Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΚΚΕ: Το νομοσχέδιο για τον γάμο και την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών τροφοδοτεί τα κέρδη των ιατρικών κολοσσών μέσω της εμπορευματοποίησης της τεκνοποίησης και της τεκνοθεσίας

Τους λόγους για τους οποί­ους το ΚΚΕ κατα­ψη­φί­ζει επί της αρχής το νομο­σχέ­διο της κυβέρ­νη­σης «Ισό­τη­τα στον πολι­τι­κό γάμο, τρο­πο­ποί­η­ση του Αστι­κού Κώδι­κα και άλλες δια­τά­ξεις» συνό­ψι­σαν χτες, μιλώ­ντας στην κοι­νή συνε­δρί­α­ση των αρμό­διων Επι­τρο­πών, βου­λευ­τές του ΚΚΕ.

Το νομο­σχέ­διο δεν αφο­ρά τη ρύθ­μι­ση των προ­σω­πι­κών, οικο­νο­μι­κών, κοι­νω­νι­κών σχέ­σε­ων των ομό­φυ­λων ζευ­γα­ριών, δεν αφο­ρά την κοι­νω­νι­κή ανα­γνώ­ρι­ση της συμ­βί­ω­σής τους, ούτε υπη­ρε­τεί την ανά­γκη να σπά­σει η κοι­νω­νι­κή προ­κα­τά­λη­ψη σε βάρος τους, υπο­γράμ­μι­σε η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. «Με βάση τα άρθρα του νομο­σχε­δί­ου, ο πολι­τι­κός γάμος στα ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια έρχε­ται να ρυθ­μί­σει την ανα­γνώ­ρι­ση της κοι­νής γονι­κής τους ευθύ­νης. Και δεν έρχε­ται να ρυθ­μί­σει μόνο κάτι που ήδη υπάρ­χει», επε­σή­μα­νε. Με δεδο­μέ­νο ότι τα παι­διά προς υιο­θε­σία στις δομές παι­δι­κής προ­στα­σί­ας είναι ελά­χι­στα και χιλιά­δες οι αιτή­σεις για υιο­θε­σία, τόνι­σε ότι τα ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια θα ασκή­σουν το δικαί­ω­μα στην κοι­νή γονι­κή μέρι­μνα είτε κατα­φεύ­γο­ντας σε ιδιω­τι­κές υιο­θε­σί­ες, ακό­μα και από το εξω­τε­ρι­κό, είτε μέσω της εμπο­ρευ­μα­το­ποι­η­μέ­νης Ιατρι­κώς Υπο­βοη­θού­με­νης Αναπαραγωγής.

Βήμα στην παραπέρα 
εμπορευματοποίηση της τεκνοθεσίας 
και τεκνοποίησης

«Αυτό ακρι­βώς κάνει το άρθρο 11: Νομι­μο­ποιεί και τρο­φο­δο­τεί παρα­πέ­ρα την εμπο­ρι­κή παρέν­θε­τη μητρό­τη­τα για ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια ανδρών. Στην αρχή προ­φα­νώς θα γίνε­ται στο εξω­τε­ρι­κό και στη συνέ­χεια, όπως άλλω­στε το ομο­λο­γή­σα­τε και εδώ, όπως το ομο­λο­γούν και νομι­κοί επι­στή­μο­νες, θα θεσμο­θε­τη­θεί και στην Ελλά­δα. Όπως επί­σης νομι­μο­ποιεί και το εμπό­ριο της εξω­σω­μα­τι­κής γονι­μο­ποί­η­σης από τρά­πε­ζα σπέρ­μα­τος για ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια γυναι­κών», ανέ­φε­ρε. Στη­λί­τευ­σε μάλι­στα την επί­κλη­ση «αλά καρτ» των γυναι­κεί­ων οργα­νώ­σε­ων, εκ μέρους των άλλων κομ­μά­των, καθώς γυναι­κεί­ες οργα­νώ­σεις διε­θνώς και στη χώρα μας αντι­δρούν στη δια­δι­κα­σία της παρέν­θε­της κυο­φο­ρί­ας, αφού η εμπο­ρι­κή παρέν­θε­τη μητρό­τη­τα «είναι μια ακραία μορ­φή εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης του γυναι­κεί­ου σώμα­τος και εκμε­τάλ­λευ­σης των γυναι­κών, ιδιαί­τε­ρα των πιο ευά­λω­των». Την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα αυτή επι­βε­βαιώ­νουν στοι­χεία μελέ­της του 2018, σύμ­φω­να με τα οποία «μόλις το 2% των συμ­φω­νιών παρέν­θε­της είναι αλτρουι­στι­κές παγκοσμίως».

«Μη λέτε ότι η Ελλά­δα απο­τε­λεί εξαί­ρε­ση», τόνι­σε και υπεν­θύ­μι­σε ότι τα προη­γού­με­να χρό­νια καταρ­γή­θη­καν μια σει­ρά ασφα­λι­στι­κές δικλί­δες, με αλλε­πάλ­λη­λες νομο­θε­τι­κές δια­τά­ξεις: Το 2014 καταρ­γή­θη­κε η υπο­χρέ­ω­ση να έχουν μόνι­μη κατοι­κία στην Ελλά­δα τόσο η παρέν­θε­τη όσο και το ζευ­γά­ρι των υπο­ψή­φιων γονιών, ενώ το 2022 οι Μονά­δες Ιατρι­κώς Υπο­βοη­θού­με­νης Ανα­πα­ρα­γω­γής ανέ­λα­βαν τον ρόλο του «μεσά­ζο­ντα» ανά­με­σα στα ζευ­γά­ρια και τις παρέν­θε­τες. «Με αυτούς τους νόμους το κρά­τος τρο­φο­δό­τη­σε και τρο­φο­δο­τεί τα κέρ­δη των αντί­στοι­χων επι­χει­ρη­μα­τι­κών κολοσ­σών, τον ανα­πα­ρα­γω­γι­κό ιατρι­κό του­ρι­σμό», γι’ αυτό και το ΚΚΕ κατα­ψή­φι­σε τις επί­μα­χες ρυθ­μί­σεις και για τα ετε­ρό­φυ­λα ζευ­γά­ρια. Στο έδα­φος αυτών των νόμων «άνοι­ξε ο δρό­μος και για την εκμε­τάλ­λευ­ση μετα­να­στριών», κατήγ­γει­λε και πρό­σθε­σε ότι κατά τη δεκα­ε­τία 2005 — 2015 από τις σχε­τι­κές απο­φά­σεις του Πρω­το­δι­κεί­ου Αθη­νών «οι 113 υπο­ψή­φιες παρέν­θε­τες ήταν μετα­νά­στριες ενώ μόνο 39 περι­πτώ­σεις είχαν δεσμούς συγ­γέ­νειας», με τα στοι­χεία να επι­βε­βαιώ­νουν «ότι στο πλαί­σιο της καπι­τα­λι­στι­κής αγο­ράς δεν μπο­ρούν να μπουν κανό­νες σε αυτήν τη διαδικασία».

Η γονι­κή ευθύ­νη απο­σπά­ται από την αντι­κει­με­νι­κή της βάση

Δίπλα στην εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της τεκνο­ποί­η­σης και της τεκνο­θε­σί­ας, η Β. Δάγκα στά­θη­κε και στην υπο­νό­μευ­ση του δικαιώ­μα­τος του παι­διού, της κοι­νω­νι­κής του ανά­γκης να έχει δεσμούς με τη μητέ­ρα και τον πατέ­ρα. «Αυτή η ανά­γκη έχει αντι­κει­με­νι­κή βάση: Την αλλη­λο­συ­μπλη­ρού­με­νη σχέ­ση μητρό­τη­τας — πατρό­τη­τας. Και αυτή η σχέ­ση έχει κοι­νω­νι­κό χαρα­κτή­ρα, περι­λαμ­βά­νο­ντας τη βιο­λο­γι­κή σχέ­ση ανδρι­κού και γυναι­κεί­ου οργα­νι­σμού στην ανα­πα­ρα­γω­γή του είδους», υπο­γράμ­μι­σε. Οπως εξή­γη­σε, βάση της θέσης του ΚΚΕ είναι τα δικαιώ­μα­τα του παι­διού, κόντρα σε όσους θεω­ρούν «συντη­ρη­τι­σμό» να μιλά­ει κανείς για αυτά τα δικαιώ­μα­τα και «προ­ο­δευ­τι­κό» το να ξεμπερ­δεύ­ει το κρά­τος με κάθε έννοια κρα­τι­κής στή­ρι­ξης της παι­δι­κής προστασίας.

«Στην ουσία, στον νόμο η γονι­κή ευθύ­νη απο­κτά πλή­ρη από­σπα­ση από την αντι­κει­με­νι­κή βάση της, κοι­νω­νι­κή και βιο­λο­γι­κή. Οταν λέτε ότι τα παι­διά χρειά­ζο­νται μόνο φρο­ντί­δα, έρχε­στε και δια­μορ­φώ­νε­τε ένα νέο πρό­τυ­πο γονι­κής ευθύ­νης: Του φρο­ντι­στή. Ομως τα παι­διά δεν χρειά­ζο­νται φρο­ντι­στές. Έχουν ανά­γκη από το δημιουρ­γι­κό περιε­χό­με­νο του δεσμού με τη μητρό­τη­τα και την πατρό­τη­τα: Στο παι­χνί­δι, στη βόλ­τα, στο θέα­τρο, στον αθλη­τι­σμό, στη συζή­τη­ση. Και αυτό το δημιουρ­γι­κό περιε­χό­με­νο στε­ρούν από τους γονείς δια­χρο­νι­κά οι κυβερ­νή­σεις, η ΕΕ, η μεγα­λο­ερ­γο­δο­σία με τα 12ωρα, με σπα­στά και ακα­νό­νι­στα ωρά­ρια, ακό­μα και τις Κυρια­κές», υπο­γράμ­μι­σε μετα­ξύ άλλων.

Στην κατεύ­θυν­ση αυτή, ανα­φέρ­θη­κε και στην από­φα­ση του Ευρω­κοι­νο­βου­λί­ου για το «Ευρω­παϊ­κό Πιστο­ποι­η­τι­κό Γονι­κής Σχέ­σης», με το οποίο «υπο­χρε­ω­τι­κά θα ανα­γνω­ρι­στεί το “Γονέ­ας 1 — Γονέ­ας 2”, ακό­μα και γονι­κή σχέ­ση του παι­διού με περισ­σό­τε­ρα από δύο άτο­μα, μέχρι και με κάποιον που ισχυ­ρί­ζε­ται ότι είναι γονιός».

«Τα επι­χει­ρή­μα­τα της κυβέρ­νη­σης, και βέβαια και των άλλων κομ­μά­των, περί δικαιώ­μα­τος των ομό­φυ­λων ζευ­γα­ριών στο γάμο και την κοι­νή τεκνο­θε­σία, είναι παρα­πλα­νη­τι­κά», κατήγ­γει­λε η Β. Δάγκα και πρό­σθε­σε: «Υπε­ρα­σπί­ζε­στε ουσια­στι­κά το δικαί­ω­μα των πλού­σιων ζευ­γα­ριών να πηγαί­νουν στο εξω­τε­ρι­κό για να απο­κτή­σουν παι­δί. Την ίδια στιγ­μή νέοι άνθρω­ποι δεν μπο­ρούν να φύγουν από το σπί­τι των γονιών τους, δεν μπο­ρούν να προ­γραμ­μα­τί­σουν αν και πότε θα κάνουν οικο­γέ­νεια. Για­τί η αλή­θεια είναι ότι το παι­δί θέλει αγά­πη και φρο­ντί­δα, αλλά θέλει και 250 ευρώ τον μήνα για βρε­φι­κό γάλα και πάνες. Εχει ανά­γκη από βρε­φο­νη­πια­κό σταθ­μό, από σχο­λείο όπου δεν θα πέφτει το ταβά­νι, ούτε θα πλημ­μυ­ρί­ζει. Εχει ανά­γκη ψυχο­λό­γους και κοι­νω­νι­κούς λει­τουρ­γούς. Θέλει δημό­σια παι­δια­τρι­κά νοσο­κο­μεία, που είναι υπο­στε­λε­χω­μέ­να αυτήν τη στιγ­μή. Εχει ανά­γκη από δωρε­άν κρα­τι­κή κοι­νω­νι­κή στή­ρι­ξη, όπως και η μητέ­ρα, ο πατέ­ρας. Και γι’ αυτά δεν γίνε­ται καμία συζή­τη­ση. Για­τί ανα­δει­κνύ­ει τις δια­χρο­νι­κές ευθύ­νες όλων των κυβερ­νή­σε­ων, που λογα­ριά­ζουν την κοι­νω­νι­κή προ­στα­σία της παι­δι­κής — εφη­βι­κής ηλι­κί­ας ως κόστος για το κράτος».

Κλεί­νο­ντας στη­λί­τευ­σε την προ­σπά­θεια της κυβέρ­νη­σης να δια­μορ­φώ­σει «μια κάλ­πι­κη δια­χω­ρι­στι­κή γραμ­μή» που θεω­ρεί «προ­ο­δευ­τι­κό» όποιον συμ­φω­νεί με το νομο­σχέ­διο, ενώ όποιον δια­φω­νεί τον ταυ­τί­ζει «με την ακρο­δε­ξιά και την Εκκλη­σία». «Κατα­λα­βαί­νου­με την αγω­νία σας να συσκο­τί­σε­τε το πραγ­μα­τι­κό σας κίνη­τρο, αλλά και την προ­σπά­θεια να “ντύ­σε­τε” τη συντή­ρη­ση και τη νέα αντι­δρα­στι­κο­ποί­η­ση του καπι­τα­λι­σμού με “προ­ο­δευ­τι­κό” μαν­δύα. Πώς αλλιώς θα ξεπλυ­θεί­τε στη συνεί­δη­ση της νεο­λαί­ας, όταν την ίδια ώρα φέρ­νε­τε απα­νω­τά νομο­σχέ­δια που τσα­κί­ζουν κάθε κοι­νω­νι­κό δικαί­ω­μα, π.χ. για τα ιδιω­τι­κά πανε­πι­στή­μια;», διε­ρω­τή­θη­κε. Τη στιγ­μή όμως που με προ­κλη­τι­κό τρό­πο γίνε­ται προ­σπά­θεια να εξι­σω­θεί η θέση του ΚΚΕ με την ανα­χρο­νι­στι­κή και σκο­τα­δι­στι­κή τοπο­θέ­τη­ση της Εκκλη­σί­ας, υπέρ­μα­χοι και πολέ­μιοι του νομο­σχε­δί­ου συμπί­πτουν στην υπε­ρά­σπι­ση της «πυρη­νι­κής οικο­γέ­νειας», ως θεμε­λια­κής οικο­νο­μι­κής — κοι­νω­νι­κής μονά­δας, την οποία το νομο­σχέ­διο θέλει να επε­κτεί­νει «και σε άλλες μορ­φές συμβίωσης».

Νομο­σχέ­διο για τον γάμο και την τεκνο­θε­σία ομό­φυ­λων _Το εμπό­ριο παι­διών που δεν περι­μέ­νει …και η βια­σύ­νη ΕΕ – κυβέρ­νη­σης – αστι­κών κομμάτων

Δεν πέρασε
η προσπάθεια της κυβέρνησης 
να επιβάλει
μονοθεματική ατζέντα

«Το περιε­χό­με­νο αυτού του νομο­σχε­δί­ου η κυβέρ­νη­ση προ­σπά­θη­σε να το επι­βά­λει ως μονό θέμα για μεγά­λο χρο­νι­κό διά­στη­μα, για να ξεχά­σει και να μη συζη­τά ο λαϊ­κός κόσμος τι βιώ­νει από την ακρί­βεια και τις δυσκο­λί­ες, από τους χαμη­λούς μισθούς και συντά­ξεις, τη φορο­α­φαί­μα­ξη. Γι’ αυτό μετά από 19 μέρες που διαρ­κεί το μηνιά­τι­κο ο κάθε μισθω­τός, συντα­ξιού­χος, άνερ­γος, νέος και νέα, όποιον σεξουα­λι­κό προ­σα­να­το­λι­σμό και να έχει, δεν ξέρει πώς θα επι­βιώ­σει», σχο­λί­α­σε παίρ­νο­ντας τον λόγο στη συνε­δρί­α­ση η Δια­μά­ντω Μανωλάκου.

Υπο­γράμ­μι­σε ότι το ΚΚΕ είναι αντί­θε­το στην πολι­τι­κή πρα­κτι­κή της από κοι­νού τεκνο­θε­σί­ας από ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια «για­τί θεσμο­θε­τεί τη διπλή γονι­κή μητρό­τη­τα ή διπλή γονι­κή πατρό­τη­τα». Κατήγ­γει­λε ακό­μα ότι το νομο­σχέ­διο «θεσμο­θε­τεί την ανα­γνώ­ρι­ση της εμπο­ρευ­μα­το­ποι­η­μέ­νης χρη­σι­μο­ποί­η­σης της παρέν­θε­της μητρό­τη­τας από ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια ανδρών σε άλλη χώρα, καθώς και την ανα­γνώ­ρι­ση της εξω­σω­μα­τι­κής γονι­μο­ποί­η­σης μέσω τρά­πε­ζας σπέρ­μα­τος για ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια γυναι­κών», και έτσι ουσια­στι­κά «τρο­φο­δο­τεί παρα­πέ­ρα την εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της δια­δι­κα­σί­ας από­κτη­σης παιδιών».

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο