Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ο Nicolás Guillén έχει ακόμη μάχες να κερδίσει…

Είναι σημα­ντι­κό οι θεσμοί και το πνευ­μα­τι­κό και καλ­λι­τε­χνι­κό κίνη­μα στο νησί της επα­νά­στα­σης να προ­ω­θούν, συστη­μα­τι­κά και σε βάθος, τόσο τις εξαι­ρε­τι­κές λυρι­κές αξί­ες της ποί­η­σης του Γκι­γιέν, όσο και τη συμ­βο­λή του στην επί­τευ­ξη του δίκαιου _του επα­να­στα­τι­κού για τον κου­βα­νι­κό λαό γρά­φει η Granma

«Ο μεγά­λος ζωο­λο­γι­κός Κήπος» του εθνι­κού ποι­η­τή της Κού­βας Νικο­λάς Γκι­γιέν σε από­δο­ση Γιάν­νη Ρίτσου από τις εκδό­σεις Ατέχνως

Η κλη­ρο­νο­μιά του Nicolás Guillén είναι πιο απα­ραί­τη­τη από ποτέ, ως στή­ριγ­μα για την πνευ­μα­τι­κή ανά­πτυ­ξη του έθνους, δήλω­σε ο Alpidio Alonso, Υπουρ­γός Πολι­τι­σμού, σχο­λιά­ζο­ντας τη σημα­σία των θεσμών και του πνευ­μα­τι­κού και καλ­λι­τε­χνι­κού κινή­μα­τος που προ­ω­θεί, εντρυ­φώ­ντας σε βάθος, τις εξαι­ρε­τι­κές λυρι­κές αξί­ες της ποί­η­σης του συγ­γρα­φέα του Sóngoro cosongo.

Τέτοια δέσμευ­ση εκφρά­στη­κε, κατά τη διάρ­κεια της πρά­ξης που επι­ση­μο­ποί­η­σε τις σχέ­σεις του Ιδρύ­μα­τος Nicolás Guillén με το Υπουρ­γείο Πολι­τι­σμού, το οποίο ξεκι­νά ένα νέο στά­διο εργα­σιών για τον οργα­νι­σμό, που δημιουρ­γή­θη­κε το 1991, υπό την αιγί­δα της Uneac (σσ. Ένω­ση Συγ­γρα­φέ­ων Κού­βας) και των κλη­ρο­νό­μων του ποι­η­τή, με επι­κε­φα­λής τότε τον αξιο­σέ­βα­στο Ángel Augier, βιο­γρά­φο του βάρ­δου από το Καμαγουέι.

Ο Alonso προ­έ­τρε­ψε στους νέους να κάνουν δική τους την ποι­η­τι­κή του Guillen, να την αισθά­νο­νται κοντά σε κάθε τους ευαί­σθη­τη χορ­δή, ειδι­κά σε και­ρούς σαν κι αυτούς, όταν δίνο­νται μάχες ενά­ντια στον πολι­τι­στι­κό σκο­τα­δι­σμό και την αποξένωση.

Στις περισ­σό­τε­ρες από τρεις 10ετίες ύπαρ­ξής του, μεγά­λο μέρος του υπό την προ­ε­δρία του Nicolás Hernández Guillén, εγγο­νού του ποι­η­τή, το Ίδρυ­μα έχει πραγ­μα­το­ποι­ή­σει ακα­δη­μαϊ­κές, προ­ω­θη­τι­κές και κοι­νο­τι­κές δρά­σεις σε όλη τη χώρα και έχει συμ­βά­λει στην ακτι­νο­βό­λη­ση του έργου του Guillén πέρα από τα σύνο­ρά μας.

ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ (Νικο­λάς Γκι­γιέν – Από­δο­ση Γιάν­νης Ρίτσος)

Η οντό­τη­τα έχει παραρ­τή­μα­τα σε Cárdenas, Morón, Las Tunas, Santiago de Cuba και τη Δομι­νι­κα­νή Δημο­κρα­τία, ανα­πτύσ­σο­ντας τοπι­κά έργα και δρά­σεις στις γει­το­νιές της Αβά­νας και της Avila, χρη­μα­το­δο­τεί εκδό­σεις και ανα­νε­ώ­νει τον ακτι­βι­σμό της, με την ενσω­μά­τω­ση νέων ταλέ­ντων, που ακο­λου­θούν το παρά­δειγ­μα των ιδρυτών.

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο