανα­κοί­νω­σε ότι θα στεί­λει ομά­δα ειδι­κών για να προ­σφέ­ρουν «τεχνι­κή βοή­θεια» στο ιαπω­νι­κό Γρα­φείο Ασφά­λειας Μετα­φο­ρών (JTSB), που είναι αρμό­διο για την έρευνα.

Παραμένουν τα προβλήματα στο Χανέντα

Πυρο­σβέ­στες και ομά­δες ερευ­νη­τών εξέ­τα­ζαν σήμε­ρα τα απαν­θρα­κω­μέ­να συντρίμ­μια του αερο­σκά­φους της ακτο­φυ­λα­κής, ένα Dash 8, το οποίο παρα­μέ­νει στον διά­δρο­μο προ­σγεί­ω­σης- απο­γεί­ω­σης του αερο­δρο­μί­ου Χανέντα.

Μερι­κές εκα­το­ντά­δες μέτρα πιο μακριά βρί­σκε­ται το κου­φά­ρι του αερο­σκά­φους της Japan Airlines.

Οι εσω­τε­ρι­κές πτή­σεις στο αερο­δρό­μιο Χανέ­ντα ακυ­ρώ­θη­καν χθες μετά το δυστύ­χη­μα, αλλά οι περισ­σό­τε­ρες διε­θνείς εξα­κο­λού­θη­σαν να πραγματοποιούνται.

Σήμε­ρα παρα­μέ­νουν τα προ­βλή­μα­τα στη λει­τουρ­γία του αερο­δρο­μί­ου, κυρί­ως σε ό,τι αφο­ρά τις εσω­τε­ρι­κές πτή­σεις, με περί­που 70 να έχουν ακυ­ρω­θεί το πρωί.

 

ΙΔΕΕΣ και «ΣΤΡΑΤΗΓΟΙ» που άλλα­ξαν το ποδό­σφαι­ρο – Γιάν­νης Γεωργάκης

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο