Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τα …φιρμάνια και η πραγματικότητα — Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας

Ο γνω­στός δημο­σιο­λό­γος Ι.Κ. Πρε­τε­ντέ­ρης, με το γνω­στό πλέ­ον απα­ξιω­τι­κό του ύφος, σε κάθε τι έχει σχέ­ση με το λαό και τις ανά­γκες αλλά και την «αλλερ­γία» που δεί­χνει δια­χρο­νι­κά στις λαϊ­κές-νεο­λαι­ί­στι­κες κινη­το­ποι­ή­σεις σε άρθρο του στα ΝΕΑ (21/12) με τίτλο «Φιρ­μά­νια» υπε­ρα­σπί­ζε­ται την από­φα­ση της κυβέρ­νη­σης (συνη­θι­σμέ­να τα βου­νά από τα χιό­νια…) να προ­χω­ρή­σει στα ιδιω­τι­κά ΑΕΙ

Γρά­φει ανά­με­σα στ’ άλλα:

«..Ακούω ότι διά­φο­ρες «φοι­τη­τι­κές συλ­λο­γι­κό­τη­τες» ετοι­μά­ζουν «κινη­το­ποι­ή­σεις» για να εκφρά­σουν την αντί­θε­σή τους. Αντί­θε­ση όμως σε τι;»

Δεν είναι φυσι­κά τι «ακού­ει» αλλά και τι κατα­λα­βαί­νει (;) ο δημο­σιο­λό­γος και κυρί­ως τι πραγ­μα­τι­κά φοβάται.

Ήδη 115 Φοι­τη­τι­κοί Σύλ­λο­γοι (και όχι ειρω­νι­κά «συλ­λο­γι­κό­τη­τες») από όλη την Ελλά­δα εκφρά­ζουν κατη­γο­ρη­μα­τι­κή αντί­θε­ση στην κυβερ­νη­τι­κή από­φα­ση και τονί­ζουν ότι: «…Όλοι οι φοι­τη­τές μια γρο­θιά μαζί με τους μαθη­τές και τους εργα­ζό­με­νους να σηκώ­σου­με ένα μεγά­λο πανελ­λα­δι­κό κίνη­μα αγώ­να ενά­ντια στο νομο­σχέ­διο που απο­τε­λεί αντι­δρα­στι­κή τομή στην εκπαί­δευ­ση. Με τους αγώ­νες μας έχου­με αφή­σει στα χαρ­τιά και άλλους νόμους. Έχου­με ακυ­ρώ­σει αντί­στοι­χη προ­σπά­θεια στο παρελ­θόν για ίδρυ­ση ιδιω­τι­κών πανε­πι­στη­μί­ων! Όλα θα κρι­θούν στο δρό­μο του αγώνα!»

Και συνε­χί­ζει ο δημο­σιο­λό­γος στο άρθρο του : «…Θα κατα­λά­βαι­να να αντι­δρά­σουν αν τους μετα­βά­λουν αυθαί­ρε­τα τους όρους και τις συν­θή­κες σπου­δών, αν τους ζητού­σαν ξαφ­νι­κά να πλη­ρώ­σουν δίδα­κτρα στο Πανε­πι­στή­μιο που φοι­τούν ή αν άλλα­ζε το περιε­χό­με­νο της φοί­τη­σης. Αλλά τις τους κόφτει αν φτια­χτούν και άλλα Πανεπιστήμια….»

Προ­φα­νώς και δεν είναι αφε­λής. Πολύ καλά γνω­ρί­ζει τις επι­πτώ­σεις στους ίδιους τους φοι­τη­τές, τους γονείς τους αλλά και τους μαθη­τές που ακολουθούν.

Του απα­ντούν παρα­στα­τι­κά οι ίδιοι οι φοι­τη­τι­κοί σύλ­λο­γοι: «…Ενώ εμείς για να σπου­δά­σου­με περ­νά­με χίλια δυο εμπό­δια, άγχος, πανελ­λα­δι­κές εξε­τά­σεις με ελά­χι­στη βάση εισα­γω­γής, πλη­ρώ­νου­με ένα σκα­σμό λεφτά σε ενοί­κια και άλλα έξο­δα… η κυβέρ­νη­ση μας λέει ότι όποιος έχει λεφτά θα περ­νά­ει σε όποια σχο­λή θέλει και θα αγο­ρά­ζει ισά­ξιο πτυ­χίο με το δικό μας! Ενώ παράλ­λη­λα βαφτί­ζουν πανε­πι­στή­μια τα κολέ­για που λει­τουρ­γού­νε ήδη!… Με την ίδρυ­ση ιδιω­τι­κών πανε­πι­στη­μί­ων και το μεγά­λο παζά­ρι πτυ­χί­ων που στή­νε­ται, θα που­λιού­νται και αγο­ρά­ζο­νται πτυ­χία δια­φο­ρε­τι­κών ειδών και ταχυ­τή­των στην λογι­κή… “ότι πλη­ρώ­νεις, παίρ­νεις”, εντεί­νο­ντας την κατη­γο­ριο­ποί­η­ση σχο­λών, πτυ­χί­ων, απο­φοί­των… Η δήθεν “απε­λευ­θέ­ρω­ση” του δημο­σί­ου πανε­πι­στη­μί­ου από το κρά­τος ουσια­στι­κά σημαί­νει την πλή­ρη απε­λευ­θέ­ρω­ση του κρά­τους από την ευθύ­νη χρη­μα­το­δό­τη­σης και στή­ρι­ξης των δημο­σί­ων πανεπιστημίων!»

Φιλό­τι­μες δεν λέμε οι προ­σπά­θειες για μία ακό­μη φορά προ­πα­γαν­δι­στι­κής στή­ρι­ξης της κυβερ­νη­τι­κής πολι­τι­κής. Όμως θ’ ανα­γκα­στεί από τους αγώ­νες που θα ακο­λου­θή­σουν (όπως π.χ έγι­νε και με τη φοι­τη­τι­κή αστυ­νο­μία) γρή­γο­ρα να ανα­κρού­σει πρύμναν.

 

29 στιγ­μές, του Αλέ­κου Χατζηκώστα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο