Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μετά από 102 χρόνια συνεχούς λειτουργίας “κατεβάζει ρολά” το Ideal, παρά τις αντιδράσεις για το λουκέτο στο εμβληματικό σινεμά.

Τίτλοι τέλους σήμε­ρα για τον παλιό­τε­ρο σε συνε­χή λει­τουρ­γία κινη­μα­το­γρά­φος στην Αθή­να. Το ideal. Μετά από 102 χρό­νια και χωρίς δέσμευ­ση από τον όμι­λο Μήτση ότι θα συνε­χί­σει να υφί­στα­ται ως κινη­μα­το­γρά­φος. Λένε πως πάει για mall ή συνε­δρια­κό κέντρο στην καλύτερη.

Η τελευ­ταία προ­βο­λή ται­νί­ας θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σήμε­ρα, Παρα­σκευή 29 Δεκεμ­βρί­ου ύστε­ρα από διορ­γά­νω­ση του Διε­θνούς Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου της Αθή­νας Νύχτες Πρε­μιέ­ρας (επα­να­λη­πτι­κή προ­βο­λή του “Pulp Fiction”) δύο μέρες πριν η χρή­ση του ως αίθου­σα πάψει ορι­στι­κά να υφίσταται…

Σημειώ­νε­ται ότι η προ­βο­λή είναι εδώ και και­ρό sold out, ωστό­σο, θα υπάρ­χει λίστα ανα­μο­νής στην είσο­δο του σινε­μά σε περί­πτω­ση δια­θέ­σι­μων θέσεων.

IDEAL
Πανε­πι­στη­μί­ου 46 _Αθήνα
Mετρό: Πανε­πι­στή­μιο, Ομόνοια
Τηλ.: (+30) 2103826720

Τα πρώτα χρόνια

Πρό­κει­ται για τον παλαιό­τε­ρο αυτήν τη στιγ­μή εν λει­τουρ­γία κινη­μα­το­γρά­φο της Αθή­νας, με το όνο­μά του («Ιδε­ώ­δες») να αντα­πο­κρί­νε­ται ανέ­κα­θεν στη μεγα­λο­πρέ­πειά του. Ξεκί­νη­σε το 1921 ως «Σαλόν Ιντε­άλ» και μέσα στα χρό­νια του ευτύ­χη­σε όχι μόνο να φιλο­ξε­νή­σει μεγά­λες ται­νί­ες, αλλά και σπου­δαί­ες παρα­στά­σεις. Με μεγα­λο­πρε­πή αίθου­σα που προ­κα­λεί ακό­μα και στις ημέ­ρες μας δέος, το «Ιντε­άλ» είχε αρχι­κά 2.000 θέσεις, μοι­ρα­σμέ­νες στην πλα­τεία και τον μεγά­λο του εξώ­στη. Πρω­το­πό­ρο στις τεχνο­λο­γι­κές εξε­λί­ξεις, το «Ιντε­άλ» ήταν ο δεύ­τε­ρος αθη­ναϊ­κός κινη­μα­το­γρά­φος που έγι­νε πλή­ρως ομι­λών με υπερ-σύγ­χρο­να για την επο­χή τους συστή­μα­τα ήχου της RCA, αλλά και ο πρώ­τος που σύμ­φω­να με μαρ­τυ­ρί­ες της επο­χής εγκα­τέ­στη­σε στε­ρε­ο­φω­νι­κό ήχο.

Η σύγχρονη εποχή

Με την εκ βάθρων ανα­καί­νι­ση του 1991, το Ιντε­άλ απο­γειώ­νε­ται σε μία από τις πολυ­τε­λέ­στε­ρες αίθου­σες της Ευρώ­πης. Όσο οι εξω­τε­ρι­κοί χώροι ακο­λου­θούν και ανα­δει­κνύ­ουν το νεο­κλα­σι­κό ύφος του κτι­ρί­ου που το φιλο­ξε­νεί, το «Ιντε­άλ» τηρεί τα πρό­τυ­πα των σύγ­χρο­νων premium cinemas του κόσμου. Χωρίς να αλλά­ξει καθό­λου το μέγε­θος της αίθου­σας, οι θέσεις μειώ­νο­νται σε 750, καθώς τοπο­θε­τού­νται οι νέες, ανα­παυ­τι­κές και τερά­στιες πολυ­θρό­νες της γαλ­λι­κής εται­ρεί­ας Quinette, που έχει εξο­πλί­σει εμβλη­μα­τι­κές αίθου­σες κινη­μα­το­γρά­φων και όπε­ρας στη Γαλ­λία και σε ολό­κλη­ρο τον κόσμο, μετα­ξύ των οποί­ων το Palais des Festivals στις Κάν­νες. Οι πλαϊ­νές επι­φά­νειες που έπρε­πε να είναι σκού­ρες για να μην απο­σπούν το βλέμ­μα από την οθό­νη, δια­κο­σμού­νται με τις γκρι τοι­χο­γρα­φί­ες του ζωγρά­φου και καθη­γη­τή Άγγε­λου Αντω­νό­που­λου, και γίνο­νται παντο­τι­νό σημείο αναφοράς.

«Όασις» στο Παγκρά­τι: 70 χρό­νια με την αίγλη του θερι­νού Σινε­φίλ – Mamma Roma

Τεχνικές προδιαγραφές

Το «Ιντε­άλ» μάς μαθαί­νει τον όρο «γιγα­ντο­θό­νη» καθώς η νέα του wall-to-wall οθό­νη κατα­λαμ­βά­νει επι­φά­νεια 150 τ.μ. και εξα­κο­λου­θεί να είναι η μεγα­λύ­τε­ρη σε μεμο­νω­μέ­νη αίθου­σα σήμε­ρα στην Ελλά­δα. Πρώ­το το «Ιντε­άλ» εγκα­θι­στά σύστη­μα ήχου Dolby SR, με πιστο­ποί­η­ση κατά THX του Τζωρτζ Λού­κας, ενώ λίγα χρό­νια αργό­τε­ρα τον ανα­βαθ­μί­ζει σε ψηφια­κό πεντα­κά­να­λο. Σήμε­ρα, το «Ιντε­άλ», έχο­ντας περά­σει στην πλή­ρως ψηφια­κή επο­χή, είναι εξο­πλι­σμέ­νο με πανί­σχυ­ρο ψηφια­κό προ­βο­λέα, για 2D και 3D ται­νί­ες, ενώ υπήρ­ξε από τα πρώ­τα ‑και ακό­μα μετρη­μέ­να στα δάχτυ­λα- σινε­μά που εγκα­τέ­στη­σαν το οκτα­κά­να­λο ψηφια­κό σύστη­μα ήχου Dolby Surround 7.1. Στην καμπί­να του, η μηχα­νή προ­βο­λής για φιλμ λει­τουρ­γεί ακό­μα, δίνο­ντάς του τη δυνα­τό­τη­τα να προ­βά­λει ται­νί­ες σε φεστι­βάλ και αφιε­ρω­μα­τι­κές διοργανώσεις.

Δείτε _φωτο+Video,
την ιστορία της “Μισιρλού”
και πώς ο Κουέντιν Ταραντίνο την έκανε διάσημη
σε όλο το Χόλιγουντ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο